Mi a terv a 83-assal vajon, ha Diószegi-Elnök utcában is lesz vezeték megint?
Ki lehetne vinni, Hazlinszky sétányon, Ecseri útig, akár a Valéria térig (kevesebb, mint 5 km önjárva, ezt a mostani járművek is tudnák). Talán a 181-es teljes JA lakótelepi ágát is kiválthatná, az meg 6,5 km.
Ha a 82-es bemegy a belvárosba, majd onnét kimegy az Orczra, akkor ugyanott járnak hosszú szakaszon a Kőbányáig menő 72-essel, a Baross utcában pedig a 83-assal is.
A három pedig már most is kicsit sok.
Ha jól értem a 9-esből lett 90-es troli akkor vissza lenne vágva Óbuda felől, de meddig járna vajon?
A Nyugatiig? Fordulna a Deákon? Ha vezeték nélkül megy Óbudán, akkor hol és mennyi ideig lenne töltve vezeték alatt?
Hülyeség volna szétvágni a kilencest (90-esként) ennyire, mert ha nem is menne már Kőbányára, inkább azt kellene fordítani az Orczyn inkább, a 82-est (meg a 74-est) a Lánchdon küldeni át Budára.
A Baross utcából volna kapcsolat a Városliget felé plusz megmaradna Óbuda felé is a 90-es (plusz a 83)
A Bajcsyról meg Óbuda (90), Liget (82,72), Vár (82), és Orczy-Kőbánya (90/72) irányába.
A Kőbánya alsói 75-öst, ahol szintén 15-20 perces követésre lehet számítani a sűrűbb 95-ös busz mellett, továbbra se értem, milyen indítattásból tervezik, azon kívül, hogy a troligarázsig van drót.
Drót lesz Kőalsóig a Pongráczon és a Kőbányain is.
Javult a terv az előzőhöz képest, ami a zuglói részt illeti.
A Belvárosba a 74A helyett a 82-es menne be, ez előrelépés. A 82-es mellett viszont ottmarad a 82A, tehát továbbra is 15-20 percenként menne a közvetlen járat, nem fogja senki kivárni. Az viszont érthető, hogy a 72-est nem merik feladni, kevés utasának semmilyen értelmes alternatívát nem lehet kínálni.
A Kőbánya alsói 75-öst, ahol szintén 15-20 perces követésre lehet számítani a sűrűbb 95-ös busz mellett, továbbra se értem, milyen indítattásból tervezik, azon kívül, hogy a troligarázsig van drót.
A kiírt trolitender politikailag eléggé veszélyes terepnek tűnik elsőre, de hátha összejön. Ha nem jön össze, ezek a hálózatfejlesztések is mennek az irattárba, ha viszont összejön, akkor az új kocsikat valahová rakni kell, a jelenlegi hálózat nem igényel többletet, és a járműállomány most többé-kevésbé rendben van.
Nekem olyasmi rémlik, hogy 160-170 és 190-200 milla körül. Ugyebár ez a 2015-ös ár a teljes 108 db-os flottára. De talán lesz, aki határozottabban és pontosabban tudja... :-)
Nem tudja valaki, hogy mennyibe kerültek az új budapesti trolibuszok darabjai? Szóval azt szeretném tudni, hogy mennyi volt egy szóló és egy csuklós Trollino. Köszi a választ!
Ott még akár indokolható is lenne, hiszen még mindig nem vonták vissza a menetrend szerinti forgalomból. De a 600-asra már tényleg nincs mentség, hiszen eleve nosztalicskának készítették, ahogyan pl. a 156-ost is.
Akkor már nem lehetne azt az oda nem illő Frutiger pályaszámot visszafesteni eredetire? Nosztalgia jármű, egyáltalán minek kell olyan rá, ha a többire nem? Ez így teljesen idegenül hat rajra.
Jelent meg egy-két éve a témáról egy orosz könyv, amiben minden le van angolra is fordítva, csak jelen helyzetben - a banki átutalások körülményessége miatt - szinte lehetetlen beszerezni kintről. Nekem egy van tiszteletpéldányom (mert a pótkocsis üzemre is kitértek benne, mint alternatívára, és ahhoz kaptak tőlem képeket), majd megnézem, hogy mi volt a vélemény.
Annyi biztos, hogy több városban - Kijev mellett (ahol kitalálták) például Riga, Szentpétervár, és Krasznodar, ahol utolsóként szűnt meg - csinálták, és Skoda 9 mellett ZiU9 és más szovjet típusok is meg lettek duplázva.