Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sanyooo Creative Commons License 2009.04.29 0 0 1718
..
sanyooo Creative Commons License 2009.04.29 0 0 1717
Senki többet? :))))
Előzmény: sanyooo (1715)
mosogep-szerelo Creative Commons License 2009.04.26 0 0 1716
Rendszámos Samu-t olcsón tud valaki? Tudom, bili :)))) de hátha!
sanyooo Creative Commons License 2009.04.25 0 0 1715
Halló! Van itt valaki? Kérdéseim lennének! :)))
Lámer Creative Commons License 2007.12.06 0 0 1714

Oké, átmentem!

 

Üdv Lámer

Előzmény: nyuszy (1713)
nyuszy Creative Commons License 2007.12.06 0 0 1713
Ezt a topicot már nem nagyon olvassa senki, gyere át ide, aztán kivessézzük a témát jól, nem utolsó sorban le tudsz tölteni szervizkönyvet, ami különösen jól jöhet, ha nins a közeledben Samurai-guru.
Előzmény: Lámer (1712)
Lámer Creative Commons License 2007.12.06 0 0 1712

Tiszteletem!

 

CSak az a baj, hogy ismeretségi körünkben aki terepes autót hajt, azokra kecskét nem biznék, iletve müszakilag teljesen zoknik ("hallod, kigyult valami piros bizbasz, oszt alig 2 dülő mulva leállt az egész szar "- mindez tengelyig érő sárban, utánfutóval, rajta 6db 200 literes vashordó hordó moslék.

 

A kiszemelt harcos 8 éves, -törve nem volt -az ilyen időseket is kell már lakatolni?

Ennyire gyenge lenne a korruzióvédelmük?

Környékünkön több öreg Swiftet ill. pár Vitarát látok, azok nem rohadnak, sőt, a régi Ignisünkkel sem volt ilyen probléma amig nálunk volt/el nem lopták. Hogy a svábhegyi beteg szamár töltse rajtuk gerjedelmét!!!

 

Különben az a tervünk, hogy ha magunkévá tesszük, akkor azonnal kap egy teljeskörű üreg/alvázvédelmet.

 

Engem leginkább az első tengelykihajtás/zárás leellenőrizhetősége izgat.

Azt egy laikus hogy ellenőrizheti le?

 

Üdv Lámer

Előzmény: nyuszy (1711)
nyuszy Creative Commons License 2007.12.06 0 0 1711
Szia!
Ha még nem volt 4x4-es autód, érdemes lenne vinned magaddal valakit, aki ért hozzá, mert érdemes leellenőrizni a hajtáslánc állapotát.
Amúgy az még egy viszonylag olcsón és egyszerűen javítható dolog,ha baj is van vele. Viszont ami helyből nagy költséget jelenthet, az a kasztni. Az gyakorlatilag kizárt, hogy egy Samurai ne legyen túl egy vagy több lakatoláson, illetve ha még nincs túl rajta, akkor neked kell megjtened ezt rövid időn belül.
Előzmény: Lámer (1710)
Lámer Creative Commons License 2007.12.06 0 0 1710

Tiszteletem!

 

SOS  SOS  SOS!

 

Most készülünk/veszünk a családnak egy diesel Samurai-t.

 

Mivel még nem volt 4x4-es autónk, ezést segitséget szeretnék kérni a tipussal kapcsolatban:

 

A motoron kivül mire kell különös figyelmet szentelni, mit kell alaposan átvizsgálni, illetve mik a tipushibák, mik a hibák jellemző tünetei/formái.

 

Üdv Lámer

trompeti Creative Commons License 2007.07.01 0 0 1709

                          Segítséget szeretnék kérni!

Van egy 86-os , ezres szamurájom , a kaszni szinte hibátlan , a motor viszont megadta magát , pedig már többször volt felújítva. Venni fogok egy bontott motort , (autóban kipróbálható motorok) , az érdekelne , hogy mire kell odafigyelnem egy ilyen motor kiválasztásakor és hogy mennyi az optimális kompresszió ezekben az autókban.  Előre is köszönöm a segítséget  :  trompeti. 

brondi.j Creative Commons License 2007.06.01 0 0 1708

Hello off-roadosok!

