A gyári azért enyhe túlzás ( újkorában utólag beleszerelt) az én octavia-m is olyan. A kérdésedre válaszolva lehet, csak legyen hozzá megfelelő programod is.
Landi Renzo Omegas (Skoda Fabi gyári LPG-s rendszer 2010.) rendszerhez hozzá lehet csatlakozni egy egyszerű soros interfésszel? Vagy hardverkulcsos az adatkábel?
az évi 1 tankolásnál nem csak a romlott benzin következményei okozhatnak problémát hanem a fogyasztást is megnöveled kicsivel a felesleges súly cipelésével,(bár ha meg nagyon kevés van benne az meg a benzin tulmelegedését okozhatja)
10 évig használtam az előző autómat (Opel Astra G) így évi 1 benzin tankolással és semmi gondja nem volt az injektoroknak.
A Fordot is 3 éve használom így. Benzinnel csak a hidegindítás rossz télen (lefullad, hullámzik az alapjárat nyomott gázpedálnál is, 2500-3000 fordulatot kell tartani, alatta képes leállni). 300km-t mentem benzinnel, picit javult a következő indításnál, majd megint ugyanolyan lett. Akkusaru lehúzás napokra sem segített, de megszoktam, hogy 2-3 percig melegítem az udvaron, együtt tudok élni a problémával.
A legkisebb tartály a szlovák webshopban: STAKO 520/180/28L
Az én Ford Focusomban Bormech 630/225/56L tartály van a pótkerék helyén, durván 8-9L-es fogyasztással közlekedek, 46L-el teletankolva (20% tágulási rész minden tanknál). Benzinnel 8-10L közötti lenne a fogyasztás, ám én 275/L áron tankolok Csepelen, míg a benzin 580-600/L-hez közelít megint, amit évente 1x tankolok csak 50L-t.
Kevesebb, mint a fele a benzin árához képest még akkor is, ha az egyéb költségeket is számolom (gázbiztonsági, vizsgáztatás, 8-10 évente tartálycsere), ezek a pluszköltségek éves szintre lebontva 10-15e Ft-ot tesznek csak ki: 1 LPG tankolás vagy fél tank benzint. A gáz az adott kúton lassan fél éve ezen az áron van, míg a benzin 600 felett is volt bőven, a kút nem követi a benzin árváltozásait, tehát a jövedéki emelés sem lesz érezhető, így meg ha hosszú távon számolsz és nem hétvégi autós vagy, hanem havi 1-2 tankot elhasználsz, a LPG mindenképp jobban megéri.
Én pár éve cseréltem az autót... LPG-sről LPG-sre (10 évente cserélek, csak az elsőbe építtettem bele, a többit már így vettem), eleve már olyat kerestem, ami LPG-s volt és ha ezután cserélek majd, akkor sem benzines lesz a cél, hanem LPG-s. Sokat kell keresni, én is BP mellől Miskolcra mentem az autóért 2-3 hónap keresgélés után, de cserébe nem nekem kellett még százezreket költeni a gázosításra.
De hát mindenki más. Én így gondolkodom, nekem már 20 éve bevált a LPG és az akkori beépítési költség fél év alatt megtérült. Most minden drágább, ez igaz, de a benzin/LPG ár-arány nem mindegy, főleg a magyar viszonylatokat nézve, hogy 50-100Ft-al drágább a benzin, mint a szomszéd országokban.
Valamit valamiért... vagy fontos a LPG iránti igényed, vagy fontos a kiszemelt autó. Valamelyikről érdemes lemondani, alternatívát keresni, amivel jobban jársz.