Keresés

Részletes keresés

hiszi a piszi Creative Commons License 2004.07.27 0 0 61
Akkor álljon oda két ember az erdőbe és büntesse meg jól akik rongálják a természetet. Ha bringások, ha autósok, ha gyalogosok.
R0fike Creative Commons License 2004.07.26 0 0 60
Csak hallomásból tudom, de volt pálkyaajánlat, amit kifogásokkal elutasítottak.
Előzmény: sashimi (59)
sashimi Creative Commons License 2004.07.25 0 0 59
felvilágosítanák a srácokat, hogy ez tulajdonképpen büntethető is.

Esetleg eloszor (az erdekeltekkel kozosen) kijelolnenek nehany olyan utvonalat, amit a DH-soknak is vonzo es minimalizalja a termeszetkarositast. Azutan lehetne ellenorizni es betartatni a szabalyt, hogy csak arra lehet dongetni.


sashimi
Előzmény: R0fike (57)
Labzo Creative Commons License 2004.07.25 0 0 58
Őszintén én nem nyavajgok, hanem feltettem a kérdést, hogy miért nem szállíthatna a BKV - írom, hogy nem a mai felállásában, hanem később, amikorra megoldódik a problémája, és nem ilyen szardíniásdoboz effektus történik a járatain! - bringát? A szervízt csak példának hoztam fel! A HÉV-en lehetne valamelyest megoldás, hogy 1 - 1 kijelőlt állomásán rátolnak még 1 szerelvényt! Persze, nem minden állomásán, hanem csak némelyiken. Amúgy meg ha sűröbben járna a Metró, akkor lehetséges volna, mert én nem egyszer vettem észre, hogy kerékpárt szállított az ürge. Másfelől, talán ha BKSZ megalakulna, akkor a vasútain, ami behálozná Budapestet, és környékét, azokon is lehetne sűröbb bicikli szállítására is alkalmas szerelvényt üzemeltetni. Legalább nem a leselejtezett kocsik, hanem erre alkalmasak szállítanák, és nem lenne az a procedúra, hogy külön vonat szállítaná a kerékpárosokat, mint a hozzá tartozó embereket. Erről halottam, hogy eltolták a Déli p.u.-ig a bringájukat, és külön vonaton szállították. Nameg nem is laktak oly közel hozzá, a város túloldalán. Talán erre lehetne 1 megoldás, hogy a vasút jobban befogadná a kerósokat. Az is igaz, hogy erre is kéne fejlődnie.
Előzmény: R0fike (54)
R0fike Creative Commons License 2004.07.25 0 0 57
Igazad van kivi, hogy az a nyomvonal tényleg nem éppen ékessége a hegynek és előnyére sem válik.

Úgy érzem, akkor a túristák se menjenek, mert idővel alattuk is elsárgul majd kikopik a fű. Tudom, túlzás ez a gondolat, de így jutunk vissza a "mi volt előbb , a tyúk...." kérédshez. (aminek semmi értelme, hgy visszajussunk)

Azt hiszem, mindenki belátja, hogy az ilyen jellegű kerékpározás helyileg megváltoztatja a környezetet, kárt okoz.

Okoz e akkora kárt, hogy ezért le kell tiltani a kerékpárszállítást a fogasról?

Más megoldás nincs?

Az szintén nem jó megoldás, hogy odaállítanak pár izomagyút, aki válogat, hogy CC-XC gép, parasztbrinyó felszállhat, DH gép nem.

Nekem ezzel a kérdéssel csak az a bajom, hogy amit az illetékesek nem tudnak megoldani, azt tiltják. Mert az egyszerű.

Meg kellene próálni egyszer, hogy hozzáértő emberek a csoportoknak elmagyarázzák, milyen kárt okoznak, miért kár az , meg felvilágosítanák a srácokat, hogy ez tulajdonképpen büntethető is. Ha páran megértik, már akkor nagyot lépett előre a dolog.

