Olyan problémával fordulok hozzátok hogy adott egy Peugeot 306 kfx motor kód sagem sl96 vezérlővel. Ami azt produkálta hogy menet közben meg állt és azóta se indul. Motorvezérlővel nem kommunikál a diag. A gyári motorvezérlő be volt ázva de a bontottal se kommunikál. A vezetékek és csatlakozók rendbe vannak kettős relé cserélve. Mi lehet a problémája? Valaki találkozott ilyennel?
Ha nem 1000 km-eket nyomsz le így vele, lehet, de jobb lenne, ha a lukat valamivel leragasztod amennyire tudod, a kartercsövet ami ráment, meg beledugod egy műanyag üvegbe és rögzíted valahol, ahol nincsen nagyon meleg. Ott olajlecsapódás lehetséges, azért.
Légszűrőházból az új jobb természetesen, mert nem idős még a műanyag anyaga, azonban nem biztos, hogy rendelhető még ill. hogy ki akarod majd fizetni, ha mégis kapható. (azt egyelőre mi nem tudjuk, hogy mihez is kell neked)
Ha jó állapotú, nem repedt, sérült a bontott, akkor jó lehet az is, főleg a töröttnél biztosan jobb. ;-)
Egy másik felületre már feltettem ma az alábbi témát.
Leírom ide is, hátha valaki hamarabb meglátja.
A légszűrőházon lévő kartercsonk egy jó ideje erősen repedt volt, és ma egy kis bütykölés közben le is tört.. Kérdésem, hogy lehet-e így menni vele, amíg nem veszek egy új légszűrőházat, vagy nem tanácsos?
Apropó, légszűrőház. Újat, vagy jó állapotú bontottat ajánlanátok?
"Létezik, hogy valamiért nem folyik be a hűtővíz a radiátorba?"
Persze, eldugulhat a radiátor. Nem egyben cseréltem emiatt. Volt olyan, amelyiknek kb. 1 évvel előtte cseréltek és az új is eldugult. (valószínűleg a hűtőfolyadékot nem cseréltek)
A nagyon gyors melegedés lehet esetleg vízpumpa hibától is akár.
1.) bemelegedett motornál, az autó álló helyzetében nagyon gyorsan megy fel a víz hőmérséklet vadiúj termosztáttal is 2.) működés közben, régóta járó motornál, 90 fokos vízhőmérsékletnél a hűtő (radiátor) felé vezető vastag gumicső meleg (de simán megfogható), maga a radiátor hideg, max a motor felől sugárzó hő melege érezhető rajta 3.) 100 fok körül kapcsol be a venti 4.) hidegebb motor esetén 92-93 fok körül van egy visszaeséte a vízhőmérsékletnek; gondolom itt nyit a termosztát
A szerviz elfoglalt és messze van ahhoz, hogy ne próbáljam meg magam diagnosztizálni legalább a gondot.
Laukisként nekem az a furcsa, hogy nem forró a hűtőradiátor.
Központizár-visszanyitás: ajtóátvezetőnél lesz leginkább a gond.
Utastéri lámpa: a nyomógombról húzd le a vezetéket az ajtóoszlopnál, és tisztogasd meg, illetve teszteld le, hogy testre zárva felkapcsol-e az utastéri lámpa. ott szokott érintkezési gond lenni.
Plusz vezeték: tegyél fel róla ide fotót, illetve próbáld leolvasni a számozását, hátha tudok segíteni úgy...
Szépen épülget S2-S3 konverzióm, jelenleg épp a fényezésnél tartok. ('98 XT Dt)
Az ajtóátvezetőket javítom mintegy mellékesen, mert valami "okos" hangszórókábelekkel vezette át a köteget így van szürke, meg szürke-piros kábel , nagyon más se, és minden szigszalaggal védve. Mivel volt egy donorom, abból sikerült színazonos kábeleket kiszednem.
Az A oszlopban találtam a műszerfal alól kijövő kötegben egy narancssárga kábelt, ami szabadon kornyadozott, nem ment sehová, viszont a szakadása egyértelműen arra utalt, hogy valaha igenis volt szerepe, csak nem tudom, hogy mi.
