Japánból rendeltem pár dolgot. Július 27.-én feladták, augusztus 2.-án megérkezett a Nemzetközi Posta Kicserélő Központba. Azóta semmi. Én kifizetek mindent, csak kapjam már meg a csomagomat. Írtam mailt, azt válaszolták, hogy júli 1-től megváltoztak a szabályok. Értem. 5 nap alatt ideért légipostával 8 Euróért a csomag Oszakából. Nemrég adtam fel itthon egy 0,2kg-os csomagot 1900 Ft-ért belföldre. Na jó azt megkapták. Mit tudok tenni a várakozáson kívül? Elnézést ha valakit megbántottam. Bosszankodom. Köszönöm.
Angliából érkező csomaggal is eljátszották ezt, ahhoz szerintem nincs köze a USPS-nek ehhez, Royal Mail aták fel.
De lehet, hogy ettől független (akár részben) stimmel a teóriád.
A folyamat nem volt bonyolult, csak hosszú:
1. Panaszt tettem július 13-án telefonon, ami azért volt jó, mert 2 azonosítót is kaptam: a telefonhívás elején a hívás azonosítóját, illetve az ügyfélszolgálatos hölgy lediktálta, hogy milyen azonosítóval rögzítette a panaszt.
Ennek persze a pszichés nyugalmon kívül nem volt kézzelfogható haszna. Csak amikor a webes űrlapon ad be panaszt az ember, arról semmilyen visszaigazolást vagy azonosítót nem kap. Ennyivel volt megnyugtatóbb a telefon, illetve a levelezésekben lehet kicsit nagyobb súlyt kapott, hogy egy rögzített hívásban elhangzottakra tudtam hivatkozni.
2. A telefonos panasz bejelentéskor az ügyintéző hölgy megadta az email címét, ahova ezután elküldtem minden doksit: - ebay tax invoice
- magyar vámhatósági igazolás
- paypal nyugta
- vámteher bizonylat
3. Várakoztam.....
4. Július 21-én írtak, hogy még vizsgálják, legyek türelmes
5. Várakoztam....
6. Augusztus 31-én írtak, hogy a panaszom megalapozatlan, nálunk nincsen semmi látnivaló, de itt van ez az angol nyelvű PDF, fáradjak ezzel a feladóhoz.
7. A többit neked köszönhetem, hogy megosztottad velem a linket. Sosem találtam volna meg, attól tartok.
Ebay fórumon olvastam olyat, hogy a USPS júliusban hibásan továbbította az IOSS-es adatokat és ebből volt probléma több európai országban. Esetleg az lehet a dolog nyitja, hogy az Ebay átadja a carrier-nek, viszont a carrier nem adja tovább, amikor továbbadják a csomagot és elveszik az adat menet közben. Ha a DPD vitte egész végig a csomagodat, akkor ő náluk nem léphetett az fel, hogy menet közben elveszik. De ez csak egy teória részemről. Egyébként ha nem bánod leírnád a folyamatát ahhoz, hogy én is szerezzek egy ilyen "proof of fact" papírt?
Ezt az angol nyelvű "proof of fact" posta PDF-et töltöttem fel, az eBay tax invoice-t és a posta.hu/szolgaltatasok/vam oldalról a hitelesítő kóddal letölthető "igazolás vámkezelésről" (magyar nyelvû) PDF-et. (És minden létező adatot megadtam: seller ID, item ID, order ID, tracking ID, stb stb stb.)
A válasz pedig: "Péter, I have reviewed your account and after carefully checking the payment details of the item #------- I can see that you have already paid USD ----- as VAT on eBay. I would like to share that your details have been forwarded to the refund team for processing the refund of the VAT amount paid on eBay. I would also like to share that the maximum time to process the refund is 20 business days. Hence, I would request your patience in this matter."
Azt viszont továbbra sem értem, hogy ha most esetleg tényleg az eBay hibázott (mert úgy tűnik, elviszik a balhét), az hogy lehet, hogy a Magyar Posta esetében mindig hibázik, a DPD esetében viszont sohasem?
