Mindegyikre nem tudom a konkrét választ, mert ahhoz alvázszám alapján kellene nézni kapcsolásokat, mivel volt többféle kivitel.
Általánosságban a klíma bekapcsolásakor kellene mennie a ventilátornak kis fokozaton.
Mivel a tiédnél a teszt sem fut le ventilátor pörgéssel, csak relékattanással, nyilvánvalóan valahol elektromos probléma van azon az áramkörön : meg kellene nézni. Az, hogy milyen a kiépítése (előtét ellenállásos, vagy elektronika vezérli), az autó/felszerelés specifikus, meg kell nézni milyen van a tiédben.
C3 1.6 benzin, sensodrive, 2003-as, exclusive kivitel. Motorhűtés problémával küzdünk. Egyszer dugó közepén lerohadt az autó, felforralta a vizet. Szervízben dugulást állapítottak meg, kipucolták a rendszert. Átnézték a termosztátot, hőgombát, hűtőventillátort, nem találtak különösebb problémát.
Második alkalommal csak a műszerfalon jelzett túlmelegedést. Félreálltunk vele, pihentetés után normális volt a vízhőfok kijelzése. Valójában ekkor nem forralta fel a vizet. Viszont a hűtőventillátor nem forog/ forgott.
Hibatárolóban volt pár hiba, valószínűtlen hőmérséklet, szenzorkör szakadás/zárlat, nagyfordulatú ventillátor bejegyzésekkel.
Több kérdés merült fel bennem, a hűtéssel kapcsolatban.
1. légkondi indításkor a ventillátornak azonnal el kellene indulnia?
( A légkondi elindul, hűt is, de a ventillátor áll.)
2. Lexiában kivezérlés teszteknél a kis és nagysebességű ventillátor teszt hiba nélkül lefut,
de csak a nagysebességű teszt indítja valójában a ventillátort, fokozatosan erősödő fordulattal.
A kis sebességű tesztnél csak relékattanás hallatszik a BSM felől, a venti nem indul.
3. Ennél a modellnél van egyáltalán előtétellenállása a kis fokozatnak, vagy csak PWM szabályzású?
4. Motor/ hűtővíz túlmelegedés esetén, a gyújtás levétele után a hűtőventillátornak tovább kell forognia, vagy leáll?
Köszönön, ha valaki érdemben tudna válaszolni a kérdéseimre.
Sziasztok! A mai reggelen azt vettem észre, hogy a tompított fényszóróm időnként nem világít. De ráadásul egyszerre mind a kettő. Egyébként a többi világítás jó. Ötlet?
Szia,a csavar összeszorítja az agyat. Ki tudod venni a csavart,ki tudod húzni a gólyalábat és nem megy vissza a gólyaláb -amíg meg nem nyitod egy vésővel,hidegvágóval a nyílást.
A lengőkar ovális furatába tégy egy pajszert és feszítsed lefelé -akkor lesz annyi hely,hogy a gólyaláb beleférjen.
"utána feltolom az agyat a gátlóra, majd visszakötöm a gömbfejet.". Na ez a feltolom az agyat a gátlóra... 60 napja nem tudom megcsinálni pedig küzdős vagyok. És lassan egyre jobban felszerelt. És két flakon wd40 már elment rá.