 

Találtam egy oldalt ahol jó videók vannak:

 

www.uaz4x4.gportal.hu

 

 

 

bbhunter Creative Commons License 2006.11.02 0 0 1705

Szevasztok!

 

A napokban vettünk egy sj410-est és szeretnénk helyrepofozni, mert úgy látjuk, hogy a féltengelyek, a kardánkeresztek cserére szorulnak.

Segítsetek abban, hogy hol lehet alaktrészeket beszerezni, jó-e ezekhez másfajta cucc? Szükségünk lenne néhány címre, telefonszámra elsősorban a keleti végeken. Köszi!

Mutyus Creative Commons License 2006.10.10 0 0 1703
4 db 8JJx15 méretű krómfelnieimet kopottas 255 / 60 R15 méretű gumikkal elcserélném 4 db, nagyon szép állapotú, gyári Samurai felnire!
A krómfelnik nincsenek megütve, viszonylag jó állapotúak!
06 20 365 4367
Kérésre küldök fotókat!
Mud Rider Creative Commons License 2006.10.06 0 0 1702
innen már átköltözött mindenki a

http://suzukisamurai.hu/

oldalra.

olajszűrő normál magyar suzukiba való. gyertya is.
többit nem tudom:(

az én tapasztalatom alapján:

mosd le és nézd meg, folyik-e valahol az olaj.
gömbfejek gumiharangjai?
váltó, terepváltó olaj állapota, szine, szintje?
kardánkereszt lötyög?
motortartó bakok állapota?
indítómotor kábelei?
benzin nem koszos-e?

amúgy elnyűhetetlen. kivéve az enyémet, amit az ág is húz az utóbbi 2 évben:-(
Előzmény: Csuhás (1701)
Csuhás Creative Commons License 2006.10.06 0 0 1701
Szervusztok!

Boldog tulajdonosa lettem egy 20 éves sj413-as samunak.

Kezdeti átvizsgáláshoz kérek pár tanácsot. Mennyi olaj, fagyálló kell ha
minden löttyöt cserélni akarok? Mivel kompatibilis az olajszűrő? Vagy
egyszerüen samuhoz keressek? Milyen gyertya való bele? Tudom kivehetném
megnézni, de ki tudja mi van most benne.
Mit kéne még átnézni cserélni? Vezérmű szij, görgö?

Egyébként szuper jó kis gép ez!

Csuhás
Qnco Creative Commons License 2006.06.03 0 0 1700

JA

 

 

 

Szevasztok!

Qnco Creative Commons License 2006.06.03 0 0 1699
Navégre, tudtam regisztrálni, csak az utolsó betű nem i, hanem o.
Cujc Creative Commons License 2006.05.13 0 0 1698
WÁÁÁÁ!! 1000 hála a címekért, őszre tervezem a kasznizást, festést és tuningolást! Szerintem nagyon cool kocsik ez a 2. amit használok az első egy sj 410s volt( a hortobágyon használtuk, mindenhol elmentünk vele, csak a laprugok tőrtek:D, de 1ébként nagyon 1be vannak ezek a kocsik) suzukisamurai oldalt + megsasolom! Üdv mindenkinek, és köszi a segítséget!
Előzmény: recefice73 (1697)
recefice73 Creative Commons License 2006.05.10 0 0 1697
Szia!
Üdvözöllek a samusok (samurai-osok) között!!!
csövezésről itt tudnak sokat... keresd Qncit

lengéscsillapítót itt csináltattam: Lengéscsillapító szerelő, futómű állítás, szerelés. Minden tipushoz felújított és új lengéscsillapítók. SZIVÁK Budapest, IV.ker Váci út 35.
Tel.: 369-5065, 370-2385.
a kocsi magasságához tudja megválasztani a csillapító méretét, és akkor nem ér meglepetés terepen sem...