Doriya, peter_8m, ezért fontos minél előbb megoldani a 1189-ben írt problémát. Engem nem fog így szívatni a magyar posta pesti központja, amikor IOSS-sal pár $-os postával vettem valamit EU-n kívülről, amikor már ott kifizettem az ÁFA-t. Sem heteim, hónapjaim, se plusz pénzem nincs a dupla ÁFA-ra. Ha valamit veszek Kínából, az érjen ide mindenféle szívás nélkül 2 héten belül úgy, mint 2019-ben. Azért veszem onnan, mert ott olcsó, nem fogom EU-ból 3-10-szeres áron megvenni 8-10 €-s postával, hiába nem lenne vámeljárás, még EU-ból is 1 hét minden, mire ideér.
Én 2 hónap várakozás (és kivizsgálás) után kaptam egy angol nyelvű doksit (PDF) a postától fejléces papírral "as a proof of fact", amiben leírják, hogy hát ők bizony nem találták regisztrálva az IOSS számot. Ezzel teszek egy próbát, nagyon kíváncsi vagyok, mit szól hozzá az eBay. :D
A fogyasztóvédelmet pedig rájuk fogom szabadítani, befizetem a 3000 forintot az NMHH-nak is ennek érdekében. Elképesztő, hogy egyetlen vámterhes csomagot (3 darab) sem tudott a Magyar Posta hiba nélkül kihozni július 1. óta, miközben szintén volt több (5 db) olyan rendelésem, ami szerencsére a DPD-vel érkezett ugyanilyen körülmények (eBay, előre fizetett ÁFA), és azok gond nélkül, ráadásul nagyon gyorsan ideértek.
Helló! Kis harc után feladtam. Nem igazán akarják elfogadni a postás számlát amit kaptam. Itt a link: https://ocsnext.ebay.com/ocs/mudcwf?deptName=CollectRemitRefund Remélem te több sikerrel jársz, mint én. Most a fogyasztóvédelem bevonásán gondolkozom.
A hónapban rendeltem Ebay-en, be is fizettem az áfát. Ekkor még gondoltam de jó van ez az IOSS semmi dolgom nem lesz és megjön minden tök gyorsan és még vám kezelést se kell fizetnem. Nem telt el túl sok idő a vásárlás után, kaptam is a fecnit, hogy megjött a csomagom, de picivel több szöveg volt rajta, mint általában. Az extra szöveg tételesen lebontotta, hogy a postán amennyiben szeretném átvenni a csomagomat fizessek áfát és vámkezelési díjat is. Itt még egy kicsit optimista voltam, hogy elviszem az IOSS Invoice-t (számlát), amit az Ebay adott vásárlás után. Gondoltam biztos bemutatom, bepötyögik róla az adatokat, látják, hogy be van fizetve és minden jól megy. Valóságban nem ez történt, a papírt nem akarták figyelembe venni, ha akartam a csomagot fizetnem kell. Ekkor picit dühös lettem már, de kifizettem. Amint hazaértem írtam is egy panaszt a postának, amelyre jött 2 nappal később copy-paste válasz a IOSS működéséről. Hát köszönöm a semmit. Az e-mail-ben volt egy telefonszám is, amit fel is hívtam, ahol elpanaszoltam a problémámat. Kértek tőlem egy tracking azonosítót, itt gondoltam, hogy végre vége lesz az egésznek, de nem. Miután megadtam kiderült, hogy a rendszerben ehhez nincs társítva IOSS azonosító. Mondtam nem probléma van nekem az is, de egyből válaszoltak, hogy az alapján nem tudnak keresni. Azt javasolták, hogy az eladót keressem meg. Találtam egy Ebay oldalt a refundok-ról, ahol volt egy VAT-tal kapcsolatos form, amit kitöltöttem és csatoltam hozzá a kapott IOSS Invoice-t, illetve a posta által adott számlát. Jelenleg itt tart a dolog. Reménykedek, hogy az Ebay megszán és visszaadja az áfát.
