Motortér,biztosítéktábla,leszeded a fedelet,ott van egy piros pici elhajtható rész + jelöléssel.Az az akku + kivezetése,a negatívot pedig a motorra teszed egy megfelelő fém részhez,így tudsz multiméterrel mérni.
Valójában nem kéne nagyobb, csak ha árban még elviselhető, akkor a biztosság miatt :) De lehet, hogy nem kéne feszíteni.
Kétszer jártunk ugy az idén, hogy nem használtuk a kocsit először 2 hétig, aztán meg ( a mult héten) meg egy hétig. Minkétszer lemerült az akksi. Most tegnap feltöltötték, de nem tewzem be egy hétig, mert az is benne lehet a dologban, hogy valami leszipkázza álltóhelybren az akksit. Most mérem majd minden nap, hogy mennyi van benne. Persze ez nem reális, mert lehet, hogy a volt meglesz, de az amper már kevésbé, meg hát már régi (10 éves), tavaly vettük és ez az akksi úgy tűnik, még az eredeti gyári. Szóval, szerintem cserélni kell.
2013-as Yaris-hoz keresek magyar nyelvű használati utasítást, ha valakinek lenne, kérem keressen meg telefonon, vagy írjon ide elérhetőséget és én keresem. (neten magyar nyelvű letölthetőt nem találtam).
Az egyik felén ahol középen van 1 fül,azt ha megfeszíted lefelé és kissé a fedél belső oldala irányába,akkor lejön,lenyitható,utána kiakasztható a másik fele,ahol 2 kis akasztó van.
Megtaláltam... A fedél nem jön le, de alatta ott a biztosítéktábla.Igaz hogy a kuplungpedál nyomta a fejemet, annyira be kellett hajolni ... de sikerült...:-)
Köszi a választ. Ez nagyon égő...de azt hittem, hogy ezeknél már csak a motortérben vannak biztosítékok. Bocs ! DE a probléma még nincs megoldva. Ugyanis látom a fedelet, a motorháztető felnyitója felett, de nem bírom levenni. Az ujam ugyan belefér, de nem jön le, feszegetni nem akarom, nehogy letörjön valami fül. Youtube-on sem találtam videót erről a fajta fedélről.
Egy kicsit korábban, (kb egy éve) keresgéltem itt a topicban, és találtam egy hozzászólást, amiben elhangzott egy szaki neve, aki javítja a tipusbás yaris-sok kijelzőjét, amelyik a külső hőmérséklet, óra, és fogyasztási adatokat jeleníti meg. Csak akkor még nem volt aktuális, és nem mentettem el, most meg nem találom.
Hát, én a családba vettem egyet, de az 1.33, ezresekből csak a korábbit ismerem ami picit még más volt. Az egy első generációs FL volt, szerethető, de k. gyenge. Viszont irtó keveset evett.
A 3. generációs meg már nem eszik irtó keveset. Még papíron sem igazán.
Ami ebben a szériában van ezres VVTi, az hatvanpár lovas és ez elvileg elég. Na de csak hatezer rpm körül tudja ezt és ugye a büdös életben nem forgatja el odáig senki. Ráadásul nincs száz Nm a max nyomatéka sem és azt sem a városi fordulatokon adja le, hanem egy párszázas tartományban az üveghang körül. Miközben alul kellene, amikor belőne az ember a körforgalomba, gyorsan. Emiatt tartanék tőle erősen. Én ezt a 1.33 motort is erőtlennek találom városi forgalomra, kétezer fölé ugye nem nagyon pörög normális vezetésnél a hatos váltó miatt, harmincnál már reklamál ha nincs negyedikben. Határeset, lehet vele autózni, de nem tudom elképzelni hogy ugyanebben a kaszniban egy ezres motorhoz mit szólnék. Az én autóm egy nagyobb dízel feleekkora fogyasztással és háromszor ekkora nyomatékkal és hellyel, emiatt nem igazán rajongok a Yarisért. Nyűgje nem igazán van, nem jellemző egyikre sem típushiba. A festés sérülékeny, mert irtó vékony. Az olajra kényes minden egyes motorjuk és sajnos sokat el is csesztek a null km óta használt rossz besorolású olajjal, amit a márkaszervizek is javasoltak egy fordítási hiba miatt. Ez magas olajfogyasztást, leragadó dugattyúgyűrűket okoz, de csak viszonylag magas km állás körül és inkább az 1.33 motorokra jellemző a meghibásodás.
A Fiestánál biztosan jobb, a Polo felszereltség és motorfüggő és azokhoz többen nyúlnak ha gond van vele.
Sziasztok! Használt autó vásárlása előtt állok, és a 3. generációs Yaris-szal szemezek többek között. Erre a szériára is igaz a megbízhatóság és kedvező fenntartási költség? 1 literes alapmotorral venném meg, vannak ezzel kapcsolatban negatív tapasztalatok? Totalcaros népítélet oldalon olvastam egy használt tesztet, és ott arról írtak, hogy eszi az olajat és az olajszűrőt az autó… Még VW Polo vagy Fiesta jöhet szóba nálam, de ha nincs komolyabb gond a 3. Genes Yaris-okkal, akkor megvan a nyertes. Köszi a segítséget