Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50784

Március 1-től mi lesz a HÉV-en? Ha valaki olyan helyen száll fel, ahol nincs automata, akkor milyen jegyet tud majd venni?

 

A HÉV-menetjegy (távolságalapú) megmarad. 

Előzmény: superconductor (50781)
superconductor Creative Commons License 2024.02.28 0 0 50783

Egészen pontosan az ujtarifa.hu azt írja:


A Vármegye24 napijegyek, a vármegyebérletek, a Magyarország24 napijegy, illetve az országbérlet az alábbi helyeken vásárolható meg:
[...]
BKK Zrt.:

  • ügyfélcentrumokban*
  • pénztárakban*
  • automatákból*

* a BKK kizárólag országbérletet és Pest vármegyebérletet értékesít.

 

Azt nem írja le expliciten, hogy a km alapú jegyeket nem fogják értékesíteni, tehát lehet hogy ez a megfejtés?

Vagy túlgondolom ha arra gondolok, hogy a fenti sorok írója ebbe belegondolt?
Egyáltalán a HÉV ellenőrök (jegyvizsgálók?) (A) maradnak BKK alkalmazottak, vagy (B) átveszi őket is a MÁV-HÉV?

 

Ha a fentiekből indulunk ki, akkor az (A) esetben nem lesz náluk semmilyen napijegy. Gondolom a BKK szeretné megtartani a mostani km alapú jegy és a BKK jegy kombinációját, az több pénzt hozna nekik, de már nem ők diktálnak ebben a kérdésben.
Egyáltalán a BKK jegy érvényes lesz a HÉV-en Budapesten belül? Erről egy szót sem írnak.

 

(B) esetben nem kizárt, hogy lehet majd napijegyet kapni, de ezt sem írták le explicit módon. Talán lehet majd km alapú jeggyel utazni Budapesten belül is, akárcsak a Startnál?

Azért remélem hogy ezekre a kérdésekre van már válasz így két nappal az új rendszer bevezetése előtt. Bár ha van rá válasz, akkor miért nem teszik közzé? :D

Előzmény: Zugbegleiter (50782)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.02.27 0 0 50782

Igen, ez egy jó kérdés, hogy az agglóban lévő BKK automatáknak mi lesz a sorsa. Bérletet elvileg árulhatnak ezután is, de jegyet nem. Legalábbis olyan jegyet nem, ami az agglós járaton használható. Hacsak nem kötnek erre egy külön viszonteladói szerződést a Starttal a hátralévő 2 napban. Ha ez nem jön össze, akkor legálisan lehet ingyen HÉV-ezni, amíg nem jön a kalauz.  

Előzmény: superconductor (50781)
superconductor Creative Commons License 2024.02.27 0 0 50781

Március 1-től mi lesz a HÉV-en? Ha valaki olyan helyen száll fel, ahol nincs automata, akkor milyen jegyet tud majd venni?

Vármegye24/Ország24 is lesz kapható a fedélzeten? Vagy továbbra is csak km alapú jegyet lehet majd vásárolni?

És ha igen, akkor hogyan lesz számolva a km?

MOS-265 Creative Commons License 2024.02.17 0 1 50780

905: Ráckevén van még mindig.

987: Kerékeszterga(?)

1109: Cinkotán főműhely mellett van letámasztva.

Előzmény: Viko88 (50779)
Viko88 Creative Commons License 2024.02.13 0 1 50779

Üdv!

 

Folytatva, jó hosszan a sort:
833-621-834, 867-634-868, 873-637-874, 875-638-876, 885-643-886, 889-645-890, 963-682-964, 987-694-988, 1109-755-1110, 1111-756-1112,
1125-763-1126, 1145-773-1146, 1147-774-1148. (1141-771-1142, mert ez csak 02. 09 óta nem jár)

 

Ez 13+1 kocsi, plusz a 7, amit Te írtál le. Tehát összesen 20+1 kis egység!

