Segítségre lenne szükségem. Octavia I. tdi-nek /131LE/ a 6 gangos váltójának kéne a váltókódja. Van egy ilyen váltóm, meg szeretném hirdetni, csak nem akarok hülyeséget írni. Köszönöm.
Sziasztok! Tudna valaki segíteni egy 2003-as avf-es passat-nál a műszerfalon lévő vízhőfok mutatója normál módon felmegy 90 fokra,de a vag-com szerint ekkor 77-78 fokos a víz.Ez normális?Azt nem hiszem két vízhőfok jeladó van benne ezeket már kicseréltem gyárira a termosztát 1 éves(wahler),a viszkó még gyári.Mi lehet a gond. A válaszokat előre is köszönöm.
8 éve használunk egy 1.9 PDTDi VW Borát (131 LE), édesapám vette újan, kb. 1 éve én használom. 15e km-enként visszük szervizbe (nem márkaszerviz, de szakember) Azóta kizárólag annyit költöttünk rá, amennyit a kopóalkatrészek cseréje miatt muszáj volt. Azonkívül SEMMI. Múlt télen a légkondi hülyéskedett, ki kellett kapcsolni automata állásból ECHO-ra (digit légkondi) de tavasszal már jó volt, azóta sincs semmi baja. Néha az alapjárat felkúszik 1100-ra, majd visszaáll a helyére (havonta kb. 1-szer) Eddig nem foglalkoztam vele, talán majd ha nagyon ráérek, bár az ilyen időszakos hibák felderítése nem kis munka egy szakembernek sem... de amúgy meg nem izgat, nem nagy probléma. Mikor rájöttem, hogy lehet vele nagyon alacsony fogyasztással is közlekedni, azóta ez a "hobbim" 80-al járok, 6. sebességben 1400-at pörög, és 3.7 l/100km a pillanatnyi fogyasztás. Hosszútávú átlagom már rég óta 4.9 l/100km, napi átlag ismerős úton, gyakran megy 4.0 közelébe, a rekord, 3.4 l/100km egy 30 km-es úton, amit már nagyon ismerek, és kb. 40m tengerszint feletti magasság csökkenés azon a szakaszon. Ami megfigyelhető az alacsony üzemanyag költség mellett, az az alacsony kopó alkatrész költség is, nem kopik a gumi, a fék... úgy mint nagyobb tempónál. Nem azt mondom, hogy ezzel az autóval így kell menni, de így is lehet! Édesapán 7 évig hajtotta 120-as utazóval, akkor sem volt semmi baja. Ja, és ha kell tud nagyon menni is! Imádom ezt az autót! És az 1.9-es PDTDi motort is! Úgyhogy ajánlom mindenkinek! Ja, most van benne 235e km.
Egy 260e-ret futott 1,9pdtdi motornak normál használattal mennyi van még hátra? :D Állítólag 10e-renként olajcsere, szűrő csere, az autó belseje szép állapotban van..
A motortért védő "kis" műanyag rezeg be, ami ugyebár szétszakadozik, és egy rakás szar...fúrd átpár helyen, kábelkötegelő,és megoldva!!!:)
Aki a PDTDI motor hibáira vár és ezért nem vesz autót, akkor az várhat nyugodtan!Ennek az autónak meg kell adni a földi jót, és kimegy a világból!szó szerint!Ha nem,veszel egymásik mocit, bontóban, kb 60 ezerért, és mész tovább...mert ugye annyi van belőle mint a nyühh....ezért occsó!
2004-es superbem van (1,9 pdtdi, 131LE), a motortéri rezonanciát sikeresen megszüntettem, de mostanában jobb alulról erős "morgós" rezonálás kezdődött (1500-1800-ig) ami hangos és zavaró. Állítólag valami lemez tud ilyen hangot adni. A jelenség nem deríthető fel alulról mert a motor hangja elnyomja. Álló motornál végig kopogtattam, mozgattam az egész alját de nem találtam semmit. Ha valaki már megoldott ilyen problémát, vagy csak ismeri az okot, megköszönném a segítségét. Amúgy 60e van a gépben, eddig tök jó, de ez a hang kiborít!
a 130lovason eleve hosszabb váltók vannak ,tehát hosszútávon előnyősebb és takarékosabb is.hosszmotoros(a4,a6,passat) FHN 5ős pl 3000en 150et megy,a 6os is csak 152öt.A 130pd(passat) városban 7,5körül ,országúton 5,7 körül iszogat.
Sziasztok audi tulajok és használók! Segítséget szeretnék kérni! Lassan vennék egy audi v VW 1.9 PDTDI-t... Érdekelne hogy a 116 és a 131 lovas 3000es fordulatnál mennyit megy és mennyit fogyaszt. Úgy tudom más a váltó vagy a difi áttételezése.... Ha vakinek ilyen tipus van chippelve akkor az hogy viselkedett utána, Vmax, fogyasztás, melegedés stb....... Ja és ha volt rossz tapasztalat azt is, pl:motor, váltó, turbo, PDpumpakárosodás.... Előre is köszi és várom a válaszokat!
Ez a + 25% Áfa azt hiszem csak az EU-s belépésig van így (addig biztos, viszont addig visszaigényelhetem a német mehrwersteuert, de az csak 16,8 % aszem tehát legaláb 7% bukás), utána magánszemélyként ott fizetem az áfát ahol veszem. Az általam számolt összeg a német áfával együtt van. De ha nincs igazam és fizetnem kell itthon EU-ba lépés után talán még akkor is megéri (fapad helyett csomó extra ugyanazért a pénzért). Valaki meg tudná ezt a kérdést szakérteni?
Hát igen, egy egy 1.9-es 130 lovas cordoba dízel signo felszereltségben elég so extrával (climatronic, abs, 6 lufi, xenon, esp, cd, ülésfűtés, metál) 4,2 millió 260 ft/ euro árfolyamon. Tudom most rosszabb a forint... De itthon 4,7 millió és csak abs van benne.
Véleményt szeretnék kérni erről a mociról olyan emberkéktől akiknek ilyen van. Gondolkozom egy ki autó importáláson 2004. május 1. után az EU-ból és ha minden igaz egész "civilizált" áron lehetne behozni egy ilyen motoros seat cordobát. Sajnos hallottam két esetet a környezetemből benzines seat ibizáról amelyekben a motor egyszerűen leáll.
Alapvetően a motor tartóssága érdekelne, kinek hogy szuperált ne adj isten mi ment szét benne. Tulajdonosi tapasztalatokra lenne tehát nagy szükségem. Nem szívesen kérdezgetném végig a bürokráciát az EU exporttal kapcsolatban ha ez nem egy jó megbizható motor (egyébként úgy tudom ha EU csatlakozás után magánszemélyként veszek autót az EU-ban akkor a helyi áfát fizetem, itthon "csak" a fogyasztási adó helyébe lépő regisztrációs díjat mely ezen moci esetén 160 rugó, de javítsatok ki ha nincs igazam). Ha negatív tapasztalatokat kapok akkor honda jazzt veszek itthon (nem olcsóbb importálni sajna). Előre is köszönöm a segítséget!