lassan jubillálok és már komolyan eladom a családunkban 15 éve lévő gépsárkányt. Le tudtam szedni (anyaroppandó) a stabi rudat, le tudtam szedni a kormányösszekötőt, sőt (jobb híján) a váltóból kiszedtem / kijött a féltengely. A kerékagy oldalon benne van. A féket is le tudtam szedni, tehát kvázi kezemben a teljes bal első futómű. Talpast is szétcsavaroztam. a
... és továbbra is képtelen vagyok a ******* lengéscsillapító alját beletuszkolni abba a ********** keretbe, amibe felülről belecsúszik. Egy hónapba szenvedek fele, sok estém éjszakám belement. És el vagyok keseredve. Van egy komplett rugóstagom összerakva és annyi hogy a lengéscsillapító alsó bekötési pontját össze kellene illeszteni, utána az egészet féltengelyestől teszem vissza (nincs más ötletem). A legjobb hogy az autodoc meg ilyen videókon az alsó bekötési pontot egy csavarhúzó bitszárát elfordítva feszíti annyira széjjel hogy belemenjen a lengéscsillapító. Nekem egy bontórúd másfél méteres hosszabbításával sem sikerül :((((((
Próbáltam alulról emelővel belenyomni, de most már tényleg ott tartok hogy megtákolom az egészet valami hosszabb csavarokkal és kiveszem a kocsi alól az emelőt, a súlya meg lenyomja (ha lenyomja).... Bárkinek bármennyi pénzt fizetnék hogy menjen a szekér de így még a trélerre sem megy fel hiszen nincs bal első futómű.
Az meg hogy álló helyzetben garázsból kiálláskor eltörik az első rugó... Ha szembe jön a francia gyárból valaki, nem állok meg a zebrán sem (bocs). 150e km van a kocsiban, garázsban áll, gyakorlatilag első tulaj és ez a harmadik (minőségi, méregdrága) rugó.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 2008-as C3. A megvétele óta küzdünk ezzel a problémával.
A benne lévő gyári rádió, csak a kormány alatti vezérlővel működik. Magán a rádión egyik gomb sem funkcionál (nem lehet kikapcsolni, vezérelni,nincs világítása...stb). A kijelzőn megjelennek a rádió csatornák( úgy mond,szól a rádió ),az óra viszont csak villog, és nem lehet sem azt,sem a dátumot beállítani. Mi lehet az oka?
elnyelte a proxy a hozzászólást, ha mégis 2x, bocs.
Köszi a segítségeket, este 8 és éjfél között (előtte dolgozom :(() nekiálltam és mivel nem fért alá az ütvecsavarhúzó gép a kocsinak már, leszenvedtem a 3 háromszögben álló csavart az aljáról, illetve megemeltem a másik oldalt is emelővel csutkára. Az utóbbi jelentett 5 centit, már csak 2 centi híja van. A trapézgömbfej három alsó csavarja elég vagy felül is le kell kötni?
Hogyan tudom leszedni a lengőkart? alá kell bakolni? Mindkét emelőm foglalt (kocsi két oldala miatt) Milyen irányban üssem finoman?
A váltóból kijövő féltengely jobban zavar, vesztettem újabb kb fél-egy deci váltóolajat csepegve, ha túl kifelé sikerült húzni, visszatoltam és a csepegés megszűnt. Nem tudom a féltengelyt vhogy rosszul túl kihúzni hogy kiakad / tönkremegy ott valami? Elég csak visszatolni ha mégis sikerül rosszul meghúzni?
Próbáltam próbáltam... Elég hosszú rugó összehúzóm van, 30 centi körüli vagy nagyobb. De ugye ha alulra teszed a 1/2 colos behajtó végét hogy ki is tudd tekerni, akkor a teteje vhol a gépháztetőn túl van ha össze van húzva a rugó. Ha meg lefelé hagyom (hagynám) túlnyúlni, akkor meg nem tudod kitekerni ha beteszed összehúzott rugóval. Azért megpróbáltam de a két összehúzó már oda nem fér be, ez volt tegnap este 8 - éjfélig :(
Ami laikusként eszembe jutott nem lehet hogy az a baj hogy a kocsi egyik oldala van felemelve, másik oldalon nincs, és emiatt stabilizátor rúd vagy valami (nem értek hozzá, ezért kérek segítséget) befeszíti felfelé a futóművet a másik oldalon? 5 nyamvadt centi, ebből 1 cm-t még lefelé tudok rángatni a szilentek miatt, de akkor is 4 centi híja van.
ez lenne a búbánatom :( A másik oldalán a kocsi a kerekén áll, ott (még) nem tört el a rugó, tehát nincs gépi emelőm, de látszik hogy felütközik a futómű. A 30-as csavart egy 1m-es erőkarral megpróbáltam tekerni, a kocsi hátramenetben van, és előre el tudtam fordítani az egész féltengelyt vagy 10 fokkal (tovább nem mertem), a csavar meg sem mozdult. Igen, van csavarlazítóm, wd40 is, attól a csavar meg sem mozdult, mert úgy kellene lelazítani hogy a kocsi a kerekén áll. Lengéscsillapító és rugó híján ez vicces dolog.
