Keresés

Részletes keresés

Malaguszti Creative Commons License 2024.03.06 0 0 55690

Lehet kapni öntanulós BLDC vezérlőt, annál nem kell kísérletezni a Hall jeladók, és a fézisvezetékek sorrendjén.
 Van még pár fajta másik vezérlő is, amihez nem kell Hall jeladó se, sokan inkább azt veszik
ha rossz a Hall jeladó a motorban, nem bíbíelődbek a cseréjével, ráadásul van olyan motor
amelyikben középső Hall jeladót forditva kell betenni.

Előzmény: toty71 (55686)
xrami Creative Commons License 2024.03.06 0 0 55689

Pedig annyit szívtál már vele, ezt csakaértis meg kell csinálni.

A modellfotó lemaradt.

 

Előzmény: toty71 (55686)
XNC Creative Commons License 2024.03.06 0 0 55688

Hogy sokat vesz fel.... szerintem az nem gond, ha pillanatnyilag tud többet a névlegesnél; csak a többi....  :)

Előzmény: toty71 (55686)
XNC Creative Commons License 2024.03.06 0 0 55687

A tulaj ügyesen megszabadult a hulladéktól.......

A javításban majd talán a többiek tudnak tanácsot adni.

Előzmény: toty71 (55686)
toty71 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 55686

