Szeretném megkérdezni , nincs e valakinek ötlete, 2005 ös Seat Ibizám egy olyan 10 km után elkezd rángatni,felmegy a fordulat és utána rángat ,de van olyan , hogy le is áll , beindítom megy megint és egy idő után ugyan az történik.
Már rengeteget költöttem rá, és nincs meg a hiba.
A Fordulat szám mérő jeladót írta ma ki. Ki lett cserélve, de mégsem jó.
Lehet márka szerviz kéne.
Villamossági szerelőnél van épp, nem tudom mit tegyek.Nem talált semmit.
Hát pont ez a lényeg. Ha még a fűtést is erőlteti az ember akkor nem tud felmelegedni a motor. Azért nagyon nem mindegy, hogy 0 vagy -17°C-os levegő hűti a rendszert, mert azért azt kapja a fűtő hőcserélő is, meg a motortérbe is jut rendesen. Szerintem!
Ok, hogy természetes, de 2,4 literrel? Az előző héten is tél volt, ugyanúgy fűtöttem, max. 1,5 km.-el később érte el a 90-et a hőmérő és nem éreztem(láttam a fordulatmérőn), hogy tovább lenne magas az alapjárat. Végül is baj biztos nincs mert ezen a héten már rendben volt a fogyasztás. Egyébként a különben nagyon jó fűtés is meglehetősen gyengécskének bizonyult -14-17°-os hidegben. Jó 15 km. után lett kellemes a belső hőmérséklet. Mondjuk ez még mindig jó eredmény a modern dízelekhez képest.
...ez a fórum eléggé lecsendesedett. Úgy tűnik nincs probléma az Ibikkel :)
Kérdésedre: Szerintem ilyen hidegben természetes, hogy magasabb a fogyasztás, fűtjük is a belső teret, szélvédőt, nem képes olyan hamar felmelegedni üzemmelegre a motor. Az Ibit párom használja már így azt nem tudom, de az én Renaultomon is észrevehető volt fogyasztás emelkedés, pedig nem szabad téren parkolok.
Egy nagyon furcsa dolog történt az Ibizámmal az előző, nagyon hideg héten. Az 5,6-5,8 liter/100 km. fogyasztás 8,2 re ugrott hirtelen. Minden pénteken teli töltöm a szuszogót is kinyomva. Ma visszatért az átlag 5,8 ra. Ennyire sokáig dúsítana nagy hidegben? A használatom változatlan. Melegítés nélkül indulok, 3 km amíg kiérek az M5-re, 7,5 km. a pályán és 26 km. az 51-es főúton. Mire kiérek a pályára már majdnem 90°a víz. (ezen a héten már bőven el is éri) A pályán 100-110, az országúton 80-90-el hajtok. Amíg a vízhőmérő meg nem mozdul 2250 fölé nem forgatom. Aztán 90 ig 2500 max. Utána is csak 3000 környéke a maximum. Tudom, hogy az olaj lassabban melegszik be mint a víz de így tudom csinálni. 10W40-es Eneost használok, sokkal kevésbé eszi mint a régen használt Castrol Magnatec-et. Más is mért ekkora fogyasztásnövekedést hidegben? 1,4-75 le.
Elég csendes a topik, de talán azért mert nincs sok baja az egykoron új Seat Ibizáknak. Legyen műszaki hibáktól mentes minden Ibiza tulajnak a 2017-es év! Az enyémből közben napi használatos munkás autó lett, már beugrott a 165000. km. Ez persze nem dicsekvés, van a cégnél egy VW Polo lóti futi kocsi, hasonló 1,4-75le. 470000 km. van benne pillanatnyilag és semmi jele fáradtságnak a kocsin. Kicsit irigy is vagyok a kaszni minőségére. Ridegen tartott ütött vágott kocsi és egy gombostűfejnyi rozsda sincs rajta. Az Ibizára azért már költöttem, hogy hibátlan legyen a megjelenése, pedig garázsos kocsi.
Szuksegem lenne egy kis segitsegre. Nem vilagit a toltes jelzo lampa mikor raadom a gyujtast. Toltes is csak akkor van ha intenziven gazt adok. Hol keressem a problemat? Ha lehuzom az oninditorol a vezeteket es elinditom az autot akkor se vilagit. A kilometer orat kiszedtem de nem lehet benne egyszeruen egot cserelni. Egyertelemuen szet kell szerelni az egesz orat. Gyanitom ledes lehet.
Az a kérdés számomra, hogy a műszakilag azonos Polo és az Ibiza között mekkora lesz az árkülönbség az Ibiza javára.
Elfogadnék egy 1.5-ös 150 Le-ős változatot DSG váltóval , de ez szerintem bőven 5 millió felett várható Polo és Ibiza kivitelben is. Majd ősszel meglátjuk.
2003 09 óta van meg az Ibizám és pont nem azért vettem meg mert olcsóbb volt mint a vw polo. Szebb volt és most is így gondolom. Használtam a polo 3 hengeres tdi változatát, nem jobb, nem rosszabb, más.
Új autót szeretnék venni, a Polo és az Ibiza között gondolkodom. A két autó műszakilag és motorikusan nagyon egyforma, mégis az Ibiza olcsóbb. A használatban, kényelemben van e jelentős különbség a Polo javára. Azt tudom, hogy puha a műszerfal a Polo-ban és kopogós az Ibizában, kicsit más a karosszéria. 2017 év végén mindkét típusból új jön ki teljesen azonos motorokkal és DSG váltóval, érdemes e Polo helyett Ibizát venni, ha az olcsóbb ?
Kerékcsapágynak lehet a kerék forgási sebességével megegyező gyorsaságú, ritmusú, súrlódó jellegű hangja? Úgy tudtam eddig, hogy az folyamatosan búgó hangot hallat.
Én pont most cseréltem magát a lámpát, mert megsérült, ezért kéznél volt, így lefotóztam neked. Műanyag lapkával, csináld, vagy kis szigszalag a csavarhúzóra, finoman alá kell nyúlni és az egyik oldalán engedni fog. Nem kell feszegetni, könnyen kijön a rugós oldala. Üdv.
Pffff, csilliárd éve volt, asszem Határ úton és 30+ezer körül. Nem sokat foglalkoztam vele de ha most kellene, akkor beesnék Szadára az autóhifishez vagy valami célirányos helyre és csuklóból megfejtik.
Vki cserélt már közületek oldalsó, sárvédőben lévő index izzót? Azt írja a gépkönyv jobbra vagy balra el kell nyomni és kiemelni a karosszériából..hát próbáltam, de meg sem mozdul. A fényezést meg nem szeretném megsérteni, ha feszegetném vmivel, pl csavarhúzóval...
Nekem volt, de csak azért maradok csendben, mert semmit nem tudok róla. Hátra is tetettem be, mert az gyárilag nem volt. Lett egy számlám hangszórókkal, keretekkel, munkadíjjal.
Nem, én nem. Mióta olvasom a topikot, úgy kb. 8-10 éve, nem emlékszem, hogy szóba került valaha a hangszórók cseréje. Persze ettől még cserélhette anno valaki...
Na erre nem gondoltam volna, köszi a választ! :) Sosem szedtem le, lehet szerencsém volt, vagy jó környéken lakom, de lekopogom, még nem törték fel. Már csak arra kell rájönnöm, hogy újabban miért nem jelzi.