Érdeklődnék, azoktól aki használ, használt Star266 tipusú teherautót. Ilyen jármű vásárlásán gondolkodom, erdészeti célra, faszállításra szeretném használni. Többen meg ilyesztettek, hogy gyenge a hátsó felfüggesztése, folyamatos gondok vannak a terepváltóval, motorproblémák stb. Valóban használhatatlan tartósan 5-6 köbméter tüzifa szállítására?
Kiegészítés! A T-100M-nél ,mert ez a pontos neve a gépnek,A vezérmű tengely bütykeit megváltoztatták.A szívó szelepek átmérőjét is változtatták a szívócső átmérőjét szintén.A dekompresszor is nagyobbat emel ,mint az elődjénél.Az SZ-100-as motornál a porlasztónak három furata van ,míg a T-100-nál öt! A kip.cső végére fedelet tettek ,hogy ne essen bele ,állóhelyzetbe a csapadék.Alapjáraton csak két henger működik,részben takarékossági okok miatt.(második,és harmadik henger leáll,mert az adagoló elem kiképzése szélesebb.) Ezen már van elektromos indító motor ,míg a másikat csak karral lehetett indítani.Az SZ- 100-nál 175 re kellett állítani a porlasztót ,addig ezen ,már 200-210 bárra!!
Ez egy T-100-as tipusú lánctalpas.Amennyiben ismered az SZ-100-as motorját ,akkor nem kell sokat irkálnom.Az SZ-100-as motorja KDM -100 tipusú,négyütemű,négyhengeres ,előkamrás motor. A T100-as motorja D-108 tip . és annyiban különbözik,hogy ez már közvetlen befecskendezéses,dugattyú kamrás.Éppen ezért hengerfeje ,dugattyúja,porlasztója,nem egyforma. 145 mm a hengerfurat, 205 mm a lökete,1-3-4-2 gyújt.sorrend.Egy héttel korábban írsz, még több konkrétumot tudtam volna írni ,mert egy másik fórumon is szó volt róla és utána néztem ,de nem jegyzeteltem ki a gépkönyvét.Visszavittem a könyvtárba.Nem gondolnám,hogy tankból került volna bele a traktorba.Ennek is ,mint más erőgépnek ,meg van a maga fejlődési ,növekedő lóerős története. Olyan van ,hogy a hadseregbe is alkalmazták tolólapjával klf-le tereprendezési munkákra.(mint a civil életbe,hisz erre nagyon jó volt a robusztussága miatt).A nagy Orosz honba szántási munkákra fogták be legjobban.Szerepelt a mélyszántás, csatorna nyitó eke vontatás is a repertoárjukba. Szerettek vele silót tapostatni a nagy súlya miatt. Motorját több kotróba is beépítették.
Üdv! Tévesen azt hittem, hogy a T 100-as motorja megegyezett a harckocsimotorral. a T 34-el. (nekem az idősek azt mondták és elhittem) Az orosznál a "civil" járművek abban az időben a hadseregből "jöttek".
Van itt olyan, aki otthon van a régi magyar tűzoltóautók-témában? Kéne egy kis segítség. Kérem, aki tud, az írjon az e-mail címemre: kepanojr102@gmail.com
Én tudok itt Makón 1et, ami a 90-s években volt új. Magam is hajtottam még a régebbi fajtát a TSz-ben, majd kb. 10 évig a még most is eladót. Erre már rá lött építve 1 szecskázó is, évente mönt 1-1 hónapot.
Szia!Jó a tipped Szentgotthárdon van.Képzelheted,hogy amikor az osztrák gazda pár méterre arat a770.es lexionjával micsoda döbbenet lehet az arcán az Ck láttán.