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni! 2 éve vettem egy, a képen látható, fogalmam nincs milyen márkájú robogót 10E-ért! A motorján ez van: MAXPOWER 300W36VXY0705327 . A tulaj azt mondta csak akksi kell bele és megy mint a szél, nincs lekorlátozva. Szinte új gumik , egy kicsit le van pukkanva a fényezése, de nem vészes. A problémám a következő: vettem aksikat (36V pakk Titan Energy 12V 14Ah zselés, csavaros sarus) A motor meg se moccant csak remegett. Egy 36V 250W vezérlő volt rajta, képen az adatlapja. Nem igazán voltam képben e téren, de sok netezés, olvasgatás után, észrevettem hogy a HALL jeladó kék és sárga vezetékei, a vezérlőből ki jövőhöz képest fel vannak cserélve. Meg fordítottam, és volt öröm, forog!!!! Ja....hátra fele. Na utána néztem, megoldódott, most már előre forog. Őszintén örültem mert az utolsó fillérem költöttem rá, aksi+ töltő ( arra számítottam hogy a motornak van baja. mert ami aksik benne voltak úgy fel voltak púposodva, hogy alig bírtam a dobozából ki venni.) Na de innentől kezdve jöttek a problémák, aminek a megoldásához kérném valaki segítségét. A motor fel volt támasztva, a hátsó kerék levegőben. Kézzel meglehet állítani! Ahogy húztam a gázt a kerék meg moccant, és kattogott. Felemeltem forgott. Rá ültem,  csak jó nagy rá segítéssel jött mozgásba, de a legkisebb emelkedő megfogta, meg állt és nem indult ( és ez a gond még most is !!!!) Na jobban utána néztem dolgoknak, Így vettem egy új 36V-os 350W-os 18A HALL jel adós vezérlőt elméletileg 60 és 120 fokos , ki cseréltem a jeladókat . És....nem mukkodikk!! Annyival javult a helyzet, sík terepen felgyorsúl, el éri a 30Km-es sebességet, de emelkedő, kész meghal. A fene egyen meg, gondoltam, boltba járni jó leszel. Igaz félúton pont van egy bakhát amin fel kell tolnom. A boltnál az ismerősöm, micsoda canngád van. Ja mondom, hazafele fel is tolhatsz majd a dombra. Na kijövök a boltból, felülök a canngára, ráadom a gyújtást, lökök rajta, meghúzom a gázkart.... erre a motor kaparva majdnem kiugrott alolam. E meg mi volt? Na tehát a tünetek, és a kérdések: a gyújtás ki-be kapcsolás hatására álló helyzetből megindúl, húz, felgyorsúl, eléri a harmincat tartja, de aztán menet közben hiába húzogatom a gázt, már érezni hogy el szált az erő belőlle. Emelkedő, lassulás,megállás. Gyújtás ki-be, néha többször, megint húzva indul. Elakartam menni egy táv körútra, van egy húzos emlkedő, felment, de a domb tetőn le is tiltott a vezérlő. Tolhattam hazáig. Más nap menet közben az akku-nál mértem az áram errösséget, hát a nagy gyorsulás 20A felett volt, nem bírta mérni a multiméter. Nem vagyok egy nagy műszaki zseni, de ez egy cseppet nem sok? Feltámasztva pedig 8A-t mértem. De ez a 8A a motor terheletlen áram erőssége nem? I=P/U 300W/36V=8A . Sík terepen 25-30-nál mértem a 8A-t. Ezek szerint max sebességnél kellene (persze sík terepen) felvennie azt a 8A nem? A nagy gyorsulás P=U*I  36V*20A=720W? Vagy még több. Ez meg mi? Mi vesz fel ekkora áramot, a vezérlő vagy a motor? A motor, a vezérlő nem melegszik, az aksikon nem esik a feszűlség. Az rendben hogy a gyorsulásnál nagyobb az áram felvétel, de ennyire? Mennyi egy 36V-os BLDC motor áram felvétele terheletlenül mérve? Szerintem nem 8A az biztos. Továbbiak: ha széthúzom a HALL csatlakozót nem változik semmi a motor forgásában, bár ezt csak feltámasztva vettem észre. Menet közben nem próbáltam még ki hogy úgy hogy megy. Ez mitől van? HALL !!! Amiket kicseréltem nem volt semmi felirat. Úgy hogy a hozzá nem értés végett, rendeltem a netről, elektromoskerékpár.com HALL jeladó elektromos kerékpárhoz. Jó. Megvettem. Mikor kicseréltem megnéztem mágnessel, hogy kapcsolgatja e az 5V-ot. Akkor lett gyanús hogy a mágnes eggyik  polusára nyitott csak, ahogy elvettem akkor zárt. Na és mivel akkor kell a dolognak utána nézni, miután megvettem, a szenzor tip megnézve, unipolárist kaptam , nem bipolárist. Mérve a kereket forgatva, mind a három jeladó jól működik. De mint írtam széthúzott HALL csatlakozóval is forog a motor. Ezt sem értem. Miért nem kommunikál a vezérlő a jeladókkal? Mennyi a vezérló kimeneti feszűltsége? Mennyinek kell lennie? Megtudom valahogy mérni? Valamit mértem a fázis vezetékeken, ha jól és jó helyen, valami 15V, mind hárman. Na ez is. 15V a 36V helyett? Ezzel nincs gond? Azt olvastam valahol hogy nem a feszűltség a lényeg, hanem a frekvencával ffff..... Ja! találtam a youtube videót. Az ember vezérlőt cserélt, a kerék a tengelynél fogva fel volt rögzítve egy asztalra. Na ugyan az a problémája volt mint nekem. Simán megállította a forgó kereket kézzel! Vissza rakta régit abba meg volt erő, azt nem tudta megfogni. Sajnos csak egy comment volt. Azt ajánlotta neki cserélgesse a fázis vezetékeket. Hát azt kipróbáltam, valami hat kombináció, de csak kettő volt jó. Egy előre egy hátra adott normális forgást.

ÚÚÚÚÚ. Hát dió héjban ennyi.:) Bocs ha egy kicsit zagyva lett a problema leírása. De már tele a hócipőm az egésszel. És kellene a cannga! De így hogy tologassam az emelkedőkön...A ha legközelebbi hozzászoló azt mondja, a motor 1000% menetzárlatos ( amit én is gyanítok csak nem tudom ki mérni ) akkor nem várok további segítséget. Nem foglalkozok a motorral tovább!

Megköszönöm ha valaki tudna segíteni. Nem vagyok egy észkombájn de annyit olvastam a téma után, hogy megfogom érteni, ha valaki valami javaslatot tesz a hiba megoldásában. Sziasztok.

Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.03.05 0 0 55685

+

Előzmény: xrami (55684)
xrami Creative Commons License 2024.03.04 0 0 55684

Elvileg megoldható lenne az, hogy ne 1db "babetta" akkucsomag legyen a bringán, hanem 2-3 db-ra bontva, kb laptopakku-méretűek amelyeket szépen el lehetne dugdosni a vázban úgy, hogy fel se tűnne senkinek? Pl U alakú vázban, üléscsőben, felsőcsőben de akár a hátsó felsővillában is, vagy a csomagtartóvasban.

Pusi13 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 55683

Sziasztok! Karbantartani szeretném a TSDZ2 motoromat.Szerintetek a Molykote EM 50 L zsír helyett a CX-80 szilikonzsír megfelelő lehet?

padisah Creative Commons License 2024.03.03 0 0 55682

rátettem a másik vezérlőt, még a múlt hét elején, forgott is vele, de darálva

elkezdtem variálni a hall jel kábelekkel, hogy hátha találok jobb kombinációt, de közben most már nincs mérhető hall jel

 

csináltam tesztert, meg mértem multiméterrel is

arra gyanakszok, hogy a hall-ok tápjával történt valami a motor oldalán, de majd ha lesz időm megnézem közelebbről is, sokáig tart leszerelni/felnyitni

Előzmény: padisah (55659)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.02.28 0 0 55681

Szívesen.Mindannyiunk egészségére váljék!

Előzmény: Camel73 (55680)
Camel73 Creative Commons License 2024.02.28 0 1 55680

.Hát igen van ami nem akar engedni van ami meg könnyen jön. 10 éve van rajta nem tudom,hogy mennyire akar majd lejönni. Köszönöm a segitséget.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (55679)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.02.27 0 0 55679

Elvileg kulcs 2 körömmel, gyakorlatilag volt mi megkopogtatva lejött, volt mi fogóval sem.

Előzmény: Camel73 (55678)
Camel73 Creative Commons License 2024.02.27 0 1 55678

Köszönöm a választ. Kell ehhez valami speciális szerszám vagy könnyen letekerhető valami odaillő dologgal?

Előzmény: Maketheworldabetterplace (55677)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.02.27 0 0 55677

2 furat a lánckerék oldalán. Hajtással ellentétes irányba lehet letekerni, óramutató járásával ellentétesen.

Előzmény: Camel73 (55676)
Camel73 Creative Commons License 2024.02.27 0 0 55676

Sziasztok.

 

Olyan kérdésem lenne,hogy van egy Tornádó TRD 16 os elektromos robogóm és a hátsó szabadon futó lánckerék már nem hajt pedálozás közben csak forog hajtás nélkül. Az lenne a kérdésem milyen szerszámmal vagy hogyan lehet ezt leszerelni az agymotorról? Én nem látok rajta fogást,hogy mit kellene tekerni,hogy levegyem.  

 

Köszönöm a válaszokat előre is.

Malaguszti Creative Commons License 2024.02.26 0 0 55675

Ilyen se volt még, hogy február 26, és már
elővettem a Malaguti110'-et..

99% a töltöttség, októberben tejesen fel lett töltve. Pöccre indult:) Csak a kulcsot kellett elforditani..
99% a töltöttség, oktoberben tejesen fel lett töltve.

 Jó volt motorozgatni ebben a szép időben.

Bolvofh12 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 55674

Értem köszönöm a válaszod!

Előzmény: Törölt nick (55673)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.20 0 1 55673

Szia!

Van olyan vezérlő ami tudja a hall elem nélküli üzemmódot is, van amelyik nem tudja, azaz vezérlőfüggő.

 

Kérdés te mit vettél.

Előzmény: Bolvofh12 (55672)
Bolvofh12 Creative Commons License 2024.02.20 0 0 55672

Sziasztok! Szeretnék kérdezni sos vezérlőt kell cserélni az ebike omban 3fázisu motor van benne hall szenzor nélküli,de az új vezérlőn van motor hall kábel.működni fog ha azt nem tudom bekötni ?

