Lenne egy kérdésem a Frontera B 2001 2.2i "hosszú"-val kapcsolatosan. Ha kapcsolóval összkerékhajtást bekapcsolom a váltó, terepváltó erősen üt, kopog. Ez fordulattal összefügg.Ha gyorsabban megyek, akkor sűrűbben, ha lassabban nyilvánvaló lassul. Valamely alkatrész a hajtásba összezárt állapotban, minden fordulatnál egy ponton "üt". Ezt a lassú fordulatra váltó karon is nagyon érezni. Ha visszateszem hátsókerék hajtásba, ez teljesen megszűnik, és 100 km/h fölött sem mutatkozik. Volt valakinek ilyen gondja itt? A Hajtás osztóműjétől indulva előre valami nagyon problémás.
Bármi ötletelés .elvi segítségnyújtást köszönök előre is.
Behozott autó, sajnos nem tudom az előéletét. Honnan tudhatom meg, hogy mókolt-e? Problémamentes a váltó, nem akad, minden olyan, mintha működne, de mégse.
Korábban működött a 4L vagy nem? Ez utóbbi esetben nagyon gyanús a terepváltó, hogy esetleg meg van 'mókolva', vagy belül el van törve benne valami, stb.
Köszi. Az összkerék kapcsolás működik rendesen, de hiába teszem 4L-be a sebesség nem változik. Ugyanúgy gyorsulok vele. Nem kattog, nem recseg ropog, mégsem felez.
Sikerült A-ból B-be jutnom (pontosabban Sport A-ról Sport B-re), és az lenne a kérdésem mivel 80l-es az üzemanyag szintjelző műszer, miközben a tank csak 65 literes az adatlapok alapján, hogy hogyan is van akkor a szintjelzés? Tele tanknál full-t (80l) kell mutasson vagy csak kb. 3/4 -et (kb. 60l)?
Szvsz ez nem normális működés, mivel a felező kb. kétszeresére növeli az áttételt a motor és a hajtott kerék között, így u.azon fordulatszám mellett 4L-ben kb. fele akkora sebességgel kellene azoknak forogniuk.
A hiba oka lehet a sebességmérő órában is, ez pl. GPS teszterrel, navigációval könnyen tesztelhető, vagy a terepváltó (felező) a ludas. Ez utóbbi már érdekesebb, hogy miért nem kapcsol 4L-be.
Sziasztok! Kérdésem, hogy normális az, hogy 4H-ban és 4L-ban is ugyanolyan sebességgel megyek ugyanazon a fordulaton? A sebességet nem kellene feleznie? Ha igen, mi lehet a probléma? Valakinek volt hasonló hibája? Köszke.
Segítségetek szeretném kérni! Megörököltem egy gyönyörű szép, kitűnő állapotban lévő 2000es évjáratú 2,2 dízel Fronterát. Szükségem lenne pár dologra, hogy kitudjam csinosítani a kicsikét:) ....új vagy használt sérülésmentes jobb első fekete sárvédőív, gyári felnihez 2db (Opel jel rajta) kupak, de akár egy teljes garnitúra felni is érdekelne, ill. kalaptartó.
Hadd kérdezzek én is tőled. A 4x4 kapcsoló melletti két kisebb gombnak pontosan mi a funkciója és mikor kell használni? A piktogramokból nem jövök rá. Van egy kép, nem a pirossal karikázottra gondolok ;) .
Közben megoldódott a gond, ha esetleg valakinek hasonló gondja van. Nekem egy 3cm vákumcső volt a gond, az autó nem ment, nem volt erő. El volt repedve egy vákumcső és ez szívatott, miután kicseréltem meglett az erő és elaludt az összkerék visszajelző villogása, gondolom megjött a nyomás. Építkezek és a egy dombra kell felvinni mindent így a felezővel is már többször kimentette az elakadt elműs és tűzépes kocsikat akik nem tudták megmászni a hegyet. Viszont ha kész leszek az építkezéssel eladó lesz.. ha valakit érdekel ez egy 2004-es automata diesel elég jól felszerelt.
Két dologban kérek segítséget. 2001-es B Fronteram van már 6 éve.
Kotyog a kivehető vonóhorgom, minden irányba. Lehet e javítani, esetleg házilag (ráhegesztés, csiszolás)? Ha nem, tudtok e Bp-en vagy környékén akihez elvinném.
Másik, ha megy fel a víz hőmérsékletem, egy időben az üzemanyag szint jelzőm is emelkedik (sajnos, közben nem termel üzemanyagot). Mit nézzek meg, vagy tudtok e valakit ajánlani?
Nekem benzines vasam van, oda a motorba 5w40-es olaj kell. És a gyári olajcsere-periódus 5000 mérföld...
A dízelbe nem tudom, de én csak akkor tennék bármibe is vastagabb olajat, ha egyébként már kissé meg van kopva, és eszi is. Előfordulhat, hogy ez segít a dolgon, de ritkán elég ez a megoldás. És a vastagabb olajnál előfordulhat, hogy csattognak a hidrotőkék. Ugyanígy ha valaki vékonyabb olajat tesz egy motorba a gyárinál, akkor is lehet ugyanez a tünet...
A váltóba viszont konkrétan 5w30-as motorolaj megy. Én nem tennék bele vastagabbat, függetlenül a kilométertől. Ez erre lett kitalálva, és ha folyik valahol, a másikkal is folyni fog. A régi Mini esetében is motorolaj megy a váltóba, úgyhogy nem teljesen elvetemül ötlet.
A kilométer önmagában nem jelent sokat, csak egy adat. Ha rendesen szervizelték, gondozták a Vasat, akkor emiatt nem kell aggódni. Az ember amúgy sem évjáratot meg kilométert vesz, hanem állapotot. Vagy kompromisszumot köt. Legalábbis szerintem...
Frontera B hátsó hídja gyárilag spirálrugós, a rugó keménységét és hosszát lehet variálni, esetleg alá lehet tenni emelő pogácsát. Ízlés kérdése.
A rugó belsejébe applikálható légrugó magyar találmány, és arra jó, hogy ne üljön össze a darab, ha nagyon megterheled. Emellett a stabilitását is megtartja.
Ez a légrugós megoldás elég jó, ha egyébként is jó még a rugód és a lengéscsillapítód, akkor nem fog jobban pattogni tőle a hátulja.
Ha magát a rugót keményíted - cseréled egy szilajabbra - akkor viszont már igen... Meg ha túl nagy nyomást teszel a légrugóba, akkor is. Általában 1 bart szoktak belelenni, terheléstől függően.
Akkor röviden pár infó a Frontera összkerékhajtásról:
Az autó alapesetben a hátsó kerekeket hajtja. A műszerfalon lévő kapcsolóval kapcsolod be az összkerékhajtást, mágnes húzza be a terepváltóban a tengelyt, utána működik.
Alapesetben 4H (High) módban van, azaz a normál áttétellel használod az első tengely hajtását is. Ha a terepváltót 4L (Low) állásba teszed, akkor kapcsolod a felezőt, és a kocsi a falra is felmászik, de lassú lesz…
A műszerfalon kikapcsolt összkerékhajtás esetén középen alul egy kis zöld lámpa villog indításnál, majd kialszik pár másodperc után.
Ha bekapcsolod az összkerékhajtást, akkor ez a lámpa folyamatosan világít. Kikapcsolás után pár másodpercig még villog lassan, amíg megteszel pár métert, és a szabadonfutó bekapcsol. Utána a lámpa kialszik.
Ha bekapcsolás esetén a kis lámpa gyorsan villog, akkor valami hiba van a rendszerben, és nem tud bekapcsolni. Ez onnan is ellenőrizhető, hogy akkor a terepváltót sem tudod átváltani, mert a retesz nem mozdult, és a kar rögzítve van.
Ha a felezőt is bekapcsolod a terepváltóban, akkor egyben zárod is azt. Kiviteltől függően a Frontera hátsó hídja lehet speres gyárilag, és az első híd is zárható – simán a hajtás bekapcsolásakor már részben zár, felező bekapcsolásakor fixre van zárva minden. De ezt majd a nálam jobban hozzá értők megmondják.
Frontera B esetében külön jóság, hogy van 1998-2001-es változat, meg 2002-2004-es, ráncfelvarrott darab. Majdnem ugyanúgy néz ki, de jópár dologban azért eltér. Nem nagyon, csak annyira, hogy az egyik ne legyen jó a másikhoz – ez a lámpák-hűtőrács-zárhíd esetében nagyon igaz.
Remélem boldogulsz majd vele, és élvezed a kilométerekert.
Most vettem egy 2002-es frontera-t viszont fogalmam sincs hogy a terepváltó milyen funkcióval rendelkezik mi mit is takar a HIGH és 4L funkció, ezen kívül a műszerfalon lévő kapcsolóval mit lehet kapcsolni? Hogy miért villog, gyorsabban villog, vagy folyamatosan világít? Normális gondolom, de akitől vettem (örökölte) fogalma se volt én meg nem találok se leírást, se videót. klassz orosz oldalak tele vannak spam-el ahonnan le lehet szedni, de gondolom itt csak van valakinek egy magyar kezelési vagy szerelési útmutató. Az autó automata egyébként 2.2 DTI 3 ajtós. Szép-szép csak tompa vagyok még hozzá.. Esetleg ha valakinek van link vagy meglévő állomány azt szívesen venném ha átküldi. Köszi mindenkinek!