Svédországból szeretnék behozni magamnak a vállakozásom indításához VW Caddyt vagy Transportert. Magánszemélyként, teljesen vakon a témával most kezdtem el az információgyűjtést. Szeretném ha mindennel együtt megállna 1.5 millióban a történet.
Elolvasom a Csikós-féle Ponton túra elejét újra, hátha abban is van használható tudás, de tőletek is várnék hasznos tapasztalatokat, információt ezzel kapcsolatban.
Ahogy olvastam/láttam a Becsületes Nepper nem foglalkozik ilyen csekély értékű autóval, svéddel meg pláne. Tudtok valakit aki helyben vállal autó állapotfelmérést pénzért? A többi részét már én intézém, csak szerintem a legnagyobb buktatója a lyukra futás.
Sikerült valamiben előre jutnod? Én is érdeklődtem az egyik kereskedésbe (Barcelona környéke), ott az volt az első kérdés vannak-e spanyolországi papírjaim.
-mennyibe kerül most az exportrendszám és kell-e hozzá az eladó? -ha traileren hozatom, akkor kell-e valamit előtte tennem? (olvastam valami olyat, hogy le kell íratni az eladó nevéről)
Elsőként azt kell nézni, hogy az adott országba milyen feltételekkel lehet csak bejutni, azaz miket kérnek a Koronavírus miatt! Pl. Mennyi idő egy Teszt, amit elfogadnak, és ez elkészül-e az alatt, hogy még el is fogadják oda, ahová mész.
Ez magánszemélyekre érvényes! Nem merném azt állítani, hogy meredek dolog, de mindennek érdemes alaposan utána nézni.
Spanyolországból hoznék egy kocsit lábon, van bármilyen tapasztalatotok hogyan kell ottani ideiglenes rendszámot és egyebeket intézni? És hazafelé, a határon mit és hogyan kell intézni? Ez lesz az első ilyen akcióm, nincsenek saját tapasztalataim még. Köszönök előre is minden választ.
Ismét írtam neki, pontos összeget megint nem kaptam a válaszban, csak újra elmondta, hogy nem éri meg rajta keresztül behozatnom:D Még hozzátette 6-7 ezer euró alatt nem éri meg, kivéve ritka darabok esetében. Hát ez pont egy ritka autó és az átlagosan 5-6000 euró körüli ára is majdnem stimmel.
Ha még mindig 3 kiló körül kérne, simán megegyeznénk.
Köszönöm a választ! Istvánt ismerem youtuberól, így egyből ő hozzá fordultam. Kértem tőle árajánlatot, de csak annyit írt vissza, hogy nem éri meg rajta keresztül behozatnom. Nem mondott konkrét összeget és én sem írtam meg, hogy mennyiért éri még meg nekem, ezért én nemnek vettem a válaszát.
Kinéztem magamnak egy Németországban hirdetett autót. Egyáltalán nem vagyok tisztában egy jármű behozatalával és az ügyek intézésével, ezért szeretnék kérni tőletek olyan cégek ajánlását akik ezzel foglalkoznak. Fontos, hogy legyen megbízható, helyszínen mérjék fel az autó állapotát, intézzenek minden papírmunkát, kulcsrakésszen adják át az autót és ne csak prémium kategóriája autóval foglalkazzanak. Googleban találtam több céget is, akik hitelesnek tűntek, de mind 5-10+ milliós autókkal foglalkoznak csak. Nekem pedig egy Hyundai Coupe FL2 lenne az álmom, ami most 2 millió forint körül mozog csak. Van itthon is pár darab, de vagy felszereltségben vagy állapotában nem megfelelő számomra. Köszönöm előre is!
Valószínűleg a biztosítás dobja meg ezt. De ez csak tipp, bár a hollandiai biztosítás árakat nem ismerem. Németországban attól is függ az ár, hogy hány napos exportrendszámot váltasz. De arra is érdemes odafigyelni, hogy hány napra lehet itthon időpontot kapni az NHK-nál...... A trélerezés sem olcsó, mert a hosszabb idejű biztosítással Export rendszámmal tudsz mozogni itthon is, pl. átvizsgálás, vagy mielőtt elvinnéd az NHK-hoz.
Hatha valaki olvassa leirom a tapasztalatom Holland auto export folyamattal kapcsolatban
RDW ilyen ugyeket nem kezel coronara hivatkozva, ugyhogy privat auto ertekesito cegek jegyzik az exportot. Nem tudom nektek mi a tapasztalatotok de en 10euroval a zsebemben mentem be es 150eurot hagytam ott vegul. Azt mondtak, hogy az RDW nem intez semmilyen biztositast a kocsira, ugyhogy azt is kell vennem a feher rendszam melle. Ez dobta meg 120 euroval.
Meg szerintem felszamoltak a feher rendszamot is amit elozo nap csinaltattam plusz 20 eur es igy lesz 10bol 150.
Atvertek vagy tenyleg igy van? RDW honlap azt irja hogy a feher rendszam melle jar biztositas is.
Inkabb fizettem volna a svajci matricaert mint ezt... :)
Azt kell megtudni, hogy milyenek a jelenlegi beutazási szabályok, mert, ez sok mindent befolyásolhat! Mindenhol folyamatosan változik a vírushelyzet, és sok országban beutazáskor, akár karantént is kaphat a beutazó is.
Érdemes ennek nagyon utánajárni indulás előtt, és érdemes felírni az ottani magyar konzulátus számát. Érdemes, ha az ember be is jelentkezik a Konzulnál pl. telefonon, e-mailen.....
