Valójában, ha nincs szabályozva, és kérések érkeznek a változtatásra, a legtisztább az, ha a közösképviselő körberohan a lakásokban estefelé, és csinál egy felmérést, hogy a többség mi mellett van.
Ez működik, ha házon belüli a közösképviselő, de ha profi, és több házat visz, mondjuk sokat, akkor ez neki már nem fér bele, sajnos.
Pedig elvárható lenne, szerintem. Vagy legalább az, hogy megkérje erre az adott ház számvizsgálóját, vagy a gondnokot...
És a legközelebbi közgyűlésen határozatot hoznak a kérdésről, hogy ne legyen utána vita.
Igen, ez érthető, köszönöm. Tudom, hogy sok mindennel bombázzák a közöst. Azért egy kommunikációt elbírt volna a dolog, hogy gyerekek, módosítottuk a szerződést, mert sokatok kérte... persze a parkolással kapcsolatosan minden lépcsőházat kitapétáztak, hogy figyeljenek oda, mert ha jön a tűzoltó, akkor jujjuj.. nem mint ha napi szinten jönnének, szemben a napi használatú melegvíz és fűtés fogyasztása mellett, ami zsebre megy. Lehet rosszul gondolom.. ez nekem így nem fekszik.
Szerintem a közösképviselőnek kell, hogy legyen bizonyos szabadsága az operatív munkához, hiszen ő pont azért van, hogy a nap mint nap felmerülő problémákat gyorsan kezelje, persze a szokásos, állandó feladatok mellett.
Ha valamiről nincs érvényes közgyűlési határozat (és nincs rendezve az alapító okiratban, a szervezési működési szabályzatban, vagy a házirendben), akkor alakinek döntenie kell adott esetben, és ez a valaki nyilván a közösképviselő, akit a fűtési idényben biztosan bombáznak a lakók erről is, arról is, hogy egyik fézik, magasabb hőfokot kér, a másiknak melege van, vagy csak takarékosabb, és otthon is fel tud venni egy pulóvert, és elég neki alacsonyabb hőfok is...
A tanulság az, hogy amit lehet, arról közgyűlési határozatot kell hozni, vagy ha még fontosabb a dolog, az egyik dokumentumba (ha másba nem, a házirendbe) bele kell íratni, így a közösképviselőnek van valami, ami alapján eljárhat, és amire hivatkozhat adott esetben.
Nekem azért furcsa, hogy voltak ennél hidegebbek, és ez most így.. Csak nem mindegy mennyi az annyi majd számlában a végösszeg a módosítás miatt. Főleg a melegvíz felmelegítésre, mert azt nem tudja megcsinálni, hogy letekeri mint a radiátor esetében. Azért köszi!
Az addig rendben is van, csak az érdekelne, hogy milyen felhatalmazás alapján végezheti el a közösképviselő a módosítást? Kell hozzá közgyülési határozat, vagy elég, ha 2 ember jelzi, és már módosítják a szerződést? Ugyanis az eltelt 10x évben erre nem volt példa, és tanácstalan vagyok, hogy álljak a kérdés kapcsán a közösképviselet elé.
A következőkben kérnék segítséget, információt. Egy több mint 500 lakásos budapesti panel társasházban lakom, és érdekelne, hogy a közösképviselet mi alapján módosíthatja a Főtávval az üzemviteli szerződést/megállapodást? Ehhez közgyűlési határozat szükséges? A Főtáv profilomba belépve láttam, hogy 2 fokkal magasabb fűtési- és melegvíz hőfok lett beállítva. A Főtáv érdeklődésemre tájékoztatott, hogy novemberben módosították a szerződést a társasház részéről, de további információkat nem adtak. Legjobb tudomásom szerint ez közgyűlési határozathoz kötött, és jó lenne biztos alapokkal a közösképviseletet megkeresnem, mivel nem volt közgyűlési téma, nem volt írásbeli szavazás a módosítás kapcsán...
Rendeletben egységesítették és meghatározták a nem lakossági feljhasználók részére nyújtott víz-, és csatorna szolgáltatás díjait.
.
"Nem lakossági felhasználó, az természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki (amely) a víziközmű-szolgáltatásba bekapcsolt ingatlan használója, és az ingatlant jövedelemszerző gazdasági tevékenysége érdekében veszi igénybe, kivéve a társasházat és a lakásszövetkezetet."
.
Tehát ez minket persze nem érint, ami persze nem nagy hír, az ellenkezője lenne az, csak arra az esetre, ha valakinek mégis kétségei lettek volna...
Egy átlagos pesti körfolyosós házban több lakás van, mint egy átlagos négyemeletes panelben (olyanban, ahol, ha maga az épület hosszabban egybe is van építve, lépcsőházanként megy a házszámozás.)
Nyilván egy tízemeletes, vagy egy tizenhat emeletes panel más kategória, ahogyan egy budai társasházban meg lehet, hogy csak négy-hat tulajdonos van.
