Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csabooka Creative Commons License 2020.12.25 0 0 1089

Csabooka Creative Commons License 2020.12.25 0 0 1088

Íme

Csabooka Creative Commons License 2020.12.25 0 0 1087

Valamint ettől független problémám, hogy:

 

Általános gép ezt olvassa ki: P 1650 64 Indító relé parancs.

 

Master  ezt írja ki: Batterie Uberprüfung

Melyik relét cseréljem ki a 4-5 közül?

 

Csabooka Creative Commons License 2020.12.25 0 0 1086

Tisztel Renault Master csoport!

 

Először is boldog karácsonyt!

 

Bocsánat, hogy most zavarok, de senki nem vállalta január vége előtt, ezért a két ünnep között meg kell birkóznom a megvásárolt Oris vonóhorognak (amit másnap fel is szereltem, és szuper) a bekötésével. Ehhez rendelkezem autószerelő szakmával, és hagyományos 7 pólusú horogból kötöttem már be párat. Egy 2011-es évjáratú H2 L3-as Renault Master dobozos furgonom van, és egy STEINHOF SMP-4PE szettem. Ehhez keresek pl. Magyar nyelvű bekötési útmutatót, valamint típus specifikus infokat pl, hogy hol találom a gyári horog előkészítés stekkerét a Masterban és az miket tartalmaz. A google-ben eddig nem akadtam használható info-ra.

 

Köszönettel: Szabó Csaba

 

Vanett user1 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 1085

Helló Steve!

 

Köszi a tippet, eddig ilyenen nem gondolkodtam, de akár ez is megoldás lehet.

Sajnos húzó autóm a trélerhez nincs és az ismerősi körben sem nagyon találnék.

Jövőre lesz viszont garázs, ahova hosszabb időre be tudok állni a géppel a javítás idejére.

Úgy tájékoztattak, hogy ez a fajta motor kb. egy bő 200 kg, ennek a szállítását még valahogy megoldom.

Van egy Vanettem, az is épp javítás alatt, de várhatóan előbb-utóbb elkészül, szerintem azzal fogom tudni szállítani.

Szerencsére a motor ki- és beszerelésben lesz, aki segíteni tud.

Addig is igyekszem nyitott szemmel járni.

 

Üdv: István

 

Előzmény: steve1000000 (1082)
Vanett user1 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 1084

Szia WildDaemon!

 

Köszönöm az információkat. Természetesen sokat segít minden info! :)

Futok még pár kört, hogy melyik verzióra milyen lehetőségek adódnak.

Remélem sikerül valamit összehoznom....

Az ismerős Renault szervizes ember nem vállalja az autót, mert nem elég nagy hozzá a műhelye, viszont csak külön a motor felújítását lehet, hogy elvállalná. Ez még alakulóban van.

Még egyszer nagyon köszi, hogy írtál!

 

Üdv: István

 

Előzmény: WildDaemon (1081)
steve1000000 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 1083

Nem beszélve arról, hogy most nézem, hogy magyar... :-))))

Gyöngyös

akkor lehet, hogy ez már ki van csontozva, de a lényeg, hogy egy ilyen megoldás is opció lehet

Előzmény: steve1000000 (1082)
steve1000000 Creative Commons License 2020.11.24 0 0 1082

Egy 4. opcióra is rávilágítanék.

Venni egy rommá törött roncsot, kivenni belőle a motort, apróbb hülyeségeket kiárulni belőle. Még 0-ra is kijöhet, persze itt is lehet egy nagyobb tétel, mire a roncs házhoz ér.

De ha mondjuk van mivel húzni (pl. egy másik master, meg egy B+E jogsi :-) ), akkor nem nagy költség egy trélert bérelni és magadnak intézni, hazavinni.

 

Pl most hirtelen keresve egyet: 

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=291812895&lang=de&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

 

Spec ennek a tetején még a hűtő is ott van, biztos, hogy kiárulható az ára. (egy ilyet úgy odaadnak 1000 euróért, hogy csak zörög)

Előzmény: Vanett user1 (1080)
WildDaemon Creative Commons License 2020.11.23 0 0 1081

Szia István!

