Igen , nem írtam konkrét típust mert általánosságban érdeklődök . Mindig megnézem a leírásokat , pont azért kèrdezem . Néha azt írják hogy TARTSAM BE A GYÀRI ELŐÍRÁSOKAT ( hogy miket ????? :) ) , máskor meg hogy engedjem le mérjem le , stb stb . Csak hogy eddig bármelyiket próbáltam leengedni , lemérni , egy csepp sem jött ki belőle , tehàt nincs mit lemérni -ezért nem értem az utasítást . A gyári előírásokkal kapcsolatban meg nem igazàn van pozitív tapasztalatom . Szóval biztos ti is voltatok kezdők ebben a témában , most én is az vagyok ezért érdeklődök . Sajnos nincs kitől tanulnom , ezért gondoltam hogy itt több tapasztalata van a szakiknak :) . Köszönöm előre is .
Egy új kompresszorban mennyi olaj van gyárilag ? Tehát megveszem,kibontom a dobozból és hogyan tovább ? Nem tiszta nekem ez a dolog. Valahol olyat olvasni hogy üres teljesen,valahol azt hogy nem , nem értem .
Segítségeteket szeretném kérni, abban, hogy javasoljatok egy klíma szerelőt számomra. Az autó egy 2003-as évjáratú Skoda Octavia 1.6 (BFQ), jelenleg nem kapcsol be a klíma kompresszor. Nem sokat használom a klímát, mivel kora reggel és este autózom, inkább csak hétvégén és esős időben került eddig rá sor. A rendszer automata kialakítású ("klimatronic"), az ECON gombbal szabályozom a működést.
Az első ötletem a gázhiánya volt, elmentem feltöltésre, ahol jelezték, hogy nem kapcsol be a kompresszor. Amikor esős időben vagy hajnali pára miatt szükséges a klíma az ablakról szépen lefúja a párát, ezért nem is gyanakodtam ilyen hibára, azt gondoltam lecsökkent a hűtőközeg mennyisége.
A klíma töltés kísérleténél jelezték a hibát számomra. természetesen utána felkerestem egy klíma szervizt. A szervizes kolléga segítőkész és udvariasan végig ment a rendszeren pár perc alatt, teljesen elégedett vagyok az általa elvégzet diagnosztikával. Majd rámutatott, hogy a szíjtárcsában elhelyezett elektronika "égése látható" ezért nem kapcsol be a kompresszor. Teljes mértékben elfogadom és "értem" a hozzáállását a szerviznek az Ő szempontjuk szerint. Javasolta a kompresszor cseréjét, majd a rendszer feltöltését, az ezzel járó költségekkel. Elmondta, hogy javítható a hibás alkatrész, azonban Ő nem vállaja.
A fenti leírás alapján érdeklődnék tudtok-e javasolni klíma szerelőt, aki foglalkozik ilyen hibák javításával..? Területileg az autóval a dél-buda és észak-pest között mozgok napi szinten ha ehhez "közel" lenne valaki, annak nagyon örülnék, de természetesen a minőségi munka jobban érdekel! Illetve, ha a javítás költsége közel jár az új alkatrészhez, akkor inkább veszek újat.
Segítségeteket előre is köszönöm! Várom javaslataitokat.
van egy 2008-as octavia 2 1.9 PD TDI-m (azaz ha jol tudom golf 5 alkatreszek), elso tulaj vagyok, 92 000 km van most benne, de ezt a hibat mar 30 000 km-el is produkalta az analog klima:
megy a klima, gaznyomas megfelelo, aztan egyszer csak menet kozben nincs tobb hideg levego. Kapcsolgatva be ki a manualis klimat (de szerintem ahogy halad az auto es razkodik) ujra beindul, megy 1-2 orat, aztan megint meleg jon..