Menj fel a kilátóhoz a János hegyre, nézd meg, mit csináltak a kilátó melletti szép kis házzal. Ott rádiós rendszerek működnek a mai napig, amiért az üzemeltető komoly pénzeket kaszál. A környezet ott is komolyan sérül, pedig csak vállalt kötelezettséget kellene betartani. ( a bérlemény karbantartása)

Előzmény: kivi (56)
kivi Creative Commons License 2004.07.25 0 0 56
Röfike,
te is tapasztalt kerékpáros vagy, ismered az erdőket, tudod milyen amikor szétfékeznek egy utat stb. Nehogymár ne tudjunk különbséget tenni egy évtizedek óta meglévő, állandó szélességű turistautak, és az erdőben keletkező újabb és újabb csapások között.

Ahogy írtam, én régen sokat bicajoztam arrafelé, főleg ott edzettem. Bizony olyan is volt hogy fogassal mentem fel, és úgy indultam a szokásos 30-40 kilométeres körre. Mivel sokat jártam fel, volt alkalmam látni ahogy szépen "kialakultak" az új utak. A Normafánál lévő nagy lejtő (ami a Harang-völgyhöz vezet) eleinte egy szép zöld füves lejtő volt

Aztán egyszercsak sréhen megjelent egy nyomvonak, le volt taposva, ki volt sárgulva a fű. Aztán már nem csak sárga volt, hanem kikopott. Aztán már nem csak kikopott a fű, hanem kialakult egy 20-30cm széles csapás. Aztán ebben kialakultak kisebb nyomvályúk. Most úgy néz ki, hogy van egy fél méter széles, szarrá fékezett, poros ösvény, a szép zöld hegyoldalon. És ez kb. 1km hosszú, a Normafától a 28-as busz végállomásáig (Béla király út).

Előzmény: R0fike (54)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2004.07.24 0 0 55

Ühüm!

 

Irtál némi igazat!

 

:)

Előzmény: R0fike (54)
R0fike Creative Commons License 2004.07.24 0 0 54
Sziasztok!

Nem néztem meg a kivi által emlegetett helyeket, amit pótolni fogok.

Nem értem a nagy felháborodást, hogy mekkora károkat okoznak a DH-sok.
(nem állítom azt, hogy nem okoznak problémát, csak a mértékét, megitélését vitatom)

Mi a különbség a DH-sok által okozott nyomok és az egyszerűen kirándulók által kijárt utak között?

A fogasról való letiltás egy egyszerű populista megnyílvánulás, semmi több. Az érintettek úgysem jutnak megfelelő nyílvánossághoz, a kocsmában politizálók meg elégedettek lesznek. (esetleg be kellene tiltani a DH bringák, alkatrészek forgalmazását??? )

A hegyen a természetvédelmet nem a fogasról letiltással kellene kezdeni.

A Normafa végállomáson mossa a busz belsejét a sofőr slaggal.

A buszok motorjai elavultak, füstölnek, talán ez is károsítja kicsit a környezetet.

A rengeteg autó, ami nem talál megfelelő számú parkolót, beáll mindenhová , komoly keréknyomokat hátrahagyva.

A kirándulók által eldobált szemét!

Városi közlekedés: egy korábbi hozzászólásban említette valaki, hogy inkább korlátozzák a városi autóforgalmat.

Ez egy komoly lehetőség lenne. Kisebb forgalom, kevesebb dugó, sűrített BKV menetrend, talán akkor többen hagynák otthon az autót. Talán.

Jobb, modernebb járműpark a BKV-nak ismét csökkenthetné a légszennyezést, akkor nem jelentene akkora problémát a városon átkerékpározni.

Ez egy csodás álom, a megvalósulásának van azonban egy óriási akadálya: PÉNZ!

Az államnak, üzemanygaforgalmazóknak, járműalkatrészkereskedőknek óriási bevételkiesést jelentene a csökkent mértékű forgalom, no meg a testmozgás miatt egészségesebb, hosszabb életű egyedek nyugdíját is finanszírozni kellene.

No meg gondoljatok csak bele, ki a fene foglalkozik a vidéken élő idős emberek közlekedésével? Pedig ott a legközelebbi élelmiszer-üzlet is pár km lehet.

Nem is beszélve az orvoshoz, kórházba jutás lehetőségéről, vagy ha valami APEh ügyet kell intézni, akkor is több tíz km-t kell utazni.

Mi meg arról az egetrengető dologról cseverészünk, hogy egy hegyre felvisz e bennünket a tömegközlekedési eszköz biciklivel, vagy el tudjuk e valahogy juttatni a mozgásképtelen kerékpárt a szervízbe.