De a dolgok kezelhetősége talán nem is ettől függ igazán, hanem egy társadalom lelki hozzáállásától. Attól, hogy hogyan állnak hozzá egy probléma megoldásához. Skandináv országban esetleg konstruktívan, a megoldásra törekedve, a dolgokat megbeszélve, a másik helyzetét, álláspontját is megérteni igyekezve, kölcsönös kompromisszumokkal... Nálunk meg alapból kvaanyázva, mivel bennünk van a félelem, hogy a másik úgyis kikészít minket, és eleve rosszat akar nekünk, és csak magára gondol, ha lehetősége van rá, így azonnal támad mindenki mindenkire.
Nem, ma már nincsenek lenyúlások, könyvelők vannak, banki számlák, éves beszámolók is, max, nincs számvizsgáló bizottság, Ezt már leszabályozták . Dohogás abból van, ha épp egy tulajt sérelem ért, akkor egy kis perpatvar :) Aztán minden megy tovább.
"Nem mindegy, ki honnan ír, én egy Bp-i panel lakótelepről.
...
Ez egy ilyen dolog....pár ember dohog, a többség meg hallgat."
.
Mondjuk ez nem függ attól, hogy panel vagy tégla. Mindenhol élnek a legkülönbözőbb foglalkozású és képzettségű emberek, de a többség mindenhol passzív, vagy legfeljebb morog.
Mintha a többség bírósági ítélettel el lenne tiltva a "közügyektől".
Csak valami nagy gebasz és akkor is egy-két aktív ember tudja kivételes esetekben az embereket "felébreszteni".
Igen, senki nem kap semmi pénzt, Közképviselő meg nem veszi át. Nem mindegy, ki honnan ír, én egy Bp-i panel lakótelepről. Van takarítónk, gondnokunk, de...... legyen mindennél több ház, több pénz. Úgyis csak pár ember dohog, a többi az elmegy dolgozni , este ha hazajön, nem érdekli mi van. Most már azért nincs az, hogy Kk lenyúlt pénzt, más csatornák vannak + pénzre. De az....hogy jobbítsanak, és rend legyen, az kihalt. Akár Kk, akár gondnok, ahogy esik úgy puffan. Mit mondott utoljára gondnok? Ez egy ilyen dolog....pár ember dohog, a többség meg hallgat. Tehát minden rendben van :)
Két lehetőség van. Egy a hivatalos, jegyzőnél birtokvédelem. De ez nem szokott eredményre vezetni. Másik ami célravezetőbb: megirni nekik, hogy ti elintézitek a fanyesést, ezen és ezen a napon erre a munkára szakosodott vállalkozóval, jó durva árat kell írni hogy mennyiért. A munka ellenértékét pedig bírósági úton, vagy végrehajtás útján behajtjátok rajtuk. Ez a tapasztalataim szerint be szokott válni :)
Az ügy a következő: szomszéd eperfája /Morus nigra / évek óta átlóg a közös területünkre. Szóban egy pár éve megígérték, hogy az áthajló ágakat eltávolítják, hogy ne okozzanak kárt a társasházunknak. Ez sajnos nem történt meg, sőt azóta a fák már a házunk tetején és egyéb részein vannak.
Igaz évek óta nem léptünk az ügyben. Idén mailes felszításra, többszörös felszólításra sem reagálnak.
Nem az a fontos hogy Mariska néni azt mondja az érkező bizottságnak hogy "nagyon aranyosak a múltkor is egy óra alatt elhárították az áramszünetet ".
A bizottság nézze meg: hogyan történik a tulajok befizetésének nyilvántartása,elkészülkt e az egyszerűsitett mérleg, be van e nyújtva az előző hónapról az adóbevallás,milyen az éves elszámolás,hogyan történik a tulajdonosokkal a kapcsolattartás. Van e és hányszor fogadóóra,kihelyezett postaláda. Hogyan történik a hibabejelentések kezelése van e ügyeleti rendszer ha szombat éjjel csőtörés van. Kihez és hány főhöz lehet fordulni baj esetén. Egy mobilszám ma nem elég.
Email levelezés,zárt facebook csoport a házban,videochat!
Manapság ez a követelmény. Ezt kell tisztázni nem azt hogy az egyik lakó szerint a képviselő cégéres gazember,a másik szerint a Pista drága jó ember.
Mondjuk tegnap én magam a guglival pár perc alatt találtam egy oldalt (amellett, hogy a bejegyzett, nyilvántartott céges adatokat is meg lehet találni több helyen), ahol erről a cégről (is) véleményeket írnak, csak éppen ez nem hiteles referencia, mert oda akár maga a cég is felrakhat saját magáról kamu véleményeket.
HItelesebb, ha az ember olyat kérdez meg, aki személyesen tapasztalta meg a munkájukat, hozzáállásukat.
Szerintem a megbízni kívánt cégtől szokás referenciát, referencia listát kérni, és az azon feltüntetett házakat kell azután megkérdezni, hogy vannak megelégedve a Port fm (Metál-Dekor ?) kft-vel.