Nem hiszem hogy választ tudok kapni, de hátha... Előre: szoftverfejlesztő vagyok, itt nagyon nagyon régi tag de ezer éve nem írtam. Van 7m hosszú aknám, és most már rengeteg komoly cuccom mégis ott áll szegény C3-as a garázsban.
Tünet: kifelé a garázsból első rugó off. Épp hogy vissza tudtam tolni, kutyacsont le (nagy nehezen), rugó maradványai flexszel le, lengéscsillapító alsó csavarja le, lefelé lekalapáltam róla a féltengelyt, kevés (1dl) váltóolaj kijött.
Lengéscsillapító vissza sem tol, kuka, rugó ugye kuka, cseréltem toronycsapágyat is még porvédőt ütközőt is, vadiúj lengéscsillapító, rugó. Rugóösszehúzóval összeraktam az egész gólyalábat ... és itt szívtam meg.
A kocsi felemelve egyik oldalról emelővel, de a féltengelyt nem szedtem le, talpast nem szedtem le, féltengelyt szerintem nem is lehet így kitolni pedig az útmutatók ezt mondják.
1. Hogyan lehet a komplett összeszerelt gólyalábat visszatenni úgy hogy ne kelljen a kerékagynál lévő 30-as összerohadt beütögetett szélű csavart leszedni vagy leszedni a talpast? a féknyerget egyik oldalon kilazítottam, de így is 5 centivel hosszabb a gólyaláb mint amennyi helyem van hogy betegyem :(((
2. A toronycsapágy tetején vagy az a apró tüske aminek (nem is C3 lenne) két lyuk van felül a tetején, ahová a rugótányér felülről csavarral rögzítődik. Ilyen kiálló kis 1 centis pöcök. Melyik irányba kell visszatenni az egész gumi toronycsapágyat? A tüske befelé vagy a kerék felé (kifelé) van? Kérlek bárki fotózzon le nekem egy összerakott c3-ast a motortér irányából mert szerintem sok évvel ezelőtt a kókler szerelőm a másik oldalt is fordítva tette be tehát onnan nem tudok puskázni.
Citroen C3/I 2002, 1.6 digit klíma, exclusive és első tulajdonosa vagyok :(((((((
Nagyon szépen köszi ha valaki csinált ilyet, ott áll a kocsi hetek óta a garázsban és meghasad a szívem, van tartalék másik autó de én C3-assal akarok járni a nyárban :)
Ja, és márkaszervizben lehet rendelni a lengéscsillapítóra biztonsági rugótányért. Utólagosan felszerelhető az autóra. Ez rugótörés esetén megvédi az egyéb dolgokat: nem esik össze az autó, nem szakítja el az abs jeladót, nem eszergálja le a felnit vagy teszi tönkre a gumit.
Érdemes megvenni őket szerintem, egy ilyen esetnél simán lesz annyi kár, mint a védő ára. (remélhetőleg még rendelhető)
Először is, minden futómű javítás után kellene futómű ellenőrzés / állítás. Különösen, ha ennyi minden lett cserélve.
Ettől függetlenül egészen valószínűtlen, hogy emiatt rázna, úgyhogy ne rohanj el hirtelen egy állításra ! A kerék centrírozása jó dolog, azonban ha pl. szálszakadás keletkezett a gumiban, azt egy sima gép nem mutatja ki, simán ki lehet nullára centrírozni, de autón meg tud rázni.
(az enyémen pl. ilyen volt a gumi)
Kevés helyen van olyan gép, amelyik ki tudja mutatni, ha szálszakadás van a kerékben.
