Keresés

Részletes keresés

Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 674

Én a Bükair megoldást javasolnám, a régi állóhelyet kell kinevezni repülőtérnek egy keskeny füves résszel és az oda vezető legrövidebb úttal. A többin arakodjanak a hiénák. A szilárd állóhelyre lehet építeni valamiféle graboplast hangárt és kész a reptér.

Előzmény: hg9eo (673)
hg9eo Creative Commons License 2016.02.03 0 0 673

mai nap kaptam fellkérést, hogy hogyan gondolom a reptér használatát. Röviden szóban elmondtam, megbeszélik a polgármesterrel és bejárjuk utána a repteret. Szólok akinek tudok és kérek mindenkit / legfőképpen szakembereket / gyertek el a megadott időpontba. A REPTÉR LEGYEN A REPÜLÉSÉRT !!!  talán elindul valami..

bodrostomi Creative Commons License 2016.02.01 0 0 672

Mi lett az eredmény?

Előzmény: hg9eo (669)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 671

Debrecenben a rádióamatőrök megkapták az apafai lőteret. Arrafelé nincsenek rádióamatőrök:-?

Előzmény: hg9eo (669)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2016.01.25 0 0 670

Legalább a kunmadarasi szintet jó lenne elérni, csak nem fociban:-) 

Előzmény: hg9eo (669)
hg9eo Creative Commons License 2016.01.25 0 0 669

szevasztok. talán még olvassa valaki!!! beadtam az önkormányzathoz egy kérvényt, hogy a reptér egy megbeszélt részét repülés céljára átadnák. 2016.jan 27.-ÉN tárgyalják. eredményéről tájékoztatlak benneteket. Vásárhelyi Zoltán 49-311981  30 3285108  Mezőkövesd Móricz Zsigmond 3.

27.-én  mezőkövesd tv a önkörmányzati gyülést közvetíti 

chicagoi Creative Commons License 2015.06.03 0 0 668

A  link ide:          http://szkszhu.szksz.com/BAZ_13_vk.html

Előzmény: chicagoi (667)
chicagoi Creative Commons License 2015.06.03 0 0 667

Na ne  már!

 

 

A 13. választókerület térképe:

 

Előzmény: Vgyuri1946 (665)
sokbaksis Creative Commons License 2015.06.03 0 0 666

Ez előny, vagy hátrány?

Előzmény: Vgyuri1946 (665)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 665

De nekik nincs Tálaijuk :-)

Előzmény: sokbaksis (664)
sokbaksis Creative Commons License 2015.06.03 0 0 664

De hát a repülőtér tulajdonosai Mezőkeresztes is! Ő miért nem lép? Hozzá is beférne ekkora repülőtér!

Előzmény: Vgyuri1946 (663)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.06.03 0 0 663

Nem. A közösségi érdek az lenne, amit a Bükkair repülőklub 1-2 évig megpróbált, kizárólag az állóhely felhasználásával üzemeltetni egy kis- és középgépes túl nagy kiszolgálást nem igénylő repülőterecskét, olyat, amilyenből jobb helyeken 13 egy tucat és várni, hogy az igénylők tömege már rugdossa a 800 méteres beton végét, követelne, hogy egy újabb darabot nyissanak meg a nagy betonból. Addig a nagy beton kiválóan megfelelne könnyűszekezetes hangárfélék, szélfogók és konténerépületek alapjául. Kellene az üzemeltetéshez 2-3 multifunkcionális munkaerő, de napkeltétől-napnyugtáig, akkor is, ha éppen nincs forgalom. Ezen a ponton akadt meg pl. Hajdúszoboszló.

 

Én láttam az USA-ban egy házaspár által családi vállalkozásban működő vizirepülőteret. Papka seperte a kevés betonról az avart (meg a vízfelületen a hínárt, uszadékfát gyűjtötte), mérte a benzint. Mamka volt a rádiónál, irányított, adminisztrált. Mindketten felesküdött seriffhelyettesek, vámőrök és bevándorlási ügynökök voltak, akik elzavarták azt az utast, pilótát, aki nem jöhetett be a "zöld folyosón". Ennyi is csak veszteséget termelt, de Washington Port (NY. Long Island) városka ennyit vállalt azért, hogy az anyagilag nem elveszett lakosságának a repülőtéri szolgáltatás ne hiányozzon, és a városka rajta legyen a térképen.

 

Ennyit kellene Mezőkövesdnek és tettestársainak kifizetni, esetleg egy részét Zsórifürdővel rálőcsölve. Biztosan kevesebb lenne, mit amit a megvalósíthatatlan tervekre ráköltöttek.

Előzmény: sokbaksis (662)
sokbaksis Creative Commons License 2015.06.03 0 0 662

Ezt elfogadva feltételezem, nem a közösségi érdekekre gondoltál.