Labzo Creative Commons License 2004.07.22 0 0 53
-dingo-:
Bocsánat, hogy rosszúl írtam a nevedet!
Labzo Creative Commons License 2004.07.22 0 0 52
Ezek a linkeket találtam ott:
http://ma.hu/page/cikk/aa/0/93819/1
http://www.kerosz.hu/files/040719-nolcikk.jpg
http://www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=article.asp&nID=677772
http://www.szabad-europa.hu/online/menu/hirlap/legfrissebb/wintermantel_kozlemeny_0716.html
http://www.budapest.hu/engine.aspx?page=news&artname=20040716-cikk-bicikli
http://fogas.cyberhungary.net/fogasuj/
http://www.happybike.hu/forum/forum.php?mod=viewtopic&id=50
dingó:
Minthogy írtam, én sem tartanám mostanában jónak azt, hogy a BKV biciklit is szállítson, mert jó magam is alaig tudok felférni a járataira, mert a szardíniásdobozhoz lehetne hasonlítani. Esetleg, ha meglenne oldva valamelyest (M0-ás teljes körgyűrő + 4-es Metró egészen ki Rákospalotáig) a helyzet, és ne lennének olyan sokan, mint most, akkor szeríntem lehetséges lenne.
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.22 0 0 51
Én nem láttam agresszív támadást! :-)

Egy apróság viszont - ezekszerint - elkerülte a figyelmed (ha rosszul látom akkor bocsi :-) ). Mégpedig a 33-as utolsó mondtata, miszerint "... a fogasról kitiltani valóban nem szép...". Tehát ezzel nem értek egyet (mármitn a kitiltással).
És továbbra is jó ötletnek tartom a HÉVen való bringaszállítás fejlesztését. !Viszont! azt, hogy a BKV többi járatán (érsd: busz, villamos, metró) is lehessen... Na ezzel már nem értek egyet teljesen, hogy finom legyek és nőies. Főleg ilyen indoklás mellett, hogy "messzevan a szervíz és nem költök taxira, mert van bérletem" Ez enyhén szólva nevetséges. :-)
Előzmény: 41fan (48)
Labzo Creative Commons License 2004.07.22 0 0 50
http://www.kerosz.hu/files/fogasugy2004.htm
Ajánlom az olvasását! Nem csak mi vagyunk egyedűl ezzel a problémával!
Labzo Creative Commons License 2004.07.22 0 0 49
Amúgy a kerékpárutakat illeti, az 1 külön misét megér - tényleg arra kéne 1 külön topic, vagy nem?
Ami nem annyira off, de a bicajúttal kapcsán, nem tudom, hogy van megoldva az, amerre halad a Gödöllői/Csömöri HÉV Budapesten, az úttest túloldalán van 1 út külön, akik tekernek. Ha az olyan hülyén van megoldva, hogy 1 sárga csíkót festenek oda, akkor inkább járjon a HÉV vonalán, és a HÉV helyett, a 2-es Metrólenne kivezetve - a föld alá, egészen Cinkotáig. Az eléggé jó hely lenne, ami a HÉV vonalából felszabadulna, talán 1 fasorral el lehetne választani a gyalogosjárdától. Megszakítások is inkább ritkábbak lennének, mert a HÉV vonalát nem sűrőn keresztezik utak. Amit a fogaskerekűnél lévő biciklistoppot illeti, 1 olyant kéne, hogy ezután, mikor megcsinálta a lökött, akkor tömegesével mennének kerékpárosok, persze a fogaskerekűn. 1 aláírásos szerű dolog kéne, mármint petíció. Az kérdésesebb, hogy ennyi embert hogyan tudnánk toborozni, de erre ha van idő, akkor bíztosan, hogy megoldható!
41fan Creative Commons License 2004.07.22 0 0 48

Dingó, ne haragudj, amiért agresszívan támadtalak, én sem ellenségek toborzása miatt jöttem ide. Csak arra akartam utalni, hogy te korábban fölöslegesnek tartottad a BKV-n való kerékpárszállítást, hiszen tekerni is lehet mellette. A fogas mellett pedig csak a Diós árkon és az Istenhegyi úton (esetleg a Mártonhegyin) lehet feljutni, ami sportnak jó, én is megcsináltam ezeket, de amikor az ember a mindennapi közlekedését bonyolítja a cangával, akkor a fogas jóval praktikusabb.