 

Engem a 905-653-906 holléte érdekelne, 2023. 09. 22 leállása után maradt vajon Ráckevén?

Előzmény: Tofa (50741)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.11 0 2 50778

Járműhiány, ritkítás, vonalbezárás, használt/új járművek beszerzésének témakörében tettem fel pár kérdést, amikre ezt a választ kaptam: 

 

 

"Mindenekelőtt köszönjük levelét, és külön köszönjük azt, hogy „találgatások és terjedő információk” helyett hozzánk fordult kérdéseivel!

 

Ahogy azt valószínűleg Ön is tudja, a H5-ös HÉV vonal Magyarország legnagyobb utasforgalmú vasútvonala. Itt a legsűrűbb a követés, itt teljesít szolgálatot a legtöbb, adott elővárosi vonalra dedikált motorvonat. Ez ráadásul flottánk legfiatalabb tagja is, bár kétségtelen, hogy ez is mintegy 43 éves átlagéletkornak felel meg, ugyanakkor az üzemkészség szempontjából mégis fontos tény. A H5-ös HÉV vonalán jellemzően csak csatolt, azaz 6 kocsiból álló motorvonatok (nagyegységek) közlekednek, ezek teljes befogadóképessége kb. 700 fő, amelyből 344 az ülőhelyek száma. A 3 kocsis vonatoké értelemszerűen ennek a fele, ami más, modern motorvonat típusok férőhelykapacitásával összehasonlítva egyébként még mindig nem kevés. Ilyen vonatok jellemzően csak kora hajnalban és késő este közlekednek, továbbá hétvégén a Békásmegyerig közlekedő betétjáratok szerelvényei járnak még tervezetten 3 kocsival. Ez egyébként szintén így volt már a korábbi menetrendekben is, és ezen nem kívánunk változtatni a jövőben sem. Hétköznapokon reggel a hivatásforgalmi csúcsidőszakban valamennyi vonat eddig és ezután is tervezetten 6 kocsival fog közlekedni, nincs változás a férőhelykapacitásban a H5-ön. Amennyiben csúcsidőben kisegység érkezik, annak minden esetben műszaki meghibásodás, havaria vagy baleset az oka. Ön az „utóbbi hetekben néhány alkalommal” időszakot említi – az elmúlt két hónapban a H5-ös vonal menetrendszerűsége továbbra is és folyamatosan 99% feletti, mely nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedő eredménynek számít, az előfordult műszaki hibák pedig a normál üzemeltetési folyamatba illeszkednek, eltérő alkatrésztípusokat érintenek, és nem vezethetők vissza a motorvonat flottánk életkorára. Bármilyen életkorú motorvonatnál bekövetkezhettek volna, és előfordulásukban sem térnek el szignifikánsan az elmúlt 40 évben tapasztalt – és kollégáink által milliószor megjavított – esetektől.

Mindazonáltal tény, hogy az elmúlt év során Társaságunktól független körülmények miatt jelentősen lelassult és megdrágult a karbantartáshoz nélkülözhetetlen alkatrészek utánpótlása, ami valóban megnehezíti a járműtelepek munkáját. Azonban azt is ki kell emelni, hogy a HÉV alkatrészellátása és a HÉV-üzem működése a nehézségek ellenére is biztosított maradt, kollégáink folyamatosan azon dolgoznak, hogy minden adott legyen a gyors és szakszerű karbantartási folyamatokhoz úgy, mint a korábbi években is. A járművek karbantartási rendszere kötött szabályrendszer alapján technológiai előírások alapján történik. Szerelvényeink rendelkezésre állásának javítására vannak olyan tervezett, és már korábban is bevezetett intézkedések, melyekkel 1-1 javításon álló szerelvény javítási ideje kismértékben csökkenthető, azonban a technológiai kötöttségekből adódóan - melyek betartása a közlekedés-, futás-, valamint a forgalombiztonság szempontjából elengedhetetlen -, jelentős mértékű átfutási időnyeremény nem érhető el. Mindemellett a vasúti járművek karbantartásához szükséges összes szakanyag rendelkezésre állása létfontosságú tényező, mert egy-egy technológiai folyamat elvégzése ezek nélkül nem lehetséges. Amennyiben az anyagellátás, Társaságunktól független tényezők ellenére is akadálymentesen biztosított lesz, a jelenlegi ismereteink szerint nem tervezzük a menetrendi kínálat további csökkentését.

