Nem épp tuning, de nem találok élő dízeles fórumot, meg amúgy is régi olvasó vagyok itt... szóval, touareg 3.0 V6 TDI, vagy ML 270 CDI a jobb választás? R5 állítólag felejtős. Pár mondatot megköszönnék ezekről.
Tegnap chippelve lett a Fiesta 1.5 Tdci 75 (2016) kisteherem.
Miután eljöttem a Tunertől, egyszer egy hirtelen gyorsításnál menet közben leállt a motor. Indult utána gond nélkül, de felhívtam a szakit. Állítólag tanulási fázisban csinálhat fura dolgokat a motor, ha nem lesz több ilyen, akkor minden rendben, mondta, meg előjöhetnek bizonyos hibaüzik, amik a gyári szoftverrel nem voltak. Persze nem oldódott meg a probléma, ha jobban odalépek, pl pont előzésnél, akkor sebességfokozattól függetlenül leáll a motor. Egyszer a motor leállását megelőzően a kijelzőn megjelent az "Imobilizer malfunction service now" hibaüzenet. Nem igazán látom összefüggésben a chiptuninggal ezt, de utánanéztem fórumokon, a gyenge aksi szokta ezt produkálni. Valami ötlete valakinek, hogy mi lehet a gond? Szoftver, hardver? Vagy tényleg az aksi? De hogyan függ össze a chippel? Az autó Mo-i, vezetett szervizes, 125 ekm, gyári aksi. Köszönöm Zoli
Hello! Z17DTH motoron lehet valahogy a befecskendezett üzemanyag mennyiségét állitani akár manuálisan akár szoftveresen? Geometriás turbon menet közben folyamatosan a geometria vezérlö vákumos mebránján 600hgmm vákumot mérek. Gázpedál állástol függetlenül. Padlo gázon 0 és lereszti a geometriát. Rossz a szelepem? Ez másnak is igy müködik? Mi lenne a helyes müködése? Z17DTH motorban jártas embert keresek. Köszi!
Kuplungot szeretnék kevlároztatni,kit ajanlanátok?Szami féle kuplungról jókat hallok,csak nem tudok elérhetőséget.Esetleg valaki tudná az elérhetőségét?Előre is köszönöm.
Gyári (90 lovas) vagy AFN csúcsban gondolkodjak? Másként fogalmazva: segítene az rajtam ha a mostani AFN csúcsok helyett (vissza)szerezném a gyáriakat?
Talán a meleg teszi, de már viszonylag kis gázra is határozottan jobban füstöl a kelleténél.
Melyikkel lehetne (szinte) korommentes működés mellett jobb erőt elérni?
Sziasztok! A volvo d5 common rail dízel motorját szeretném tuningolni(176le). Ahogy láttam, teljesen gyári állapotában(kivéve kipufogó) 253.5le 629nm-t hoztak ki belőle. Az lenne a kérdésem, hogy mik potenciális hibalehetőségei a motornak ilyen nagy voumenü erőnél?
Nos akkor visszatértem az eredeti dilemmámhoz: mechanikus vagy elektromos... mert Krézi adagoló azért nem minden bokorban terem... az elmúlt fél évben legalábbis még nem láttam eladót. :(
Valami gyári cucc esetleg? Croma? Pözsó XUD? vagy mindent építeni kell?
(plusz igazából nem tudom jó-e a Krézi nekem, mert nem szeretnék nagyobb erőt, csak gyári korrekt működést - ezért is dobtam be pár hete, hogy bárki viheti az autóm aki szeretne ezzel játszani, akinek érték ami a motor körül már ki van építvve - SDI tengely és szívócsonk, nagy IC, kevlár kuplung, nagy fékek stb.)
Én is szenvedtem ilyen-olyan önjelölt tuning adagolós mekkmesterekkel.Még hengerfejes is lett a szar adagolótól.Aztán lett egy Krézi adagoló az 1Z motoromhoz.Azóta békésen autózgatok és a szenvedés elfelejtve.:))
Golf III GTD, utólag belepasszintott 1Z motor, AFN csúcsok.
TD adagolóval vettem, valamit csinálni kellett vele, végül (mivel ebbe nincs semmi computer gyárilag) egy jobb épített mechanikus adagoló mellett döntöttem, de félsikerrel. Elfogadhatóan megy, szerintem szenzációsan fogyaszt, de két bajom is van vele:
1. A legnagyobb, hogy 1200-1300 alatt hajlamos rángatásra. Változó mennyire - ez még ha lehet jobban aggaszt - van hogy ötösben is elporoszkál valahogy, de van, hogy még négyesben is elviselhetetlen. Ez nem hangzik elsőre annyira vészesen, de mivel 90%-ban városban használom eléggé idegesítő...