 

Kivi, az utóbbi években valóban nem jártam fent, ha ez a helyzet, tényleg tenni kell valamit (nincs ötletem, hogy mit). De az semmiképp sem lehet megoldás, hogy a bicikliseket letiltjuk a fogasról. Ez a fórum szerintem kitűnően alkalmas arra, hogy valamilyen konpromisszumos megoldást kitaláljunk, a Demszkyt a véleményével kisebbségben tartsuk, sőt esetleg meggyőzzük.

Előzmény: Törölt nick (47)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.22 0 0 47
"...-dingo-, tekertél már föl a Diós árkon? Para mi?..."

Őőőőő, nem értem a kérdést?! Egyébként én személy szerint nem, de nem is tervezem. :-) Viszont, hogy is jön ez ide?
Előzmény: 41fan (44)
Labzo Creative Commons License 2004.07.22 0 0 46
Kedves kivi!
Én nem azért jöttem ide, mert lépten nyomon ellenségeket akarok táborozni magamnak! Én felvetettem azt, hogy mi lenne ha a BKV többi járatán is lehetne szállítani bringát, erre fel te meg valamiért aztírtad, hogy minek? Tudom, hogy jelenleg a BKV 1 nagy kész csődtömeg, a 4-es/6-os villamoson is jól ismerem, csúcsidőben a szardíniásdobozhoz lehet hasonlítani (főleg ha adódik valamilyen üzemzavar - az már káosz). Magyarán a mai felállásban lehetlen! Azonban lehet javítani rajta, de Aba Botond úgy látszik, hogy ő inkább csődbe juttatja. A 3-as Metrón régen, amikor csúcsidőben utaztam, nem egyszer láttam azt, hogy valaki a bringáját is magával hozta! Nem volt semmi baja, még helyet is talált neki. Csak azt nem láttam, hogy arra jött 1 BKV ellenőr. Esetleg, ha olyan járműveket működtetne, ami csak a kerékpárosoknak külön van fenntartva, és működhetne akármikor, vagy éppen nagy csomagtartójúakat, ami a Volán is csinál (látom, azért ez a busztársaság újonnan olyan járműveket vesz, aminek csomagtartója aligha van). Kiszedni/berakni nem nagy űgy, azt a pár másodpercet meg simán ki lehetne bírni - szerintem.
Előzmény: kivi (43)
kivi Creative Commons License 2004.07.22 0 0 45
Javaslom, menj fel a Normafához, és nézd meg az elmúlt 3-4 év "termését". Ne a szóbeszédre alapozz, hanem saját szemeddel nézd meg a 4-5 közkedvelt DH nyomvonalat. Továbbá, a turistautak _közepére_ épített ugratókat!

Naponta találkozom a DH-sokkal, a legtöbbjük 8-10 kört is megy naponta. Itt a fórumon nagyon sok kerékpáros van (a nagy topicban), de azzal szinte mindeki egyetért, hogy a Normafáról el kellene tüntetni a lejtőzőket. Egyszerűen nincs ott keresnivalójuk (már). Budapest legkedveltebb hegyéről van szó, ahova turisták, kirándulók ezrei mennek fel pihenni, sétálni, egy kicsit levegőzni. Az ő nyugalmuk és biztonságuk érdekében ezt az áldozatot meg kell hozni. Mondom ezt annak ellenére, hogy én is kerékpáros vagyok.

A Diós árokkal (nem Diós árok út) alaposan melléfogtál, sokan rendszeresen vetélkedünk hogy ki ér fel rajta előbb. Akárcsak az Istenhegyi úton.
Előzmény: 41fan (44)
41fan Creative Commons License 2004.07.22 0 0 44

Sziasztok!

 

A BTK szerint, én úgy tudom, hogy természetkárosítás bűncselekmény. A Demszky a beszédében pedig ezt a szót használta. Van köztetek jogász? Van értelme a demszkyt beperelni rágalmazásért valamilyen a fedőszervezet segítségével (pl. Hajtás-Pajtás)?