 

Egy másik kérdése a felkészülésre vonatkozott. Az elkövetkező években számos esemény valóban kardinálisan befolyásolhatja a HÉV-üzem működését, amelyekre szükséges felkészülni, az egyik ilyen például a HÉV-hálózat kapacitásnövelésére irányuló H5-H6-H7 beruházás. A Kormány kiemelt jelentőségű fejlesztései közé tartozik a HÉV pálya és járműflotta fejlesztése, ahogy ez a sajtóban is többször megjelent. A problémák orvoslására az utazóközönség számára végleges megelégedettséget jelentő megoldást az új járművek beszerzése jelenti, erre a tulajdonos általi jóváhagyás esetén kerülhet majd sor.

 

Üdvözlettel

MÁV-HÉV Helyiérdekű Vasút Zrt." 

 

 

(mav-hev@mav-hev.hu)

 

király2644 Creative Commons License 2024.01.24 -1 2 50777

Ma is volt egység lehalás a H5-ön? Csak mert a 7:45-ös Batthyány téri indulás egy kisegységgel megy.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.01.17 -7 7 50776

Úgy látszik, az állam által nem átvett nem-HÉV járatokon is ritkítás várható. Pedig ha a HÉV BKK-marad, akkor nem ritkult volna... oh wait.

 

https://hvg.hu/kkv/20240117_BKK_jaratritkitas?s=hk

Előzmény: Ashi Valkoinen (50670)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.17 -1 0 50775

Ami nekem természetes.

 

Igaz, hogy matematikai statisztikából ( 2 féléves tantárgy) csak hármasom volt de azt tudom, hogy ha napi 900 járat van akkor a teljes utasszámlálás akkor is érvényes ha csak 800 járatot, sőt ha csak 500 járatot számolsz meg.

Előzmény: 95 860 00 4914-1 (50774)
95 860 00 4914-1 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50774

bizonyos vonatokra a megrendelő által jóváhagyott módszertan alapján becslés történt

Előzmény: trizs77 (50771)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.17 -1 2 50773

Most is hatalmas dugó van reggelenként Budapest felé

csak még 30-40 éve ez azt jelentette, hogy a reggeli csúcsban Dunaharasztitól befelé már csak álló helyed volt a HÉV-n, ma azt jelenti, hogy az 51-es úton, az M51-n, az M0-n, az M5-n reggel kocsi sor dugó van.

 

Ma ha napközben  Dunaharasztiban szállsz fel a HÉV-re Budapest felé, már lesz ülőhelyed.

Lehet, hogy még reggel is.

 

Egyelőre kb. 405-410 autó jut Magyarországon 1000 lakosra.

Az agglomerációban az autók többet futnak évente mint a Budapest V.kerületi lakos tulajdonában lévő kocsik.

 

 

 

 

Előzmény: toromon36 (50772)
toromon36 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50772

Igazad van, de nemrég még hőzöngtek a BP-re igyekvők, most meg teljes nyugalom és hanyatló HÉV. Meglepődtem. 

Előzmény: trizs77 (50768)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50771

Amúgy ha statisztikailag nézzük akkor a teljes korű utasszámlálás azt jelenti, hogy a napi kb. 900 db HÉV vonat valamennyi kocsiján számlálni kell az utasokat megállónként ?

 

Vagy van más statisztikai megoldás is ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.01.17 0 2 50770

Értem.

 

A teljes körű kifejezés  tartalmát, jelentését az a személy nem ismerte aki  azt a képet szerkesztette, vagy az aki azt jóvá hagyta?