NagyTibor1988 Creative Commons License 2024.02.10 0 0 55671

Sziasztok, 48v 20ah hailong típusú aksit keresek, tud valaki megbízható forrást, ami EU-ból jön, mert nincs kedvem a vámhoz, illetve el is érkezik hozzám, jó áron, stb.? köszi!

xrami Creative Commons License 2024.02.10 0 0 55670

Legyünk polkorrektek. Tartós tesztnek vetetted alá az akkukat. De ebben a hidegben...

Előzmény: LRJudit (55669)
LRJudit Creative Commons License 2024.02.09 0 0 55669

Igen, nekem volt, de kaptam szupi új csatlakozót rá.

Nagyon jól működik.

A lustaságom győzött, kint maradt.

Előzmény: Capt.IQ229 (55667)
locoto Creative Commons License 2024.02.09 0 0 55668

Ryde 09 tipusu elektromos rollerem van, hol találok hozzá való szoftv. amivel a beálításait tudom módosítani?

 

Segítségeteket előre is kőszönöm!

Capt.IQ229 Creative Commons License 2023.12.31 0 0 55667

Ha jól emlékszem neked volt a szikrázós csatlakozós problémád.

Én nem cibálnám naponta azokat a csatlakozókat. Semmi baja nem lesz kint.

Gondolom naponta nem meríted le annyira, hogy számítson az a 10% amivel kevesebb a hideg miatt.

Előzmény: LRJudit (55663)
LRJudit Creative Commons License 2023.12.31 0 0 55666

Köszönöm, akkor behozom!

xrami Creative Commons License 2023.12.30 0 0 55665

A hideg miatt csökken a leadható kapacitása, ez normális és mindig elfelejtik megadni ezt a reklámokban. Ha olyan a cuccosod, hogy könnyű üzemszerűen ki-be rakosgatni akkor szedegesd ki és vidd magaddal, napközben amúgy sincs téli hideg.

Előzmény: LRJudit (55663)
ebiker Creative Commons License 2023.12.30 0 0 55664

A li-ion akksinak 50-60% töltöttség és 10 - 15 fok tárolási hőmérséklet az ideális, hosszú időre.

A töltést mindenképpen 15 - 25 fokon érdemes végezni.

A feltöltést érdemes 90 - 95%-on befejezni.

Ha a meleg akksit teszed be a bringába reggel, akkor egy darabig jól teljesít, majd áthűl és akkor kevesebbet fog leadni.

 

Előzmény: LRJudit (55663)
LRJudit Creative Commons License 2023.12.30 0 0 55663

Mi a jobb az aksinak?

Fűtetlen garázsban van a bringa és az rendszeres, hogy 1-el kisebb töltöttségi szinten van az aksi, mint amikor beraktam.

Meg amúgyis érezhető, hogy kevesebbet bír. Remélem, hogy ez tényleg a hideg miatt van így.

Hozzam be az aksit amíg nem használom a bringát, vagy a nagy hőingadozás rosszabb neki?

Napi szinten használom.

Törölt nick Creative Commons License 2023.12.28 0 0 55662

"Azt mondjuk nem olvastam ki belőle, hogy mi a gond a készítőkkel."

 

Rengetegen építenek botrányos packokat, amik eme tűzveszélyes lehetőségeket nem eltaszítják, hanem magukba zárvtan  hevernek, mint egy időzített bomba - így értettem. Nem maga a készítés a baj természetesen. Erre próbáltam utalni.

Előzmény: Capt.IQ229 (55661)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2023.12.28 0 0 55661

Szemléletes, látványos.

Azt mondjuk nem olvastam ki belőle, hogy mi a gond a készítőkkel.

Az egész arról szól, hogy ne dobd a szemétbe az akkut. Ne tedd prés alá. Főleg ne újat, teljesen feltöltve. :)) Szemetet sok helyen préselik.

Amúgy az LFP akku még így is jól teljesített.

Előzmény: Törölt nick (55660)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!