Szó nincs erről. Azt akarom elérni, hogy ha már az alis, ebayes kínai vásárláskor IOSS-sal muszáj kifizetnem a magyar 27% ÁFA-t a dolgokra, akkor legalább a kínai eladó úgy küldje el a csomagot, hogy EU-s országban vámkezeljék, és így küldjék tovább Mo.-ra. Nem akarok pesti vámkezelést se, meg 400-800 Ft-os díjat se, meg Bp-en 1-2+ hétig csomaggal szarakodást. A tavalyi utolsó kínai vásárlásomnál alapból úgy küldte az eladó (nem kértem), hogy 6 nap alatt Amszterdamba ért, 5 napig ott volt, aztán 2 nap alatt Bp-re ért, majd 2 nap múlva megkaptam, az egész 15 nap volt. Ha simán venném meg mástól sima Kína-Bp úttal, akkor ez 1 hónap is lehet. Nem lehet össz. 2 hétnél több. Az ÁFA-t a cuccérték + postaköltségre teszik rá, és hiába venném free shippinggel, akkor is számol 500 Ft-ot a magyar posta, lásd a 1142-t. Tehát azt is elérték, hogy soha többet ne érje meg free shippinggel vásárolni, hanem csak az ezutáni 2. legolcsóbbal, ami a 0,5 USD-os (1 db-nál), vagy 1 USD-os (10-20 db-nál) AliExpress Standard Shipping. Inkább fizetek erre a 0,5-1 USD-ra (150-300 Ft) 27% ÁFA-t, ami 40-80 Ft, minthogy a free shippingesre a postai illegális 500-as sarcot, meg erre a 135 ÁFA-t.
Nagyon rossz a hozzáállásod. Érdekelnie kéne mindenkit, aki EU-n kívülről vásárol, főleg júl. 1 után, hogy ezek a dolgok hogyan működnek, mi mennyibe kerül valójában. A kinézett alis termék csak 1 eladónál, és csak alin (ebayen nem létezik kínában) érhető el olcsón, bár szépen emelgeti az árát fél USD-onként. Kérdeztem tőle, a termék Kínában van, és nincs EU-s raktára, simán nem tudja megoldani az ÁFA-mentes küldést. Ezért érdekel erre a megoldás, mert nekem nem elég az, hogy vásárláskor kifizetem a 27% ÁFA-t, és valamilyen EU-s országon át küldik, ezzel kikerülve a pesti vámkezelést. A kínainál duplán szívnék, mert ÁFA-t is fizetnék, meg a pesti posta központos szarakodás + 400-800 Ft is lenne. Egyiket sem akarom. Nem gondoltam, hogy 2-3 éve be kellett volna vásárolnom 1 halom olcsó kínai alkatrészből, mert utána ennyire szívás lesz minden. 2019-ben még nem volt probléma, se vírushelyzet, se ÁFA. Már 2019. dec-ben kellettek volna alkatrészek, de az ünnepi postai torlódás miatt a dec-jan. felejtős. Tavaly feb-ban vártam a kínai újév végét, hogy végre rendesen vásárolhassak onnan, de a vírushelyzet miatt ezt lemondtam, mert nem akartam 1-2 hónapot várni a cuccra, lehet hogy feleslegesen, mert sosem ér ide. Tavaly jún-ban mégiscsak muszáj volt kínaitól vásárolnom, ami szívás lett, mert ugyan ideért 15 nap alatt, de az alkatrészek nagy része használt és hamis volt, pedig újat és eredetit vettem. Aztán sokáig vártam a vírushelyzet végét, de nem akart vége lenni. Idén feb-ban 1 másik kínai eladótól vettem alkatrészeket, de megfogta a pesti vám, mert a barom ráírta a 70+ USD-os valódi értéket. Már akkor 27% ÁFA-t kellett volna erre fizetnem, ami kizárt. Bp-ről visszaküldték neki, máj-ban kaptam csak vissza a pénzt. Azóta újra a vírushelyzet végét várom, erre mielőtt vége lehetne, bekúrták a júl. 1-es törvényváltozást, hogy rohadnának meg. 2019. dec. óta lehetetlen EU-n kívülről rendesen vásárolni, nem hamis terméket, 3-4 USD-ért 12-15 napon belüli szállítással, szívások és plusz költségek nélkül. Ebből van már rohadtul elegem. Ahogy nézem soha többet nem lehet értelmesen vásárolni kintről, márpedig kell megoldás, mert az EU-s webshopok is Kínából vették atom olcsón még júl. előtt a sok alkatrészt, nem fogom 5-10-szeres áron csak azért tőlük megvenni, hogy ne legyen ÁFA+vám szarakodás. Még a drágult kínai termékeket is sokkal olcsóbban meg lehet venni ÁFA+400 Ft-tal is, mint EU-ból. De akkor se akarok ÁFA+vámot fizetni. Éppen elég ÁFA-t fizetek Mo.-on az államnak minden vásárlásommal, amit az állam bármire költhet. Bármi áron meg kell oldani, hogy továbbra is ugyanúgy vásárolhassak Kínából, mint júl. előtt és a vírus előtt volt 2019-ben.
