Segítségeteket kérném az nemrég lettem kis seicentonak tulajdonosa imádom :) városba a legjobb
az autó utólag szerelt központi zárral van szerelve, 7 napja rákötöttem plusz egy boxot hogy távirányítós is legyen. Nem is volt probléma pár napig mondjuk ami furcsaság volt hogyha este lezártam akkor reggelre forditva volt a nyitás :)
Ma reggel nyitni akartam kinyitott majd többet nem ment gondoltam hogy oké ennyi volt megszüntettem a távirányítós boxot. de még mindig a hiba fennáll. mindent vissza kötöttem az eredeti állapotba majd akkor vettem észre hogy a rádió sem működik s a kilométerórán az óra is fura minden egyes gyújtás ráadásnál nullázódik az óra(napi számláló, óra) s pl a a benzin mutató "fenn akad" amikor a gyújtást leveszem s levétel után az óra része sem működik. elektromos hiba a legszarabb...
hol keressem a hibát? ja s ma rádugtam obd-re egy elm-et s az sem működött nincsen abban sem áram vagy nem tudom
Igen erről az oldalról (motopol.hu) rendeltem vezérlést lassan 1 hete de még nem érkezett meg... Ám ez a feszítőt nem igazán értem hogy lehet el helyezkedve a vezérlésen belül. De majd ha szét szedem akkor biztos látni meg érteni fogom :) Meg ami számomra fel háborító az az hogy unix bárdi stb a vezérlés szett (INA) 52 ezer de a cinquecento vezérlése 26 ezer és ugyan az...
Hali ! Az lenne a kérdésem hogy egy 0.9-esen mennyire macerás a vezérműlánc csere ? Mert már el kezdett csörögni.(180e km van benne és még gyári szerintem) Meg ha netán valaki tudna a vezérlés jelekről egy ábrát küldeni azt meg köszönném! :)
Tényleg, most hogy mondod, 156-nál hullott szét nálunk is a kuplung. Füstölt. A tányérrugó fele már meg sem volt, a kinyomócsapágy golyói is eltűntek :-)
Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy az utóbbi 3 évet 90% városban töltötte az autó.
Én pedig vennék :) Bár nekem 900asom van(1998as ),76ezerrel vettem most van benne 100e ---- ennyi idő alatt volt generátor csapágy+ csúszógyűrű csere 8000-ért én vettem le,meg fel is--- 2hátsó lengéscsill 9ezer -- kézifékkötél ---kuplung szerkezet rugója tört el ,kompletten cseréltettem kinyomóval 23anyag 25ért cserélték ---- jobb oldali féltengely 5000volt + 5000 a csere-- vízszvattyú kicsit kotyogott ,mikor a generátort vettem le utána ez is kicserélve 10e volt az anyag 5e cserélték--- kipufogó flexi cső 5000+5000ft Garázsos rozsda korához képest semmi 70-80al járok 5l körüli fogyíasztással nyáron kicsit kevesebb télen több ,bár kevés város van benne-----------A 900asoknál problémák amikre emlékszem fórumokról : generátor csapágy-csúszógyűrű ----- féltengelyek (gumiharang)----tank kilyukadás---
Így azért átgondolom, mert amolyan második, futkorászósnak gondoltam, de ez így ezzel a karbantartással nem biztos hogy nekem való, pláne az alapján amiket a sportingról írtál.
Elég karbantartásigényes, cserébe jó olcsó hozzá minden. 150 ezernél már a 3. generátor volt rajta. Hátsó kerékcsapágyak is feladták már 100 ezernél. Lengéscsillapítók is hátul. Vezérlés olcsó és otthon lehet cserélni. Tank kilyukad, kipufogó kilyukad. Rozsda a karosszériára nem jellemző, amíg nem törik meg valahol.
Én 5.5 átlaggal mentem le vele 3 év alatt 60 ezer kilométert. Sok autópályázás volt benne. Autópályára már tényleg nem valami jó, mert 130-nál már nem az optimális tartományban van a fordulatszám. 110-120-at szeret, de akkor meg előzgetnek...
Én vennék még seicentot, de az asszony nem engedi :-)
Habár nem nagyon ismerem ezeket az autókat, gondolkodom egy Sporting beszerzésén amolyan városi gokartnak, mert a vezethetőségéről jókat hallottam, meg hogy az 1.1-el szerelt gépek vezetési élménye sem rossz. (igaz ez?)
Kérdéseim pedig: A sima 1.1-es és a Seicento Sporting-ba szerelt blokk ugyanaz?
És egyáltalán egy Sporting miben különbözik még az alapváltozattól?(pl futóműve ugyan az?)
Cinquecento, vagy Seicentot inkább? /pro kontra/
Lehet ezeket az 1.1-es motorokat egy kicsit mérgesíteni? (pl sportlégszűrő, chiptuning...) És érdemes?
Végül a légtelenítés tutira bevállt módszere: 1. Nyisd ki mindkét légtelenítőt, tölt föl a rendszert. 2.Várd meg míg egyszer bekapcsol a ventillátor. 3. Állítsd le az autót, nyisd ki a légtelenítőket és fújj bele szájjal a kiegyenlítőtártályba, míg mindkét légtelenítőn nem jön a víz, aztán zárd el őket. Így tuti nem marad levegős a rendszer. Remélem tudtam segíteni. Ezt még PoliLaci írta --- én még mindig úgy gondolom levegős lehet a radiátor (gondolom a hideg-meleg tekerő nem most adta meg magát pont) Gondolom a melegvíz eljut a hűtőbe ha nyit a termosztát .Beindul a venti?
Sziasztok!
Egy 900-as Sei büszke tulajdonosa vagyok :-) Nem vagyok hozzáértő, ezt kérlek nézzetek el nekem, inkább csak egy olyan valaki, aki csalódott a szervizekben, szerelőkben, szakikban. A problémám a következő lenne, amiben szeretném a tanácsotokat, segítségeteket kérni. A járgány most volt szerelőnél és miután elhoztuk, az addig tökéletesen működő már-már szaharai hőséget biztosító fűtés langyos nyári szellőnek sem nevezhető "valamit" kezdett produkálni. 1-es fokozaton langyos, 2-es fokozaton hűvös, 3-ason egyenesen hideg levegőt fúj. A hidegebb időre való tekintettel próbálkoztunk hosszabb úttal, nagyobb motor terheléssel de nem volt semmi változás.
Ami még plusz info lehet nektek a diagnózis felállításában:
1. vízpumpa cserét hajtott végre a szerelő,
2. a légtelenítést elmondása szerint megcsinálta (magam is ellenőriztem, valóban nem levegős),
3. a fűtőradiátorba bemenő cső még huzamosabb használat után is csak meleg, szabad kézzel simán megfogható,
4. a fűtőradiátorból kijövő cső hideg,
5. a víz a rendszerből nem tűnik el, utántölteni még sosem kellett,
6. nem tudom, hogy lehet e az egészhez köze de az imént vettem észre, hogy a kartergáz elvezető cső az elvékonyodó részén majdnem teljes széllességében ki van szakadva
Kérlek segítsetek megfejteni, hogy mi lehet a a gondja, búja, baja a korábban tökéletes fűtésnek!
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Sziasztok
Nem bont esetleg valaki Sporting Seicentot?Első dobbetéteken középen lévő műanyag takarópanelek érdekelnének. Akinek lenne eladó, ne habozzon jelentkezni: alfa146.laci@gmail.com