Előzmény: Vgyuri1946 (660)
chicagoi Creative Commons License 2015.06.02 0 0 661

Az a nagy baj, hogy nagy a kaszálás minden területen. Állandóan  élezik, de nem bírja a strapát ,  nem  a legjobb acélból készítették és  sajna sok van belőle:-))))

Előzmény: Vgyuri1946 (660)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 660

Az én konteom lényege, hogy nem kell megépíteni a repteret. Nagyon jól lehet kaszálni anélkül is :-)

Előzmény: chicagoi (659)
chicagoi Creative Commons License 2015.06.02 0 0 659

Mintha lentebb valahol említettem volna   lé lenyúlását. :-)))

Mint ahogy a foci  sem a fociért kell a  lé a lényeg. Na  így hízik Tálai zsebe  ???

Előzmény: Vgyuri1946 (658)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.06.02 0 0 658
Tudod, hány tervet, megvalósítási tanulmányt, birálatot, felúlbirálatt, ügyvédet, pályázatírót fizettek már ki? Hány ingatlanrészt minősítettekát földalapú támogatást termő mezővé? Ezek hozzák a pénzt. Az a hülye repülés meg kit érdekel:-) ?
Előzmény: chicagoi (657)
chicagoi Creative Commons License 2015.06.02 0 0 657

Tehát magyarul ha nincs igény nincs biznisz. Tálai üzletével akkor mi lesz :-))))

Se foci , se reptér ez már ................... :-))

Előzmény: Vgyuri1946 (656)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.06.01 0 0 656

Még egy valami hiányzik Mezőkövesdről (nem most, 25 éve), ami Péren, Szegeden, Békéscsabán, Pécsett legalább eleinte megkönnyítette az átállást, biztosította a folytonosságot. A "történelmi" MHSZ bázisrepülőtér és repülőklub. A városi vezetés jobb hozzáállása miatt ezt a lehetőséget csak Péren tudták kihasználni, a többi helyen a városi vezetés azt hitte, hogy a klub és emberek nélkül is meg lehet csinálni a kapitalizálódást. (Túl jó üzlet ez ahhoz, hogy hülye madáremberekre bízzák :-) Azután amikor látták, hogy nem annyira jó üzlet, valamelyest visszaengedték a klubokat a kondérhoz. Ez a lehetőség Miskolcon és Egerben is megvolt, nem tudom miért nem éltek vele. Mezőkövesden, Sármelléken egyáltalán nem volt bevonni, Debrecenben az újáalakult m.kir. repülőklubot egy ideig megtűrték, amíg fugázni kellett a betont, de amikor azt leépítették, akkor is bevontak régi mezőgazdasági szakikat a kékmadár kergetésébe, így legalább a szakmai folyamatosság is megvolt. A háttérben meg ment a repüléstől független  bizniszelés, mint mindenütt a rendszerváltás óta. 

 

A főállású katonai repterek közül (Taszár, Mezőkövesd, Tököl, Kiskunlacháza) ez sehol sem ment símán. Ott az volt a kérdés, hogy a van-e valaki, aki (átmenetileg) vállalja a repülőtérként használat veszteségét, amíg Télapó megérkezik.

 

De Pér és Mezőkövesd összehasonlításából látszik a fő különbség, nem a betonos kifutópálya az érték, hanem a fizetőképes felhasználói igény. Péren az utóbbi megvolt, kifutópálya meg lett, mire kellett. Mezőkövesden meg ez nem volt, vethetnek bukfencet az ország legnagyobb betonmezőjén :-(

sokbaksis Creative Commons License 2015.06.01 0 0 655

Nem tudom mi volt a zavaros a gondolataimban? Igyekeztem eléggé egyértelműen fogalmazni!

 

Előzmény: chicagoi (653)
sokbaksis Creative Commons License 2015.06.01 0 0 654

Ez  így van!

Előzmény: Vgyuri1946 (652)
chicagoi Creative Commons License 2015.05.31 0 0 653

Eléggé zavarosan  álmodozol  :-)

Tálai úrnak a lé kell amit itt  is lenyúlhatna :-))

Sajna a térségben nincs  komolyabb ipar fejlesztési elképzelés. A közeli Miskolcra is  igaz ez. / kisgépeknek ott is van füves leszállóhelye hosszú évtizedek óta. Ezen  valaha volt belső polgári járatok repülése is folyt /

Előzmény: sokbaksis (651)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 652
Igen, de talán előbb mégis csak annak kellene meglenni legalább beruházási szándék szintjén, ami használni fogja a repteret, és nem a repteret építeni, hogy majd amikor készen lesz, majdcsak fogja valaki használni.
Előzmény: sokbaksis (651)
sokbaksis Creative Commons License 2015.05.31 0 0 651

Elolvastam az összes kommentet. De úgy vélem ebben vannak meg a mezőkövesdi repülőtér fejlesztésnek lehetséges jövőképei. Egy ekkora repülőteret soha nem fejlesztenek öncélként, csak repülőtérként. A gazdasági szereplők régiókban, térségekben gondolkodnak. Egy ilyen közigazgatási egység fejlesztési potenciálját vizsgálják. Ennek során a repülőtér adta lehetőségeket is. Ennek során nem ájulnak el, ha az jön ki, hogy a repülőtér nem üzemeltethető nyereségesen. Ezzel számolnak! Ugyanakkor ezen infrastrukturális elem megléte szükséges ahhoz, hogy a többi beruházásuk termelje a lóvét. Vagyis kersztfinanszíroznak.