2. Hideg-alapjárat: amíg be nem melegszik egyáltalán nem kompenzál, simán 500 alatt van induláskor. Egyetlen dízel autóm sem csinált ilyet, mi lehet ennek az oka? Persze ezt megkerülhetném ha bekötném a hidegindító kart. Nincs ettől jobb megoldás?
Valaki véletlenül nem tud Győr 100km-es körzetében megbízható adagolóst aki esetleg tudná orvosolni ezeket a gondokat?
A másik ötletem az elektromossá építés, de attól is tartok, mert ott is jöhetnek a buktatók... esetleg valakinek egy gyári patent AAZ? :D ... már kezd elegem lenni a tdi-ből... :P
CFGB motorra létezik nagyobb turbó ami faragás nélkül belemegy? Esetleg valami nagyobb teljesítményű motor turbója vagy hibrid.
Tudom, hogy akár 2260-at is lehet rá tenni mindenféle módosítással, de teljesen gyári motorteret szeretnék.
A saját turbója úgy 200-210 közt tud. A DSG úgysem használja a nyomatékcsúcsokat, ahogy odalépek elvált, szóval nem zavarna hogy 2000 alatt "butább", egy 1 vagy 2 mérettel nagyobb turbóval.
Olyat találtam külföldön, hogy elvileg ez gyárilag ovál portos Garrett GTC1549vz, és valaki ebbe a házba csinál hibridet GTC1556vz-ből, így már olyan 230ló kijön belőle.
Csak kérdés, hogy a turbón kívül semmi mást nem kell cserélni, injektorok, minden a régi, csak egy remap kell neki?
Ez a hibrid turbó szűk 300ezer + a remap ára. Nem biztos, hogy az a plusz 30 ló megéri ahhoz képest ha a gyári turbóval 200 környékre megíratom, de mondjuk van plusz egy turbóm amit bármikor visszatehetek, vagy eladhatom. Szerintetek?
Szinte biztos hogy azok között lesz amiket leírtál és szerinted jók. Faternak a régi Mondeójában pl. a gumi csövek fújtak ki itt ott és a szívósor tömítés szarakodott állandóan.
Sziasztok.nos.szeretnèk segítséget kèrni.győrben vagy környékén van olyan aki meg tudná nèzni az autóm mèregetni kicsit hogy miért nincs turbó nyomásom!? Ford S max 2.0 TDCI.amik cserélve lettek.turbó nyomásom jelenleg 0.9 bar
Turbó.
Turbónyomás szabályzó.
Az összes vákuum cső.
Szívó illetve nyomoagon sehol nincs kifujas nem szív farsot nincs olaj kicsapodás a csövek toldatánál.
Olyan kérdésem lenne, hogy 2.0PD tuninghoz kb 200ló körülre felhúzáshoz a bv43 sárga turbón kívül miket kellene még cseréltetnem a motor körül? Természetesen nagy féket kapott, meg minden más egyebet is hozzá mérten igazítok.
eljött az ideje hogy az öreg autóm motorját is javítani kell. A6/C4-ről beszélünk amiben 1.9TDI 1Z/AHU motor van. Felmerült bennem hogy sokkal olcsóbb lenne a csere egy bontott motorra. Viszont mindenki azt mondja hogy a hosszmotor helyére a keresztmotor nem tehető be mert az egyik motortartó bak egyik csavarjának a pozíciója nem egyezik meg. Ki mit tud erről?
Konkrétan senki se tudta megmutatni vagy megmondani melyik csak hogy már próbálták és nem volt jó, faragni kellett. Annyi biztos hogy az enyémen a Golf1-2-ből ismert régi kisagyas vízpumpa van ellentétben az A4 (B5)-ökben használt vízpumpával. A két vízpumpát felfogató 4 csavarból csak 3 db pozíciója egyezik meg. A keresztmotorokon volt ilyen fajta vízpumpa ezért gondoltam hogy az jó lehet az enyémbe is. Valaki meg tudna ebben erősíteni? Ciki lenne ha már kint a motor és a másikra meg nem tökéletesen passzol a motortartó bak.
Illetve sokszor hallottam hogy 1,9TDI blokkba a PDTDI főtengely meg hajtókarok befűzhetőek. Alufedeles adagolós motornál nem is kételkedek ebben. De az én régi vasblokkos TDI-mbe is befűzhető valamelyik PDTDI belső? Ha igen melyiké? Milyen paramétereket nézzek dugattyú átmérőn kívül ha ilyet keresnék mielőtt döntök hogy felújítás vagy csere?
Bocsi, benéztem, tényleg elrontja az EDCSuite a megjelenítést, de a háttérben jó értékekkel számol (pl. ha Excelbe exportálod, akkor a nyers értékeket teszi bele). OLS-ben más a helyzet, a helyes faktor 0,01. Így a következőképpen néz ki az összeválogatott tábla. Továbbra is vannak benne negatív értékek, ezeket érdemes lenne 0-val helyettesíteni?