Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jackie Chan2 Creative Commons License 2023.12.11 0 0 67955

Sziasztok, J. vagyok, 11 éve van egy 2002-es  Jazzünk, lassan óra szerinti 300e Km-el. kb azóta olvasom a fórumot, hébe-hóba.

Elérkezett egy újabbra váltás ideje, tegnap kipróbáltunk egy 2017-es cvt-váltóst, ami őszintén szólva egy csalódás volt. Tudtommal van itt a fórum több cvt-tulaj is, feléjük intézném a kérdést: az normális, hogyha elkezdem lenyomni a gázpedált szinte nem történik semmi, majd ha benyomom a pedált, úgy 3/4-ig, kb. 2 másodperc múlva hangosabb lesz a motor, de iszonyú lassú gyorsulás érezhető csak? Konkrétan lámpánál feltartottam a forgalmat vasárnap délben, egy nyugodt környéken...Lejtős részen üresbe tettem, az autó gurult, tehát nem a fékek szorultak.

Vezettem már csak nagyon régen ilyen váltóst Jazz-t, egyéb cvt-s autót is, van egy 250-es robogóm, tisztában vagyok a működésből eredő jellegzetességekkel, de ezt nem mertem megvenni. 

Mit gondoltok? Egyébként az, hogy a váltó olajat ugyanolyan intervallumban kell cserélni, mint a motorolajat az normális?

wastegate Creative Commons License 2023.11.27 0 0 67954

a radiátor a legmagasabb pont a hűtő körben ... emeld fel az elejét a kocsinak és lassan töltsd fel ... így kidolgozza a levegőt

 

w

Előzmény: cs.pisti (67949)
wastegate Creative Commons License 2023.11.27 0 0 67953

az önindító bendix fogaskereke ki van száradva ... nem mozdul vissza elég gyorsan

kuplung csere alkalmával mikor lent a váltó tökéletesen orvosolható

 

w

 

ha kell megcsinálom, egyeztetett időpontban Bp X.

 

Előzmény: adam91x (67943)
wastegate Creative Commons License 2023.11.27 0 0 67952

kuplung csere megoldja a gyorsítós csörgőpörgő hangokat ... a tárcsa agyrészben a rugók adják a hangot.

 

w

Előzmény: adam91x (67943)
MTZ-FREDDY bá Creative Commons License 2023.11.19 0 0 67951

Köszönöm ! A probléma megoldódott. 

MTZ-FREDDY bá Creative Commons License 2023.11.16 0 0 67950

Sziasztok ! Honda Jazz , 1.2 S Cool 2005 ös kocsihoz kellene nekem váltó bovden. Sehol nem kapok .... Új ára gyári. 220000 ft 🙂 olyan van ! De ...uhhh a kocsi nem ér annyit. Aki tud,az kérem segítsen ! 

cs.pisti Creative Commons License 2023.11.12 0 0 67949

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.

Vásároltam egy 2005.05. évjáratú Honda  Jazz-t. Hűtővíz problémával küzdök.

Sajnos feledékenységből hűtősapka nélkül elmentünk vele kb. 3km-t. Ezután lecseréltük a hűtőfolyadékot.

Azóta folyamatosan fogy a tartály és a hűtő csövéből a víz. Minden menet után ha lehűlt a víz, a csőben a bilincs aljáig van a víz. Három szerelőnél jártam vele, mind tanácstalanul állnak fölötte, azt mondták, hogy nincs semmi baja. De akkor a csőből hova tűnik el a víz? A hengerfejet kizárták, járó motornál nincs buborékolás. Olyan, mint ha a tágulási tartályból nem szívná vissza a folyadékot.

Segítséget kérek, mi tévő legyek. Köszönöm.

 

Ildy81 Creative Commons License 2023.11.12 0 0 67948

Üdv hondások!

 

Segítsetek légyszíves!

Van egy 2008-as 1.2-es Jazz-em. Motor check lámpa kivilágított. EGR szelep hiba, nem megfelelő kipufogógáz-visszavezetés. Vettünk új szelepet, ugyanúgy kiírta a hibát. Kitakarítottuk au EGR csatorná, új EGR szelep maradt benne. Check lámpa nem világít, boldog vagyok....pár km-ig. Majd egyszercsak elkezd rángatni, szaggatni az autó, ha elveszem a lábam a gázpedálról, leginkább 1600-1700- as fordulatnál. Alapjáraton is érezhető volt, hogy nem jár szép egyenletesen a motor. Visszaraktuk a régi EGR szelepet, histen mint kiderült először nem az volt a baja. Gyönyörűen jár az autó, nem szaggat, vagy rángat, váltások is szépen mennek, nem kell nagy gáz az elinduláskor. Ismét boldog vagyok.... kb. 2 km-ig. Motor check lámpa. EGR áramkór hiba. Csatlakozó le, majd vissza fel, elindulok, megint boldog vagyok....egy ideig. Motor check lámpa ismét: Kipufogógáz visszavezetés érzékelő 'A' áramkör alacsony szint. Csatlakozót leveszem, úgy megyek vele pár km-t, motor check lámpa ismét, most a 'A' áramkör magas szint. Ledugóztuk az EGR szelepet, megyek vele kb. 5 km-t, ismét áramkór hibát jelez. 