Nevezet repülőtér és térségének nagyok a lehetőségei, de a politikai rövidlátás ennek megvalósulását akadályozza. Arra számítanak, hogy a kormány majd finanszírozza a beruházást EU, vagy saját forrásból. De nem tudom tisztában vannak e azzal, hogy mekkora tőke kell ide. Szerintem alapon úgy 100 millió €. Akkor még nem beszéltünk az üzemeltetés díjáról, mely havonta úgy 40-50 millió Ft.

Most perben vannak a bérlővel. Nem tudom keresnek e helyette valakit/valakiket, de önerőböl legfeljebb Pér kategóriában lehet gondolkodni. Az viszont nem lesz eléggé vonzerő oly cégek számára, akik mehetnének Debrecenbe is. Az idegenforgalomnak legalább Ferihegy pályaméret kell. Ugyanis turistát nem csak EU-ból kéne hozni. 

De csak álmodozom, a térség önkormányzatai úgy sem mernek mást lépni, amit Tállai úr mond. Még ha belegebednek akkor sem.

Előzmény: Vgyuri1946 (635)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2015.05.31 0 0 650

De a lényeg a lényeg ebbe a térségben működhetne gazdaságosan egy teher és utasforgalmat kiszolgáló TÁLAI- féle repülőtér.

 

Az a lényeg, hogy a Tálai féle reptér nem létezik, mert jelenleg a környéken nincs fizetőképes igény sem cargo sem menetrendszerinti utasforgalmi reptérre. Point - to - point cargo reptér igénye egy perc alatt létrejöhet, de az nem a reptéren múlik, hanem hogy jön-e egy olyan Audi stílusú iparfejlesztő, aki a repülőgépes szállítást beépíti az üzleti terveibe. 

 

Ami reális lenne, az egy főleg idegenforgalmi célú kis-és középgépes reptér, ami eleinte szintén ráfizetéses lenne, de azt ellensúlyozza az idegenforgalom növekedése. 

 

De a Tálai féle projektreptér az, ahol sokmilliárdos fejlesztés terveit készítik el, biráltatják, felülbíráltatják, propagálják  - majd végül nem csinálnak semmit, de persze a tevőleges közreműködést ki kell fizetni az erre méltó cégeknek. Aki mindenáron meg is akarja valósítani a tervet, az persze nem ezek közé tartozik.

Előzmény: chicagoi (646)
chicagoi Creative Commons License 2015.05.31 0 0 649

Talán írj a témáról :-)

Előzmény: malazs (648)
malazs Creative Commons License 2015.05.30 0 0 648

Igen valamelyest off. A téma egy kijelentésére reklamáltam, ezt a kijelentést valamikor valaki beírta a vidéki repteres topicba. Azóta is tartom hogy nagy badarság volt ezt kijelenteni. Mivel itt megjelent, ezért reagáltam itt rá.

Előzmény: chicagoi (645)
chicagoi Creative Commons License 2015.05.30 0 0 647

El kell adni Kínának :-)))  Viszont tőlük pénz kapni nem könnyű, abból lenyúlni meg lehetetlen.

Előzmény: chicagoi (646)
chicagoi Creative Commons License 2015.05.30 0 0 646

Biztosan, de erre semmi adat.

Ezentúl nem terhelnék az oroszok legnehezebb hadieszközei a kifutót :-)

De a lényeg a lényeg ebbe a térségben működhetne gazdaságosan egy teher és utasforgalmat kiszolgáló TÁLAI- féle repülőtér.

Az EU pénz lenyúlás az a nagy cél, de már az EU figyel és éber, erre sem fog pénz adni ez borítékolható.  Így oda a nagy lenyúlási nagy üzlet, mert kit is érdekelne a reptér már ha a lé meg lesz:-))

De ha TÁLAI létrehoz egy  nagy konzorciumot és beindítja  saját pénzéből a repteret,  tegye, akkor le a  kalappal előtte.

Előzmény: kihúzóvágány (644)
chicagoi Creative Commons License 2015.05.30 0 0 645

Hát az a baj,  mert akkor csak offolsz és ki érti.

Ez a topik a Klementinai katonai  reptérről szól.

Igazodj talán a témához, vagy  nyiss egy másféle topikot :-)

Előzmény: malazs (633)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!