Vásárlóként csak az érdekel, hogy mennyibe kerül az áru (mit kell fizetnem) és mikor kapom meg.
Nem érdekel, hogy német, holland, belga, luxemburgi postán adták fel a terméket.
Nem érdekel, hogy hol fizették meg a vámot. Ha nyomozni akarsz akkor ott az eladó adata, kövesd a termék útvonalát.
Nem érdekel, hogy a szállító cégnek miért éri meg a szállítás, ez az eladó és a szállító dolga. Ha nem érné meg akkor nem csinálná.
Ami bosszant, ha a posta a 0Ft-os termékre pluszban ráteszi a 400Ft kezelési költséget és hetekig kezelgeti a már vámkezelt árut.
Amikor a csehektől hozza a DHL az árut (lásd 2.link) akkor nem fog bekanyarodni a vámkezelésre, mert EU-ból hozza. Nem tudom honnan veszed, hogy ilyen esetben kellene fizetnie magyar 27% áfát meg vámkezelést.
Amikor a német cég behoz napelemtáblát és felszereli akkor sem fizet magyar áfát+vámot pedig a napelem Kínában készült, de már az eu-ból hozza.
Az üzleti ügyek nem érdekelnek, nem akarok én webáruházat üzemeltetni.
Ha úgy érzed, hogy jogtalanul hozzák be olcsón az árut kihagyva a postát akkor ne vásárolj tőlük és tegyél feljelentést, majd a magyar rendőrség biztos nyomozni fog.
Teljesen értelmetlen így írnod, ezzel magadat minősíted, nem vagyok agyalágyult, láttam miket írtál, a képeket is. Az érdekel, amik nincsenek a képeken, és nem írtál meg, pont a lényeget nem tudom. A 1181-re várom még mindig a válaszokat. Kérdezd meg az alis eladótól ezeket, mennyi volt az árban az ÁFA, a valódi postaköltség összege Németországba, majd onnan hozzád, és hogyan intézte el ezt. Az egész folyamat részletei érdekelnek. Én is így akarok aliról vásárolni, mert nem fognak engem is szívatni a pesti posta központban a dupla ÁFA fizettetéssel, a nem értesítéssel, meg a 400-800 Ft-tal, meg hogy hetekig ott tartogatják a csomagomat. Én sem fogok 12 napnál többet várni egyik kínai csomagra sem, 2-3 éve is ennyi idő alatt kaptam meg az ebayeseket a 4 USD-os postával. Ha az elvileg free shippinges cucc árában benne van a teljes postaköltség Mo-ig, akkor miért is fizetem a nem free 1-5 USD-os AliExpress Saver Shipping, China Post Registered Air Mail, AliExpress Standard Shipping (nem DHL, UPS, Fedex 50+ USD) postaköltségeket? Főleg úgy, ha nem, vagy alig gyorsabbak ezek, mint a free (5 hét helyett 4 hét). A júl. 1-es törvényváltozás az EU-n kívülről vásárolt összes dolgot magyar 27% ÁFA kötelessé tette (az EU-n belülről vásárlás mindig is 27% ÁFA-s volt), ezt nem tudja senki kijátszani. Ha IOSS-sal kifizetted a vásárláskor a 27% ÁFA-t, akkor sem játszhatta ki a pesti vámeljárást, és a 400-800-as sarcot, vagy ha a magyar futár hozta ki, arra is érvényes valamilyen vámeljárás, nem csak a sima magyar postára. Azaz akkor is a pesti futárközpontba jön a csomag, ha Németországból küldték, és ha az Express One viszi ki neked, lényegtelen melyik országból jött, és milyen szállítóval, ugyanúgy Bp-re megy minden, csak másik központba. Semmi sem kerülheti ki Bp-et, és így a vámeljárást sem. Pont ez a problémám lényege, hogy ezt nem akarom. Használt 20-30 éves retró dolgokat is szoktam ebayről venni (júl. óta nem vettem), olyan a világon nincs, hogy én ezekre a magyar postának, vagy bárkinek 27% ÁFA-t fizessek. Éppen elég, ha újan mindenre fizetem ezt, semelyik használt dologra sem fogom fizetni, ezeknél egyszer már kifizette valahol az akkori vevő az akkori ÁFA-t, amikor újan megvette.
