1 bar, DH belső, DH külső és nincs vele gond.
Van aki berak egy motorbelsőt és nyomás nélkül használja ezeket a brutálisan merev, kettős oldalfalú, tubeless külsőket...
Alapvetően más országról beszélünk, más mentalitással. Ott a biciklihez "széria" az első-hátsó lámpa/helyzetjelző, és nem trendi részegen vezetni...semmit sem.
Én nem tudom, de 1 bar nyomásnál én a felnin mennék még a montival is.:)))
Ahogy emlékszem a triatlon versenyeken (ahol vagy egy évszázada indultam) volt aki 10 barra fújta a gépet. Igaz az kb. 20 mm széles gumi volt.
VDani:
8 bár nyomás nem a cc gépem gumijában van :-D. Abban tereptől és gumitól függően 3-4,5, és lejövök vele a Jánosról, a libegő alatt is (bár az egy kicsit gáz magasan ülve).
Malacgazda:
Nemlenne rossz ötlet. A gyorshajtókkal nincs igazán bajom(én is szoktam :-( ), de a körúton külső sávban parkoló állatokkal, meg a bunkózókkal igen. Ki kéne ezt próbálni csak kár, hogy nem mi döntünk erről :-(.
Sajnos manapság Pesten rendes sebességgel kizárólag izomból lehet haladni, mert a sok köcsög (én is!!!) ott tesz be a másiknak, ahol csak bír. Autós-biciklis-gyalog, mindegyik úgy érzi, hogy a többi kibaszik vele (legtöbbször jogosan is érzi úgy), és ezért ő is úgy tesz, mert különben a fejére lépnek. Ezen az segítene szerintem, amit már százszor leírtam: a zsék ne csak a faszukat vakarják az árnyékban és trafizzanak 55-tel menőket meg korruptkodjanak, hanem emeljék a dagadt picsájukat fel, és vágjanak drákói büntetéseket a szabálytalankodó autósokra, biciklisekre és gyalogokra egyaránt! Egy rossz helyen megálló taxisnak 100000, egy köcsögölő biciklisnek 50000, egy parasztozó gyalogosnak 30000 forintos bünti például pont elég lenne. Nem kéne sokáig csinálni, csak pár hónapig, azután a zuhanyhíradó már mindenhová elterjesztené, hogy mivel jár a parasztozás. Akkor egyből eltűnnének a buzi+taxis, a köcsög+rakodómikrobusz és a kisgeci+hajtipajti fix szókapcsolatok, mert nem lenne, ami táplálja őket! Világosan látszik, hogy a magyar (és sztem nem csak a magyar) embert sajnos szinte kizárólag a pénztárcáján keresztül lehet megfogni.
Hollandiát említeném példaként, ahol ha gépjármű és bicikli "találkozik", automatikusan _mindig_a_biciklist_ tekintik vétlen félnek. És tesznek ők arra, hogy télleg az autós volt-e a hülye. Ő a nagyobb, a veszélyesebb, ezért neki kiemelten kell figyelnie és vigyáznia környezetére. :))
Avval is nyugodtan lehet tekerni 20 körül.
Én nem vagyok cc-s.
És a 8baros gumiddal hogy jössz le a János hegyről? Az első kanyarban kicsúszol.
15. ker > Margit Krt. 34 perc :)
2,3-as gumi kb 1 bár nyomással!!! Akkor inkább megyek gyalog.
Én ezt szeretem: 23-as(mm) gumi kb 8 bar nyomással :-D. És még haladni is lehet vele, nem a járókeretes nénikéket próbálom legyorsulni a zebrán :-D.
Jelentem én tudom.
Elöl van lámpám. Hátul most per pillanat nincs de a pólóm elég feltűnő. Viszont elég feltűnően biciklizek, tehát avval nincs gond, hogy nem vesznek észre. Ha hátul nincs lámpám akkor járdán megyek.
Pl.:
Német ismerősünket 30cas övezetben lejtőn biciklivel 44nél megbüntették 85 Eurora.
Azóta nem száguldozik Ő SE.
Nem csúszik el.
2,3 col széles az 5,8 cm széles. Mivel elöl van teló ezért puhán se út föl sose. 1 bar körül van. Így fékezéskor olyan 6,5-7 ceni széles felületen tud tapadni. Akkora galambszar nincs!
:)
VDaNi
Érdekes a cikk, de sajnos van abban valami igazság, hogy két keréken ülve ugyanaz az ember magára nézve kevésbé érzi kötelezőnek -akár- az alap közlekedési szabályok betartását. Mondván nem megy olyan gyorsan, nem olyan széles, nem olyan nehéz, könnyebben manőverezhet satöbbi.
