A Vármegye24 napijegyek, a vármegyebérletek, a Magyarország24 napijegy, illetve az országbérlet az alábbi helyeken vásárolható meg: [...] BKK Zrt.:
ügyfélcentrumokban*
pénztárakban*
automatákból*
* a BKK kizárólag országbérletet és Pest vármegyebérletet értékesít.
Azt nem írja le expliciten, hogy a km alapú jegyeket nem fogják értékesíteni, tehát lehet hogy ez a megfejtés?
Vagy túlgondolom ha arra gondolok, hogy a fenti sorok írója ebbe belegondolt? Egyáltalán a HÉV ellenőrök (jegyvizsgálók?) (A) maradnak BKK alkalmazottak, vagy (B) átveszi őket is a MÁV-HÉV?
Ha a fentiekből indulunk ki, akkor az (A) esetben nem lesz náluk semmilyen napijegy. Gondolom a BKK szeretné megtartani a mostani km alapú jegy és a BKK jegy kombinációját, az több pénzt hozna nekik, de már nem ők diktálnak ebben a kérdésben. Egyáltalán a BKK jegy érvényes lesz a HÉV-en Budapesten belül? Erről egy szót sem írnak.
(B) esetben nem kizárt, hogy lehet majd napijegyet kapni, de ezt sem írták le explicit módon. Talán lehet majd km alapú jeggyel utazni Budapesten belül is, akárcsak a Startnál?
Azért remélem hogy ezekre a kérdésekre van már válasz így két nappal az új rendszer bevezetése előtt. Bár ha van rá válasz, akkor miért nem teszik közzé? :D
Igen, ez egy jó kérdés, hogy az agglóban lévő BKK automatáknak mi lesz a sorsa. Bérletet elvileg árulhatnak ezután is, de jegyet nem. Legalábbis olyan jegyet nem, ami az agglós járaton használható. Hacsak nem kötnek erre egy külön viszonteladói szerződést a Starttal a hátralévő 2 napban. Ha ez nem jön össze, akkor legálisan lehet ingyen HÉV-ezni, amíg nem jön a kalauz.
Folytatva, jó hosszan a sort: 833-621-834, 867-634-868, 873-637-874, 875-638-876, 885-643-886, 889-645-890, 963-682-964, 987-694-988, 1109-755-1110, 1111-756-1112, 1125-763-1126, 1145-773-1146, 1147-774-1148. (1141-771-1142, mert ez csak 02. 09 óta nem jár)
Ez 13+1 kocsi, plusz a 7, amit Te írtál le. Tehát összesen 20+1 kis egység!
Engem a 905-653-906 holléte érdekelne, 2023. 09. 22 leállása után maradt vajon Ráckevén?
Járműhiány, ritkítás, vonalbezárás, használt/új járművek beszerzésének témakörében tettem fel pár kérdést, amikre ezt a választ kaptam:
"Mindenekelőtt köszönjük levelét, és külön köszönjük azt, hogy találgatások és terjedő információk helyett hozzánk fordult kérdéseivel!
Ahogy azt valószínűleg Ön is tudja, a H5-ös HÉV vonal Magyarország legnagyobb utasforgalmú vasútvonala. Itt a legsűrűbb a követés, itt teljesít szolgálatot a legtöbb, adott elővárosi vonalra dedikált motorvonat. Ez ráadásul flottánk legfiatalabb tagja is, bár kétségtelen, hogy ez is mintegy 43 éves átlagéletkornak felel meg, ugyanakkor az üzemkészség szempontjából mégis fontos tény. A H5-ös HÉV vonalán jellemzően csak csatolt, azaz 6 kocsiból álló motorvonatok (nagyegységek) közlekednek, ezek teljes befogadóképessége kb. 700 fő, amelyből 344 az ülőhelyek száma. A 3 kocsis vonatoké értelemszerűen ennek a fele, ami más, modern motorvonat típusok férőhelykapacitásával összehasonlítva egyébként még mindig nem kevés. Ilyen vonatok jellemzően csak kora hajnalban és késő este közlekednek, továbbá hétvégén a Békásmegyerig közlekedő betétjáratok szerelvényei járnak még tervezetten 3 kocsival. Ez egyébként szintén így volt már a korábbi menetrendekben is, és ezen nem kívánunk változtatni a jövőben sem. Hétköznapokon reggel a hivatásforgalmi csúcsidőszakban valamennyi vonat eddig és ezután is tervezetten 6 kocsival fog közlekedni, nincs változás a férőhelykapacitásban a H5-ön. Amennyiben csúcsidőben kisegység érkezik, annak minden esetben műszaki meghibásodás, havaria vagy baleset az oka. Ön az utóbbi hetekben néhány alkalommal időszakot említi az elmúlt két hónapban a H5-ös vonal menetrendszerűsége továbbra is és folyamatosan 99% feletti, mely nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredménynek számít, az előfordult műszaki hibák pedig a normál üzemeltetési folyamatba illeszkednek, eltérő alkatrésztípusokat érintenek, és nem vezethetők vissza a motorvonat flottánk életkorára. Bármilyen életkorú motorvonatnál bekövetkezhettek volna, és előfordulásukban sem térnek el szignifikánsan az elmúlt 40 évben tapasztalt és kollégáink által milliószor megjavított esetektől.