 

Egy rendes motorfelújítás kB 400-600 ezer Ft körül mozog.

A bontott motorok kopaszon tehát fűzöttblokk hengerfejjel 300ezer Ft-tól indulnak és pofától és állapottól függ a felső határ.

Gyári felújítottról nincs infóm de szerintem ha a Renaultnál újíttatnád fel garival az szerintem a 600-1millió között tippelném de ezt ne vedd készpénznek a renaultot én nem kérdeztem meg.

De vedd azt alapul, hogy egy teljes vagyis alsó felső tömítéskészlet közel 100.000.- Ft.

Remélem valamennyit segítettem.

 

Üdv

Előzmény: Vanett user1 (1080)
Vanett user1 Creative Commons License 2020.11.21 0 0 1080

Sziasztok!

 

Több mint 2 éve áll már az udvarban a régi kedves munkatársam egy DCI 120-as dobozos II-es Master. 2003-as gyártmány.

Ma úgy adódott, hogy egy jó ismerős Renault szervizes ember kicsit alaposabban ránézett.

A vizsgálódás alapján úgy néz ki, hogy a motor hiba oka valószínűleg a főtengely csapágy törése lehet.

Ez nagy valószínűség szerint azt okozhatta, hogy a főtengelyt fel kell köszörülni (ha lehet) vagy be kell szerezni egy újat, vagy esetleg egy jó állapotú használtat

A motort mindenképpen ki kell venni.

Többféle verzió is van: (nem vet fel a pénz, de azt sem szeretném, hogy csak az olcsóbbság legyen a fő szempont)

- Venni egy gyárilag felújított példányt, amire még garanciát is vállalnak. Ez a legdrágább verzió, viszont szerencsés esetben 4-5 évre le lesz a gond a motorikus problémákról.

- Felújíttatni a meglévőt és azt visszarakni. Ez már problémásabb, mert ha nem elég alapos, vagy nem elég körültekintő a felújítás, akkor a kifizetett sok pénz esetére sem zárható ki, hogy nem marad valami olyan gyenge pont ami később elhatalmasodik és megint nem lesz autóm, csak udvaron dekkoló lom.

- Venni egy működő motort. Ez talán a legolcsóbb, viszont egy hasonló évjáratú motornál esélyes, hogy ugyanazokat a hibákat fogja előadni, mint a jelenlegi, csak egy kicsit később.

 

Mindegyiknek van előnye is meg hátránya is, nehéz dönteni. Viszont jó lenne már dűlőre vinni a dolgot.

Tudom, hogy már elég kevesen látogatnak ide a Master-osok, de hátha mégis van közöttünk olyan, aki a tapasztalatait megosztva esetleg adna valami támpontot.

Jó lenne tudni pl. hogy vajon mennyiért lehet egy üzemképes motort (2,5-ös DCi120)  beszerezni, mennyi lehet egy gyárilag felújított garis és mennyi lehet egy motor generál legalább -tól.....-ig tartományban.

Előre is köszi mindenkinek, aki valami információval megpróbálna segíteni ebben.

 

Üdv: István

Norbedlee Creative Commons License 2020.11.04 0 2 1079

Szia, meglett a hiba.. 

 

Motorterben egy kábel elvolt oxidálódva

Előzmény: WildDaemon (1078)
WildDaemon Creative Commons License 2020.10.31 0 0 1078

Szia!

Én kezdetnek kivenném az akkumlátort és a testkábelt végignézném. A pozitív főkábelt szintén, ha ezek egyike sem hoz eredményt akkor a gyújtáskapcsolót nézném meg tüzetesebben.

 

Üdv!

WildDaemon

Előzmény: Norbedlee (1077)
Norbedlee Creative Commons License 2020.10.27 0 0 1077

Sziasztok!

 

Szeretném meg osztani az én esetemet hátha tudtok segíteni vagy valaki már járt így?!

