Szóval hiába ütöttem ki a hibakódot, ha csak behúztam a kéziféket (de a középső gombot nem nyomtam) valamint indulásnál nem nyúltam hozzá, mozgásra engedett ki igy tökéletesen működött.
Diagnál azonban hiába nem volt hibajelzés a műszerfalon, a C1172 hibakódot azonnal bedobta.
De ha a gombhoz nyúltam azonnal bedobta a hibakódot.
A kapcsolót kivéve, mechanikusan hibátlannak tűnt (mikrokapcsolók helye a nyák-on, a vezető sinek és a kis pöckök helyzete is jó volt.)
Kapcsoló csere megoldotta.
Szervizes szerint a ha az ülés alatti kapcsoló ázik szét, akkor más hibák is jelentkeznek a kéziféken kívül (pl hátsó ablakemelők működése)
Ha már találtam egy videot gondoltam megosztom. Renault Scenic szolenoid (vezérlés módosító, renault valve phase regulator csak a keresés miatt) szelep csere
A féltengelygumi harang rögzítéséhez sem szerszámom nincs sem akna (persze emelőről is meglehet csinálni..)
A szoleonid szelepnél a gyári tömítés könnyedén felment a baloldali első peremig (de akkor nem ment a helyére, mert a kis lemezfülnek fel kellene feküdni a szelepfedélre). Nagy nehezen felvarázsoltam a jobb oldali peremig, igy pontosan illeszkedik a helyére.
Már a szétmállott, megkeményedett tömítésből is nehezen tudtam kivenni a szoleonid szelepet (persze létezhet erre valami jó kis trükk vagy szerszám)
Ha most újból kivenném (fogalmam sincs, hogy férnék hozzá a szívósortól) akkor ha rajta marad a tömítés újból nem egyszerű feltenni a másik szelepre. Ha meg a a szelepfedélben marad oda nem tudom berakni az új szelepet. Ha meg kiveszem, lehet már nem fog tömíteni (mondjuk az ára nem kérdés, csak macera volt nekem felrakni.)
Ugyanakkor a kézifék hibát (komolyabb diagnosztika hiányában nem tudom pontosabban detektálni. A 1179, 1181 hibát ki tudom ütni, de a 1172 az első behuzás és kiengedés után visszajön.
Persze lehet valamit rosszul csináltam a szoleonidnál...
ezt ismerem igen. a szelvedo csere utani tisztitaskor hoallo szilikon zsirral raktam vissza az ablaktorlo lapatokat igy konnyen lejon.
mar csak a C1172 hiba kod idegesit.
ha kitorlom es ugy huzom be a kezifeket, hogy kozben (a vegen) nem nyomom be a gombot rajta akkor hibatlan. Ha elindulok vele es indulasra emgedi ki akkor is.
De ha benyomom a kozepen a gombot azonnal hibakodot dob, de ettol fuggetlenul behuzzaces kiengedi
Nem az ablaktorlo, hanem a tomites hullott darabokra. Meg volt 2 ora alatt igy is, de azt gondoltam kijon a tomites siman es nem kell az ablaktorloket levenni
hobbi szerelo vagyok, sok minden van itthon, de sok minden nincs...
"Nagy szivas volt, mert a regi szolenoid tomitest csak ugy tudtam kivarazsolni, hogy levettem az ablaktorloket, alatta a lemezt, csak igy fertem hozza." Ne már, lehúzó, meg 4 műanyag anya, illetve 7 db alátétes csavar , kb 15 perc.
"Amin meglepodtem:
- szivocsonkban jo sok olaj volt (pedig nalunk egy es max 12 ekm alatti olajcsereknel nem kellett ratolteni.)" Olajlecsapató is egyben, kartergáz visszavezetés szerűen, amugy nem is folyna alóla az olaj. Rátöltésnek semmi köze ehez.
Kicsereltem a tomiteseket. Nagy szivas volt, mert a regi szolenoid tomitest csak ugy tudtam kivarazsolni, hogy levettem az ablaktorloket, alatta a lemezt, csak igy fertem hozza.
Hogy szep legyen az elet, a nivopalca utolso 2 cm-e beletorott (allitolag nem ritka a scenicnel tobb szerviz szerint).
Amin meglepodtem:
- szivocsonkban jo sok olaj volt (pedig nalunk egy es max 12 ekm alatti olajcsereknel nem kellett ratolteni.)
- fel eve csinaltak, mindket oldalon a feltengely gumi harang le volt csuszva. Most az egyik oldalon megint le van, a bilincsnek se hire se hamva. Lehet kintebb kellene hozni a belso oldalt, hogy a kulso resze ne feszuljon?
Van egy 2005-ös 1.6-os benzines Scenic-ünk. “Check emissions” felirat ég és a chech engine lámpa is világít. Hidegen látszólag semmi, melegen a motor rázkódik, erőtlen, mintha kihagyna az egyik henger. Ilyenkor mi lehet a probléma? Hogyan lehetne orvosolni?