Segítsetek légyszi hol lehet a hiba???

inspiral Creative Commons License 2023.11.06 0 0 67947

Sziasztok,

 

 mk1-es (2007) Jazzben némi erőlködés(hűvös) után kifingott a légkondi. Eddig sem muzsikált valami fényesen épphogy némi hűvöset tudott csinálni, de most már semmi különbség nincs ha ki vagy bekapcsolom a légkondit. Talán a motor teljesítményre sincs hatással. Van tippetek, mi lehet? Illetve ha teljes légkondi regenerált akarok, az kb. mennyibe fájna?

 

Köszi!

kóboráram Creative Commons License 2023.10.26 0 1 67946

Ez tényleg nem akkuhiba.

Nekem 2012-es Jazz-em van és hasonló jelenségeket produkált az önindító. Indított, de néha nem akart leállni, felpörgött, zörgött, stb. Pár hónapig tűrtem, de végül elvittem egy önindítókkal foglalkozó szakműhelybe, ahol felújították, azóta rendben van.  

Előzmény: adam91x (67944)
Celtis Creative Commons License 2023.10.26 0 1 67945

Miért lenne akkuhiba, ha hidegen is indítja a motort, és a leírásod szerint is inkább a bendix nem enged el.

 

Akkor kell akkuhibára gondolni, ha nem vagy alig bír tekerni az öndító.

Előzmény: adam91x (67943)
adam91x Creative Commons License 2023.10.26 0 0 67944

*Ez lehet az indítómotorhoz köthető probléma már, vagy csak egyszerűen a kicsi méretű akksi reggel, hideg hőmérsékleten nem szolgáltat elég áramot a starternek?

Előzmény: adam91x (67943)
adam91x Creative Commons License 2023.10.26 0 0 67943

Sziasztok,

 

kb. 1.5 hónapja vettünk egy 2011.11. évjáratú 1.4-es Jazz-t. Nemrég mikor már voltak ezek a hidegebb reggelek, feltűnt, hogy indítás során az indítómotor elég "csörgős" hangot ad ki, amikor már lényegében beindult a motor ( túl sokáig zár a mágneskapcsoló?). Azt hittem első körben, hogy az akksi már a végét járja s emiatt nincs elég kakaó indításkor az indítómotornak.  Ezért le is cseréltem megy újra az akksit. Viszont ez a csörgő-zörgő első indítás reggelente megmaradt, napközbeni indításoknál már nincs ez a hang.  Ez lehet az indítómotorhoz köthető probléma már, vagy csak egszerűen a kicsi méretű akksi reggel, hideg hőmérsékleten szolgáltat elég áramot a starternek?

 

Illetve még az tűnt fel, hogy amikor felváltok 4-esbe 40-45 km/h körül s gyorsítanék tovább egy kicsit erőteljesebben, szintén egy zörgő hangot ad ki a motor ( vagy talán mintha rezonálna vmi ), s kb 65 km/h-nál eltűnik ez a hang. Nyílván ez a 1.4-es 99LE-ős motor sem egy erőgép, de ennyire nem ízlene a motornak egy erőteljesebb gyorsulás?

 

Ti tapasztaltatok hasonlót a fentiek közül?

ged2 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 67942

Köszi a válaszokat! Igen, van benne ultrahangos érzékelő.

Előzmény: kóboráram (67941)
kóboráram Creative Commons License 2023.10.20 0 0 67941

2006-os 1,4-esen mértem 8 mA-t (riasztó nélkül). Ez nyugalmi érték, leállítás után percekig még magasabb lehet.

Ha van riasztó is, simán lehet 30 mA. A riasztó fogyasztását az is megdobhatja, ha van aktív szenzor (ultrahangos, radaros) benne. 

Előzmény: ged2 (67939)
Celtis Creative Commons License 2023.10.20 0 0 67940

Lehetne kicsit kevesebb, de nem tűnik rossznak ez az érték. A riasztó maga 5-10mA-t fogyaszthat.

Előzmény: ged2 (67939)
ged2 Creative Commons License 2023.10.20 0 0 67939

Mekkora áramfelvétele lehet az autónak (2006-os Jazz 1.2), mérte valaki már? Van egy keveset futkározó járgányunk, és 30 mA-s terhelést mérek az akkun. Gyári rádió, viszont van egy riasztó az autóban (méréskor, meg úgy általában nincs élesítve a riasztó). Köszi

wastegate Creative Commons License 2023.09.20 0 0 67938

Vedd le a tartály és mosd el vízzel ... tele van üledékkel.

 

Szárítás után Dot4 fékfolyadék és pumpáld át a szokásos módon.

