Én nem látok rajta semmi kivetnivalót, eddig jól viselkedett, jó esőben is, hó alig volt, de ott is jól viselkedett, nem is versenytempóban van használva.
Párom jár vele munkába néhány km-re, lakott terület+ néhány km főút+lakott terület= ca. 25-30 km naponta ha nem kóvályog plusszba még erre + arra is.
Havonta nézem a nyomást, szezononkent cserélem tengelyenként, 3 év után meg meg is forgattattam(hogy a küslő oldal belülre kerüljön), de nekem egyiken sincs ilyen.
A Clion viszont( az sportosabban van vezetve) a széleken eltünt a minta a futófelületről
Nem mértem, de bőven van még mélységük. Minimum 50-60 %.
A 185/60egy Clio 2 1,4980 kg, 98 LE. 6 év alatt ment 23.000 km-t, minden nap a városban kisebb távok, pár havonta 100 km sportos kikormolós kirándulás. Nappal napon van, este eddig tető alatt, 1 éve szabadban. Nincs kímélve kanyarokban😀
A 195/65 egy Megane 3 1,6 b 1100 kg 101 LE. 4 év alatt 40.000 km, napi városi használat és hosszabb utak, nyaralás, stb. Ez kicsit.kímélősebben van hajtva.
Vredestein Quatrac 5 volt szintén 14"-os méretben, szárazon, esőben o.k., hóban 0 volt.
A Kléber szerintem jó választás lenne, nekem is tetszik a mintázata, de nálam még el kell kopniuk a szezonális garnitúráknak utána lesz majd 4 évszakos.
Én már nem veszek többé Hankook-ot, a mostaniak már fiatalon elöregednek, igaz nálam még téli-nyári garnitúráról van szó, de ugyan miért is lenne ugyanebből a 4 évszakos tartósabb, jobb?
A Nexen N'Blue 4 évszakos még csak 2 éves, ca. 17 ezer van benne, még teljesen jó.
Könnyű autónál vettem észre ilyen jelenséget. Betapad a gumi fékezésnék és az ABS nagyon érzékeny. Közba rázta a fékpedált, de csak egy pici és nem áll meg.
Pelda volt, hogy bar a vilag 2 oldalan van gyara, megis az egyik modellt itt gyartja, a masikat ott, es viszi at a vilagon.
A gumigyarto ugyanezt csinalja. Ezert vehetsz itthon koreai, kinai hankookot is. Mikor honnan erte meg jobban. Ennyi.
Amugy ha a jozan eszeddel belegondolsz, akkor a vilagon eladott gumik kevesebb, joval kevesebb, mint a fele teli gumi, ebbol kovetkezik, hogy nyaron is gyartanak nyari gumit. Es az ellatasi lanc sajatossagai miatt barmikor kaphatsz barmelyik gyarban gyarott darabot.
Szoval felfogod vegre, hogy az az allitasod, hogy minden gumi az ellenkezo szezonban keszul, nem igaz?
Ja, és az éves, gyártott darabszámnak megfelelő autó mennyiséget két hét alatt értékesítik a német piacon. Micsoda felvevő lehet Ausztrália, mint itthon a 295/30r18 téli gumi kereslet.
Pedig elég egyértelmű voltam, de ott megint beláttam hibám, amikor egy all season SUV gumira rácsodálkozol, hogy rajta van az M+S, pedig szerinted nem olyan a mintája :-)
Én meg bemegyek a gumishoz, szeptemberben lesz nagy választék téliből, februárban meg nem mindig válogathatok a népszerű mintákból és nem is hitegetnek, mert a nagykerek is üresek. Innentől, hogy mi történik Dél-Afrikában, nekem teljesen mindegy.