13" kerekkel felesleges(nekem az votl es nem akartam mast venni). Altalaban 4 szemellyel jartam vele Nemetorszagba, ahhoz is felesleges. nem vagyok az ultetös fajta. idaig minden automnal megvettem a csücsirugot, beraktam, aztan meg kivettem... ennyi
(golf 3-nal bent volt, aztan fater hasznalta. akkor neki megint kivettem...)
mx5-met elozo tulaj leultette, raz mint a franc es magyarorszagon hasznalhatlan a kocsi... (de nincs meg a gyari rugo :-( )
egyedul a golf 1-m van leultetve, de az meg a garazsban all.
megveszed tolem a gyakorlatilag uj csücsirugokat, kiprobalod es ha nem jo ugyanannyiert el is viszik.
(idaig azert nem adtam el, mert megvolt a panda. most ugy tunik mar nem lesz meg)
2011-es fityóm klímája a napokban csúfosan leszerepelt.Szét túrtam a kocsitis meg a könyvét is.Sehol nem találtam táblát,vagy adatot arról,hogy milyen és mennyi gáz kellene bele.Gyanítom,hogy R134 a ,de ez sem biztos.A tömegét meg aztán végképp nemtom.
Ok, az is lehet ! Közben leesett, hogy nem biztos tudod hova kell írni, én beszéltem veled telefonon az ülésről, kalaptartóról, kéderről is korábban. :-)
Tavaly novemberben vásároltam egy 2004-es januári Pandát 550 ezer forintért. Szegénynek elég sok baja volt, mert előző gazdája már nem igazán költött rá. Végül januárban egy teljes körű felújítás mellett döntöttem. Itt a fórumon olvastam a Tilla-Tec Kft.-ről. Mivel 12 év kihagyás után lett újra autóm és nem igazán ismertem senkit, aki autószerelő lenne és kollégáimnak pedig új autóik vannak, így oda vittem. Egy hónapot töltött a szerelőnél az autó. Ezen idő alatt kicserélték a futóműveket (lengéscsillapítók, gömbcsuklók, fékek), a kormányművön néhány alkatrészt, a kuplungot, csapágyakat, vezérműszíjat és fogaskerekeket. Az összes gumitömítést és az elektromos vezetékek nagy részét. Átmosták a hűtőt és megjavítottak egy csomó apróbb hibát. Gyakorlatilag az autó most egy 50-60 ezer kilométert futott autó állapotában van műszakilag, pedig lassan a kilométerszámláló eléri a 200 ezret. A nyáron jár le a műszaki vizsgája az autónak. Előtte újra oda fogom vinni, mert a karosszérián is lennének apróbb javítani valók.
Gyakorlatilag a mostani felújítással aminek költsége 380 ezer forint volt, közel egy millióban van és nyáron át is lépi, amit a felújításra szántam. De a lényeg az, hogy ajánlom a Tilla-Tec Kft mert nagyon jó fejek és tényleg jó munkát végeztek. Ugyan több helyen is olvastam, hogy picit drágábban dolgoznak, de tényleg jó minőségben.
A Pandával először 2003-ban találkoztam, amikor elmentem tesztvezetni. Akkor nagyon megtetszett, de pont előtte való évben vettem egy Seicentot. Így most, amikor autóvásárlásra került a sor, akkor szinte adott volt, hogy Panda legyen. Bár már nem emlékszem a tesztvezetés előtti autó bemutatásra, de most érdekesnek találok néhány dolgot (inkább zavarónak). Furcsa, hogy a központi zár ellenére a csomagtartó csak kulccsal nyitható, a kalaptartó nem emelkedik a csomagtartó ajtóval és hogy a szivargyújtó a kesztyűtartóban kapott helyett. Pláne azért furcsállom, mert a Seicento korábbi modell volt és ott ezek a dolgok alapok voltak. Persze mindezek ellenére imádom a kocsit. És ez a lényeg.
Helló ! Nem akartam rád hozni a frászt, csak arra reflektáltam leginkább, hogy írtad hogy minden áron. Írtad hogy a hátsó kerekek nem állnak jól, az probléma, mert ott semmi sem állítható. Ha nem a szilentek vannak szétmenve, akkor a rendes javítás nagyon húzós lehet, és mivel szinte biztos, hogy minden össze van rohadva, ezért nem is biztos, hogy bármelyik szerelő elvállalja. De amíg nem búg a csapágy, addig nyilván nem kell hozzányúlni, sem ahhoz, sem az ABS jeladóhoz. Ha benézel a motortérbe ott is látszik, hogy van-e ABS, de indításnál is van egy ellenőrző fény ha jól emlékszem. De ha a működését akarod tesztelni akkor valami földfelhordásos aszfalton, vagy valami laza talajon nyomj egy féket, és érezni fogod. Azt, hogy a hajtása megy-e azt szintén ilyen laza talajon ki tudod próbálni, nagy gázzal induláskor érezni lehet, hogy rendesen megindul, nem csak kapar elöl mint az állat.
De ha megnézi szerelő akkor úgyis tisztábban fogsz látni. A probléma ezzel az autóval az, hogy elég ritka a 4x4, bontott alkatrész nincs hozzá, és utángyártott se, csak gyári, az meg igen drága. És nagyon sok dolog különbözik a 4x4 hajtás miatt a kétkerekeshez képest. De én sem bánom legkevésbé sem hogy belevágtam, élvezem a vele való közlekedést, pláne terepen. :-)
A fogyasztás nekem is kb. ugyanígy alakul, aki kevesebbet ír annak valószínűleg nem összkerekes a Pandája.
Hali! Köszönöm a választ, elég durva árakat írsz, meg dolgokat. Mondjuk én ennyire nem értek a mechanikai részéhez, vagyis semennyire, meg kell gugliznom ezeket a szakszavakat amiket írtál, hogy el tudjam képzelni a helyüket az autón belül. Igazából megtetszett az autó és megvettem. Ha pedig már nálam van, akkor azért igyekszem jó gazdája lenni.
Tavaly voltam hátsófék tárcsákat és betéteket cserélni, akkor nem mondtak semmi ilyesmit, hogy búg a csapágy, vagy hogy össze van rohadva valami valamivel, én meg tök süket vagyok hozzá. Ennek akkor ki kellett volna derülnie, ha hasonló cipőben járok, mint amit te írtál a konzolról?
Mindegyik ilyen Pandában van ABS? és ha van, azt honnan lehet kideríteni (fékteszten kívül)? Illetve az összkerék hajtást hogy tudom lecsekkolni, hogy jól működik? Ez nem az ELD gombos modell.
Tudom, ezek a kérdések egész biztos banálisak, de én tényleg nem értek az autókhoz.
Egyébként szerintem ez egy jó autó, jó motorral. A szerelő akihez szoktam vinni azt mondta, hogy jó feszes a futóműve, úgy vettem észre, hogy az olajat sem zabálja nagykanállal. Én nem bántam meg, hogy megvettem, van stílusa. A fogyasztása 5500 nálam megtett km után, kizárólag városi használatban 8 liter, ami abszolút megfelel a gyári értéknek.
Mindegy most csütörtökön úgyis minden kiderül, remélem olcsón javítható a dolog, ha meg nem és nem balesetveszélyes az autó, akkor kitalálom mi lesz.