Szóval először tedd a hátsó kerekeket előre és próba !
Ha ez sem jön be, akkor sajnos ez nem távgyógyításos probléma lesz, akurátusan végig kell nézni / cserélni mindent, ami szóba jöhet.
A jobb első rugó eltörött egy kanyarodáskor, hál isten nem mentem gyorsan, a kocsi letérdelt, annyira hogy a stab pálcát elgörbítette a rugó, a szerelő flexel vágta le róla, annyira ráfeszült! :)
Mondom ha már szét van szedve, akkor hajrá, úgy is 19 éve már alatta van minden és cserélve nem volt-eddig...
Na szóval: a két toronycsapágy, a két lengőkar-kompletten, a két stab pálca, a két rugó ezek mind cserélve lettek!
Azóta az van hogy az autó 0-40km/h-ig mintha rázna/szitálna/kóvályogna, érdekes hogy utána mintha "kisimulna" a futása!
A kormány nem húz sehova sem, szép egyenesen megy a járgány!
Elvittem gumishoz centirozni a kerekeket, a hiba megmaradt!
A futómű állitást a szerelő szerint nem kell elvégezni, mert nem bántotta a kormányösszekötőt, és semmilyen axiális csuklót nem szedett szét!
Első körben az aksira rá kellene mérni, hogy jó-e. Aztán lehet akár kuplung vagy váltóprobléma is, ezt messziről nehéz megmondani. Ha biztosan jó az aksi, miután beülsz, rálépsz a fékre és gyújtásra teszed, hallani kellene, hogy "matat" a váltó. Ha ezt nem hallod, akkor letilt valamiért. Ez lehet több dologtól is, kiderítésére a legtutibb a műszeres diagnosztika lenne.
Sziasztok! Nekem van egy 2003-as C3,1.6 benzin félautómata és az a problémám, hogy tegnap előtt menni akartam vele, beindítottam, aztan elindulás előtt besípolt-a kijelzőn egy vízszintes vonal-autó felirat villog és azóta nem lehet beindítani, illetve nem lehet sebességet se kapcsolni, akku ikon is folyamat villog! Valaki esetleg tudna valami hasznosat mondani, hol kereshető a hiba?
Hát Youtube-ról ritkán lehet sikeresen autót javítani, de persze sokszor jól jön, ha az ember nem tud egy-két konkrétumot az autóról.
Diagnosztika kellene az autónak először, mert próbálgatásos alkatrészcserékkel gyorsan többe tud kerülni a javítás, mint ha tudnád, hogy merrefelé kutakodj.
A szűrő egészen ritkán okoz ilyen rángatásos tünetet, viszont mivel feldobja a MIL lámpát, a diagnosztika reménykeltő lehet. Persze egy üzemanyag nyomásmérés sem árthatna, de ahhoz is szükséges felszereltség.
Értem! Egy videót néztem szűrő cseréről,és -ahogy mondtad- jobb oldalon a tank mellett van egy henger alakú valami, és arra van felfogatva a külső szűrő.,,,,,Így sajnos nem vagyok előrébb hogy mitől torpan meg az autó menet közben, és dobja ki a motordiagnosztikai jelet. Ami egy idő után spontán megjavul, és eltűnik a diagnosztikai jelzés is.
Úgy értem, hogy van amelyikben ez a fajta klasszikus , cserélgetős üzemanyagszűrő nincsen gyárilag. Természetesen egy előszűrő van a pumpán a tankban, de az mindegyiken van, a külső szűrősön is.
(Többször építettem már be utólag ilyen külső szűrőt az ügyfél kérésére, amit mellékesen támogatok én is, mert ekkora marhaságot régen láttam, hogy kihagyják a klasszikus szűrőt a rendszerből.)
Gyújtásra teszed majd a kulcson a zárás gombot nyomvatartod 10 mp-ig, majd elengeded. Gyújtás kikapcs', és kulcs kivesz. Várni kell pár mp-et, majd próba.