Páciens: Master 2.5 dci 120 2007-es évj ponyvás

 

Egyszercsak minden előjel nélkül 90-nel megállt, de úgy mintha kivennem a kulcsot.. Megall motorháztető fel olaj víz minden a helyén semmi folyás vagy nem oda illő dolog, raindítok azonnal indul mintha semmi nem történt volna hibakod a műszerfalon nincs. Nem füstöl nem eszik nem lomha olaj-víz a helyén hidegen melegen könnyen indul 5-6 nap után is úgy indul mint egy benzines autó.

Eltelt 4-500 km úgy ez a jelenség ismét azonnal beindult hibakod a műszerfalon nincs..

Elvittem hibát olvasni egyik programmal nincs hiba, másik talált a létező (kB 20 hiba) összes elektronikai dolog (ilyen olyan jeladó, izzitas, akku feszültség, minden aminek eletronikahoz van köze) 

Merre induljunk el, lehet valami oxidációs meg valami érintkezés? 

Ez így hirtelen jött elő semmi nem volt rajta piszkálva, javítva mostanság. Hidegen, melegen több nap után is tökéletesen indul olaj víz nem fogy, nem füstöl nem eszik sokat stabil alapjárat szóval tanácstalan vagyok. Köszi a segítséget és bocs h ennyire hosszú lett. 

Szép napot

 

steve1000000 Creative Commons License 2020.09.15 0 0 1076

Taschibá' még egy Master-es csoportban is megjelenik. Milyen büszke lenne magára... :-)

Előzmény: Mr.Gabson (1075)
Mr.Gabson Creative Commons License 2020.09.14 0 0 1075
Előzmény: Mr.Gabson (1074)
Mr.Gabson Creative Commons License 2020.09.14 0 1 1074

Szia!

 

Renault Master 2009-s évjárat.

Kb 1.5 hete első és hátsó tárcsa és betét csere történt. Azóta a jobb első kerék folyamatosan nyikorog. Jobbra kanyarodásnal erősödik a hang. Ha fékezek abba marad. Ma cseréltünk rajta jobb első kerékcsapágyat is. De ez sem oldotta meg a problémát.

 

Látatlanba nehéz okosat írni, szorul valami, a kormányzás és a fék külön dolog, szvsz szerelési-hiba lehet, pl. a munkahegek ellett takarítva, vagy csak visszanyomva lett? Mivel, ha nincs elpucolva akkor ragyogóan belenyomtad a porvédő karmantyú alá a fékporos dugattyút és beragad és nyikorog. Úszó nyerges ha jól-gondolom. Ha nincs kitisztítva bezsírozva a csúszkák és a porvédősérült ott is betud ragadni, hivatalosan azt kellene cserélni újat berakni bezsírozva.

 

Én nem vagyok szerelő, amit írtam a saját véleményem.

 

Gábor

Előzmény: berkina01 (1073)
berkina01 Creative Commons License 2020.09.14 0 0 1073

Sziasztok!

 

Renault Master 2009-s évjárat.

Kb 1.5 hete első és hátsó tárcsa és betét csere történt. Azóta a jobb első kerék folyamatosan nyikorog. Jobbra kanyarodásnal erősödik a hang. Ha fékezek abba marad. Ma cseréltünk rajta jobb első kerékcsapágyat is. De ez sem oldotta meg a problémát.

 

Tapasztalt már valaki hasonlót?

Geiler Creative Commons License 2020.08.31 0 1 1072

Elvittem szervizbe . 2 napig probalgatták egyszer sem állt le. Hibajelzes csak AGR (EGR) volt benne. 1 hétig tényleg nem jelentkezett hiba , de tegnap reggel indítás után elindultam, és 1esből 2 esbe váltás sorám újra leállt ,  2 xer kellett ráindítani újra. Aztán ment tovább kutya baja. leeshet az alapjárati fordulat, mert néha kb 500-ig lemegy. lehetséges hogy EGR hiba okozza ezt h leáll néha? Ha pedig igen,  mekkora meló ezt kicserélni? 2001. 2.2dci Master.

