Segitsegeteket szeretnem kérni. Ázik a csomagtartom és nem tudom mitől lehet. A jobb oldalon a guminal gyulik a víz és eztán ez befolyik a csomagtérbe. Valahonnan a csomagtarto autóból jön . Mert vizes a carpet is. kiszedtem a középső lámpát de a tomito gumi jól nez ki. nem látok lyukat a csomagtarto ajtaján levő kábel védő gumin sem. Volt valakinek ilyen problémája ? Csatolva a kep hogy hol gyűlik a víz (fentről a csomagtartót illetve bentről a csmagtartot lehet látni) köszönöm az ötleteket köszi
Az üzemanyagszűrűnél, a tank mellől olyan hangot hallok, mintha gyengén kifújna valahol a kipufogó. Tegnap ez sokkal hangosabb volt, a kocsi mellett is hallottam. Ma ezért is néztem alá, hogy mi a helyzet a kipufogónál, de mással van a gond. Milyen hibajelenséget jelez a hang?
Azt mindenképpen ellenőrizd, hogy a tartály tetején lévő kis csőből folyik-e a víz, ahogy beindítod ott azonnal meg kell indulnia a víznek. Ez az auto légtelenítő - nyomás kiegyenlítő cső.
Mivel vékony előfordul hogy eldugul és nem a cső, hanem a tartály csatlakozó csöcsöt kell átfúrni, a motor rendben és itt dugulás van akkor túlnyomás lesz a rendszerben.
Köszönöm válaszod! Hengerfejtömítésnél meg is lett síkolva gépműhelyben és akkor nyomáspróbázva is volt. A hűtőfolyadékot nem láttam fogyni csak akkor ha reggel kimegyek és az egyik bilincsnél csöpögött a víz a nyomástól. Kiegyenlítőtartály kupakját is cseréltem, de valamiért az új kupak sem ereszti el a nyomást. Ha a pumpa, ha nem forgatja rendesen a vizet annak milyen jelei lehetnek? Az is okozhat túlnyomást?
Az enyém 1,9 TD, és bizony nyáron nagy melegbe fel tudott kúszni a hűtővíz hőmérséklete. Az érdekes az volt, hogy utána nemigen akart visszamászni. Ezt úgy kell érteni, ha felmászott közel 100°C-ig, akkor hiába jött lejtő, alig terhelés, nem hűlt vissza.
A dolog odáig fajult, hogy Bledbe kirándultunk, és melegedett, jött a STOP felirat az autópályán. Hazafele 100-110, pláne a dombokon soknak tűnt neki, meledett, és vissza se hűlt. Egy parkolóban kiszedtem a termosztátot, nem javult. A csövek nem voltak kemények, hengerfejesség nem tűnt valószínűnek. Hazajöttünk (finoman, néha fűtöttünk) itthon ki akartam mosni a hűtő rendzsert. Gyári '99-es Valeo hűtő, az alsó felében a csöveken nem folyt át a víz! Kb a felébe csak pangott. Vettem bele újat, azóta nyári hőségben sem kell aggódni, hogy melegszik! Fel se kúszik addig a hőfok, és azonnal visszahűl.
Az, hogy meghengerfejeztétek, még nem jelent semmit, mert sokszor csak a tömítés csere nem segít: a hüvely alsó tömítések cseréje is szükséges. Anélkül lehet feleslegesen is hengerfejezni. Aztán ritka esetben a hengerfej- vagy hüvelyrepedés is előfordulhat. Meg elvetemedett, nem sík hengertömb is. Nyilván messziről nem tudom mi a gond nálad, de ez is lehet. Egy indikátorfolyadékos vizsgálattal ellenőrizhető, hogy kerül-e bele égéstermék a hűtőfolyadékba.
A hengerfejességen kívül, ha fogy a hűtőfolyadék és emiatt levegősödik a rendszer, az is okozhat túlnyomást, valamint a hibás kiegyenlítőtartály zárósapka is, de ha nem forgatja rendesen a hűtőfolyadékot a pumpa, akkor is. Persze vannak kisérő jelenségek, ezeket az autó mellett lehet vizsgálni, kizárni.