Az útépítési összeesküvéselméletben lehet igazság, de mindettől függetlenül én azt tartanám hasznosnak, ha közutakon kerékpározni is csak bizonyos jogosítvány megszerzésével lehessen. Ezt a jogsit már akár 7-dikben megszerezhetné, aki akarja. Ha más haszna nem lenne, mint a KRESZ alapvető elsajátítása, már sokkal többet használna a közlekedésmorálunknak.
Szerinted ma hány 11 éves tudja, hogy a szbály szerint ő csak jövőre hajthatna ki főútvonalra? Hány homályban tekerésző kamasz ismeri a Látni és Látszani szlogent?
Az utolsó átfogó közlekedésoktató könyv-film 20 éve készült...
Az üzemelő közlekedési parkok száma Budapesten nem haladja meg az 1-et!
Kivi egyetértek :-D. Bár az elég vicces lehet. Különben meg nem kell ahoz tárcsa, egy jó v-fék is megállít jó fékpofával (sram 9.0 fékkar + avid fékpillangó és blokkolod az első kereket is)
Pityubácsi.
Igen!
Nekem, is volt már egyszer, hogy előttem szaratta a néni a kutyáját a bicikliúton. Rámentem a pórázra (direkt nem bunnyztam át) a néni meg a kutya megrándult egymás felé. Így járt.
Amúgy idegesít, hogy a sok köcsög taxis az Oktogon előtt a bringaútra rááll.
Mindegyiknek beüvöltök a kocsiba.
Ha elém akarnak menni akkor fékkészenlétben megyek tovább. 99%-ban utolsó pillanatban megállnak. Ha nem akkor betépem a féket, tárcsa megállít azonnal, gond nélkül.
Amúgy minden autós megijed ha nem állok meg Neki.
Ha Nekem kell megállni akkor minimum keresztezem valahogy az útját, hogy ne tudjon menni...
Remélem nem én leszek ezért megin én lecseszve.
Mikor nem én vagyok a hibás!
Én is így szoktam csinálni kiv a póráz átugratás. Illetve kedvenc mókáim közé tartozik a szétkopott gumijaim teljesen slikre koptatása mégpedig a következő képpen:
Gyalog sétál a bicikliúton, jobbról 5 centire elhúzok, de amikor mellé érek ráordítok, hogy bocsi vagyok és hátsót blokkolva besípolok elé :-D.
Elég bunkó dolog, de jót tesz a közérzetemnek, csak sajnos ritkán van fent kopott gumi amit szétállatkodhatok.
tegnap felcseréltem a 4 kereket 2 kerére, oszt megtapasztaltam azokat a gondokat, amikről itten sírnak a bicajosok.
irány a kossuth tér. elvileg a dráva uccától a célig faszályos bicikliút van.
- az autósok b*sznak megadni az elsőbbséget, holott kint van a macisajt + a keresztező bicikliforgalomra figyelmeztető kiegészítő tábla(ekkor gyengén megpaskoltam a csomagtértetőt vagy motorháztetőt csak úgy figyelmeztetésképpen)
- nyugdíjasok a bicikliúton szartják a kutyájukat (póráz átugratása történt)
- mindenki a bicikliúton kolbászol kicsiny családjával (elsőkeréken lassítás próbálgatása)
ezek után még csúnyán is néztek rám :-/
tudom, én is bunkó voltam, mert 50 méterenként megállhattam volna, megvárhattam volna, amíg helyet hagynak, hogy én is elférjek, dehát ilyen f*sz vagyok...
Haverom faterjának (gyula bácsi) van egy kisbuszja, úgy hivja hogy Marinko. Mondjuk mán elég öreg a busz, de most hagyjuk. (Egyépként a Marinko nemsokára veterános lesz, ezt mondta a haverom faterja (gyula bácsi).
Sokat szereli meg minden, meghát hátul van neki a motorja!! A bicigliseket mindíg evvel riogatja, megmár sajnos el is ütöt eggyet, de nem lett baja a buszjának, mert hátul van a motorja.
Szijasztok!
Felírnám magamat, mert ma kapom meg az új bicajomat és miután úgy gondoltam hazakerekezek vele, hát mindjárt jött az eső. Tehát mindenkitől elnézést kérek a mai esőért.:))))
Kivi nemtudhatom, hogy tirpák volt e. (Betelepített szlovák paraszt tudtommal a jelentése, de van már egy átvitt is mintahogy azt is szoktuk mondani, hogy paraszt, pedig nem kéne, hogy negatív jelentéssel bírjon)