Ezt a kis történetet most találtam a haon.hu-n: Egy túlbiztosított autós kálváriája Kötelező- és CASCO biztosítása is volt, mégis egymillió forintot bukott az az autós, akinek előbb összetörték, majd ellopták gépkocsiját. A vizsgálat szerint a biztosító jogszerűen járt el.
A hazai biztosítási jogszabályok ugyan megfelelnek az EU normáinak, mégis számtalan meglepetés érheti a károsultat. A lap egyik olvasóját baleset érte, amelyben a másik fél volt a hibás.
A 2 és fél milliós autóban több mint 700 ezer forint kár keletkezett. A kárrendezés azonban a vétlen sofőr CASCO-jának terhére történt, mert a károkozónak nem volt kötelező biztosítása, és a jogszabályok szerint ilyenkor kímélni kell a"közös kasszát".
A gondok akkor kezdődtek, amikor fél évvel később a megjavított autót ellopták. A biztosító ugyanis a kárrendezésnél nemcsak a 10 százalékos önrészt, hanem a korábbi, több mint 700 ezer forintos javítási költséget is levonta. Így a balszerencsés ügyfél, noha minden biztosítása rendben volt a 2,5 milliós autója után csak másfél milliós kártérítést kapott.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének vizsgálata jogosnak találta a biztosító eljárását
Hol is kezdjem, hogy kerek legyen és mozgalmas?
MÁV biztosítóról van szó, ahogy az lenni szokott megkötöttük a biztosítás a MÁV ügyfélszolgálatán, elkértek minden papírt, és már tejelhettük is a sok pénzt, B6-ban.
Fél év eltelte után történt egy baleset az autóval, ahol mi voltunk a hibásak állapította meg a rendőrség. A biztosító közölte, hogy nincs meg a kártörténeti igazolólap ezért érvénytelen a biztosítás, illetve a befizetett pénz az nem fedi le azt az ominózus napot, ez egyben utolsó biztosítási nap is, mert után már üzemképtelen lett az autó, és kivonták a forgalomból. Így a másik autó kárát nekünk kell megtéríteni, vagy 8 napon belül legyen meg az igazolólap. Hogy kötötték meg a szerződést, ha nem volt kártörténeti lap?
Ezt tényleg meg lehet csinálni vagy csak ijesztgetnek?
Légyszives tájékoztass mindet, hogy ha megküldik a pénzt. Addig várok.
Eszembe jutott, hogy lehet- e valami problémám abból ha itt a nyilvánosság előtt kipellengérezem őket? Mert ugyebár az illetékesek tudják pontosan hogy ezt én teszem.
Remélem erre téved 1-2-3... Biztositó illetékes képviselője. Az én ügyem hasonló a Teidéhez, teljes vétlen voltam, nincs biztositás, mabisz, mégis van biztositás, vissza biztositónak, aztán ott nem találják, ismét megküldöm a másolatokat, kb. kéthavonta kérnek valami papirokat, 2005. február óta.
Semmi nem használ ugy látom csak a nyilvánosság. Vszinü én is összeszedem és felteszem ide
A fél éves telefonálgatást követő félnapos fórumozás után az alábbi e-mailt kaptam:
Tisztelt ...... Úr!
Hivatkozva 2006.03.06-i telefonos bejelentésére, valamint 2006.03.09-i email-es megkeresésére az alábbiakról szertném tájékoztatni:
Panaszbejelentésének kivizsgálása során Társaságunk megállapította, hogy a kárrendezés során adminisztrációs hiba történt.
Tekintettel arra, hogy a baleseti bejelentőn az okozó rendszáma hibásan került feltüntetésre, a kárügyet szívességi kárfelvételként rögzítettük. A helyes rendszám beazonosításakor legnagyobb sajnálatunkra nem minőstettük át a kárt, így történt, hogy a MABISZ felé továbbítottuk az ügyet, melyért ezúton is elnézését kérjük.
Az adminisztrációs hibát javítottuk, a káranyagot a MABISZ-tól visszahívtuk. A dokumentáció még nem érkezett meg Társaságunkhoz, azonban a kárkifizetésről jelen levelünkkel egy időben gondoskodunk.
Az Ön által 2005.08.30-án tett nyilatkozat alapján, melyben Ön elfogadta a 40.148 Ft-os számla nélküli kártérítést, ezen összeg kifizetéséről intézkedtünk, illetve a hatályos jogszabályokban előírt késedelmi kamat kifizetését is indokoltnak tartjuk, melyet a kár összegével együtt fizetünk ki.
Az okozott kellemetlenségért szíves elnézését kérjük.
Tisztelettel:
_________________________
Minőségbiztosítás Magyar Posta Biztosító 1022 Budapest, Bég u. 3-5. Tel.: +36 1 423 4258 Fax: +36 1 423 4210 E-mail: @mpb.hu Internet: www.mpb.hu Ügyfélszolgálat: 06 40 200 480
A következő levelem melyben értesítem a Magyar Posta Biztosítót, hogy a fórumon nyilvánosságra hozom az esetet.
Tisztelt Biztosító!
Mivel a 130208 800001 050815 / 2 kárszámú, 2005. augustus 15. -én az - rendszámú személygépjárművel történt baleset kárrendezésével kapcsolatos érdeklődésemre nem adnak kielégítő választ, az interneten nyilvánosságra hozom az esetet és a levelezésünket.
Remélem, hogy a nyilvánosság ereje ösztönzően hat a biztosítókra, hogy a jogos kifizetések elodázásahelyett a korrekt partneri kapcsolatot tartsák szem előtt.
Az, hogy még tavaly augusztusban volt a baleset és még nem fizettek.