Ha a NAV-nál dolgozol akkor nem árulom el, hogy a kínaiak egy alagutat fúrtak idáig és azon keresztül gyalog hordják az árut kis talicskával.
A képek magyarázata.
első képen látható lent az áru képe leírása, egységár, rendelt db, rendelés összesen, szállításról információ
a legalsó sorban ez összesítve, azaz 5016,33 Ft
Ennyit kell fizetni a termékért+áfa+vám+a kínai reggelije+szállítás
Én ennyit is fizettem igaz nem mellékeltem a bankszámla kivonatot, de mivel egyszer használatos kártyával fizettem, lehet hogy azt is mellékelem.
A képen látszik fent a szállítás menete.
'Hogyan érhetem el én is ezt ebayes és alis vásárláskor?'
Az első link arról szól, hogy ugyan ezt a terméket meg lehet rendelni bárkinek aki megnyomja a nagy piros 'Buy Now' feliratú gombot.
Az oldalon van egy 'Price includes VAT' az ár alatt ami a google fordító szerint 'Az ár tartalmazza az ÁFÁ -t' jelenti.
A szállításnál 'Free Shipping ' jelentése 'Ingyenes szállítás'.
Engem ez érdekel mert ezt kell fizetnem, hogy megkapjam a terméket.
Ha szeretnéd tudni, hogy hogyan jut el a gyártól az áru a vevőhöz, akkor a nyomozást kezdheted a lap tetején lévő szállítónál ' AliExpressWAVGAT Official Store, Store No. 1962508Guangdong China ezek az adatok is olvashatók a weboldalon, persze előbb meg kell nyitni egy böngészőben.
A második képen az látható, hogy nem a posta hozta ki a WAVGAT Official Store termékét.
A harmadikon pedig a megérkezett termék.
mind a három képen látszik a nyomkövetési szám ami ellenőrizhető volt a 17track-kel.
Ha megnyitottad volna a második linket akkor láthatnád, hogy nem 1$ a szállítás, hanem 'Shipping: US $1.15 to Hungary via DHL_CZ'
ennyiért már idehozzák a csehektől a gravírozó készüléket.
Ha kínából kéred 'Shipping: US $22.83 to Hungary via Cainiao Heavy Parcel Line' (nehéz tolni a talicskát).
Ha te is nem 1 db gyufaszálat, hanem egy konténernyi gyufaszálat küldenél akkor kedvezőbb lenne az ár.
Ha vállalkozóként akarsz versenyezni az alival akkor kicsit több emberre lesz szükség (szerintem 0,1 milliárd bedolgozó elég lesz) és nagyobb tételekben gondolkozz.
"Hogyan intézi el a kínai hogy Németországon (olvastam Hollandiát is prohardveren) át jöjjön a cucc"
Ennek az lehet a magyarázata, hogy Kínából nehéz eljutni a magyar tengerig (Balaton) hajóval. A konténer hajók Németországig, Hollandiáig kicsit könnyebben eveznek el.
Ott vámkezelik és fizetik az áfát majd ide hozzák.
Ha az áru az EU-ból jön akkor nincs vámkezelés. Ezzel kikerülték a postát. Ez az előnye az EU-nak és ezt szívják most az angolok a kilépéssel.