Előzmény: Mr.Gabson (1064)
Geiler Creative Commons License 2020.08.21 0 2 1071

Köszi a válaszokat ! Hétfő megyek szervizbe azt majd meglesik. Majd megírom mi volt a gyikja😂

Előzmény: Mr.Gabson (1066)
Vanett user1 Creative Commons License 2020.08.18 0 1 1070

"van olyan ki-olvasó amit rákötve/rádugva menet közben olvassák a motor adatait"

Van olyan bluetoot-os hibakól kiolvasó, ami menet közben élő adatot szolgáltat.

Viszonylag olcsón beszerezhető, de szükséges hozzá egy okos telefon is a megfelelő alkalmazással.

Pl. az ELM327-es típus megvan párezer forintból és kell hozzá egy ScanMaster, vagy CarScanner OBDII-es alkalmazás a telóra.

Nem garantált persze, hogy mindegyik autóval hibátlanul működni fog, de ennyi költséget szerintem érdemes megkockáztatni.

Nekem a Masteron pl. a 200 dolláros szakszervizes OBD scanner megbukott, miközben mások más autókkal a 2000 forintos kínai scannerrel simán elboldogulnak. 

Előzmény: Mr.Gabson (1066)
BagyiGabi Creative Commons License 2020.08.14 0 0 1069

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. 2008- as évjáratú Renault Master 2,5 tdi busznak az utastér ventilátoránál elsőként a négyes fokozat nem volt kapcsolható. Utóbb már csak az egyes és kettes fokozatban ment. Most már ezek sem kapcsolhatóak. 

Amikor kapcsolom a kormány alatti részről egy kattanás hallatszik- mintha egy relé kapcsolna - , de nem indul be a motor. Ezek szerint a kapcsoló működik. 

Mi lehet a baj. A ventilátor motor ment tönkre, vagy van valami relé ami meghibásodhatott. Én nem a motorra gondolok, mert akkor nem így fokozatosan fogyott volna el, hogy előbb csak a négyes fokozat.

Tud ebben nekem valaki tanácsot adni? 

Vanett user1 Creative Commons License 2020.08.12 0 0 1068

Szia!

 

Jó mélyre sikerült visszalapoznod. :)

Egyébként jó kis meló volt, sikerélménnyel a végén.

Most itt dekkol az autó az udvarban már jó ideje motorhibával.

Egyelőre csak gyűjtöm az erőt, meg a bátorságot, hogy hozzá merjek fogni.

 

Sok sikert!

Ha van esetleg valami, amiben segíthetnék szólj, bár ennyi idő távlatából már fakulnak az emlékek...

 

Üdv: István

Előzmény: Autocrash (1067)
Autocrash Creative Commons License 2020.08.12 0 0 1067

Szia! Gondolom jó kis izzasztó meló volt? :) Most csinálom ugyan ezt!

 

Előzmény: Vanett user1 (24)
Mr.Gabson Creative Commons License 2020.08.10 0 1 1066

Hát, Nekem öregebb a vasam. Első körben, vallatni kell. Hibakód-kiolvasás sokat segítene. Talán kijönne a hiba.

 

Egy dolog jutott az "eszembe", ilyen időszakos problémánál van olyan ki-olvasó amit rákötve/rádugva menet közben olvassák a motor adatait, így a hibát is rögzítheti a ki-olvasó.

 

Szerintem ez nem olcsó mulatság, de pontosan tudható lenne a hiba forrása.

 

szvsz

 

Gábor

 

ui. Vanett user1 köszönöm szépen, a váltó még megoldásra várat magára sajnos. Hihetetlen mekkora eltérések vannak mind ár-ban és garanciában. Majd írok róla.

 

De, köszi tényleg köszönöm szépen!

Előzmény: Mr.Gabson (1064)
Vanett user1 Creative Commons License 2020.08.10 0 1 1065

Szia Gábor!

 

Te vagy a Master-os fórum "fáradhatatlan segítője".

Maximális tisztelet ezért Neked!

 

Remélem, hogy most, hogy problémád volt a váltóddal, akadt azért valaki, aki Neked is tudott segíteni!