 

Mi természetkárosítók? Szerintem a leghardabb DH-sok sem az úttalan utakon mennek át a védett virágokon az erdőben, hanem a Normafa-lejtőt és a Libegő alatti irtást használják (legalábbis anno egy DH-s volt osztálytársammal mindig arra jártunk). Zajosak lennénk, és zavarjuk az erdő állatait? Ez az anomália szerint ki kellene innen tiltani előszöris az autókat, a síelőket, az Úttörővasutat, a KFKI-t és nem utolsó sorban az erre kirándulókat is. A Normafánál az a sok eldobott sörös doboz és cigarettacsikk szerintem nem tőlünk származik. Emellett, mint hallhattuk, van aki nem is idejön a fogassal, hanem dolgozni megy, és nem mindegy hogyan és mennyi idő alatt ér be. Az elmúlt két évben egyébként én is max a Svábhegyig vagy a Városkútig mentem csak, mert máshol volt dolgom (nem ahol még lehet károsítani a természetet) -dingo-, tekertél már föl a Diós árkon? Para mi?

 

Környezetmérnök-hallgatóként furának tartom a város környezetpolitikáját. Kiváncsi vagyok, milyen tömeges panasz hatására döntött így a Demszky? Én meg azért panaszkodom, hogy a házunk előtt levő József Attila utcából tiltsák ki az autókat, mert zavarnak. Persze belvárosi szavazatból már úgy sincs sok, meg ez egyébként is csak nagy beruházások árán valósítható meg, mint pl. amit az elmúlt 5 év alatt Prágában megvalósítottak (várost elkerülő gyorsforgalmi út, új metró- és villamosvonalak).

 

Evezősként pedig (hogy tudjátok, Demszky is az evezős sport nagy szerelmese) nem tudom, hogy Demszky hogy nézheti, hogy a Római partnál és a Szentendrei-Dunaágban hobbimotorcsónakosok döngessenek. Amellett, hogy veszélyesen vezetnek, és meggátolják, hogy hétvégén rendesen tudjunk edzeni, és lassan leépül a Rómain az evezés és a kajak-kenu (pedig Széchenyi óta vannak), jelentős zajterhelést kap a Szentendrei-szigeten az erdő és a Lupán meg a Rómain a pihenni vágyó emberek. Ez persze nem egy környezeti probléma. A Belváros levegője az meg pláne nem.

 

Nekünk itt a fórumon szerintem most ahelyett, hogy arról vitatkoznánk, hogy milyen bérlet kell annak, aki csúcsidőn kívül a 4/6-oson akar biciklit szállítani, inkább azon kellene töprengenünk, hogy hogyan lehetne a Demszkyt megfingatnunk, hogy ne lehessen kerékpárstop a fogason (azt mondta, elszánt).

Előzmény: BUDAPEST 2004 (28)
kivi Creative Commons License 2004.07.21 0 0 43
Elkezdtem írni erre egy választ, de aztán rájöttem hogy te csak provkálsz minket. További sok sikert hozzá.
Előzmény: Labzo (40)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.21 0 0 42
jah, csak hogy a vége is tiszta legyen:
a családban 2 bringa van. az egyik "hivatalos szervíze" a 3/4 óra távolságra lévő, a másiké pedig a város másik végében van.
Előzmény: Törölt nick (41)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.21 0 0 41
Ehhhehe! Ne húzd fel magad! :-)

1, Akkor tessék: építő jellegű ötlet: építsenek még sok-sok km, !ésszerűen vezetett!, jól használható, jóminőségű bringautat. Nem a sárga vonalakra gondoltam, azt kenjék a hajukra inkább.

2, Nem mondtam, ohgy mindehova taxival kell eljutni bringástól. Azt mondtam, hogy ha akkora baja van a bringának, hogy nem lehet vele "lábon" eljutni a szervízig akkor --autó híjján -- ott van alternatívának a taxi. Tehát még egyszer: Nem minden nap, hanem 100 évben egyszer! (Ahogy mondani szokják.)