Turbófeltöltőről Köpci biztosan tud infót.... Köpci weboldala

és ha akarsz gyorsan mégtöbb infót kapni a világ legjobb terepjárójáról, ami mostantól a tiéd, akkor gyere a suzukisamurai.hu -ra és egyből lesz többszáz márkatárs-barátod.
Üdv
:)
Előzmény: Cujc (1696)
Cujc Creative Commons License 2006.05.08 0 0 1696
Sziasztok! A hétvégén jutottam 1 megkimélt sj413hoz. Lenne 1 pár kérdésem, de erőm nem volt túl sokat visszaolvasni, mert elég bő a topic, ugyhogy ha már ezeket valaki kérdezte akkor elnézést. Kérdések: 1. Bukocsövezést hogyan lehet eszközölni a gépre, mert láttam 1 képet 1 sj-ről és kivűlről volt megoldva, ilyet lehet vásáról, vagy csinál valaki? a lényeg az ha tudtok valamit erről lécci válaszoljatok. 2.Turbófeltöltő eszközölhető a kis gépre valamilyen formában? Ha igen, milyen tipusut tudtok ajánlani, hol lehet megvenni, és mennyit kostál? 3. Lengéscsillapító kéne 1 korrekt, erről is mindent ha lehet. 1 pár szót írnék azért az uj kisgépemről: -88's kiadásu -1358cm3 -5 sebességes -x lóerő(ezt nem tudom mennyi) -megíveltett laprugó -elektromos csőrlő az elején -metálszürke -elvileg megkimélt(72000Km, bár ez ugy sem hihető) a lényeg a motorja nagyon pöpec, az előző gazdija teljesen felujította+uj kuplungszerkezet. ----------------------------------------------------------------------------------------- 700.000Ft-be került, jó vétel volt szerintetek? 1 kicsit sokat írtam remélem nem baj. Üdv minden SJ rajongónak!
Sj Creative Commons License 2006.03.21 0 0 1695

Sajna mint mondtam nem hiszem hogy lesz újabb verseny ott.

Versenyekről úgy hallottam múlt héten beszélgettek a rendezők, nem is igazán kérdeztem mi lesz, de max felrakom ide, ha biztos lesz az időpont.

Az uaz nosztalgia tetszett, meg tudom érteni, gyerekkoromban én is így voltam az autókkal, sőt a terepjáróval is egy darabig, csak ne kellett volna annyit szerelni...

Előzmény: deps (1694)
deps Creative Commons License 2006.03.21 0 0 1694

szia sj!

 

az uazt tankolni?????? melyik autót nem kell?????? jóóó kicsit többet eszik a drága, de hát azért szeretem..... mondjuk ennek gyermekkorra visszavezethető élményei vannak! anno olyan 14lehettem mikor a papa és sógra vettek egy dobozos uazt, de olyan vagányat, hogy a kocsi ment 86 ezret, de műúton, tehát komolyan még a terepváltókar meg sem volt kopva, meg az a baba hang mikor bevette a felet..... na8, olyan 3-4évre rá szóbajött, hogy akkor lecseréljük egy parancsnokira. én ezen annyira felbuzdúltam, hogy rendesen rááltam a keresésre. de olyan ajánlatok voltak, hogy 10ezer+40l bor, vagy 20ezer csak vidd a francba...... aztán mondták az öregek, hogy nézhetnénk gazt is. na az már a 10ezret is meghozta úgy hogy már tényleg vidd a ....... szóval a lelkesedésem adig tartott hogy el lett adva a dobozos, és ne,m lett véve uaz...... én azóta annyira a szívemen hordom a dolgot, hogyha 1hónapig nem kell ennem akkor is lesz egy uazom. meg ha életem további részében csak állni fog akkor is lesz!