"Ez a link tévesztett meg, de lehet akkor az máshol van ami egyben van. szívókönyök" Szívókönyök nem ugyanaz mint amit kérdeztél elsőre tegnap, f@szság sok webáruház, meg gyakran a tulajok, szerelők közti szleng is.
"A fojtószelep tisztításnál nekem az volt a tapasztalatom 2 éve, ha lekötöttem az akksit akkor pár nap alatt clip nélkül is újra tanulta." Ha neked jó a pár napig rossz járás, felbőgés stb semmi nem ad okot arra, hogy most ne úgy csináld.
"A "körülményesség" oka, pls Fiat Puntó esetében alvázszám szerint is úgy jártam, hogy az ablakmosó motornak kétféle elektromos csatlakozása van. Arról nem beszélek, hogy ráadásul fordítva is volt "polarizálva" igy a csöveket is forgatni kellett rajta." Sokan nem tudják, de szinte minden márkánál az alvázszám kevés a pontos rendeléshez ( természetesen legkevésbé egy tulaj a hibás, inkább a kereskedésben dolgozók, vagy a webáruhát működtetők ). Renault esetében a gyári szám is kell ( nem azonos az alvázszámmal ) sok esetben a pontos kiválasztáshoz. Leggyakoribb hiba pl. kinyomócsapágy variációknál.
"A két órát komotósan gondoltam, eltisztogatva az alkatrészeket és fedelet, folytószelep tiszítással együtt ha már lent van..." Ugy is lehet :D
A fojtószelep tisztításnál nekem az volt a tapasztalatom 2 éve, ha lekötöttem az akksit akkor pár nap alatt clip nélkül is újra tanulta.
A "körülményesség" oka, pls Fiat Puntó esetében alvázszám szerint is úgy jártam, hogy az ablakmosó motornak kétféle elektromos csatlakozása van. Arról nem beszélek, hogy ráadásul fordítva is volt "polarizálva" igy a csöveket is forgatni kellett rajta.
A két órát komotósan gondoltam, eltisztogatva az alkatrészeket és fedelet, folytószelep tiszítással együtt ha már lent van...
"a szivosor tomitest is megrendelnem. ez csak 4 db ovalis kulonallo tomites? mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van. es nem akkor akarom rendelni ha kint van." 5 az a 4, ráadásul felesleges rendelni minden nagyobb alkatrészesénél van készleten. Elringet javaslom, többe kerül mint a hasonlóak, de jobb is, gyári minőség.
A szolenoid tömítést már beszéltük, kiveszed megnézed. Ha rossz akkor csere.Talán azt érdemes rendelni, de én nem tenném amíg meg nem nézem.
Azért 2 óránál bőven kevesebb a szerelés, ha picit gyakorlott vagy.
Még egy javaslat, mivel le kell venni a fojtószelepet (ezt elvileg utána végállásban kell megismertetni clippel ) az alábbiak szerint el lehet kerülni. Kinyitod a motorháztetőt, lezárod az autót kártyával, ha akarod az ablakokat is lehúzhatod, amennyiben akarsz be vagy ki tenni bármit zárt ajtóknál az utastérbe. Előkészíted a szerszámokat, vagy elkezded kiszedni azokat az alkatrészeket amik nem csatlakoznak a fojtószelephez. kb 3 perc elteltével a számítógépek laphelyzetbe kerülnek, így nem kell clip. Ha megvan mindez akkor lehet lehúzni a csatiját a fojtónak, viszont a szerelés közben amennyiben kinyitod bármelyik ajtót ez a trükk elveszik. Ha már ott vagy érdemes cserélni a fojtószelep tömítést is, de ebből csak gyári ami megbízható. Kb ennyi.
Ja és az olajos dolgokat érdemes összeszerelés előtt megtakarítani, az összerakás előtt, ide értve a https://a.d-cd.net/bb72418s-960.jpg szívócsonk belsejét is ami lényegében "olajlecsapató" is.
koszi mindenkinek a valaszt. jovore belefogok. ha mas gond lesz akkor buktam itthon 2 munkaorat. ha meg jo lesz akkor sporoltam min 200 eft-ot ebben a pillanatban.
a szivosor tomitest is megrendelnem. ez csak 4 db ovalis kulonallo tomites? mert motorkod alapjan lattam olyat ahol egybe van. es nem akkor akarom rendelni ha kint van.
Két gondod lesz a gyertyánál a szoleonidtól jön szinte biztos, hiszen a 4-s gyertya előtt van egy magasabb elem ahogy a robbantott ábrán látod. Az első két fém négyszögnél pedig a szívócsonk tömitései miatt olajpárás. https://a.d-cd.net/da178d8s-960.jpg
olaj csere es toltes majus ota nem volt. a beonto kornyeke szaraz. annyi olaj volt fent, hogy nem tudtam eldonteni, hogy merrol merre szivarog. most tisztitas utan remelem jobban latszik
egyszeru tomites cserebe meg belefogok itthon, vezerlesbe mar nem.