 

 

Főhenger és munkahenger belső szintén korrodált szütyővel teli, de azoknak megbontást igényelne a takarítása

A két henger között van egy nyomás tartó szelep is ... na az az igazi kihívás mivel elbaxott helyen van és nem szerelhető szét egykönnyen.

 

w

Előzmény: thomaska76 (67937)
thomaska76 Creative Commons License 2023.09.18 0 0 67937

Szia!

 

Igen ilyen a motorterem....kissé nehézkesebb képet csatolni mint régebben, ezért nem tettem csak fel....

köszönöm a feltöltést és az információt!!!

Előzmény: prs (67935)
inspiral Creative Commons License 2023.09.15 0 0 67936

Sziasztok!

 

2 témakörben van kérdésem az értőkhöz:

 

- mk1-es (2007) Jazzben némi erőlködés(hűvös) után kifingott a légkondi. Eddig sem muzsikált valami fényesen épphogy némi hűvöset tudott csinálni, de most már semmi különbség nincs ha ki vagy bekapcsolom a légkondit. Talán a motor teljesítményre sincs hatással. Van tippetek, mi lehet? Illetve ha teljes légkondi regenerált akarok, az kb. mennyibe fájna?

 

- mk2-es Jazzben rükverc és 5. akad. Ezzel lehet valamit csinálni? Egy szerelő megnézte, aki szerint olaj rendben, egyébként meg nem lehet vele mit csinálni. Emlékszem, hogy az mk1-nél is itt-ott akadt, de vhogy idővel meg is szűnt ez...

 

Köszi!

prs Creative Commons License 2023.09.15 0 0 67935

Csak a fotót nem tette be a zseni fórummotor.

Előzmény: prs (67934)
prs Creative Commons License 2023.09.15 0 0 67934

Hát mivel nem teszel képet, ezért elnézést ha félrevezetlek.

Ugye így néz ki a motortér? (asszem wastegate korábbi képe, elnézést a lenyúlásért)

 

Ha igen, akkor azt az "élvédő" vastagabb gumitőmítést (a tartályok felett, ami a szélvédő alatti borításon van, amre a lezárt motorháztatő támaszkodik) egyszerűen le lehet húzni.

Majd a tartályok feletti ki zártabb panel (ahol nincsenek lyukak) simán kipattintható. Így sokkal könnyebb a tartályokhoz férni.

 

Ha nem így néz ki nálad, akkor bocs. :-)

 

 

kóboráram Creative Commons License 2023.09.14 0 0 67933

A manual szerint fecskendővel kell leszívni a tartályból és DOT3 vagy DOT4 fékfolyadék kell bele.

Előzmény: thomaska76 (67930)
thomaska76 Creative Commons License 2023.09.14 0 0 67932

Viszonylag kozel van igen a tartály....

Előzmény: prs (67931)
prs Creative Commons License 2023.09.14 0 0 67931

Ez az, ami fent van a szélvédőhöz közel?

Egy fotót dobhatnál, mert ha az amire gondolok, az viccesen egyszerű (nekem szélvédőcserém volt, előtte jöttem rá).

Előzmény: thomaska76 (67930)
thomaska76 Creative Commons License 2023.09.13 0 0 67930

Sziasztok!

 

A héten ránéztem a fékfolyadékra és a mellette levő tartály tartalmára. A fékfolyadék hozta a várt látványt, cseréltettem nem régen , de a másik tartály folyadék minősége már nem nagyon tetszett.

A gépkönyv szerint ez a kuplung hidraulika folyadéké. Néztem hogyan férhető hozzá, elég nehezen elsőre látásra.....

Esetleg tudtok a kuplung hidraulika folyadék cseréhez tanácsot adni, esetleg hogyan lehet hozzáférni a legegyszerűbben a leszivásához, leengedéséhez...

 

Thomas

Honda Jazz 2007 1.4

szexus is200 Creative Commons License 2023.09.09 0 0 67929

Azért ez nem semmi...

Előzmény: Kotit (67928)
Kotit Creative Commons License 2023.09.08 0 0 67928

Pár éve vettünk egy bordásfalat, kb. 235x80 cm, befért.

Előzmény: szexus is200 (67927)
szexus is200 Creative Commons License 2023.09.05 0 1 67927

Szia!

 

Elhoztam a radiátort, simán befért! Köszi még egyszer.

Úgy csináltam, ahogy mondtad, gond nélkül ment. Szerintem 2 méter hosszig bármi berakható kényelmesen a Jazzbe olyan 70-80 cm szélesség mellett. Egy biztos: praktikumban és megbízhatóságban tényleg klassz autó a Jazz. Aki nem autóbolond, aki nem a vezetési élményt és/vagy a szépséget keresi, annak tökéletes és tartós megoldás városba, agglomerációba (mondjuk a motor lehetne erősebb, de városban többnyire elég...)

Előzmény: vidi313 (67924)
szexus is200 Creative Commons License 2023.09.04 0 0 67926

Köszönöm Neked is! Akkor hát megpróbálom! :)

Előzmény: vidi313 (67924)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!