OKt1-től a jelenlegi állás szerint 1 napos teszttel lehet belépni, egyébként 14 nap karantén ott.... Nem egy olcsó történet.... érdemes alaposan tájékozódni indulás előtt, mert folyamatosan változhat a helyzet........ Inkább azt mondom, hogy akinek nem életbevágó a dolog, az ne induljon el. A Koronavírusra nem lehet biztosítást kötni, az EU-ban is elfogadják a magyar TB kártyát, de érdemes utánajárni, hogy pl. egy esetleges koronavírussal megfertőzöttnek elfogadják-e ezt, vagy fizetnie kell saját zsebből. Ha valakit karanténre köteleznek,annak saját magának kell fizetnie a karantén költségeit, tesztek, szállás, étkezés stb. Az életveszélyes állapotúakat mindig ellátják, az ingyenes.
De mindenki nézzen nagyon utána mindennek, mert brutális számokba lehet belefutni. És az sem biztos, hogy az olcsó, kisebb szállodákba adnak-e a karantén idejére szállást, , de, ha adnak is, akkor ezeket sem lehet elhagyni a hatóságok engedélye nélkül. Akit valótlanul nyilatkozik, és szándékosan félre akarja vezetni a hatóságokat, az akár 25 000 eurós bírságot is kaphat.......
Koszonom a tanacsokat! Szoval maradjon a sarga rendszam es nezzem meg virus miatt nyitva van-e a hatar. Szerencsere tudok egy ismerosnel aludni szoval ha megis bezar a hatar akkor csak szolok neki hogy bocs de kikerulom az orszagot. Max korbenezek a Nemet fennsikokon meg az Osztrak alpokban..
Valakinek holland export folyamattal van tapasztalata? Ha csak a rendszamot viszem be es a kocsi mar Mo-n van az jelenthet gondot? Az RDW oldalan azt olvastam csak a papirok kellenek meg a rendszam.
Fogalmam sincs, mennyi a magyar matrica, és ebben az esetben teljesen irrelevàns. A svàjci viszont 44 euro. Mindössze felhivtam erre a figyelmét és ö majd eldönti, hogy megér-e neki ennyi plusz kiadàst néhàny oràs autokàzàs.
Svàjc nem tagja az EU-nak, tehàt ha az ideiglenes (export) rendszàmhoz tartozo biztositàs csak az EU tagorszàgokra vonatkozik, akkor nem engednek be, vagy vetetnek veled a hatàron biztositàst csilliokért.
A màsik dolog ami meggondolàs tàrgyàt képezi, hogy attol függetlenül, mennyi idöt töltesz ott, éves (!) autopàlyamatricàt kell vàsàrolnod.
A covid miatt nem lehet tudni, hogy éppen hol fognak szigorítani. Pl. Németország Okt1.-től szigorít csak 1 nappal korábban készült negatív tesztet fogad el, ha az általuk is elismert helyen készült, viszont magyarországi teszteket is elismer, de ezt előtte meg kell kérdezni, hogy melyik labor tesztjét ismeri el. Német oldalakon ez megtalálható. Nagyon nézz utána, hogy hol, milyen a helyzet, mert egy 15 napos Svájci karantén nem lesz egy olcsó történet...., főleg, hogy gyorsan változik a helyzet.....
Sziasztok! Hollandiabol hoznam haza a mazda mx5omet egy ismerosnek mert garazs nelkuli hazba koltoztunk. Hogy ne oljon meg az unalom es legyen egy kis elmeny is az utban elmennek Svajcba is. Hollandiaban feher ideiglenes rendszamot raknek a kocsira (14 napig ervenyes EUban). Kerdes hogy ezzel beengednek-e Svajcba vagy inkabb hagyjam rajta a sarga rendszamot es azzal menjek vegig majd ha hazaertem vegyem le es vigyem vissza az RDWhez Hollandiaban?
Szoval beengednek-e Svajcba ideiglenes kulfoldi rendszammal?
Emailban egyszerűbb lenne szerintem, ha küldenél nekem tel. számot, vagy emailt . A "kisforgalmi"nélkül nem valószínű, hogy regisztrálni fogják itthon.
Köszönöm az eddigi segítségedet is. A mai napig a következők történtek: a szóban forgó autót hazaszállították. Nagy Fahrzeugbrief és kétnyelvű adásvételi szerződés (és egyébként minden, amit megbeszéltünk az Eladóval), megvannak.
Fahrzeugschein továbbra sincs - próbáltam többször elmagyarázni a Német Eladónak, hogy mindenképp szükségem lesz rá, sajnos nem érkezett meg. Kontkaktus megmaradt. A mai nap a kormányablakban "külön kértem, hogy küldjenek el" értem ez alatt azt, hogy írjanak egy olyan hivatali bélyegzővel ellátott papírt, miszerint a jogharmonizációs összhanggal egyetértésben a forgalmi engedély mindkét (Teil I és II) részére szüksége lesz a hivatalos szerveknek.
Ezt a doksit átküldöm az ex tulajdonosnak. Google képfordítóval szerintem meg fogja érteni. Csak azt nem értettem, hogy miért nem volt képes elküldeni a kisebbik forgalmi engedélyt, ahogyan az autó többi papírját is az autóval együtt kamionra tette (mondjuk az is durván kalandos volt, de ezt hagyjuk is már).
Lehet, hogy elveszett korábban neki is.... Ellenben az autót átvizsgálva a papírok között a korábbi vizsgapapírokat és a legelső - még az a széthajtogatós - forgalmi engedélyt is elküldte.
Igazolódott viszont, hogy származás ellenőrzés elindításához pontosan a kisebbik - hiányzó forgalmi engedélyre volna szükségem, így az tényleg tárgytalan.