Tényleg nem tudom mennyit fizetnek a szállításért a szállító cégnek, de gondolom a cégnek megéri. (ők sem kis tételben gondolkoznak)
De javaslom kérdezd meg pl. az Emagot, aki egy wifis routert egy több tonnás teherautóval hozott ki. A srác percekig keresgette a kis dobozt a platón.
Bocs a teherautót nem fényképeztem le, így nem tudok képet feltenni róla, pedig jól nézett ki a kis utcánk felét elfoglalta. A szállítási értesítőről és a routerről lehet kép.
Ha még mindig van olyan amit nem értesz kérdezz csak nyugodtan, megpróbálok válaszolni szerény ismereteim alapján.
Nem a postánál dolgozom, és semmire se válaszoltál, amit kérdeztem az előzőben. Semmi értelme a képeidnek, mert nem látszik hogy az árba mi van beépítve, mennyi az ÁFA, és a szállítás, mert a 350 Ft-os = 1 €-s szállítás vicc, ilyen nincs. Ennyiért 1 gyufaszálat nem tudok elküldeni Mo-on belül 1 km-re sem. Hogyan intézi el a kínai hogy Németországon (olvastam Hollandiát is prohardveren) át jöjjön a cucc, és ne akadjon fel a pesti központban, és ne legyen vámeljárás, se 400-800-as díj? Hogyan érhetem el én is ezt ebayes és alis vásárláskor? Nagyon érdekel hogy ez hogyan lehetséges, mennyit fizetett valójában a kínai a szállításra, és milyen cég, milyen levél vagy csomagküldeményként küldte Németországba, és onnan a német milyennel neked, és ő mennyit fizetett a szállÍtásra, meg a német ÁFA-ra. Akkor írj csak ide, ha mindenre válaszolni tudsz, amit ebben kérdeztem. Csak így van értelme a beszélgetésnek.
Ha a postánál dolgozol akkor értem a problémádat, mert így a posta elesik a 400-800 ft-os vámkezelési díjtól. Illetve a kifizetett áfás termékre felszámolt 400ft ellenőrzési díjtól.
Ha viszont olcsón akarsz vásárolni és az eladó megoldotta, hogy nincs magyar vámkezelés illetve + költség akkor örülnöd kellene.
Ráadásul a szállítás gyors és korrekt.
A postánál van most is 2 olyan rendelésem amit júniusban illetve augusztus elején rendeltem és még nem találtak ide (igaz előre ki lett fizetve az áfa ezért nem sietnek vele)
Ha nem hiszed nem kell belépned az aliba akkor is látszik amit rendeltem az alábbi linken. (azt hiszem regisztrálás nélkül is megvehető)
Jó lenne ha nem mindig új üzivel válaszolnál, hanem arra az üzire nyomnál válaszolást, amire válaszolsz. Nem tudom megnézni mi van ott, mert még nem regisztráltam be Alira, addig nem akarok, amíg nem tiszta minden, és nem működik minden jól. Semmi értelme a képeidnek, mert nem látszik hogy az árba mi van beépítve, mennyi az ÁFA, és a szállítás. Olyan nem létezik, hogy 0 Ft-os szálítás. Folyamatosan emelik az árakat az Alin, szépen építenek be mindent az árakba, de hiába trükköznek, úgyis nekem, mint vevőnek kell mindent kifizetni, a teljes szállítást, a magyar ÁFA-t, stb.. 22-30 napos szállítás, és 12 nap alatt megkaptad szó nélkül Express One-nal 0 Ft díjért? Nagyon érdekel hogy ez hogyan lehetséges, mennyit fizetett valójában a kínai a szállításra, és milyen cég, milyen levél vagy csomagküldeményként küldte Németországba, és onnan a német milyennel neked, és ő mennyit fizetett a szállÍtásra, meg a német ÁFA-ra. Ez az egész sehogyse értelmes és lehetséges, mert 5000 Ft-os termékbe nem építhettek be 3000+ Ft-os szállítási díjat, és ez még mindig csak 8,5 €, ennyiért se megy el a cucc Kínából No-ba, a legolcsóbb módon se, és onnan hozzád úgy, hogy futárcég vigye ki. A német ÁFA-ról ne is beszéljek.
