Húzz le mindent a panelről, csak a táp legyen rajta. A stby lednek világítania kell - meg másik ledek is világíthatnak. Ha nem, akkor a vezérlés tápja. Ha világít, mehetnek vissza egyesével a perifériák, ahol megáll, ott a gond.
Zanussi ZDS105 keveset használt gép (kb 8 éves évi 3 hónap) a minap a program vége felé, 1 szer már öblített, leverte a fali kismegszakítót. A gép aljában enyhén koszos víz maradt. A kismegszakító visszakapcsolása után nem reagál semmire. Bekapcsolásra LED nem világit. A tápegységes panelen szemre nem látható égésnyom, sérült alkatrész. A fűtőtest biztosíték jó. Műszerek nincsenek nálam nyaralóban van. A kezelő panelt még nem néztem. Lehet ott a hiba? Hogyan tovább? Köszi a segítséget.
Köszi, már megemésztettem a dolgot, de jólesik az együttérzésed, és annak idején a segítséged is. Az LG-re azért esett a választás, mert a direkt drive-os motorra 10 év garanciát ad. Ezzel a géppel lett teljes az LG-s házt.gép parkunk, azaz minden nagygépünk LG gyártmány. A megyében elérhető szervizzel ugyan az LG sem büszkélkedhet, de ha "gond" van az ügyfélszolgálat AZONNAL, szó szerint azonnal segít. A hűtőnknek volt kissebb bibije - olyan ami a használatát nem gátolta, max. kellemetlenséget jelentett -, és a szerviz nem értett a javításához. A bejelentés után az ügyfélszolgálat egy munkanapon belül megoldotta, küldött egy hozzáértő szerelőt, a költsége pedig tört része volt annak amit a szerviz "kalkulált".
Szia, együttérzek veled. Reméltem, hogy sikerül megoldást találnod. Sajnálom, hogy nem. Azt mindenképp jó döntésnek gondolom, hogy nem egy olyan alkatrész (motor) cserét vállaltál be, ami az eredeti gép árának felébe kerül, és ki tudja mi lenne a jövője.
Legszívesebben a fogyasztóvédelmet javasolnám, de annak a mai vezetése mellett nem bízom a korrekt ügyintézésben.
Így csak drukkolok, hogy az új géped megfelelően működjön. A garanciaidőn túl is.
Nagy csoda nem történt, ismételten megerősödött azon elhatározásom, hogy a jövőben, Gorenje háztartási gép csak a (holt)testemen keresztül kerül be a háztartásomba.
Szóval megkerestem az ügyfélszolgálatot, akitől nem villámsebesen, de kb. 3 nap alatt kaptam visszajelzést, hogy adjam meg a gép tipus- és szériaszámát, hogy tisztázhassák a szervizzel hogy mi a hiba. Azt kérdeztem, hogy a motor valóban csak egységben cserélhető-e vagy javítható is? Már itt nem igazán értettem, mit akar egy már nem garanciális gép esetén a szakszervizzel tisztázni. Megadtam a kért adatokat, és jeleztem (ismét), hogy a gép 1.) már nem garanciális;
2.) a jótállásban ill. a honlapon megadott megyei szervíz sajnos nem elérhető, a telefont nem veszik fel, ezért nem a szakszervíz, hanem egy független házt.gép.szerelő (nem a sarki fűszeres) állapította meg a hibát; 3.) a szerelő kérte az ajánlatot a motorra.
Ezután vártam "türelmesen" ismét 2-3 napot, majd kaptam egy újabb mailt, melyben közölték, hogy "ha nem a szakszerviz állapította meg a hibát, nem áll módjukban ajánlatot adni"????? Nem is kértem semmire ajánlatot, kérdeztem!!!
Szóval erről ennyit, lenyeltem a békát, hogy ennek a gépnek annyi, mehet a kukába, és mit volt mit tenni, vettünk egy új gépet az LG-től.
Ha valaki (pl. alkatrésznek) használni tudná, max. 1 héten belül 2 nagytábla milkáért elviheti Agárdról, egyébként megy a hulladékudvarba.
Megtörtént az ellenállásmárés ; szakadást mutatott. A fűtőszál végeinél, a csatlakozópontoknál van valamiféle hőkioldónak látszó kis szerkezet , azok közül az egyiken nem ment tovább az áram.
Át lehetett volna hidalni ,de én inkább az egész egység cseréje mellett döntöttem . Öszzeraktam ,fasza lett .
Úgy látom, a mester most nem elérhető. Írtam neki emailt, de arra sem jött válasz.
Ha holnapig nem válaszol, javaslom, hogy írj a Gorenje ügyfélszolgálatnak: https://hu.gorenje.com/kapcsolat. Írd le a jelenséget, és azt, amit a szerelő mondott, és kérdezd meg, valóban csak teljes motorcserével lehet-e javítani. Nem értek hozzá, de nekem mindenesetre gyanús, nehezen hihető. Ezért azt is kérdezd meg, hogy ők is meg tudnák-e vizsgálni. Persze add meg a lakóhelyedet.
