Kiszáritod és átlátszo szilikonnal körberagasztod az átlátszo plexi és a lámpatest találkozásánál...ellenörisd le hogy az égöcserére szolgálo kis fedö jol zár-e?
Ha már nem seki vissza a fordulat,vagy magas az alapjárat akkor végére értél az állítócsavarnak,mégsincs elég anyag,akkor kopott az adagolóelem,vagy a hullámos tárcsa. Ha minden ok a vezérlésnél,akkor adagolót elvinném adagolós műhelybe.
A színekkel eddig nem tapasztaltam hogy lenne jelentősége,már az összeshez raktam bosch adagolót,sosem volt gond.
Szép napot! Tegnap sikerült használtan egy Ford Transit 2.4 jumbo csukott kisteherautót. Észrevettem hogy beázott a jobb első lámpája. Mivel nem ismerem a típust, érdeklődnék, hogy javítható -e? Üdv a Gall
Tápszivattyú nem volt az igazi vettem újat príma pumpál könnyen indul reagál füst csavarra végre megjelent a fekete füst Hirtelen gázadásra és terhelésen is utána mentem alapjarati csavarral vissza 850 fordulatra Viszont picit nehezebben esik vissza a fordulat. Ha beljebb csavarom akkor meg vissza se esik a fordulat.
A jelenség ugyanúgy,fenn ál magasabb fordulaton 2500 tol nem húz úgy mint gyűrüzés előtt (alatta viszont jobban)
3000 től szinte semmit nem csinál.
(Turbó tölt rendesen terhelesen 1.03 bart tud)
tapszivattyú jol tol magnesszelepet kihereltem ugyis ugyanaz
a visszatero ag csatlakozója mögött levő pici szűrőt is kipucoltam.
Mi lehet még ?
Még nagyobb előtöltés kéne ?
Esetleg a frissen becsiszolt es beallitott szelepek lehetnek ludasok( szivo 20 kipuff 25 re van lőve)
Esetleg vmit elbasztam szerelesnel es nincs kompresszióm ?
Vagy porlasztó nem enged át eleget?
Mint kiderült nagyobbik narancssárga porlasztóim vannak.
Megárthat neki ha belógatom ultrahangos mosóba ?
A tetején az állítási lehetőség az valójában mire való mit csinál? ( nem nyúlok hozzá de érdekel )
Sose értettem ezeket a színkódokat. Melyik mit tud ?
Tudom ,hogy lucas os volt ott fityeg a kabekotege de bosch Adagoló van rajta ha iveco adagolo elemmel.
Es arra akarok rajonni ,hogy,szepen indul szep csattogós transit hangja van alul is jol húz de 2500 tól nem akar huzni elfogy nincs fekete fust se.
Turbo jo 1.03 bart tud tolteni terhelesen.
(ami feltunt hogy,hidegen az alap járati fordulat alacsonyabb.)
Viszont ami feltűnt lehet azelott is igy volt mielőtt átlátszó csövet kapott uzemanyagnak , hogy a bemenő uzemanyag ágba leállítás után pár perc mulva buborék jelenik meg.
Az adagoló tetején a gázkar mechanika eléggé meg van bonyolítva ilyen össze vissza állítható de valójában az mit állít ?
Sziasztok, tervezgetek, nézelődöm a használt Transitok között, a 2014-2018 között gyártottak érdekelnének( illetve érdekelne fiatalabb is, de kb. ebben az ársávban tudok most ráfordítani) A tiszteletteljes kérdésem az lenne, hogy ti tudjátok, hogy melyik évtől, melyik motor van az Adblue-s rendszerrel megáldva? Köszönöm a segítséget!
Mi lenne akkor ha a tápszivattyút kihagynám a körből.
Onnan az ötlet ,hogy az előző transitom ami leégett( igaz az szívó volt.) De az tápszivattyúnak a helye meg se volt munkálva a blokkon. Ugyanúgy bosch adagolóval működött.
