Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

csubidzsibi Creative Commons License 2019.12.20 0 0 1844

Sziasztok nekem az lenne a gondom egy opel astra g 1.2 em van és a kiegyenlítő tartájból elfogy a víz, és néha felmegy a vízfokom 100 fok fölé menet közben.De van hogy napokig nem csinálja, mi lehet az oka? Köszönöm a válaszokat

Cs.Z.K. Creative Commons License 2019.11.29 0 0 1843

Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy Astrám x14nz motorkóddal. 

Ha hidegen beindítom akkor addig amíg a hőfokmérő a kék mezőben van, az alapjárat folyamatosan ingadozik (hol felpörög, hol majdnem leáll). Ha elindulok vele szinte semmi ereje sincs, ekkor a többi autósnak ki kell kerülnie, mert nem tudok a forgalommal haladni. Amint elhagyta a mutató a kék mezőt onnantól rendesen lehet vele menni. Viszont meleg motornál is néha mintha kihagyna a gyújtás (egy-egy torpanás).  Amit cseréltem benne gyújtókábelek, elosztófedél, rotor. Gyújtás beállítva (lámpával). 

Hőgombát már cseréltem, jelenleg Bosh van benne, de előtte volt egy olcsóbb  fajta is, amivel ugyanaz volt a probléma. 

Ismerősöm kiolvasta az adatokat: Ha jelenleg 8 fok van, akkor totál hideg motornál is azonnal 40 fok és mínusz 6 között olvasható a hőfok amit a számítógép megkap. Így érthető az alapjárat ingadozása (gondolom). 

Mit kell kicserélni, megjavítani?  

Válaszotokat előre is köszönöm!

cscsikai69 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 1842

Szép napot mindenkinek! Olyan gondom lenne , hogy van egy 97-es F Astrám 1,4 benzines x14nz motorkóddal. Hegy menetben felfelé olyat produkál mint a diesel sharanom csinált mint mikor a turbó geója leragadt és nem akart gyorsulni.  Sík úton nincs semmi gond vele csak emelkedőnél. Mi lehet a baja? Előre is köszönöm a válaszokat.

mephy88 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 1841
Sziasztok,

Van egy Astra G-ém Z18xe motorral aminek előjött néhány problémája...
1). 300km autópálya után néha kapok egy check engine-t ami után a teljesítmény alacsonyabb lesz, egyszerűen nem megy jól a kocsi. Ha a kocsit ezután rövidebb távon is használom akkor törlődik és újra megy a gépjármű rendesen.
Autópályán előzés közben néha megtorpan..olyan mintha sok benzint kapna, de ez pár másodpercig van aztán meg úgy gyorsul a kocsi mintha SPN fokozatban lenne xD.
2). Mostanában ha beindítom akkor a fordulatszám felmegy olyan 1250-ig és lefelé ingadozik, de ezt csak fél-egy percig csinálja, utána beáll a gyári értékre. Amíg ingadozik addig elindulni sem nagyon lehet mert elveszik a gázt és rángat.
3). Vettem egy Elm327 OBD-2 olvasót és először P0170-es bejegyzett kód volt benne amit sikeresen kitöröltem, nem is jött vissza.
Ma újra megnéztem, hogy hátha beírt valamit mert mentem vele valamennyit a héten...volt 4 darab is bejegyezve úgy, hogy a check engine nem ég.
Ezek a P1326,P1327,P1328,P1329.

Tudtok valamit tanácsolni, hogy mit nézessék meg a kocsin? Annyira jól megy amúgy, hogy nem szívesen válnék meg tőle.

Üdv. Tibi
verebész1 Creative Commons License 2019.11.15 0 0 1840

Szia!

Véleményem szerint a a vízhőfokmérő lehet a ludas. Olyan 2-3000 forint körül van a hőmérséklet jeladó ára. Ha lenne valaki ismerősnek OBD hibakód olvasó akkor azzal is lehet élő adatként kinézni a hőfokot. Az megmutatja hogy hideg motornál melegebbet jelez -e a külső hőmérsékletnél.

Mivel az autó a motor hőmérsékletének függvényében adagolja az üzemanyagot, ha melegnek érzi a motort, kevesebbet fecskendez be mint kellene. Meg lehet proróbálni, hogy lehúzod a hőfok jeladóról a vezetéket, mert akkor -40 fokra ugrik a hőmérő csak ezzel az a baj hogy a ventilátor egyből beindul, és hibajelet generál, amit csak kódolvasóval lehet törölni.

 

Ennél fogva én megkockáztatnám egyből a cserét. 

 

Szervízben egy hiba olvasás 3000 forint.

 

Üdv.

Előzmény: Kisbabszii (1834)
verebész1 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 1839

Bocsánat, de a benzinvonalat végig jártad? Szivattyú, befecskendező.