Mindazonáltal tény, hogy az elmúlt év során Társaságunktól független körülmények miatt jelentősen lelassult és megdrágult a karbantartáshoz nélkülözhetetlen alkatrészek utánpótlása, ami valóban megnehezíti a járműtelepek munkáját. Azonban azt is ki kell emelni, hogy a HÉV alkatrészellátása és a HÉV-üzem működése a nehézségek ellenére is biztosított maradt, kollégáink folyamatosan azon dolgoznak, hogy minden adott legyen a gyors és szakszerű karbantartási folyamatokhoz úgy, mint a korábbi években is. A járművek karbantartási rendszere kötött szabályrendszer alapján technológiai előírások alapján történik. Szerelvényeink rendelkezésre állásának javítására vannak olyan tervezett, és már korábban is bevezetett intézkedések, melyekkel 1-1 javításon álló szerelvény javítási ideje kismértékben csökkenthető, azonban a technológiai kötöttségekből adódóan - melyek betartása a közlekedés-, futás-, valamint a forgalombiztonság szempontjából elengedhetetlen -, jelentős mértékű átfutási időnyeremény nem érhető el. Mindemellett a vasúti járművek karbantartásához szükséges összes szakanyag rendelkezésre állása létfontosságú tényező, mert egy-egy technológiai folyamat elvégzése ezek nélkül nem lehetséges. Amennyiben az anyagellátás, Társaságunktól független tényezők ellenére is akadálymentesen biztosított lesz, a jelenlegi ismereteink szerint nem tervezzük a menetrendi kínálat további csökkentését.
Egy másik kérdése a felkészülésre vonatkozott. Az elkövetkező években számos esemény valóban kardinálisan befolyásolhatja a HÉV-üzem működését, amelyekre szükséges felkészülni, az egyik ilyen például a HÉV-hálózat kapacitásnövelésére irányuló H5-H6-H7 beruházás. A Kormány kiemelt jelentőségű fejlesztései közé tartozik a HÉV pálya és járműflotta fejlesztése, ahogy ez a sajtóban is többször megjelent. A problémák orvoslására az utazóközönség számára végleges megelégedettséget jelentő megoldást az új járművek beszerzése jelenti, erre a tulajdonos általi jóváhagyás esetén kerülhet majd sor.
Igaz, hogy matematikai statisztikából ( 2 féléves tantárgy) csak hármasom volt de azt tudom, hogy ha napi 900 járat van akkor a teljes utasszámlálás akkor is érvényes ha csak 800 járatot, sőt ha csak 500 járatot számolsz meg.
Most is hatalmas dugó van reggelenként Budapest felé
csak még 30-40 éve ez azt jelentette, hogy a reggeli csúcsban Dunaharasztitól befelé már csak álló helyed volt a HÉV-n, ma azt jelenti, hogy az 51-es úton, az M51-n, az M0-n, az M5-n reggel kocsi sor dugó van.
Ma ha napközben Dunaharasztiban szállsz fel a HÉV-re Budapest felé, már lesz ülőhelyed.
Lehet, hogy még reggel is.
Egyelőre kb. 405-410 autó jut Magyarországon 1000 lakosra.
Az agglomerációban az autók többet futnak évente mint a Budapest V.kerületi lakos tulajdonában lévő kocsik.