 

Előzmény: Il Leone (50769)
Il Leone Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50769

Legjobb tudomásom szerint 2023-ban nem történt teljes körű utasszámlálás a HÉV vonalakon.

 

Márciusban volt egy forgalomfelvétel, de az biztosan nem volt teljeskörű, kimaradtak menetek, azaz nem lettek minden meneten megszámolva az utasok, a kihagyott szerelvények utasszámának becslésére egy arra teljesen alkalmatlan mozgóátlagos simító algoritmust alkalmaztak.

Év végén pedig csak kijelölt állomásokon volt utasszámlálás.

Előzmény: trizs77 (50763)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50768

Nincs közös utas.

 

Ma már eszközválasztás esetén az eljutási idő számít nem a menetidő.

 

elmúltak azok az évtizededek amikor a :

 ....Kiballagok a vasútra találkozni véled...

sorból sláger lehetett.

 

Nem ballag már ki sehová 2-3 km-t, ha a közelben van másik közforgalmú eszköz.

Busz, HÉV, Vonat, stb.

 

 

más.

 

Nagyon átalakultak az utazási szokások.

Míg valamikor a Dunaharaszti-Budapest volt a fő utazási irány, mára ez már megfeleződött.

Már nem az.

 

Dunaharasztitól keletre az M0 mindkét oldalán munkahelyek tízezrei (és ez nem elírás) jöttek létre.

A dunaharaszti lakosú munkavállalóknak már nem csak az a megoldás ha Budapestre utaznak munkát vállalni.

Sőt.

Egyre kevésbé az.

 

Őket a HÉV elveszített, mert a HÉV (és a vasút) nyomvonaltól 90 fokban eltérő útirányban utaznak.

 

 

 

 

 

Előzmény: toromon36 (50766)
18-09 Creative Commons License 2024.01.17 0 2 50767

Harasztit kivéve nem nagyon van közös pont... na meg a 150-esen az óránkénti ~300 utas meg sem látszódna, ha mindenki HÉV-re ült volna Kunszentmiklóstól Soroksárig. 

 

A H6-oson pedig jó 30%-os utasszámesés volt 2019-hez képest. Az akkori közlés szerint közel 22 000 felszállás volt még. 

Előzmény: toromon36 (50766)
toromon36 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 50766

Még a vasút leállása se segített a H6 vonalon? 

Előzmény: trizs77 (50763)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 50765

A potenciális utasok felmérése, létszámuk lehetséges növelésének módszerei vagy ára itt jó beszélgetés téma lehet.

 

De növelni csak akkor lehet, hogy ha tudjuk honnan indulunk ?

Akkor lehet célt kitűzni, a cél eléréshez szükséges eszközök biztosításával egyidőben.

Előzmény: pityu774 (50764)
pityu774 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 50764

Persze ezek sem mellékes adatok, de az sem mellékes, mennyi potenciális utas lehetne pl. egy jól fejlesztett H6-on. 

Előzmény: trizs77 (50763)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 50763

köszi .

ez már jobb.

Bár itt már csak napi 136.000 felszállást ír az összes HÉV-re.

Akkor viszont ha továbbra is igaz, a 18% a városhatáron kívüli forgalomra, ez már csak napi 25.000 utas a régebben saccolt napi 36.000 helyett.

 

Bizakodásra adhat okot ez a mondat:

 

...."......2023-ban teljes körű utasszámlálást végzett a MÁV-HÉV a Budapesten és az agglomerációban közlekedő HÉV-vonalakon.

A pandémia
előtti 2017-es adatokhoz képest az utasforgalom átlagosan 23%-kal kisebb, ami nagyságrendileg megegyezik a budapesti metróvonalakon
tapasztalt trendekkel.

Változatlanul a H5-ös HÉV bizonyult a legnépszerűbb vonalnak, amely a napi összforgalom több mint a felét adja.

A
legnagyobb forgalmat lebonyolító HÉV-állomás ugyanakkor a H7-es vonal Boráros téri végállomása csaknem 24 ezer le- és felszállóval......."

