Sajnos ma azt vettem észre hogy az anyós ülèsnèl a rejtett tárolóban a lábtörlő alattiban víz van csak ezen az oldalon. Körülötte sehol nem nedves,ezèrt nem is èrtem. A vájat is száraz tiszta.
Valamikor régen láttam valahol, hogy létezik valami javító kit vagy mi a turbó csőre. Oda a nyakára. De az istennek nem találom sehol. Lehet olyat még szerezni valahol?
Létezik (persze, hogy igen, hiszen ez a helyzet), hogy az egyik oldalon megint elhagytam a féltengely gumiharang rögzítő bilincset? Ott van a lengőkarba beleesve.
3/4 év alatt a jobb oldoalon ez a 3.-ig, pedig legutóbb már gumiharangot is cseréltek...
Szóval hiába ütöttem ki a hibakódot, ha csak behúztam a kéziféket (de a középső gombot nem nyomtam) valamint indulásnál nem nyúltam hozzá, mozgásra engedett ki igy tökéletesen működött.
Diagnál azonban hiába nem volt hibajelzés a műszerfalon, a C1172 hibakódot azonnal bedobta.
De ha a gombhoz nyúltam azonnal bedobta a hibakódot.
A kapcsolót kivéve, mechanikusan hibátlannak tűnt (mikrokapcsolók helye a nyák-on, a vezető sinek és a kis pöckök helyzete is jó volt.)
Kapcsoló csere megoldotta.
Szervizes szerint a ha az ülés alatti kapcsoló ázik szét, akkor más hibák is jelentkeznek a kéziféken kívül (pl hátsó ablakemelők működése)
Ha már találtam egy videot gondoltam megosztom. Renault Scenic szolenoid (vezérlés módosító, renault valve phase regulator csak a keresés miatt) szelep csere
A féltengelygumi harang rögzítéséhez sem szerszámom nincs sem akna (persze emelőről is meglehet csinálni..)
A szoleonid szelepnél a gyári tömítés könnyedén felment a baloldali első peremig (de akkor nem ment a helyére, mert a kis lemezfülnek fel kellene feküdni a szelepfedélre). Nagy nehezen felvarázsoltam a jobb oldali peremig, igy pontosan illeszkedik a helyére.
Már a szétmállott, megkeményedett tömítésből is nehezen tudtam kivenni a szoleonid szelepet (persze létezhet erre valami jó kis trükk vagy szerszám)
Ha most újból kivenném (fogalmam sincs, hogy férnék hozzá a szívósortól) akkor ha rajta marad a tömítés újból nem egyszerű feltenni a másik szelepre. Ha meg a a szelepfedélben marad oda nem tudom berakni az új szelepet. Ha meg kiveszem, lehet már nem fog tömíteni (mondjuk az ára nem kérdés, csak macera volt nekem felrakni.)
Ugyanakkor a kézifék hibát (komolyabb diagnosztika hiányában nem tudom pontosabban detektálni. A 1179, 1181 hibát ki tudom ütni, de a 1172 az első behuzás és kiengedés után visszajön.
Persze lehet valamit rosszul csináltam a szoleonidnál...
ezt ismerem igen. a szelvedo csere utani tisztitaskor hoallo szilikon zsirral raktam vissza az ablaktorlo lapatokat igy konnyen lejon.
mar csak a C1172 hiba kod idegesit.
ha kitorlom es ugy huzom be a kezifeket, hogy kozben (a vegen) nem nyomom be a gombot rajta akkor hibatlan. Ha elindulok vele es indulasra emgedi ki akkor is.
De ha benyomom a kozepen a gombot azonnal hibakodot dob, de ettol fuggetlenul behuzzaces kiengedi
Nem az ablaktorlo, hanem a tomites hullott darabokra. Meg volt 2 ora alatt igy is, de azt gondoltam kijon a tomites siman es nem kell az ablaktorloket levenni
hobbi szerelo vagyok, sok minden van itthon, de sok minden nincs...
"Nagy szivas volt, mert a regi szolenoid tomitest csak ugy tudtam kivarazsolni, hogy levettem az ablaktorloket, alatta a lemezt, csak igy fertem hozza." Ne már, lehúzó, meg 4 műanyag anya, illetve 7 db alátétes csavar , kb 15 perc.
"Amin meglepodtem:
- szivocsonkban jo sok olaj volt (pedig nalunk egy es max 12 ekm alatti olajcsereknel nem kellett ratolteni.)" Olajlecsapató is egyben, kartergáz visszavezetés szerűen, amugy nem is folyna alóla az olaj. Rátöltésnek semmi köze ehez.
Kicsereltem a tomiteseket. Nagy szivas volt, mert a regi szolenoid tomitest csak ugy tudtam kivarazsolni, hogy levettem az ablaktorloket, alatta a lemezt, csak igy fertem hozza.
Hogy szep legyen az elet, a nivopalca utolso 2 cm-e beletorott (allitolag nem ritka a scenicnel tobb szerviz szerint).
Amin meglepodtem:
- szivocsonkban jo sok olaj volt (pedig nalunk egy es max 12 ekm alatti olajcsereknel nem kellett ratolteni.)
- fel eve csinaltak, mindket oldalon a feltengely gumi harang le volt csuszva. Most az egyik oldalon megint le van, a bilincsnek se hire se hamva. Lehet kintebb kellene hozni a belso oldalt, hogy a kulso resze ne feszuljon?