Lehet kapni öntanulós BLDC vezérlőt, annál nem kell kísérletezni a Hall jeladók, és a fézisvezetékek sorrendjén. Van még pár fajta másik vezérlő is, amihez nem kell Hall jeladó se, sokan inkább azt veszik ha rossz a Hall jeladó a motorban, nem bíbíelődbek a cseréjével, ráadásul van olyan motor amelyikben középső Hall jeladót forditva kell betenni.
Segítséget szeretnék kérni! 2 éve vettem egy, a képen látható, fogalmam nincs milyen márkájú robogót 10E-ért! A motorján ez van: MAXPOWER 300W36VXY0705327 . A tulaj azt mondta csak akksi kell bele és megy mint a szél, nincs lekorlátozva. Szinte új gumik , egy kicsit le van pukkanva a fényezése, de nem vészes. A problémám a következő: vettem aksikat (36V pakk Titan Energy 12V 14Ah zselés, csavaros sarus) A motor meg se moccant csak remegett. Egy 36V 250W vezérlő volt rajta, képen az adatlapja. Nem igazán voltam képben e téren, de sok netezés, olvasgatás után, észrevettem hogy a HALL jeladó kék és sárga vezetékei, a vezérlőből ki jövőhöz képest fel vannak cserélve. Meg fordítottam, és volt öröm, forog!!!! Ja....hátra fele. Na utána néztem, megoldódott, most már előre forog. Őszintén örültem mert az utolsó fillérem költöttem rá, aksi+ töltő ( arra számítottam hogy a motornak van baja. mert ami aksik benne voltak úgy fel voltak púposodva, hogy alig bírtam a dobozából ki venni.) Na de innentől kezdve jöttek a problémák, aminek a megoldásához kérném valaki segítségét. A motor fel volt támasztva, a hátsó kerék levegőben. Kézzel meglehet állítani! Ahogy húztam a gázt a kerék meg moccant, és kattogott. Felemeltem forgott. Rá ültem, csak jó nagy rá segítéssel jött mozgásba, de a legkisebb emelkedő megfogta, meg állt és nem indult ( és ez a gond még most is !!!!) Na jobban utána néztem dolgoknak, Így vettem egy új 36V-os 350W-os 18A HALL jel adós vezérlőt elméletileg 60 és 120 fokos , ki cseréltem a jeladókat . És....nem mukkodikk!! Annyival javult a helyzet, sík terepen felgyorsúl, el éri a 30Km-es sebességet, de emelkedő, kész meghal. A fene egyen meg, gondoltam, boltba járni jó leszel. Igaz félúton pont van egy bakhát amin fel kell tolnom. A boltnál az ismerősöm, micsoda canngád van. Ja mondom, hazafele fel is tolhatsz majd a dombra. Na kijövök a boltból, felülök a canngára, ráadom a gyújtást, lökök rajta, meghúzom a gázkart.... erre a motor kaparva majdnem kiugrott alolam. E meg mi volt? Na tehát a tünetek, és a kérdések: a gyújtás ki-be kapcsolás hatására álló helyzetből megindúl, húz, felgyorsúl, eléri a harmincat tartja, de aztán menet közben hiába húzogatom a gázt, már érezni hogy el szált az erő belőlle. Emelkedő, lassulás,megállás. Gyújtás ki-be, néha többször, megint húzva indul. Elakartam menni egy táv körútra, van egy húzos emlkedő, felment, de a domb tetőn le is tiltott a vezérlő. Tolhattam hazáig. Más nap menet közben az akku-nál mértem az áram errösséget, hát a nagy gyorsulás 20A felett volt, nem bírta mérni a multiméter. Nem vagyok egy nagy műszaki zseni, de ez egy cseppet nem sok? Feltámasztva pedig 8A-t mértem. De ez a 8A a motor terheletlen áram erőssége nem? I=P/U 300W/36V=8A . Sík terepen 25-30-nál mértem a 8A-t. Ezek szerint max sebességnél kellene (persze sík terepen) felvennie azt a 8A nem? A nagy gyorsulás P=U*I 36V*20A=720W? Vagy még több. Ez meg mi? Mi vesz fel ekkora áramot, a vezérlő vagy a motor? A motor, a vezérlő nem melegszik, az aksikon nem esik a feszűlség. Az rendben hogy a gyorsulásnál nagyobb az áram felvétel, de ennyire? Mennyi egy 36V-os BLDC motor áram felvétele terheletlenül mérve? Szerintem nem 8A az biztos. Továbbiak: ha széthúzom a HALL csatlakozót nem változik semmi a motor forgásában, bár ezt csak feltámasztva vettem észre. Menet közben nem próbáltam még ki hogy úgy hogy megy. Ez mitől van? HALL !!! Amiket kicseréltem nem volt semmi felirat. Úgy hogy a hozzá nem értés végett, rendeltem a netről, elektromoskerékpár.com HALL jeladó elektromos kerékpárhoz. Jó. Megvettem. Mikor