Előzmény: muzoffru (1837)
verebész1 Creative Commons License 2019.11.13 0 0 1838

Szia! Én először megnézném a gyujtótrafó testkábelét, ha ez nem segít, kérnék kölcsön egy felső holtpont érzékelőt valaki F astrás ismerőstől.

Nem világít a MIL lámpád? Hibakódot próbáltál nézni? A you tube-on lehet találni hibakód kivillogtatásról videót.

 

Üdv.

Előzmény: muzoffru (1837)
muzoffru Creative Commons License 2019.11.03 0 0 1837

Sziasztok!

Opel Astra F nem indul.

Indításkor ezt produkálja:

https://youtu.be/Q-d32W2xOww

Két napja még ment rendesen. Mi lehet a gondja?

Kisbabszii Creative Commons License 2019.10.30 0 0 1836
Az akksival nincs baj. Az önindító is teker.
Előzmény: kingblue99 (1835)
kingblue99 Creative Commons License 2019.10.30 0 0 1835

Akkumulátor állapota? Önindító teker rendesen?

Előzmény: Kisbabszii (1834)
Kisbabszii Creative Commons License 2019.10.30 0 0 1834
Sziasztok! Most vettem egy b corsát 1.4 x14sz 54 lovas. Néha azt játsza, hogy hidegen nem indul, csak tolásra. Viszont ha betolom és leállítom, akkor utána egyből indul. Hibakódot nem ír. Mire gondolnátok?
verebész1 Creative Commons License 2019.10.23 0 0 1833

Szia! Köszönöma tanácsot. A tavasszal levakoltam az EGR járatát a kipufogó csonkon. De meg van a baj.Tönkrementek a hidrotőkék, és kevés levegő jut az égéstérbe, és az oxigénszenzor elveszi az üzemanyagot. Valószínű ezért van ez a hibajelenség. A barátom hasonlóan járt, csak Ő egy vezértengelyt cserélt egy másik típusú autóban, mert a bügykök el voltak kopva és ott is ez volt a jelenség.

Én vagyok az oka, mert márciusban hengerfejet cserétem, és nem cserétem ki egyúttal a tőkéket. Azt mondta aki felújította, hogy bontott tőkék. De ennyit is bírt. A 16 ból 10 kuka. De mind a 16-ot cserélem.

 

Mégegyszer köszi hogy foglalkoztál a bajommal!

 

Üdv.

Előzmény: kingblue99 (1832)
kingblue99 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 1832

Szia.Nézted már az EGR-szelepet? Jellemző erre a motortipusra hogy bekormolódik.Tapasztalatból tudom.Nekem is ilyenem van.Ki kell pucolni.

Előzmény: verebész1 (1831)
verebész1 Creative Commons License 2019.10.14 0 0 1831

Szevasztok!

Olyan fura helyzet állt elő, hogy menet közben, azaz gyorsítás közben 1500 as fordulat fölött a kocsi elkezdett ütemesen hintázni. Azaz mintha a gázpedállal játszanák, több gáz-kevesebb gáz. Járt már így valaki? Még annyi történt, hogy valami elkezdett kopogni, vagy zörögni  a motorban, vagy  a szíjhajtásban. Nem gondolám hogy a feszítőgörgő mert azt most cseréltem. Max 1000 km lehet benne. És csak melegen hallatszik.

Nincs valakinek ötlete? Z 14 XEP motor.

Előre is köszi!

Üdv.

SzVZoli Creative Commons License 2019.09.25 0 0 1828

Sziasztok ! 

Z14XE kódú g astra alapjárat ingadozik 700-750 / perc ,ezen lehet valahogy emelni ,mert eléggé zavaró hogy ilyen alacsonyan ugrál ,kis gázpedál rátartással 900 körül már szépen jár

Előre is köszönöm !

88GABOR88 Creative Commons License 2019.09.02 0 0 1829

Sziasztok!  Segítséget szeretnék kérni,hogy szerintetek a gyújtás elosztó fedél alól,folyhat az olaj? (pontosabban a gyújtáselosztó, és a hengerfej közötti részről ami le van szorítva?)

https://indafoto.hu/88Gabor88/image/26477153-769d56c2

https://indafoto.hu/88Gabor88/image/26477155-6da60111

Cyberworld Creative Commons License 2019.09.02 0 0 1828

Sziasztok!
Munkába járáshoz használok egy szép rozsdamentes 2003-as Astra G 1.2-est, nem egy erőgép, de bírja. Egy éve vettem, már akkor is néha világító hibalámpával, P1122-es hiba (P1122 Throttle Position Sensor Circuit Intermittent Low Voltage).
Szóval gázpedál pozíció szenzor alacsony feszültség
Persze ilyenkor szükségmódba kapcsolt és nem ment, a következő újraindításig.
A tulaj ezért is adta el (féláron) mert már cseréltetett rajt gázpedált, komputert és nem javult meg.