A gép tipusa GV64161 a Gorenje remek terméke. Én "mindössze" annyit tapasztaltam, hogy a progi lefutott, de az edények koszosak maradtak. SOS kitisztítottam a szűrőket, amik nem voltak koszosak, de hátha... Ezután ismét elindítottam, de ismét koszos maradt minden. Nekem túl (a megszokotthoz képest) csendesnek bizonyult, ezért a 2. mosogatás során az időszámlálóra ránéztem, de a gépbe nem néztem be. Le nem éghetett, égett szaga nem volt! Ezután még az aquastop befolyó szűrőjét is megnéztük, az is rendben volt. Amikor a szerelő kijött, elindította a gépet, ami vizet vett, (bár sztem nagyon rövid ideig és a megszokottnál lassabban) majd csak zúgott, és nem történt sajnos semmi más. Innen a diagnózis hogy a motor ill. esetleg annak vmely része a bibis, de a motor csak egyben cserélhető. Köszi a segítséged.
Köszönöm, jólesett az együttérzés, megértés, máshol kaptam már kioktatást hogy először olvassam végig a posztokat, ne a nyafogásom legyen a legfontosabb...
Szóval várom "türelemmel" a mester válaszát, csak lassan reagálnom is kell a javítási ajánlatra.
Igen, azt hogy a motort kell cserélni, az a szerelő mondta, aki megnézte, és az árajánlatot is ő kérte be a gyártótól. Sajnos állítólag csak 1 egységet lehet cserélni, mert - ha jól értettem - egybe (talán egységekben) van "öntve", szóval nem szétszedhető. Én nem vagyok műszaki, csak egy szőke háziasszony, bocs ha hülyeséget írtam.
"sorry ha olyat kérdeznék ami már volt téma." Hát tényleg szégyenés gyalázat, hogy nem olvastad el az eddigi 11861 hozzászólást. Ejnye-bejnye:-)
A viccet félretéve, honnan tudod, hogy meghalt a motor? Az mondta, aki majd cseréni fogja? De ez mindegy is. Várd meg a mester (W211E320T4MATIC) válaszát. Szerintem rövidesen jelentkezik, és mond valami használhatót.
Sziasztok! Új vagyok a fórumon és csak most olvasom a hozzászólásokat, ezért sorry ha olyat kérdeznék ami már volt téma. Van 1 Gorenje mosogatógépem, 4,5 éves és meghalt a motorja. A motor ára 65.000 ft+a szerelő munkadíja. (Az alkatrész ára annyira letaglózott, hogy a munkadíjra rá sem kérdeztem zavaromban) Ja és 5-6 hét a szállítási határidő!
Elsősorban hozzáértőktől kérdezném van értelme javíttatni? Ha nincs, mit tudok csinálni ezzel a ronccsal?
Köszi a gyors visszajelzést, hátha sikerül kicsit felvidulnom tőle, mert igencsak padlón vagyok.
Üdvözlöm! nekem is áll egy Bauknecht gépem. Nekem a vezérlő csatlakozó égett meg. ( WD-40-el tisztítottam és nem szerette) Ha az az Ön gépén jó, akkor szívesen átvenném.
Nekem is Fagor volt az első gépem, használtan vettem, nagyon szerettem. Egyszerű tekerős programkapcsolós. Aztán mikor lett egy (öreg) digitális Bauknecht, anyámnak adtam a Fagort, ő a nemgazdaságosanjavítható kinyiffanásáig használta évekig.
Az a mosogatás után gőzkiengedés, pláne automatikus ajtónyitással, az nekem is egy agyrém. Épp hogy hagyom akár órákig csukva mosogatás után, hogy a forróban csapódjon le a pára, ne a lakást párásítsa nekem!!!! És csak akkor nyitom ki, amikor már nem csap ki a gőz, csak hűteni kell. Mivel beépítős, de nincs beépítve, az ajtaja a bútorlap híján pont résnyire nyitva marad, ha kinyitom, ez szuper, hűteni is, de mindig így van, amíg nem mosogatok csak pakolok bele, hogy ne poshadjanak bent a dolgok, csak száradjanak rá.
Ami az elrendezést illeti, a Hanseatic, amit már említettem, hogy az ajtaja meg hogy újonnan vettem 1-2 éve, na az katasztrófa. Egész egyszerűen az alsó kosara pakolásra használhatatlan nekem. Kénytelen voltam az öreg, kidobás előtt álló Bauknecht kosarát úgy-ahogy flexszel belefaragni, mert nem lehetett a HS kosarába ésszerűen pakolni. Vagy legalábbis nekem nem sikerült megbarátkoznom vele.
Ha rám gondoltál, nekem nincs, de nem is kellene. Ez is egy agyament marketingcucc - nagyjából ellentmond az egész mosogatógép-elvnek (zárt térben a pára kondenzációja), de jól eladható...
A másik agymenés a világító piros pötty a padlón, hogy működik a gép - aztán ha befejezte, átvált zöldre, és három másodperc múlva kikapcsol a gép...
Meg még pár kevéssé elterjedt hülyeség. Közben olyan tervezési bakik (víznyomás ellenőrzés nélküli fűtés, vízmennyiség mérés nyomáskapcsolóval, optikai vízvizsgálat funkció nélkül, virtuális szondák használata, stb), amik jelentősen gátolják a használhatóságot. Arról nem beszélve, hogy a kikapcsolt gépbe beletöltesz x mennyiségű vizet, akkor elindul a szivattyú... és vagy leáll, vagy nem. :-)