kicseréltem megnéztem mágnessel, hogy kapcsolgatja e az 5V-ot. Akkor lett gyanús hogy a mágnes eggyik polusára nyitott csak, ahogy elvettem akkor zárt. Na és mivel akkor kell a dolognak utána nézni, miután megvettem, a szenzor tip megnézve, unipolárist kaptam , nem bipolárist. Mérve a kereket forgatva, mind a három jeladó jól működik. De mint írtam széthúzott HALL csatlakozóval is forog a motor. Ezt sem értem. Miért nem kommunikál a vezérlő a jeladókkal? Mennyi a vezérló kimeneti feszűltsége? Mennyinek kell lennie? Megtudom valahogy mérni? Valamit mértem a fázis vezetékeken, ha jól és jó helyen, valami 15V, mind hárman. Na ez is. 15V a 36V helyett? Ezzel nincs gond? Azt olvastam valahol hogy nem a feszűltség a lényeg, hanem a frekvencával ffff..... Ja! találtam a youtube videót. Az ember vezérlőt cserélt, a kerék a tengelynél fogva fel volt rögzítve egy asztalra. Na ugyan az a problémája volt mint nekem. Simán megállította a forgó kereket kézzel! Vissza rakta régit abba meg volt erő, azt nem tudta megfogni. Sajnos csak egy comment volt. Azt ajánlotta neki cserélgesse a fázis vezetékeket. Hát azt kipróbáltam, valami hat kombináció, de csak kettő volt jó. Egy előre egy hátra adott normális forgást.
ÚÚÚÚÚ. Hát dió héjban ennyi.:) Bocs ha egy kicsit zagyva lett a problema leírása. De már tele a hócipőm az egésszel. És kellene a cannga! De így hogy tologassam az emelkedőkön...A ha legközelebbi hozzászoló azt mondja, a motor 1000% menetzárlatos ( amit én is gyanítok csak nem tudom ki mérni ) akkor nem várok további segítséget. Nem foglalkozok a motorral tovább!
Megköszönöm ha valaki tudna segíteni. Nem vagyok egy észkombájn de annyit olvastam a téma után, hogy megfogom érteni, ha valaki valami javaslatot tesz a hiba megoldásában. Sziasztok.
Elvileg megoldható lenne az, hogy ne 1db "babetta" akkucsomag legyen a bringán, hanem 2-3 db-ra bontva, kb laptopakku-méretűek amelyeket szépen el lehetne dugdosni a vázban úgy, hogy fel se tűnne senkinek? Pl U alakú vázban, üléscsőben, felsőcsőben de akár a hátsó felsővillában is, vagy a csomagtartóvasban.
rátettem a másik vezérlőt, még a múlt hét elején, forgott is vele, de darálva
elkezdtem variálni a hall jel kábelekkel, hogy hátha találok jobb kombinációt, de közben most már nincs mérhető hall jel
csináltam tesztert, meg mértem multiméterrel is
arra gyanakszok, hogy a hall-ok tápjával történt valami a motor oldalán, de majd ha lesz időm megnézem közelebbről is, sokáig tart leszerelni/felnyitni
Olyan kérdésem lenne,hogy van egy Tornádó TRD 16 os elektromos robogóm és a hátsó szabadon futó lánckerék már nem hajt pedálozás közben csak forog hajtás nélkül. Az lenne a kérdésem milyen szerszámmal vagy hogyan lehet ezt leszerelni az agymotorról? Én nem látok rajta fogást,hogy mit kellene tekerni,hogy levegyem.
Ilyen se volt még, hogy február 26, és már elővettem a Malaguti110'-et..
99% a töltöttség, októberben tejesen fel lett töltve. Pöccre indult:) Csak a kulcsot kellett elforditani.. 99% a töltöttség, oktoberben tejesen fel lett töltve.
Sziasztok! Szeretnék kérdezni sos vezérlőt kell cserélni az ebike omban 3fázisu motor van benne hall szenzor nélküli,de az új vezérlőn van motor hall kábel.működni fog ha azt nem tudom bekötni ?
Sziasztok, 48v 20ah hailong típusú aksit keresek, tud valaki megbízható forrást, ami EU-ból jön, mert nincs kedvem a vámhoz, illetve el is érkezik hozzám, jó áron, stb.? köszi!
A hideg miatt csökken a leadható kapacitása, ez normális és mindig elfelejtik megadni ezt a reklámokban. Ha olyan a cuccosod, hogy könnyű üzemszerűen ki-be rakosgatni akkor szedegesd ki és vidd magaddal, napközben amúgy sincs téli hideg.
"Azt mondjuk nem olvastam ki belőle, hogy mi a gond a készítőkkel."
Rengetegen építenek botrányos packokat, amik eme tűzveszélyes lehetőségeket nem eltaszítják, hanem magukba zárvtan hevernek, mint egy időzített bomba - így értettem. Nem maga a készítés a baj természetesen. Erre próbáltam utalni.