 

a fotók jók! meg ha megyek egy iylen fesztiválra akkor csak uazt vagy "gazt" fotózok, meg már a samu is elérte ezt a szintet! az ilyen tóbavaló állást és belemenetelt szoktam értékelni, de nem csinálnám meg a saját kocsimmal, az tuti! mondjuk az emődi dolog annak is betudható, hogy nem mentünk végig, hogy azért sajnáltam a kocsit rendesen, ahogy kell, mert nemcsak fesztiválra vettem, hanem azért mindennapos kocsi is volt. legjoöbban a terepgumit szerettem, mert azzal olyan közvetlen volt a kisvas, meg a hangja... tudod a pápai kolega és a minta meg a traktorminta elforgatva 90fokkal...... 1.7barra leengedve..... :)

 

érdekelne, hogy akkor ezekszerint abszolút esély sincs arra, hogy megrendezzék a viadalt?????? mondjuk a kezdetektől ott voltam, úgytudom csak az elsőt hagytam ki.... :( bár lehet, hogy csak a második viadaltól kapcsolódtam be..... de az tuti, hogy az elején mekkora volt a verseny nimbusza...... honnan jöttek ide?????? mondjuk monokon laknak a nagyszülők, úgyhogy nekem könnyű volt :) :D

 

tényleg nem tudod a megyei naptárat, hogy mikor hol lesznek versenyek???????

úgytudom az emődi szokott lenni a második verseny, de előtte van vhol????????

Előzmény: Sj (1692)
nyuszy Creative Commons License 2006.03.20 0 0 1693
Az a vizes kép PS, ugye? Ügyes :)
Előzmény: Sj (1692)
Sj Creative Commons License 2006.03.20 0 0 1692

Üdv neked is!

Na képekre nem nagyon van szükségem, mostanában szerencsére bővelkedem bennük :), de ismerős sztori, enyémek is jelentek meg így  (de megnézem őket)!

Níváról lebeszélnélek, mert nekem ugyan nem volt, de a legfanatikusabbak is váltottak róla mind, talán nem lehet véletlen, állítólag gyengék az alkatrészek... Uazt meg tankolni kell bőven!

Zempléni csapattal beszéltem pár éve, az akkor még frissebben abbahagyott viadal folytattuk volna, de nem igazán voltak partnerek, csak ködösítettek és szerintem úgy voltak vele, ha ők nem más sem... Sajna.

Képekről jut eszembe berakok párat a fórum témájának megfelelőt (szigorúan sajátok, egy kívételével az autó is, őt meg én mentettem ki a paraszt által úton keresztbe csinált gödörből)

 

Előzmény: deps (1691)
deps Creative Commons License 2006.03.20 0 0 1691

üdv sj!

 

végre egy itteni kolega! üdv! ismerem ugy látásból az urakat. a samumat sajna eladtam, mert kaptam egy olyan ajánlatot, hogy elvitték megnézés nélkül majdnem a megvett árában! sanos hiányzik!

ha érdekelnek képek amiket csináltam, akkor nézd meg képtáram! csak arra kérlek, hogy újságba ne tedd, saját célra azt csinálsz amit akarsz, csak ne nyúld le, mert már kicsit tele van a telelennivaló, hogy megnézik és másnap már ott virít a saját szájtján a képeseim az ő nevével......

ha vennék vmilyen terejárót, akkor váltanék, mert még az ámok nem teljesültek... lásd uaz469(tudod a paracsnoki, és abból is a GYÁRIlag meghagyottat és egy nívát).... nem tudom miért de a níva kezd zizlenni nálam......

 

a régi zempléni viadalok...... amikor még 1994et irtunk...... amikor még dív volt ha volt vkinek terepjárója..... meg volt pénze... ja tényleg emléxel, hogy a kroo-ék makkor kamionnal hozták a három wranglert, meg a gyerekek ált épített uazt????? meg a "lakókocsi".......

 istenem ha mégegyszer lehetne zemplén-trophy........

Előzmény: Sj (1690)
Sj Creative Commons License 2006.03.19 0 0 1690

Hogy szavaiddal éljek: nem beszélünk csacskaságokat :D

Ritkán nézek be erre mostanság, mert átnyergeltem a terepjáróról a fotózásra, azért ez a pár év nem múlt el nyomtalanul (na nem a polcnyi kupáról beszélek :) )

Bár tavaly óta már nincs meg, de koptattam samit egy ideig (mint a nickem is mutatja).