3, Nem tudom miből vetted le, hogy igénytelen gazdagok vagyunk? Tényleg miből is? A legközelebbi út egyébként ahol én normálisabban (érsd: nem betonon, hanem terepen, de még viszonylag népes, - tehát még mindíg forgalmas - helyen) bringázhatok, az 6 km. És nem taxival megyek. Sőt, tovább megyek! Ha már forgalmat sem nagyon akarok látni, akkor !kitekerek! (figyi! nem taxizok!) (pl.) Szentendrére és onnan irány a csend. kb 20-25 km! Na akkor most mi van?
És igen, a szervízek nem nőnek minden sarkon. Bár van egy (gyalog) kb 10 percre tőlünk, én mégis inkább azt választom ami 3/4óra(!) gyalog. Bár gyalog elég ritkán megyek, többnyire "ambuláns" problémáim vannak (pontosabban a bringámnak). Tehát fogom maga és eltekerek! Na most ilyenkor mi van?
Az van, hogy igénytelen gazdag vagyok, aki nem restell esetenként elsétálni a szervízbe / vagy ha arról van szó akkor egy másik bringával egy másik szervízbe - ami a város másik végében van - eltaxizni?
Biztosan napszúrást kaptam, és hülyeségeket beszélek....
Előzmény: Labzo (40)
Labzo Creative Commons License 2004.07.21 0 0 40
Nem értem, miért kell le hurrogni, közben én legalább megoldásokat tudok javasolni, ami ugyebár nektek (nem tudni miért) rossz! Amúgy is a taxi nem hinném, hogy mindig becsületes lenne (érdekes én halottam előszőr, hogy át tudják vágni az embereket...). Jó, hogy még azt nem írnátok, hogy végezzen el mindenki, aki vesz bicajt, kerékpárszerelői szakmunkást, és legyen otthon 1 szervíze...! Másfelől nem csak a szervízeket lehetne megközelíteni, mert nem hinném, hogy csak azért taxizna minden nap, mert 5-6 km-re van a legközelebbi út, ahol haladhat - kivéve az igénytelen gazdagokat, ellentétben veletek én nem vagyok az! Amúgy meg nem hinném, hogy a járkálás jó lenne, mert az ilyen szervízek nem nőnek gombamód, hogy minden utcasarkon lenne ilyen, de meglehet, hogy te olyan szerencsés lennél, hogy a pár méteres körzetedben 56 szervíz van. Magyarán: nem mindenki van szerencsés helyzetben, és lekéne szállní a földre nektek is, mert ha valaki 1 Metróállomáshoz közel lakik, és pont pár megállóval arréb van 1 jó szervíz, amit ismer, akkor meg minek használná a többi megközelíthetőséget?
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.21 0 0 39
Csúcsidőn kívül? Hm. Tehát igazán zavarmentesen éjszaka lehetne elkezdeni. De akkor meg ki bringázik / ki szerezne róla tudomást? (Na jó, néhány elvetemült perverzen kívül. :-) )

A taxi nem jó. Had kérdezzem meg: ha bringád van minek bérlet, vagy fordítva? (Tudom, tudom... Ez csak egy másik megközelítése a "nem taxizom, mert van bérletem" gondolatmenetnek.)