Amúgy ha statisztikailag nézzük akkor a teljes korű utasszámlálás azt jelenti, hogy a napi kb. 900 db HÉV vonat valamennyi kocsiján számlálni kell az utasokat megállónként ?
Legjobb tudomásom szerint 2023-ban nem történt teljes körű utasszámlálás a HÉV vonalakon.
Márciusban volt egy forgalomfelvétel, de az biztosan nem volt teljeskörű, kimaradtak menetek, azaz nem lettek minden meneten megszámolva az utasok, a kihagyott szerelvények utasszámának becslésére egy arra teljesen alkalmatlan mozgóátlagos simító algoritmust alkalmaztak.
Év végén pedig csak kijelölt állomásokon volt utasszámlálás.
Harasztit kivéve nem nagyon van közös pont... na meg a 150-esen az óránkénti ~300 utas meg sem látszódna, ha mindenki HÉV-re ült volna Kunszentmiklóstól Soroksárig.
A H6-oson pedig jó 30%-os utasszámesés volt 2019-hez képest. Az akkori közlés szerint közel 22 000 felszállás volt még.
Bár itt már csak napi 136.000 felszállást ír az összes HÉV-re.
Akkor viszont ha továbbra is igaz, a 18% a városhatáron kívüli forgalomra, ez már csak napi 25.000 utas a régebben saccolt napi 36.000 helyett.
Bizakodásra adhat okot ez a mondat:
...."......2023-ban teljes körű utasszámlálást végzett a MÁV-HÉV a Budapesten és az agglomerációban közlekedő HÉV-vonalakon.
A pandémia előtti 2017-es adatokhoz képest az utasforgalom átlagosan 23%-kal kisebb, ami nagyságrendileg megegyezik a budapesti metróvonalakon tapasztalt trendekkel.
Változatlanul a H5-ös HÉV bizonyult a legnépszerűbb vonalnak, amely a napi összforgalom több mint a felét adja.
A legnagyobb forgalmat lebonyolító HÉV-állomás ugyanakkor a H7-es vonal Boráros téri végállomása csaknem 24 ezer le- és felszállóval......."
Ha van 2023-as teljes körű utasszámlálás akkor - bizom benne - hamarosan közzé teszik annak eredményét.
csak, hogy ne találgassunk.......................:-)))
Érdekes, hogy a cikk író fontosnak tartotta megemlíteni a különböző HÉV vonalakon kisebb hidakat építők nevét, a híd készítési technológiáját de nem tartotta fontosnak az utasszámok publikálását.
Egy pálya- és hídszakmai oldalon szerintem relevánsabb információ az hogy ki építette a Nyüzöge-patak feletti átereszt mint az hogy felette 12.345 utas halad át egységnyi időintervallumban.
Ha elfogadjuk Nagy úr számait, akkor is csak annyit tudunk (ha igaz) hogy a napi kb. 200.000 utas kb. 18%-a a város határon kívül HÉV-vezik.
Tehát kb. napi 36.000 utas.
No de melyik városhatáron kívüli szakaszon mennyi naponta ?
250 = Szentendre-Békás = 10,1 km,
252 = Ráckeve - Millennium telep = 30 km
253 = Gödöllő - Cinkota = 19 km
253 = Csömöri vonal itt és most ez ügyben nem számít.
Ok.
Kb. 60 km (66%) van a városhatáron kívül, a kb. 91 km-es teljes hálózatból.
Az a kérdés, hogy ezt a napi kb. 36.000 utast ma (hétköznap) hány HÉV szerelvénnyel szállírjuk el?
A városhatáron kívül közlekedő HÉV szerelvényeken mennyi ülőhelyet kínálunk fel ennek a napi 36.000 utasnak?
Csak, hogy csökkentsük a találgatások számát, a spekulációk lehetőségét.
Lelki békénk jobb megőrzése céljából.
Ezért hasznosabbak az adatok.
Érdekes, hogy a cikk író fontosnak tartotta megemlíteni a különböző HÉV vonalakon kisebb hidakat építők nevét, a híd készítési technológiáját de nem tartotta fontosnak az utasszámok publikálását.
Fontosabb, hogy 70-80 éve ki hogyan betonozott a HÉV-n mint az hogy 2020-2021-ben ki hová utazik a HÉV-n ?