Ezzel van 2 probléma, ami miatt ez lehetetlen. 1-- Ingyen postázásnál olyan nincs, hogy drágábban futárral küldi bárki bárhová. Kínából az ingyen posták úgy vannak, hogy a kínai kormány támogatja a szállítást, és a valójában pár USD-ért a legolcsóbban (konténerrel olcsó) elküldött cuccok így megérték "ingyen" postázással a kínai eladóknak. Ingyen postázásnál nincs olyan, hogy sima levélként elmegy Németországba, majd ott a német kifizeti a német ÁFA-t, és drágább futárral küldi el a magyarnak. Miért tenne ilyet? Miből fizetné ezt? A vevő nem fizetett a szállításért (free shipping volt, vagy csak 1-3 USD-t fizetett erre a termékárral), és a kínai is csak minimálisat a németbe küldéskor. 2-- EU-n belüli vásárlásoknál is van kötelező 27% magyar ÁFA fizetés mindenre (minden EU raktáras webshopban van 27% magyar ÁFA, ahogy belépek az oldalra a nickemmel, a helyi ország ÁFA-ja átvált a magyarra, ezt kell fizetni, nem a helyit), értéktől függetlenül, nem csak az EU-n kívüli vásárlásokra. Ezt miért felejti el mindenki? Mindegy hogy a magyar posta pesti központjába, vagy egy futárszolgálat pesti központjába érkezik külföldről a cucc, vagy hogy milyen úton jutott oda, vagy melyik országból küldték, ugyanazok a szabályok és törvények vonatkoznak rá. A pesti központot nem érdekli hogy a német ott mit csinált, a cucc mindenképpen átesik a kötelező vámvizsgálaton és vámeljáráson, és ezért a 400, vagy 800 Ft-os díjat se lehet megúszni. Úgy nem lehet külföldről csomagot küldeni Mo-ra, hogy ne a pesti központba érkezzen.
Úgy, hogy a kínai eladó egy német futárcégnek küldi el a cuccot. A német futár szépen elintézi a vámügyintézést, kifizeti a német 19% áfát, és az EUn belül szépen leszállítja a cuccot ahova kell. EUn belül nincs semmi, oda viszi ahova akarja.
Még mindig nem értem hogy külföldről vásárláskor (EU, UK, Kína, USA) bármilyen szállítócéggel és szállítási móddal hogyan lehet legálisan kikerülni a postai vámkezelést, a 400-800 Ft-os sarcot, és a 27% ÁFA-t. Ezt részletezhetnéd, mert én is vásárolnék Aliról, életemben először, Kínából, mert ez a cucc csak nála van olcsón még Alin is, de ameddig egy nagy szívás az egész nem merek. Milyen futárral, milyen szállítási móddal kell küldetni, hogy ne legyen Bp-en megállítva a cucc?
Ahogy írtam a cégek reagálni fognak az új helyzetre. Az Alin rendeltem 2 hete egy szenzorcsomagot ingyenes szállítással, a posta keresője nem is találta meg a nyomkövetési számot csak a 17track vagy a global.cainiao. A szállítást nem a posta végezte, hanem futárszolgálat akik telefonon hívtak, hogy jönnek.
Így nem volt postai vámkezelés a 400-800 ft-os ügyintézésért.
Remélem a többi webáruház is rá fog jönni, hogy megéri a postát kihagyni és eu-n belül máshol vámkezeltetni.
Akinek gondja volt mostanság a Postával eltüntetett csomag, duplán fizetett áfa, IOSS figyelmen kívül hagyása, jogellenes vagy dupla vámkezelési díj, stb. miatt, annak erősen azt ajánlom hogy tegyen panaszt, a panasz elutasítása után pedig azonnal kérjen hatósági eljárást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól (illetékköteles, 3000.- Ft), ezzel egyidőben pedig kezdeményezzen békéltető eljárást a helyi békéltető testületnél (ingyenes). Törvényes kereteken belül más nem állítja meg őket. Evvan, hagytuk.