Sziasztok! Egy olyan problémával fordulok hozzátok hátha találkozott már valaki hasonló hibával. Citroen Xsara 2004 1.4 motor kiegyenlítő tartályában túlnyomás keletkezik. 3 éve küzdök a probémával előszőr szétnyomta a hűtőradiátort, majd a csöveknél kezdte el nyomni a vizet. Autószerelő javaslatára hengerfejtömítést cseréltünk, mert elvileg csakott tud bedolgozni a kipufogó gáz a rendszerbe, de sajnos nem oldotta meg a problémát. Esetleg valakinek nincs ötlete mi okozhatja ezt az állandó túlnyomást? Előre is köszönöm a segítséget!
Van némi gond. A hűtővízben megjelent az olaj. Odáig fajult a dolog, hogy már egy párszor kigyulladt a STOP lámpa is és a rádió fölött is megjelent az üzenet, hogy a motor hőmérséklete túl magas. Lehet hogy a trutymó már eltömte a hűtőt? Ahogy nézem a víz nem folyik az olajba, nincs kávé színű trutymó az olajbetöltő sapkán és a nívópálcán. Kérdés, hogy a hengerfejnél szokott-e lenni az áteresztés ilyen hibánál, vagy van valahol egy olaj-víz hőátadó (olajhűtő/fűtő) elem? A gép 2004-es, 1.4i 75Le KFW motorkód. Ez egy ritka hiba, vagy látott már ilyet a világ?
Ha körbezárt furata van a csonkállványban a jeladónak (már nem emlékszem rá milyen), akkor a külső körből ki szoktam fűrészelni egy nagy darabot, hogy csak 2/3 részen ölelje körül a jeladót a fém. Úgy talán-talán van esélyed kiszedni épen, de még így sem biztos a siker. Ettől függetlenül a bevágást meg szoktam ejteni, mert a következő jeladó kevésbé szorul be úgy, viszont tartani eléggé tartja a 2/3 kör és a csavar. Persze ha kijön a régi, a furatot rozsdamentesíteni szoktam kis gépi csiszolókoronggal, hogy az új könnyedén mozogjon benne. Amúgy meg ki szoktam faragni belőle a régi jeladót és újat teszek bele.
Van valakinek tippje, jól bevált módszer az ABS jeladó kivételéhez? Egész csonkállvány tiszta rozsda és hát 22 év megmutatkozik rajta. 4WD & féktisztító duó nem működik nekem. Köszönöm!
Köszi, sejtettem, hogy nem ilyen egyszerű ez. Sajnos a környéken nem találok senkit aki értene hozzá, illetve lenne hozzá programja is. Így vagy valaki elviszi, vagy megy bontóba.
Az UVE egység össze van tanítva a motorvezérlővel és persze a kulccsal. Egy másik UVE egységet ha beteszel, nyilván nem fog vele indulni. (tanítani kellene , vagy kell a hozzávaló motorvezérlő és kulcs (chip) is, hogy plug & play induljon) Az immo karika egy jelvevő antenna, tök felesleges cserélgetni , hacsak nem rossz és nem veszi a jelet.
Megtaláltam az UVE egységet,de sajnos csere után sem ismeri fel a kulcsot, bár nem tudom plug&play e a művelet.Immokarikát is cseréltem, semmi változás.Sajnos se időm, se energiám nincs rá, így úgy döntöttem elengedem. Ha esetleg valakit érdekel olcsón megválnék tőle. 98-as 18.16V,147k km,motor rendben, tavaly ősszel volt vezérlés, vizpumpa,hosszbordás szíj, feszítő-vezető görgők, gyertyák, trafók, szervó szivattyú cserélve, azóta ~300km-t futott.
Álló moornál jelöld össze egy lakkfilctollal a külső-belső részeket és indítsd be és várd meg, hogy jelentkezzen a hiba! Utána állítsd le és nézd meg a két jelet! Ha nem lesz egy vonalban, szíjtárcsa csere!