Most 2 napig egyaltalan nem fujt hideget, majd mikor bealltam a garazsba beindult megint, de valahogy nem eleg eros sem (mint irtam fentebb megfelelo a gaz nyomas)
Ami meg erdekes, h most 2 napig amig nem ment, felnyitva a motorhaztetot hallottam valamennyi klima "zajt" -t, de a ventillatort nem kapcsolta magas fordulatba, mint amikor hut rendesen, nem tudom ez jelent-e barmit.
OBD-t meg nem kotottem ra, nem tudom van-e can buszos error log ilyenkor..
Volt valakinek mar ilyen? Szeretnem megjavitatni Nagykata kornyeke budapestig korzetben.
En arra gondolok a kuplungja nem huz be jol, vagy kienged, allitolag ebben egybe van epitve a rele is, nem lehet kulon cserelni..
Sziasztok! Nem szeretnék keresgélni,visszalapozni,gondolom volt már ilyen kérdés,ahol esetleg lehet válaszokat olvasni. Kérdésem Budapest területére vonatkozik,vagy max.agglomeráció. Olyan klímaszerelőt keresek,aki ért hozzá,és rendesen meg tudja javítani a klímát,ami rendeltetésszerűen működik utána.Olyat,akinek meg van a felszerelése hozzá,nem nyafog és nem kifogásokkal magyarázza meg,hogy mit miért nem lehet megcsinálni. A kocsi egy 2000-es évjáratú manuális klímás VW Transporter T4.270 ezer km-rel egy jó állapotú autó.
Kompresszor szinte új benne,jelenleg működik a klíma és ráadásul egész jól,csak szivárog a gáz.Legutóbb kb.10 hónap alatt ment el közel a fele. Ezt kellene átnézni és rendesen megjavítani.A szerelőm feltöltötte és azt mondta,hogy ezek már öreg rendszerek és ha megint elszivárog a gáz,nem érdemes már foglalkozni a kocsi klímájával. Én viszont úgy érzem,nincs kedve foglalkozni vele. Tehát tudna Valaki ajánlani egy tutibiztos szerelőt,szervízt? Esetleges válaszokat köszönöm!
Valószínűleg sok a hűtőközeg benne és bekapcsoláskor nagyon leterheli a motort, aminek már az alapjárat szabályozása sincs a toppon. Szinte mind ezt csinálja, ha kicsivel is túl van töltve.
"azonnal" az jön ki ami folyadékból elpárolgott gáz halmazállapotú. Lassabban párolog mint ahogy a gép szivattyúzza. Várjál vele negyed órát miután nullára ment a nyomásmérő és megint jönni fog belőle valamennyi.
Szakmai kérdésem lenne klímaszakikhoz . Autó klíma - feltöltöm automata géppel , legyen a példa kedvéért 500gram hűtőközeg . Aztán valami gebasz miatt le kell szívni belőle azonnal ,de nem jön ki mind az 500 hanem csak mondjuk 400 g . Ennek mi a magyarázata ?
Ma végre volt időm VCDS-el nézegetni az élő adatokat. Számomra az az érdekes, hogy a lábtér és belső hőmérséklet igen magas. Jelzem, a lábtérbe nem fúj ilyen forró levegőt.
Mondjuk a repedt csövet én is másnak gondoltam. Ettől eltekintve valami nem kerek. Mitől repedt? Egy repedés miként befolyásol akkora légáramot ami ott haladhat?
Egy másik szervizben, ahol az éves vizsga volt és szombat délben nem volt idejük rá, annyit mondtak, hogy álló helyzetben jó, ha menet közben nem, akkor azt vizsgálni kellene. Itt tették a bogarat a fülembe, mert addig csak menet közben néztem, ez után derült ki, hogy van ez a különbség.
Én úgy értettem, hogy nem a klíma (gáz/folyadék) körben volt a repedés, hanem a hőcserélő után a levegő "körben". Azaz ahol a venti átfújja/szívja a levegőt a hőcserélőn. Itt nincsen nyomáskülönbség álló helyzet és menet közben.