 

Kicsit beleástam magam a témába:
Az elektronikus gázpedál csatlakozója a kövekezőképp van bekábelezve, a bordó biztosítópöcök felől nézve.
5V

5V

jel

0V

0V

jel
Tehát meg van duplázva a test és az 5V. Google a barátunk, kiderült hogy az ilyen jellegű hibákat gyorsan ki lehet szűrni egy kis méréssel, és a két kör közti eltérő feszültség az oka. Nekiálltam kiméregetni mit is találok.

Nálam az egyik 0 volton (test) 0,04 voltot mértem, így a két ág közt nem volt egyforma a feszültség (5,02 vs. 4,98), ezt jelezte hibának.
Megoldás: kikötöttem a csatlakozóból a 0,04 voltos vezetéket a másik testvezetéket pedig rákötöttem a csatlakozó mindkét bemenetére.

Azóta jó.

Pengepetike Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1827

Szia,

Lett megoldás??

Gondolom, ha a szerviz lámpa felugrott akkor kaptatok valami hibakódot?!

Én elképzelhetőnek tartom, hogy a nagy szervíz alatt valami kábel nem lett a helyére téve majd kidörzsölődött ami az ESP működéséhez kellhet.

 

Köszi!

Üdv.:

Peti

 

Előzmény: Geasz (1822)
Pengepetike Creative Commons License 2019.08.26 0 0 1826

Szia,

A Cső csatlakozásokat kell megnézni, nem e valahol elpattant egy elkorrodált bilincs és ott engedi.

Lehetséges, hogy a belső radiátornál ereszt, akkora  belső térben kell keresni.

Illetve a vízpumpánál is ereszthet ami le van burkolva ott nem biztos, hogy látszódik.

Ha sokat áll az autó akkor tegyél alá valamit, ha lecseppen akkor látszódjon pl újságot, az ha megszárad is látszik, hogy el volt ázva.

 

Illetve még az olaj beöntő sapkát nézd meg nem-e habos belülről, nem-e valahogy arra megy el a víz.

 

Üdv.:
Peti

Előzmény: Whoami11 (1824)
Jóskabátsi Creative Commons License 2019.08.18 0 0 1825

Ez nem szivárgás, ez több annál. Ha nagyjából 1 literes a tartály, és három hét alatt elcsöpög, az azt jelenti, hogy másfél percenként egy csepp fagyálló lecsöppen. Azt azért nem olyan nehéz észrevenni.

Előzmény: Whoami11 (1824)
Whoami11 Creative Commons License 2019.08.17 0 0 1824

1.4-es G Astra hűtője nagyon lassan, de szivárog valahol. Az érdekes az, hogy az autó csak áll hónapokon keresztül és úgy is szép lassan 2-3 hét alatt eltűnik a hűtőfolyadék a tartályból. Mivel ilyen lassan szivárog esélyem sincs látni, hogy hol lehet alatt víz. Van valakinek tippje, hogyan tudom megtalálni vagy megpróbáljak használni stop leak folyadékot? Attól félek, mást is eltömítene.

verebész1 Creative Commons License 2019.07.23 0 0 1823

Szevasztok!

 

Kérdésem lenne olyan személyhez, aki kiszerelte már az üzemanyg tartályból a szivattyú alsó házát, a vödröt.

 

Hogyan válik meg a tanktól?

A szivattyút már szereltem egy párszor, most nemrég is cserélni kellett a nyomócsövet rajta, de magát az alsó házrészt még soha nem vettem ki.

 

Előre is köszi!

 

Üdv.

Geasz Creative Commons License 2019.07.16 0 0 1822

Sziasztok!

 

Olyan fura problémám van, hogy az autó elkezdett furán viselkedni.  Opel Astra H 1.9CDTI 100Le.

Ami azt jelenti hogy egyszer (kb 2 hete először) elindultam volna parkolásból majd fel villant a műszerfalamon az ESP jele illetve a szervíz lámpa egyszerre és a motor fordulata fel ugrott kb 1300ra és hiába nyomtam a gázpedált nem változott semmi se fel se le. Ez újra inditás után megszünt. majd most a napokban újra megjelent a probléma, ám intenzívebben. 250km alatt meg tette ugyan ezt 5x febességtől fügetlenül, 130-nál, 110-nél 80-70-nél és egy körforgalomnál való elindulásnál is.
illetve ma egy 17km-es szakaszon is 4x kellett elvégezzem az ujrainditást mert ismét csak  ugyan ez volt.

 

Mi lehet az oka ennek?

az autót frissen szervizeltettem, nagyjából mindent cseréltettem rajta mikor meg vettem és azóta csak 2000km-t tettem meg vele.