Ha BKV vezetője... Na igen. És ha nagymamámnak bajsza, meg faxa lett volna, akkor Ő lett volna a bajszos faxos :-)
A bérlet árának megemelése pedig az utazó közösség méretéhez képest elenyésző arányú bringával utazók kedvéért megemelni... Finoman szólva nem hiszem, hogy növelné a bringások népszerűségét...
Előzmény: Labzo (37)
kivi Creative Commons License 2004.07.21 0 0 38
Na álljon meg a menet... ez elég fura érvelés. Közelebb nincs bolt? Ja, hogy az neked nem jó... Taxit nem lehet hívni? Ja, hogy neked az sem jó. Lehet sétálni is, gondolom van két egészséges lábad. Vagy úgy, tehát az sem tetszik... Ez már tényleg indokolttá teszi a buszon/villamoson történő kerékpárszállítást.
Előzmény: Labzo (35)
Labzo Creative Commons License 2004.07.21 0 0 37
Csúcsidőn kívűl kéne megoldani - eleinte. Csúcsidőben, meg hát több járatot kéne indítania. A taxit meg nem venném igénybe, mert ha mégis van bérletem, ami évényes - arra is kell költeni, akkor meg minek menjek mással? Ha BKV vezetője jobb lenne, mint a mostani, akkor bíztosan megtudná oldani a helyzetet. Az emeltebb árú bérlet az nem lenne vészes - felőlem, mint más jármű használata.
Előzmény: Törölt nick (36)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.21 0 0 36
Értem én. A 4es / 6os-t szándékosan hozoztam, mint szélsőséges példát, de nyugodtan mondhattam volna a metrókat is ugyanebben az időben (érsd: a csúcsforgalom kellős közepén)
Egyébként nekem is kellett már a város másik végébe menni bringát javíttatni, és mivel nekem sincs autóm ezért a taxit választottam. Persze. Nem olcsó, de egyszer - kétszer ki lehet bírni.
A HÉV-vel egyetértek. Legfőbb gond az vele, hogy kevés a hely. Felszáll ugye egy 4-5 fős társaság bringával és az utánuk következők már nem tudják rendesen elpakolni a bringát, csak keresztül-kasul, ami ugye senkinek sem jó...
Előzmény: Labzo (35)
Labzo Creative Commons License 2004.07.21 0 0 35
Nem pont a 4-es/6-os villamosra gondoltam, de azért jobb lenne, ha a BKV-n is lehetne szállítani a biciklit! Amúgy az volt egyszer rossz, hogy tönkrement a kerékpáromnak 1 része, amit 1 bicikliszervíz még tud orvosolni. Nincs autónk, hogy pont azzal mennénk el, és maga a szervíz sem volt közel. Persze busszal könnyen oda lehet érni, de azzal az apróbóval, hogy az kétkerekűt nem szállíthat, ezért gyorsan becsukta az orrom előtt az ajtaját. A mostani BKV közlekedése mellett el tudom képzelni, hogy lehetetlen, mert olyan rossz, de ha sűrítenék a járatait, vagy ha a csúcsidőn kívűlire tennék a kerékpárt is szállító járműveket. Magán, a HÉV-en sem olyan jó szállítani, mert ott is megvan szabva + nem 1 önző öregember használja azt a helyet, és megvan sértődve, ha rászól valaki.
kivi Creative Commons License 2004.07.20 0 0 34
A kolléga valszeg tervezett egy kerékpárszállító utánfutót a tujához, és ennek próbál felhasználási lehetőséget teremteni. :-)
Előzmény: Törölt nick (33)
Törölt nick Creative Commons License 2004.07.20 0 0 33
Üdv!

Na ezekkel azért már nem biztos, hogy egyetértek! Gondolj bele! Péntek du. (mondjuk 3óra körül) elindul a 4-5 főből álló bringás különítmény, mondjuk a 4es / 6os, vilingerrel, ahol mondjuk minden második megállóban "csatlakozik" egy-egy szmogot (egyébként teljsen jogosan) gyorsan és (főleg) balesetmentesen kikerülni vágyó bringás egyén. Szerinted mi lenne mire a Moszkvára érne a tuja?
Nem mondom a fogasról letiltani nem szép dolog, de azért ne akarjunk már átesni a paci ama oldalára.
Előzmény: Labzo (32)
Labzo Creative Commons License 2004.07.20 0 0 32

Na Demszky, és az álatala támogatott autóspolitikája is nagyon megvan. Csak azt nem értem, hogy minek kell a biciklisekre bűntetést kiszabni? Na meg Aba Botondnak is nem 1 hülye ötletei vannak – jól tudja a BKV-t csődbejuttatni. Én meg ellentétben jobban támogatnám a bicikliseket, a metrón, a kéregvasúton, a trolibuszon, az autóbuszon, és a villamoson is támogatnám a biciklis közlekedést, és a HÉVen meg több helyet csinálnék neki. Erre technológiailag lehet megoldást találni, még 1 biciklisbérlet is bevezetésre kerülne, ami nem csak a tömegközlekedésen lenne használható, hanem még (talán kiegészítéssel) a kerékpáros centrumokban, megőrzőkben, motelokban is, vagy ottan kedvezményre jogosúlhatnának. A bicikliseknek ajánlott útvonal állapota szőrnyű, sok helyenként meg van szakítva, és az odavezető út sem olyan jó, ezért is jobb lenne ha biciklibarátabb lenne a BKV, minthogy ellene. Kis plusszként tudnám fizetni a kerékpáros bérletet, ami pedig olcsóbb lenne, mint annyi biciklire külön kiváltható jegy.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!