Közben az én HRV-m is egy rendes alapszervizen esett át: CVT váltóolajcsere, motorolajcsere, teljes vezérlés, vizpumpa csere, hosszbordásszijak, szűrők, stb. azóta kevesebbet fogyaszt, simábban, csendesebben jár, ja és téli gumik (eddig teherautogumi volt rajta...) ez se volt kevés, de ez jár az autónak!
Sziasztok! Nem tudja valaki véletlenül, hogy Honda HRV tankjában mennyi nafta van, amikor kigyullad a sárga? A gyári kézikönyvében még a tank térfogata sincs benne. Honda márkaszervízben sem tudták megmondani. Annyit kiderítettem, hogy a tank 55 literes. De hogy mennyi a tartalék....
Közben egy váltó olajcserével megoldódott a dolog, abban a percben megszűnt a hibajelenség, úgy hogy örülök neki. A szervízben lenyúltak volna 250.ezerre a javításért. Csak okulásképp mondom.
Sziasztok! Dízel Mazda6-om mellé vennénk autót az asszonynak. Lenne egy rokon autó eladó, itthoni 2000-res Honda HR-v, 300e km, 5 ajtós 4WD CVT 1.6 105ló. Mivel nem egy topp állapotú autó és a két kerékív rohad is, így az ára igen kedvező, 450, februárig érvényes műszakival, az elműlt 25 ezer kilométeren bevallottan nem lett rá költve, olaj is csak utántöltve. Kipróbáltam, teljesen oké. CVT szokatlan, produkál érdekességeket, de nem rángat, nem torpan. Úttartása, futóműve teljesen jó, fékek ráznak, minimum betét de talán tárcsacsere, persze vezérlés, olaj, váltóolaj csere a minimum részemről. 5 év 30 ezer km az elvárás tőle, ha többet nem költök rá. Vehető?
2001. HR-V van. 12 éven át semmi gondom nem volt vele, szinte hozzám nőtt. De most indulásnál a CRV váltó berezonál, elég ijesztő hangja van de ha lendületbe jött már szépen dolgozik. Van a látókörötökben olyan mester aki ilyen váltókkal foglalkozik. Honda szervizbe csak legvégsőesetben vinném mert elég lehúzós áron dolgoznak.
Sziasztok, 2016 novemberben vettem egy import 2001-es 4 ajtós, 4wd, cvt váltóst, elvi 150ezer km futott, eddig fini minden, de nagyobb úton még nem voltam vele, csak a városba be és vissza a budakörnyéki kis falumba, össz kb. 3000 km! Most a törött antennát szeretném cserélni, 4 nyári gumit is kér nemsokára (a 4 tehergumi helyett...), és a hátsó ablaktörlő az trükkösnek tűnik, de még nem tartok ott, hogy szakszervizben korrigáltassam… de valahogy le kell cserélnem… szivesen és köszönettel veszek pénztárcabarát okosságokat. Használat előtt a kereskedő 2x lecserélte a cvt váltóolajat, igy bizakodom és szépen, finoman is vált, bár szokni kell ezt a spéci fokozatmantességet, mire megtanultam vele könnyű lábbal vezetni, lement a fogyasztás 12 literről 9-re, igaz közben kitavaszodott! üdv: A
Közben kicseréltem az elosztófedelet benne és azóta nem csinálja ezt a nem akarok elindulni dolgot. Hidegben is, kinn állt egész éjszaka és "pöccröff". :) A fedélben a rugó eléggé el volt rozsdásodva, meg hát a "kakasok" is benne... Szóval úgy tűnik ez volt a probléma. Remélem... :)
Mindenkinek boldog új évet és balesetmentes közlekedést!
Nekem is előjött a kicsivel korábban leírt probléma, mikor nem akar beindulni a HRV. Nekem úgy jött, hogy elindultam, megálltam egy helyen kb 5-10 percre, majd nem indult az autó. Szerencsére átvontattuk kb. 2 km-re, ahol lakom, a garázs előtt pedig beindult. Azóta kétszer csinálta, így az első kérdésem ZOH, általad írt válaszhoz kapcsolódna: mi a pontos neve a benzinpuma "tűzvédelmi főkapcsolójának", már, ha rendelni szeretnék :) A másik pedig, hogy nem találtuk meg a "szokott helyen" az üzemanyagszűrőt. Erről tud valaki valamit? Elvileg vannak olyan típusok, ahol nincs, hanem helyette mikroszűrő van... erről van valakinek infója? :)
És, hogy ne csak problémákról írjunk :D Idén sajnos nem tudunk részt venni, de tavaly egész szépen végigment a kis HRV egy Off-road túrán, Bócsa környékén. Szóval öreg csődör nem vén csataló. :) És szép a hangja azért még mindig.
Van a benzinpumpanak egy "tuzvedelmi kapcsoloja", ami arra szolgal, hogy ha fejreall az auto, akkor leallitsa a benzin utanpotlasat. Szerintem az lesz kontakthibas.
Nekem egyszer csereltek az auto olyan 11-12 eves kora kornyeken, nem pont ilyen, de hasonloan misztikus hibajelenseg miatt, mely annak rendje-modja szerint meg is szunt azonnal. "Filleres" darab, csereltesd ki. Valahol a kesztyutarto kornyeken van.
2001-es automata benzines HRV-m egy hónapja vacakol. Ha ferde talajon állítom le, nem indul. Hidegen azonnal indul, de ha felmelegedett(max 1km) leáll és csak hidegen indul újra min.fél óra után.
Rá lett dugva gépre, nem jelzett ki hibát.
Benzinszűrőt, gyertyákat cseréltünk - semmi változás:(
Valakinek van tippje vagy tapasztalt hasonlót? A szerelő sem tud mit kezdeni vele, félek, ha beviszem valahova csak átvágnak.
Segítségét szeretném kérni, mielőtt szerelőhöz vinném a 2001 es Honda HR-V (SUW 4WD) kocsimat. Sajnos menet közben, (lámpától indulva egyszer csak kigyulladtd az aksi lámba és az egész kocsi csak tovább gurult)
Azt hittem, hogy csak kis hiba és újra tudom indítani, de csak az Önindító forgott...Azóta annyit megnéztem, hogy szikra van és az elosztófedélben a rotor is forog ha indítózom, de a motor nem indul be.....Hibakódot nem ír, viszont nem tudom, hogy mi van a kocsival.
Reménykedem, hogy csak valami „barokkos” problémája van amit én nem tudok, éppen ezért szeretném segítségüket kérni! (egyenlőre külhonban parkol az autó sajnos)
Igen, ezért is nézegetem a faceliftes, későbbi évjáratú HR-V-ket, mivel azok erősebb motorral készültek és hátha nem öregedik úgy az autó maga sem, mint pl az első évjáratúak. Plusz azért is, mert azok már euro3-as motorok, ami a most bevezetett jogszabály szerint nem vonatkozik rá a budapesti kitiltás szmogriadó esetén.
azt nem vettem észre, hogy második autóról lenne szó - az nyilván más szitu, ott kevésbé számít a praktikum
nekem első - egyedüli - autóm volt, de még agglegény koromban :-)
a 3 és az 5 ajtós között ami hosszkülönbség van, az a két üléssor távolságában jelenik meg, tehát az ötajtósban ennyivel kényelmesebb hátul ülni
az enyém (3a, 105LE, 1999) 3 évesen került hozzám és majdnem 12 évesen adtam el, akkor azért már voltak kehes dolgai, érzésem szerint elsősorban az "alulmotorizáltság" miatt
A CR-V nem tetszik annyira, és ahogy az előbb is írtam, amire használnánk (második autó, főként városi szaladgálós rövidtávok - ezért lényeges a méret és a súly-fogyasztás), az elgondolásba már nem férne bele a még nehezebb, még hosszabb (+ fél méter), nagyobb autó. Elsődleges autónak van egy szedán Volvónk, az is megeszi a 10-12 litert, szerintem a CR-V is hasonló paraméterekkel bír (dimenzió, súly, fogyasztás, költségek..) A 3 ajtós HR-V kicsit tetszetősebb számomra (és rövidebb is 11 centivel), mint az 5 ajtós. (mindig is jobban tetszettek a 2-3 ajtós kocsik, mint a 4-5 ajtós) Azt aláírom, hogy autópálya tempónál jobban pörög a HR-V a CR-V-hez képest, hiszen más technika-tervezés, más célfelhasználás..
en oregen mar nem vennem meg, elegge alulmotorizalt ugyanis, marmint abban az ertelemben, hogy az ezerotost folyamatosan "porgetni kell", es ez azert nyirja a motort. Elso generacios CR-V nem fer bele a budzsebe? Az ketezres motorral van szerelve, sokkal kisebb fordulatszamon megy, szerintem oregen megbizhatobb.
(Autopalyan 120-130 korul a HR-V kb. 4000-et, a CR-V kb. 3000-et porog... ez azert 10+ even keresztul nem mindegy.)
A masik gond a hely, 3 ajtost a babahoz?! Nem azt mondom, hogy nem lehet, anno Trabantunk volt :-) de ha ugyis most veszel autot, miert 3 ajtost?!
Szerintem nezz korul, hogy az anyagilag szoba joheto CR-V-k mit tudnak.
Szia, Végigolvastam ezt a rengeteg 73 darab kommentet az elmúlt 15 évből. :D, olvastam is, hogy neked a 105 LE-s verziód volt. Egyik kérdésem inkább a 125 LE-s motorral kapcsolatos, hogy ezzel a motorral mekkora fogyasztást szokott előfordulni vajon? Én olyan 8,5 körülire tippelek... Nézegettem spritmonitort, de ugye van ott is, aki pl 7,5 litert ír országútra, valaki meg 9 litert országútra. Nyilván, az egyik ember síkságon megy, a másik meg a hegyekben (és mindkettő országút). Másik kérdés, hogy a késői évjáratú HR-V-ket szabad-e még megvenni 15+ évesen a kettőezer-tízes évek második felében és használni városi szaladgálásra? Mostanában szemezgetek egy ilyen példánnyal (2002 év körüli 125 LE-s, 3 ajtós), hogy majd 2-3 év múlva talán egy ilyenre lecserélni a mostani asszony-autót. Amire használva lenne, városi szaladgálás rövid- és középtávok (nem túl nagy tengelytáv, 4 méter hossz), alkalomadtán országúti utazások 2-3 fővel (2 fő + baba). Ami szempont még, hogy egyszerű, megbízható, könnyen szerelhető technika legyen (szívó motor), és ne nagyon legyenek rigolyái, idióta komplikált, időigényes technikai megoldásai és drága alkatrészei. Rozsdára se legyen hajlamos, és viszonylag legyen kényelmes vezetni is, ne legyen fárasztó vagy seggtörő az ülése, háttámlája. (+ ehhez kapcsolód következő dupla kérdés: jól látom, hogy nincs hozzá gyárilag középső kartámasz-könyöklő?! Be lehet-e ilyen szerezni vagy applikálni? Olvasom, hogy csak le-föl lehet a kormányt állítani és az ülést is csak előre-hátra. ennek ellenére mennyire lehet megfelelően beállítani, ami tényleg kényelmes és optimális egy 182/85 embernek, illetve 162/65 asszonynak? Pakolhatóságot jónak látom, nagy befogadó nyílás és dönthető üléstámlák.
Sajnos, még testközelből nem volt egyenesági tapasztalatom a típussal, se nem vezettem még.