 

Üdv: István

Előzmény: Mr.Gabson (1064)
Mr.Gabson Creative Commons License 2020.08.10 0 1 1064

Sziasztok! Lenne egy kérdésem ! Master 2.2dci 2001.evj. 199ezer km. 
Menet közben fogja magát leáll, semmi hibát nem jelez, félre állok , rainditok kb 2xer, és újra indul megy tovább. Utána menet közben újra a motor kb 4 másodpercre leáll, majd utána újra megy tovább. 
Volt már vkinek hasonló? Mit kellene elsőnek megnézni ? Főtengely jeladó , porlaszto lehetne? 

Előre is köszi a segítséget! 

 

Szia!

 

Hát, Nekem öregebb a vasam. Első körben, vallatni kell. Hibakód-kiolvasás sokat segítene. Talán kijönne a hiba.

 

szvsz

 

Gábor

Előzmény: Quetczalcoatl (1063)
Quetczalcoatl Creative Commons License 2020.08.09 0 0 1063

Sziasztok! Lenne egy kérdésem ! Master 2.2dci 2001.evj. 199ezer km. 
Menet közben fogja magát leáll, semmi hibát nem jelez, félre állok , rainditok kb 2xer, és újra indul megy tovább. Utána menet közben újra a motor kb 4 másodpercre leáll, majd utána újra megy tovább. 
Volt már vkinek hasonló? Mit kellene elsőnek megnézni ? Főtengely jeladó , porlaszto lehetne? 

Előre is köszi a segítséget! 

Mr.Gabson Creative Commons License 2020.07.14 0 0 1062

Sziasztok!

 

Sajnos haldoklik a váltóm, ki tud ilyet ne tartsa magában:

 

Renault Master 2.8 Dti 2001-es, váltószám amit keresek: PF1AA013

 

Köszi: Gábor

 

ui. email-em nyilvános!

Vanett user1 Creative Commons License 2020.07.05 0 0 1061

Köszi Sanyi!

Előzmény: Sanyitrans (1060)
Sanyitrans Creative Commons License 2020.07.02 0 2 1060

Mindig masterem volt, a legmegbízhatóbb a jól bevált Master t35 2.5D szívódízel, megrakva se volt több a fogyasztása 8,5-9 liternél. Erre szinte semmit nem kellett költeni ami a motoron belül található, elektromos rendszere is faék egyszerű. Ha az olaj szűrőcseréket megkapja és van benne gázolaj a világból kimegy és vissza is jön. :) https://www.flickr.com/photos/61077945@N08/6229712591

Az újabbik master is megbízható, DE!! 2010-gyártott master III ról beszélek ezekben még 1 turbó volt és nem kell folyton töltögetni bele adbluet, mert nincs benne. Ezek közül van dci100, szerintem ez gyenge kicsit, de városi használatra elég végülis. DCI125 már teljesen élhető és elég bele. DCI150 ha nagyobb súlyokat viszel vele és sokat pályázol!Ezek ha karban vannak tartva 7-800e km-t lazán tudják, vezérlés láncos, így nagyon ritkán kell cserélni. Nem kell félni a sokat futott karbantartott példányoktól se. Vettem már olyat én is, amibe volt motorcsere 800e k-nél. 6. éve használom,hibátlanul működik semmit nem kellett motoron belül cserélni olajon, szűrőn kívül. Futóműalkatrészek cseréjével kell a sok km megtetteknél számolni, néha hűtő is. Kb 500e Ft ráköltéssel van egy jó autód. Fogyasztás dobozoz: 8,5-9 liter vegyesben, ponyvás +2-3liter ponyva légellenállása miatt. Másik előnye, hogy nem rozsdásodós fajta. Sprintereket pl 6-7 éves korára megeszi a rozsda alulról, plusz minden ajtót.

A ráncfelvarrottakról 2014-től már vegyes a vélemény, mert több elektromos kütyü van bennük, dupla turbó, start-stop, adblue amit töltögetni kell, ezek mind olyan dolgok, amik csak megnehezítik az ember életét és gyakrabban kell miattuk szervizbe vinni a kocsit. De ezeket egy új dizelnél sajnos már nem lehet kikerülni. Így ha új autón gondolkozik valaki ez se rossz döntés.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!