Az emődi és zempléni versenyeket én is szerettem, emődit csinál most is május elején Jani (mondjuk volt, hogy hátrabukfenccel indítottam rajta pár éve :( ) 

Nyuszynak igaza van sok mindenben, pl a lökhárító nekem párszor leért és csőre is lett cserélve, nem rossz úgy(meg erősebb is sokkal). A brutális emelést én sem pártoltam, de 6-10 centi ált jól jött, kevesebbszer feküdt fel az alja, fordított felnivel meg ki lehet kompenzálni a káros hatását is...

Dízel nekem sajna csak utcaiba terepjárómba volt , de pl azon nem volt semmi olyasmi rossz amit leírtál. (terrano). De 15 éves ford teherautómban sem volt semmi hasonló, bár zöldséges mercim nem volt soha. De szívesen raktam volna a samuba is dízelt, mert nem lett volna rossz alapjáraton felketyegni a siratófalon a fele fogyasztásról nem is beszélve... Szerintem! Egyébként pl szegény Csajági Tibi barátunk tudott nagyon jó dízeleket fabrikálni, gondolom emlékszel emődi 60-nal patakátkeléses manőverire...  És persze ha kínzod egyik moci sem hosszúéletű, én is elfogyasztottam pár mocit, bár ha jobban füstölt akkor cseréltem :) !

Borsodi negyven samu haha... Általában Sanyinak (Berecki) van 3-4 (meg ugyanennyi alkatrészben), bár most már vitarái is vannak, ha alkatrész kell keresd őt, ha voltál pár versenyem biztos ismered a zöld szippantósautójával, vagy a sajóparti versenyeiről(ha nincs meg a száma dobj egy mailt).

Előzmény: deps (1687)
nyuszy Creative Commons License 2006.03.16 0 0 1689
Pedig könnyen elakad a lökhárító, hidd el. Persze ha az adott verseny itinerét úgy írták meg, hogy mondjuk pickuppal is teljesíthető legyen, jóhogy nem akad el a rövid Samurai. De én nem földúton autózásról beszélek, hanem offroadról ;)

A dízel-témával kapcsolatban meg olvasd el MEB lejjebbi írását. 240 kkm van a motorjában, és semmi baja. Ma néztem meg egy 1.3-as Samurai-t, 180 kkm van benne. A motorja kukába való állapotú, minden tekintetben. Pedig ahogy néztem, ezt az autót nem offroadolták szét, egyszerűen ennyit bír.
Egyetlen dologban van igazad, mégpedig abban, hogy egy korszerű dízel nem egy árkategória egy tizenhúsz éves Samuval, ez kétségtelen.

A Samurai-populáció 95%-a pedig sem nem rendszámos, sem nem versenyautó, csak hobbiból tartják az udvar hátuljában, és hétvégenként kimennek vele a hegyekbe. Ezekkel jó eséllyel sosem találkozol :)
Alkatrészes ember meg biztosan van, nyomozz kicsit utána, ha szükséged van rá.
Előzmény: deps (1687)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.16 0 0 1688

Ezt találtam miközben barangoltam a Samu klubbok oldalain:

 

http://www.suzuki-samurai.nl/2cv-suzuki/

deps Creative Commons License 2006.03.16 0 0 1687

oké nem beszélünk csacskaságokat :D

 

én nem vagyok emeléshívő! a másik dolog, hogy egy lájtos terepezésnél már le lehet szedni a lökhárítót, én még nem tapasztaltam ilyet, pedig azért amikor beneveztünk pölö az emődi trophyra..... nem semmi pálya volt az éjszakai! pedig azért a kicsikém kapott rendesen! igaz nem szántásban mentünk, de azért ilyen terepen még nem voltam, hogy redes mosások, traktornyomok a vízalatt.... pedig már láttam sokmindent...... mondjuk egy 90es évekbeli zempléntropy az iagzán csodálatos volt! sajnos csak volt, pedig babod és zemplén volt a szívemcsücske......

 

nade vissza! ugyanazon az úton még az előttem lévő nívának sem esett le a lökhárítója, pedig az a srác nem is műútra vette, és nemigazán sajnálta......

 

a samu tényleg nem sportkocsi, de ha jól akartad érteni, akkor értetted, amit akartam mondani.......

sajnos nem láttam/látom a volt autódat, mert a 4x4 magazint már rég vettem, de lehet, hogy akkor majd most! már nem olyan mint a régiek......

