Nekem nagyon furcsa, hogy azóta sincs semmi hír a CRJ-ről. Bármilyen Malévhoz köthető hír napokon belül megjelenik a szakoldalakon, de most semmi. Ráadásul nem 1-2 nap alatt végezték el a munkát. Közben sincs semmi infó a gépről.
Állami cég nem tud Magyarországon nyereségesen működni (kivéve ha monopol helyzetben). A Malév magán hordozta az állami cég összes hibáját, de volt valódi piaci konkurenciája.
Nem kell benyelnünk semmit, nem akarják ránk erőltetni. Pénzért viszont jöhetnek ellenőrizetlenül?! Ráadásul az nekünk igen sokba fog kerülni.
Hogy On is legyek, abból akár légitársaság is grundolható, annak meg sokan örülnének, épp leszarva az is ha ismét csak kifizetőhelyként működik. Ez volt a MALÉV veszte is, sokan étek belőle túl jól. Pedig működhetett volna gazdaságosan és akár nyereségesen is.
Lesz kormány gép is, elvileg (három) A320-as amit a Honvédség is használni fog. Lengyeleknek, szlovákoknak, cseheknek is van nem is egy, ott nem baj.
Csak mint érdekesség, mindkét B767-es HA-LHC repül a mai napig. Az egyik a Air Seychelles-nél, a másik az Atlasnál (jelenleg n649gt)
off:
Kórházat meg ne építsünk ha kifizetik se, és ingyen se sehova. Inkább nyeljük be és fogadjunk be néhány tízezer eritreai migráncsot ellenőrizetlenül. Remélem sikerül ránk erőltetni és a jelenlegi kormányellenes károgók a saját bőrükön is megérzik milyen jó is az.
Az OK hogy Ázsiába vitték, de új MALÉV festéssel? Ezt miért?
Kormánygépnek épp lehet értelme, csak az emberek nagy része ezt nem nézi jó szemmel. Tudod ha nem látszik hogy hová tűnt több mrd, azzal nem foglalkoznak, mert számukra olyan mint ha nem is lett volna, nem látják, ergo nincs. Mikor látszik, akkor meg megy a hőbörgés (ezt nem a gondolkodni képes társadalomra értettem)
Kórház témába nem mennék bele, ez nem teljesen az a topic, de ha valaki utána olvas, akkor látszik mi is a gond (ezzel is)
Úgy tudom a CRJ-t Ázsiába vitték a felújítás után.
Egy kormánygép nem pazarlás, sokkal olcsóbb mint folyton bérelni. V4-eknek mind van (A219 is ami tengerentúlra is át tud menni), lengyeleknek négy, szlovákoknak, cseheknek három-három, csak nekünk nincs. Románoknak szintén van plusz C130-asok és C26 spartan, most volt Kecskeméten.
Szóval ha vennénk/kapnánk a normális gondolkodásúaknál nem verné ki a biztit. Annó felajánlott az USA három Herkulest rengeteg tartalék alkatrésszel, de az éppen aktuális kormány visszautasította az ajánlatot. Ezeket kapták a románok, nekik kellett.
(Vietnamban valóban kórházat építenek magyar vállalkozók, vietnami pénzből)
Olyan színekben tündökölni amit épp tönkretettek évek alatt, tehát egy kudarcot "reklámozni"
No meg tudjuk hogy a kormány spórolásból nem vesz, sok emberben heves érzelmeket váltana ki az ilyesmi "pazarlás" :-) Bár lehet épp egy Vietnámi onkológiai kórháztól kapták ajándékba... :-)
De inkább nem megyek vitába abban amihez nem értek és csak az érzelmek vezérelnek (kölyök korom meghatározó élménye volt a ferihegyi látogatások a Malév Tupoljev flotta később Boeingek, Fokkerek...
Szerintem mindenkinek hiányzik a MALÉV (aki benne dolgozott, aki rajongott a MA repülőgépekért stb...)
Érdemes 6 év elteltével még vitázni miért és hogyan ment csődbe? Nyilván igen, de ezzel felélesztjük?
Nekem azért is hiányzik mert egy olyan "címke volt" Magyarországról mint a Lufthansa Németországnak vagy akár az Air France Franciaországnak. A kérdés bennem sokszor az , hogy vajon a franciák a kormány lemondását is követelnék ha nem sorakozna Air France flotta mondjuk Orly-n?? "Lisztferin" meg már lassan 6 éve nem sorakozik MA flotta és szerintem ez a szánalmas, de úgy látszik beletörődtünk
Tudom AF a KLM-el "együtt van" de még Schipol-on is KLM flotta sorakozik
A Wizzair flottáról meg tudjuk a gépek szét vannak osztva Európa más repterein a bázis reptereken
A Malév járatai a 2008 nyári és 08/09 téli menetrendben Domodedovora (DME) üzemeltek, mert az volt az AirUnion moszkvai hub-ja. A KrasAir csődje és az AirUnion megszünése után a 2009 nyári menetrendtől visszatétek Sheremetyevora (SVO), és visszaállt az Aeroflot code-share is.
Nem könnyű a kérdés, de hátha valakinek van info. Nem tudom, hogy az akkori korban létezett e arculati kézikönyre hasonlító leírás a MALÉV-vel kapcsolatosan.
Réig Li-2-es színek kódjaira, neveire, bármi azonosítóra lenne szükségem, a korabeli festéseknek megfelelően: