Én a Bükair megoldást javasolnám, a régi állóhelyet kell kinevezni repülőtérnek egy keskeny füves résszel és az oda vezető legrövidebb úttal. A többin arakodjanak a hiénák. A szilárd állóhelyre lehet építeni valamiféle graboplast hangárt és kész a reptér.
mai nap kaptam fellkérést, hogy hogyan gondolom a reptér használatát. Röviden szóban elmondtam, megbeszélik a polgármesterrel és bejárjuk utána a repteret. Szólok akinek tudok és kérek mindenkit / legfőképpen szakembereket / gyertek el a megadott időpontba. A REPTÉR LEGYEN A REPÜLÉSÉRT !!! talán elindul valami..
szevasztok. talán még olvassa valaki!!! beadtam az önkormányzathoz egy kérvényt, hogy a reptér egy megbeszélt részét repülés céljára átadnák. 2016.jan 27.-ÉN tárgyalják. eredményéről tájékoztatlak benneteket. Vásárhelyi Zoltán 49-311981 30 3285108 Mezőkövesd Móricz Zsigmond 3.
27.-én mezőkövesd tv a önkörmányzati gyülést közvetíti
Nem. A közösségi érdek az lenne, amit a Bükkair repülőklub 1-2 évig megpróbált, kizárólag az állóhely felhasználásával üzemeltetni egy kis- és középgépes túl nagy kiszolgálást nem igénylő repülőterecskét, olyat, amilyenből jobb helyeken 13 egy tucat és várni, hogy az igénylők tömege már rugdossa a 800 méteres beton végét, követelne, hogy egy újabb darabot nyissanak meg a nagy betonból. Addig a nagy beton kiválóan megfelelne könnyűszekezetes hangárfélék, szélfogók és konténerépületek alapjául. Kellene az üzemeltetéshez 2-3 multifunkcionális munkaerő, de napkeltétől-napnyugtáig, akkor is, ha éppen nincs forgalom. Ezen a ponton akadt meg pl. Hajdúszoboszló.
Én láttam az USA-ban egy házaspár által családi vállalkozásban működő vizirepülőteret. Papka seperte a kevés betonról az avart (meg a vízfelületen a hínárt, uszadékfát gyűjtötte), mérte a benzint. Mamka volt a rádiónál, irányított, adminisztrált. Mindketten felesküdött seriffhelyettesek, vámőrök és bevándorlási ügynökök voltak, akik elzavarták azt az utast, pilótát, aki nem jöhetett be a "zöld folyosón". Ennyi is csak veszteséget termelt, de Washington Port (NY. Long Island) városka ennyit vállalt azért, hogy az anyagilag nem elveszett lakosságának a repülőtéri szolgáltatás ne hiányozzon, és a városka rajta legyen a térképen.
Ennyit kellene Mezőkövesdnek és tettestársainak kifizetni, esetleg egy részét Zsórifürdővel rálőcsölve. Biztosan kevesebb lenne, mit amit a megvalósíthatatlan tervekre ráköltöttek.
Az a nagy baj, hogy nagy a kaszálás minden területen. Állandóan élezik, de nem bírja a strapát , nem a legjobb acélból készítették és sajna sok van belőle:-))))
Még egy valami hiányzik Mezőkövesdről (nem most, 25 éve), ami Péren, Szegeden, Békéscsabán, Pécsett legalább eleinte megkönnyítette az átállást, biztosította a folytonosságot. A "történelmi" MHSZ bázisrepülőtér és repülőklub. A városi vezetés jobb hozzáállása miatt ezt a lehetőséget csak Péren tudták kihasználni, a többi helyen a városi vezetés azt hitte, hogy a klub és emberek nélkül is meg lehet csinálni a kapitalizálódást. (Túl jó üzlet ez ahhoz, hogy hülye madáremberekre bízzák :-) Azután amikor látták, hogy nem annyira jó üzlet, valamelyest visszaengedték a klubokat a kondérhoz. Ez a lehetőség Miskolcon és Egerben is megvolt, nem tudom miért nem éltek vele. Mezőkövesden, Sármelléken egyáltalán nem volt bevonni, Debrecenben az újáalakult m.kir. repülőklubot egy ideig megtűrték, amíg fugázni kellett a betont, de amikor azt leépítették, akkor is bevontak régi mezőgazdasági szakikat a kékmadár kergetésébe, így legalább a szakmai folyamatosság is megvolt. A háttérben meg ment a repüléstől független bizniszelés, mint mindenütt a rendszerváltás óta.
A főállású katonai repterek közül (Taszár, Mezőkövesd, Tököl, Kiskunlacháza) ez sehol sem ment símán. Ott az volt a kérdés, hogy a van-e valaki, aki (átmenetileg) vállalja a repülőtérként használat veszteségét, amíg Télapó megérkezik.