 

nem tudsz meggyőzni a benzines/dízel összecsapásról! a dízel kényes dolog, és a füstöléses évek már elmúltak a kétütemű korszakkkal, meg a dízel a teherautóinkba valók, és nem személyautóba, SZERINTEM...... az hogy egy 4000benzines kocsika ilyet produkál, hát istenem! csak tudo, ha egy ilyen kocsit mondjuk erre a körülményekre használnak akkor nem lesz ez sem hosszúéletű(ezt is meg lehet állítani, mert ugye nagyblokk, nincs olajszivattyúja, hogy mondenhová eljusson az olaj a mociba, és akkor jajjjjjjj, volt már rá példa anno, pölö zemplénbe is!) meg a másik lényeges dolog, hogy nem egykategória! ilyet szerintem nem lehet egylapon említeni........

 

samu alkatrészekben pedig ha hiszed ha nem borsodban nem lehet kapni hozzá semmit! lásd olyan stílusu srác mint a köpci......... max bemész bárdihoz, vagy lőrinchez és kész!

 

az itt előforduló samuk száma egy versenyen olyan 15-20 környékén van plusz ami otthon maguknak alkatrésznek, meg még max 10-15 darab rendszámos, am nem terepjáró..... oké legyen 40 db.......

Előzmény: nyuszy (1686)
nyuszy Creative Commons License 2006.03.14 0 0 1686

Azért ne beszéljünk butaságokat :)

 

Az, hogy egy autó emelve jó-e, attól függ, mire akarod használni. Ha országút és max. földút, nyilván hülyeség emelni. De a leglájtosabb terepezésnél már nagyon sokat számít a legkisebb emelés is. Pl. nem tépeted le róla az első túrán a lökhárítót.

Kanyarstabilitás? Igaza van MEB-nek, ez nem sportkocsi. Különben meg az én Samum híd fölé volt rakva, és nem borult fel így sem kanyarokban. Terepen is meg van persze az ilyen mértékű emelésnek is a hátránya, de mindent lehet ésszel csinálni.

Az persze kétségtelen, hogy minél nagyobb egy emelés, annál komolyabb mellékhatásai lesznek.

 

 

Az emelés meg a vizezés nem feltétlenül függ össze... Attól, hogy nincs megemelve egy autó, simán szét lehet gyilkolni. A legfrisebb 4x4 Magazinban van egy kis kép pontosabban a volt kocsimról, ha érdekel, meg fogod találni :) Na az árt neki, nem az emelés... De ez is relatív, mert ha egy keményen használt autóban megpukkant valami, akkor az jó eséllyel rendbe lett rakva, egy nőévolt-típusú autóban meg lehet, hogy évek óta nincs olaj a hidakban...

 

A dízel rossz? Szerintem meg a forgatás... Nagyon király, hogy a Suzuki 8000-es fordulaton kúszik felfelé a hófúvásban, csak ennek ára van. A tavalyi év alatt 3 autóban volt motorcserénk... Míg ugyanott egy dízel vagy egy 4000-es benzines alapjáraton elmegy, és sosem lesz baja.

 

Samurai-alkatrész ügyben meg nézz körül. Biztos, hogy az országnak nincs olyan pontja, ahol 50 km-es körzeten belül ne árulna valaki folyamatosan bontott Samurai-alkatrészt. Max. utána kell menni, hogy ki és hol, nem mindenki hirdet a neten.

Ezzel együtt biztos vagyok benne, hogy Borsodban nem 15, hanem legalább 150 Samu van, persze nagy részük papír nélküli.

 

De a lényeg, hogy nem lehet kategorikusan kijelenteni, hogy jó-e, ha meg van emelve egy terepjáró. Attól függ, ki mire használja!

Az eredeti témához hozzászólva, a hosszú Samura is ugyanez igaz. A nagyobb tengelytáv miatt sokkal stabilabb lesz terepen, nyilvánvalóan ettől a rámpaszöge rosszabb lesz, mint egy rövid.

Előzmény: deps (1681)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!