Ha van 2023-as teljes körű utasszámlálás akkor - bizom benne - hamarosan közzé teszik annak eredményét.

csak, hogy ne találgassunk.......................:-)))

 

 

Előzmény: Ta1 (50760)
Ta1 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 50762

Ez lemaradt, bocs.:

 

a 9. oldal az érdekes Hév szempontból. :))

Előzmény: Ta1 (50760)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 50761

Jogos.

a Forgalom című lapban meg nem jelennek meg hasonló, de forgalmi írások.

Előzmény: toto92 (50759)
Ta1 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 50760

Ez lehet, hogy többet mond.

 

https://bkk.hu/downloads/22872/

Előzmény: trizs77 (50758)
toto92 Creative Commons License 2024.01.16 -1 3 50759

Érdekes, hogy a cikk író fontosnak tartotta megemlíteni a különböző HÉV vonalakon kisebb hidakat építők nevét, a híd készítési technológiáját de nem tartotta fontosnak az utasszámok publikálását.

 

Egy pálya- és hídszakmai oldalon szerintem relevánsabb információ az hogy ki építette a Nyüzöge-patak feletti átereszt mint az hogy felette 12.345 utas halad át egységnyi időintervallumban.

Előzmény: trizs77 (50758)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 -2 3 50758

Köszönöm.

Nem lettem tőle okosabb.

 

Ha elfogadjuk Nagy úr számait, akkor is csak annyit tudunk (ha igaz) hogy a napi kb. 200.000 utas kb. 18%-a a város határon kívül HÉV-vezik.

Tehát kb. napi 36.000 utas.

 

No de melyik városhatáron kívüli szakaszon mennyi naponta ?

250 = Szentendre-Békás = 10,1 km,

252 = Ráckeve - Millennium telep = 30 km

253 = Gödöllő - Cinkota = 19 km

253 = Csömöri vonal itt és most ez ügyben nem számít.

 

Ok.

Kb. 60 km (66%) van a városhatáron kívül, a kb. 91 km-es teljes hálózatból.

Az a kérdés, hogy ezt a napi kb. 36.000 utast ma (hétköznap) hány HÉV szerelvénnyel szállírjuk el?

A városhatáron kívül közlekedő HÉV szerelvényeken mennyi ülőhelyet kínálunk fel ennek a napi 36.000 utasnak?

 

Csak, hogy csökkentsük a találgatások számát, a spekulációk lehetőségét.

Lelki békénk jobb megőrzése céljából.

Ezért hasznosabbak az adatok.

 

Érdekes, hogy a cikk író fontosnak tartotta megemlíteni a különböző HÉV vonalakon kisebb hidakat építők nevét, a híd készítési technológiáját de nem tartotta fontosnak az utasszámok publikálását.

 

Fontosabb, hogy 70-80 éve ki hogyan betonozott a HÉV-n mint az hogy 2020-2021-ben ki hová utazik a HÉV-n ?

 

 

Előzmény: Ta1 (50755)
Ta1 Creative Commons License 2024.01.16 -5 3 50757

Továbbra is az a véleményem, a Hév-nek semmi helye nincs a MÁV-nál.

Előzmény: Ta1 (50755)
Vendégsín Creative Commons License 2024.01.16 0 1 50756

éppen ide kifejlesztett MVIII, négytengelyes motorkocsik**

 

Ők nem igazán jártak ott, az MIX-esek a két tengelyeseket váltották, de az MIX-esek is jártak még közúti vasúti szabályozás szerint Csepelen.

Előzmény: John Howard (50753)
Ta1 Creative Commons License 2024.01.16 -1 0 50755

Itt találtam valamit:

 

A cikkben "beljebb" írják valahol, hogy közig. határon belül utazik 82%.

 

Olvasd el!

 

https://www.sinekvilaga.hu/helyi-erdekek-orszagos-rekordok-bemutatkozik-a-mav-hev-zrt

Előzmény: trizs77 (50754)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!