Ami biztos, hogy a vezetőoldalról tudtam kulccsal zárni körbe az autót, utasoldalról viszont nem húzta le a vezetőoldalt, és vissza is nyitott, mintha nyitott ajtót érzékelt volna. (Az utasoldal vezetékei hasonlóan rondák) A másik hiba a beltér világítás hiánya; csak gyújtással volt, és sosem ajtónyitásra, csak manuális átkapcsolásra.
Mi lehet ez a plusz vezeték? Az ajtóban lévő stekkereket átnéztem, azokból nem hiányzik. (Kp. zár, elektromos ablak, tükörmozgatás, tükörfűtés, hangszóró)
Akkor gondolom Made in China. 50-50% esélyed van rá, hogy fel lehet tanítani. Vagy igen, vagy nem, "élőben" kiderül. Sajnos sok kínait nem lehet, de igazából én nem tudom, hogy mitől függ ha feltanul.
Van amelyik ki tudja, de a gyári diag nem. Viszont ha valakivel kiolvastatod, sem lesz sokkal olcsóbb, mintha lekérnéd. Feltanítani amúgy nem csak PP2000-el lehet, egy csomó diag tudja a kulcskódolást.
Kelleni fog a bankkártya méretű kódkártya is a betanításához. Ha nincs esetleg meg, pár tízezer forintért bármely márkaszerviz kiadja a kódot, ha előbb hitelt érdemlően igazolod, hogy tiéd az autó.
Elvileg házilag is feltanítható, ha van valakinek PeugeotPlanet2000 szoftvere.
Sziasztok. Zimurgy vagy valaki aki aktív még a fórumon,lenne egy kérdésem. Vásároltam egy szűz indítókulcsot a 306-osomhoz netről. Betanítással foglalkozik valaki? A servíz horror áron vállalna náluk vásárolt kulcsot. Valakinek van kütyü ehhez a művelethez? Mi kell hozzá a kulcson kívül?
Az autó klímás. Az utastéri kapcsológomb elfordításával nem történik semmi. A sima hűtés-fűtés funkcióról beszélek.Egyik napról a másikra megadta magát.Amit leírtál ott van ez az előtét ellenállás,aminek problémája lehet?
Nem inkább a szellőzőventilátor működőködésével van a gond?
Ha klíma nélküli az autód, akkor az utastérbe belépő levegő útjábe épített hőbiztosíték hibája szokta ezt okozni.
A motortér felől lehet hozzáférni. Először a szélvédő alatti burkolatot, a levélrácsot kell levenni, aztán az utastérbe belépő levegőnílást fedő fekete rugalmas fedlapot, ami alatt ott egy műanyag rács, amit massza rögzít a helyére. Ez alatt láthatóak az ellenállások, és az ominózus hőbiztosíték, ami tönkre szokott menni.
Üdv Mindenkinek! 99-es 1,4-es klímás autómban meghalt a fűtés. Megtudja e valaki mondani, hogy a kis késes biztin kívűl van e még valahol biztosítva. Jó lenne tudni mielőtt szétszedem.
- Amikor beindítom hidegen a motort, akkor van az az állapot, amikor dúsított keverékkel megy a motor. Ekkor jó minden. - elmúlik ez a szakasz, de a motor még nem meleg. Ekkor ingadozik az alapjárati forulatszám nagyon magasra felkúszva. - bemelegszik, leesik a normális 800 körülre, itt is jó minden. - megyek vele sokat, és ekkor a motor (látszólag) a gázpedál út első szakaszában akkorákat ránt, mintha kezdő lennék és leugranék a kuplungról. Először azt hittem, hogy gázbowden, de akkor is csinálja, ha a motorban nyomkodom a pöcköt, amit a gáwbowden mozgat.
Tehát nem a gázpedál út eleje a problémás, hanem a fordulatszám alsó, alapjárat feletti szakasza.
Kiderült, higy az előző szerelő rossz gyertyát rakott bele (nem zavarszűrőset). Ennek belevalóra cserélése és a légtömegmérő kipucolása megoldotta a bemelegedés utáni rángatást.
Hátravan még az a gond, hogy az alapjárati fordulatszám hidegen nagyon magas és néha ingadozik.
Van, hogy 1500-2000 körül fix, de van, hogy olyan, mintha pumpálnám a gázpedált, és ilyenkor 3000-is is elpörög.
A szomszédok totál hülyének néznek, hogy mit szórakozok. :D
Jól sejtem, hogy alapjárati motor pucolás kell neki?