2005 augusztus 15. -én egy piros lámpánál belém csúsztak és nekitoltak az előttem állónak. Úgy ahogy kell.
A hunyó, tehát a hátsó emberünk elismerte a felelőségét, megnyugtatott, hogy a Magyar Posta Biztosító -nál van biztosítása. Utólag kiderült, hogy ennek a szerencsétlennek nem volt jogosítványa, tehát mégsem lesz olyan egyszerű a kárrendezés.
Annak ellenére, hogy érvényes biztosítása volt a károkozónak, meg kellett várnom a rendőrségi vizsgálat lezárását.
Ez 2006 januárban megtörtént, a jegyzőkönyvet eljuttattam a Magyar Posta Biztosító -nak.
Most március közepe van és még nem fizették ki a kárt. ( Csupán 40 ezer forintról van szó!!!)
Nincs a biztosítónak titkársági száma, érdemben nem lehet panaszt tenni.
Telefonhívásra egy automata fogad, innen el lehet jutni egy ügyintézőhöz, aki meghallgat, lenyugtat és további türelmet kér!
Azon kívül, hogy okulásként közzé teszem a történetet és a levelezésünket, ki mit javasol hová lehet fordulni a panaszommal?
Valahol azt hallottam, hogy svájcban van olyan rendszer, hogy a rendszám nem autóhoz van kötve, hanem emberhez, így azt arra az autóra teszi fel, amelyiket éppen használja. Gondolom ez nem igaz, bár jó lenne (és igazságosabb).
(persze mondhatni, hogy nálunk van ilyen, és úgy hívják "P"... :o)
Gondolom az, hogy akkor a család összes autój a te neveden lenne...
Viszont ha már kérdéseket kiabálunk az éterbe: Ha már így büntetve van a "második autó": Van arra lehetőség, hogy csak akkorra vegyek rá biztosítást amikor valóban használom: Gondolok arra hogy pl előveszem hétvégére, és akkor kötök rá két napot (mert ez egy ilyen "fagyizós autó")
Az Union - minden másik biztosítóhoz hasonlóan - egy nemtörődöm tetű banda, de a régi kocsimra náluk volt a legolcsóbb a kgfb, ezért náluk kötöttem, online alkuszcéggel. A csekket természetesen akkor küldték csak ki, amikor az alkuszcégtől kapott A/4-es kinyomtatott igazolólap érvényessége már rég lejárt. Kétszer is megállított és cseszegetett a jard, kész szerencse, hogy sikerült kidumálnom magam. Mint szavaikból kiderült, jardék már több ilyen esettel is találkoztak - azért is engedtek el engem viszonylag könnyedén -, tehát az én eseten nem csak egyetlen, elszigetelt esetnek számított.
Persze ez csak a kötelező kgfb-nél van így, most kötöttünk cascót az új(abb) kocsira, hát láttátok volna azt a szopinyalit, amit lerendeztek, csak hogy náluk kössünk! Naná, mert a casco nem kötelező! (Ez a cég már nem az Union volt.)
Még az is tetszett, amikor az online alkuszcégek tavalyi (tavalyelőtti?) térnyerésekor a biztosítók bepróbálkoztak az online biztosítóváltás jogi eszközökkel történő megakadályozásával. Rohadt szemét banda, na.
Viszont valamit megpróbálhatna megvédeni valami biztosítónál dolgozó ember (úgyse fog neki menni)! Mégpedig azt, hogy a lenyúláson kívül mi értelme van a bonus-malus kategóriát autóhoz, és nem személyhez kötni? Ha az embernek van egy ötven lóerős autója, már ezer éve nem balesetezett, és vesz mellé saját névre még egy ötven lóerős autót, akkor abból miért csak az egyik lehet B10-es, a másik miért lesz A0-s? Megeszem a kalapom, ha ennek bármi más értelme is van, mint hogy lehúzzák az embert!
"Szia, azt gondolom elmarasztalni az Union Biztosítót teljesen felesleges egy ilyen ügyben. ... Azt gondolom - alapvetően- felesleges lejáratni a biztosítókat, egyrészt mert ott is emberek dolgoznak, teszik a törvény adta lehetőségekhez képest a dolgukat.
Kosztolányi Ágnes/ Union"
Szia, talán az is a jogszabályban van, hogy a biztosító csak akkor veszi figyelembe a kártörténeti igazolást amikor neki tetszik? Vagy csak némely ügyintézők emberi és szakmai tökéletlenségének tudható be, de "nem jellemző"?
Tavaly biztosítót váltottam. (Sajnos, Unionra...) Az érvényes kártörténeti igazolásban B3 bonusz besorolás szerepelt. Ennek ellenére a január végén(!!!) nagynehezen kiküldött első negyedévi csekken nem B3, hanem A0 szerinti összeg szerepel. (addig semmit se kaptam) Olyat hadovált az ügyintéző hogy torlódás van, majd a következő negyedévinél jóváírják. Erre mostanáig is várok, márciusban megint A0-s csekk jön ki.
Minimum egy spontán (nem asztalverés folyományaként) elküldött bocsánatkérő levelet + a tévesen kiszámlázott összeget várom, (ügyleti kamattól eltekintek) de ezidáig nem erőlködnek a kollégáid. Nem tudom, mivel lehetne hatni rájuk. Mit gondolsz, érdemes udvarias levélváltással kezdeni ez ügyben, vagy csak az időmet vesztegetem?
Én azt gondolom, alapvetően nem felesleges a negatív tapasztalatok nyilvános megírásával "lejáratni a biztosítókat", mivel ez kihat a leendő ügyfelek (áldozatok) döntéseire, így a szemétkedő biztosító forgalmára is - hadd hulljon csak a férgese!