 

Válaszokat előre is köszönöm!

verebész1 Creative Commons License 2019.07.04 0 0 1821

Szia!

 

 

Azt írja az internet, hogy üzemanyag korrekciós hiba a P0170. A benzinnyomás renben van? Az első indításkor könnyen beindul?

 

 

Én most jártam úgy hogy a négy éve nagy utánjárással beszerzett gyári üzemanyagcső ismét kirepedt. Cserélni kellett.

A jelenség az volt, hogy gyujtás ráadás után nem épült fel a benzinnyomás az üzemanyagrendszerben, indításkor csak egy-két hengerben volt robbanás. Rövid járatás után már egyenletes lett a motor járása.

 

Nálad van valami egyéb észlelhető jelenség?

 

Üdv

Előzmény: Törölt nick (1820)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.20 0 0 1820

Sziasztok,

 

Tud valaki ajánlani egy szerelőt Bp-n, aki meg tudná keresni a kocsim P170-s hibakódjának az okát?

 

(Z16XEP, benzines, 240e km.

Most történt egy szívósor felújításon Gödöllőn, a kiszerelt alkatrészeken látszott lötyögés + a tömítés hiánya (tömítés kijött a vágatból), elvileg itt mehetett be (?) fals levegő.

A lámpa ma reggel ismét kigyulladt, eléggé lelomboz, hogy csak tapogatózás megy össze vissza, és még mindig nincs meg a root cause.

Az autóval alapból nincs bajom ezt leszámítva.

 

Köszönöm előre is, w

verebész1 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 1819

A motorkód Z14XEP amire írtam a fedéltömítést. A tied milyen motoros. Ez láncos motorra vonatkozik.

Előzmény: verebész1 (1818)
verebész1 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 1818

Szia!

 

Egyszerű nútba tehető gumicsik. Persze kacifántos mintázattal. 10-es Torx kulcs kell hozzá, de 8-as csillaggal is szerelhető.

A fedél szíj felőli oldalán végigfut egy vezeték alagút. (felsőholtpont jeladó, hűtővíz hőmérő jeladó, olajnyomás jeladó vezetékével) Ezt óvatosan függőllegesen felfele kell lehúzni. Elől és hátul is van rögzítése. Ha ezt levetted, még két csövet kell lehúznod. A kartergáz és mellette még egy levegőcső. Ez nagynyílású fogóval szerelhető. Ha jól emlékszem ennyi. 

 

Üdv.

Előzmény: kelly77 (1815)
verebész1 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 1817

Szia! Ez csak két ötlet: 1: Mennyi a kompresszió? 2: A vezérlése rendben?

 

Üdv.

Előzmény: T0C1 (1816)
T0C1 Creative Commons License 2019.02.24 0 0 1816

Sziasztok!

Van egy Opel Astra 1.7 TD 68 LE (német motoros) autóm. Már tizenpár autószerelő látta az autót, senki nem tudja mi a baja. A lényeg: adagoló hibásan vettem nyáron. Az autó melegen indult, hidegebb időbe nehezebben, sok tekeréssel, még hidegebb időben még nehezebben, majd nagyon hidegbe (mínuszokba) már nem indult. Nyáron, ősszel, mikor még jó idő volt, gondoltam húzom amíg megy, majd utána megcsináltatom. Hiba volt. Az autóra kb. 6 használt adagolót vettem. Nem lett jó egyikkel sem, pénzben pedig nem kevés volt az áruk. Mechanikusra is át lett alakítva, azzal sem lett jó. Mélyebbre ástunk, hátha valami más lesz a gond. Addig jutottunk, hogy a hengerfej, a motor teljesen fel lett újítva, szinte minden új rajt. De tényleg. Költöttem rá rendesen. Még mindig semmi változás, az autó nem indul. Végső elkeseredésembe elvittem az adagolóját felújíttatni. (Csak azért nem vittem el eddig, mert 200 ezer ft nem kevés pénz, főleg nem egy 20 éves autóra...) Itt már tényleg anyagi csőd lettem. Azt mondták 1000% hogy jónak kell lennie. Felrakták. Indul. Motor gyönyörűen jár, végre nem kopog. Kő esett le a szívemről. Egészen rá 5 óráig nyugodt voltam, aztán megint elkezdődött. Nem indul. Egyszerűen nem indul. Pedig már plusz fokok vannak és már plusz fokokba sem indul el hiába hajtatom. Valakinek valami tapasztalata? Előre is köszönöm a segítséget. (Eladni ezek után,hogy egy vagyonba van, nem szeretném...)

kelly77 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 1815

Sziasztok 

1.4 16v-n kellene cserélnem szelepfedél tömítést. Aki cserélt már attól kérdezném hogy valami spéci szerszám igénye van-e a dolgonak vagy neki állhatok otthon? Pasztázni gondolom pluszba nem kell a tömítést.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!