De Pér és Mezőkövesd összehasonlításából látszik a fő különbség, nem a betonos kifutópálya az érték, hanem a fizetőképes felhasználói igény. Péren az utóbbi megvolt, kifutópálya meg lett, mire kellett. Mezőkövesden meg ez nem volt, vethetnek bukfencet az ország legnagyobb betonmezőjén :-(
Tálai úrnak a lé kell amit itt is lenyúlhatna :-))
Sajna a térségben nincs komolyabb ipar fejlesztési elképzelés. A közeli Miskolcra is igaz ez. / kisgépeknek ott is van füves leszállóhelye hosszú évtizedek óta. Ezen valaha volt belső polgári járatok repülése is folyt /
Igen, de talán előbb mégis csak annak kellene meglenni legalább beruházási szándék szintjén, ami használni fogja a repteret, és nem a repteret építeni, hogy majd amikor készen lesz, majdcsak fogja valaki használni.
Elolvastam az összes kommentet. De úgy vélem ebben vannak meg a mezőkövesdi repülőtér fejlesztésnek lehetséges jövőképei. Egy ekkora repülőteret soha nem fejlesztenek öncélként, csak repülőtérként. A gazdasági szereplők régiókban, térségekben gondolkodnak. Egy ilyen közigazgatási egység fejlesztési potenciálját vizsgálják. Ennek során a repülőtér adta lehetőségeket is. Ennek során nem ájulnak el, ha az jön ki, hogy a repülőtér nem üzemeltethető nyereségesen. Ezzel számolnak! Ugyanakkor ezen infrastrukturális elem megléte szükséges ahhoz, hogy a többi beruházásuk termelje a lóvét. Vagyis kersztfinanszíroznak.
Nevezet repülőtér és térségének nagyok a lehetőségei, de a politikai rövidlátás ennek megvalósulását akadályozza. Arra számítanak, hogy a kormány majd finanszírozza a beruházást EU, vagy saját forrásból. De nem tudom tisztában vannak e azzal, hogy mekkora tőke kell ide. Szerintem alapon úgy 100 millió €. Akkor még nem beszéltünk az üzemeltetés díjáról, mely havonta úgy 40-50 millió Ft.
Most perben vannak a bérlővel. Nem tudom keresnek e helyette valakit/valakiket, de önerőböl legfeljebb Pér kategóriában lehet gondolkodni. Az viszont nem lesz eléggé vonzerő oly cégek számára, akik mehetnének Debrecenbe is. Az idegenforgalomnak legalább Ferihegy pályaméret kell. Ugyanis turistát nem csak EU-ból kéne hozni.
De csak álmodozom, a térség önkormányzatai úgy sem mernek mást lépni, amit Tállai úr mond. Még ha belegebednek akkor sem.
De a lényeg a lényeg ebbe a térségben működhetne gazdaságosan egy teher és utasforgalmat kiszolgáló TÁLAI- féle repülőtér.
Az a lényeg, hogy a Tálai féle reptér nem létezik, mert jelenleg a környéken nincs fizetőképes igény sem cargo sem menetrendszerinti utasforgalmi reptérre. Point - to - point cargo reptér igénye egy perc alatt létrejöhet, de az nem a reptéren múlik, hanem hogy jön-e egy olyan Audi stílusú iparfejlesztő, aki a repülőgépes szállítást beépíti az üzleti terveibe.
Ami reális lenne, az egy főleg idegenforgalmi célú kis-és középgépes reptér, ami eleinte szintén ráfizetéses lenne, de azt ellensúlyozza az idegenforgalom növekedése.
De a Tálai féle projektreptér az, ahol sokmilliárdos fejlesztés terveit készítik el, biráltatják, felülbíráltatják, propagálják - majd végül nem csinálnak semmit, de persze a tevőleges közreműködést ki kell fizetni az erre méltó cégeknek. Aki mindenáron meg is akarja valósítani a tervet, az persze nem ezek közé tartozik.
Igen valamelyest off. A téma egy kijelentésére reklamáltam, ezt a kijelentést valamikor valaki beírta a vidéki repteres topicba. Azóta is tartom hogy nagy badarság volt ezt kijelenteni. Mivel itt megjelent, ezért reagáltam itt rá.
Ezentúl nem terhelnék az oroszok legnehezebb hadieszközei a kifutót :-)
De a lényeg a lényeg ebbe a térségben működhetne gazdaságosan egy teher és utasforgalmat kiszolgáló TÁLAI- féle repülőtér.
Az EU pénz lenyúlás az a nagy cél, de már az EU figyel és éber, erre sem fog pénz adni ez borítékolható. Így oda a nagy lenyúlási nagy üzlet, mert kit is érdekelne a reptér már ha a lé meg lesz:-))
De ha TÁLAI létrehoz egy nagy konzorciumot és beindítja saját pénzéből a repteret, tegye, akkor le a kalappal előtte.