Bemenő ágat ne húzd le,ott nincs nyomás.Nyomás csakk az ac pumpa és a gázolajszűrő ház között van.Vagyis az acről húzd le,tegyél rá egy gumicsövet és azt vezesd ki.Indítózás közben ellövi egy méterre kb.,
Sziasztok! Ford Connect 1,8 TDCI 2008-ban gyártott autóm van, én 2012 óta használom, 220 ezer km van benne. Olyan hiba jött elő nála, hogy megyek az autópályán, és most hogy írom, jut eszembe, hogy idáig csak az autópályán jött elő ez a hiba. Néhány rángás után, nem nagy rángatás szokott lenni. Lelassul az autó és csak lassan tudok vele haladni. Nyilván ha váltok nagyobb fokozatba, akkor gyorsabban megy, de négyesben is max 30-40 km körül. Erő sincs benne. Kivillan a fogaskerék a műszerfalon. Több alkalommal volt ilyen hibája. Először nagy nehezen hazajöttem, leállítottam otthon. Másnap akarok menni a szerelőhöz, indítom, minden oké. Szerelő rátette a műszert, de nem mutatott ki semmit. Oké hagytam, legközelebbi alkalommal ismét csinálta. Félreálltam. Vártam 5-10 percet indítottam, minden okkés. Viszont a múltkor csinálta, de hiába indítottam nem volt jó, várnom kellett addig, amíg teljesen kihűl a motor. Szerelő, műszer, 4. csúcs nem jó, csere és azt mondta a szerelő, hogy biztos ami biztos, üssük ki az AGR szelepet és akkor nem lesz gond. Na, erre, pár hónap elteltével ismét csinálta pontosan 2000 km-t mentem a legutóbbi hiba, javítás óta. Megálltam kb: 5 percet vártam, indítottam és ismét ment rendesen. Mentem 150 km-t nem lassult le. Volt valakinek ilyen hibája? Megköszönöm a tanácsokat!
"Ha beljebb csavartam egy kb 15 fokot akkor alig akar indulni de picit jobban megy.
Ha kiljebb 15 fokot akkor poccintésre indul de méghamarabb elfogy." Az érdekes.Ha a füstcsavart beljebb tekered jobban kell indulnia.Itt valammi nem kerek. Ac pumpa jó? Ha igen akkor adagolóshoz kell vinni az adagolót.
Azon nannyit tudok hogy,mindegyik ugyanakkor nyit.(nagyobbik fajta porlasztó )De amikor nyit akkor mindegyik pisil egy kicsit. Az ora nem mért tovább de mindegyik azonos nyomason kicsivel a pisilés után kezdett el porlasztani rendesen.(egyszerű kézi pumpás porlasztóellenörző)
Mellékes kérdés van ultrahangos mosóm érdemes lenne belerakni a csúcsokat ?
Elérkezett a gyűrűzés szelepcsiszolás csapagycsere stb utáni 5000 km.Jól sikerülhetett mert az olajnívón nem észlelhető az olajszint csökkenése.
Ugye megjegyeztem,hogy gyengébb mint gyűrüzés előtt.
Próbáltam fülre beállítani az előtöltést de pontosan nem tudom ,hogy jó-e. Finoman jár és alul még jól is veszi a lapot. De felülre elfogy 3000 környékén mintha elkeveselne vagy nem is tudom szűrő új csövek tiszták
(próbaképp beraktam egy,elektromls ac-t hatha az uzemanyag nyomas kicsi de semmivel sem masabb mint nélküle.)
Turbónyomás csúcsértéke 1.03 bar. terhelésen.
Gyanúsan nem füstöl ha odalépek neki viszont a fogyasztás az eddigi 900km/tank ról 780km/tank ra változott ami furcsa.
Próbáltam a füstcsavaron állítani.
Hangyafasznyi mozdításra is érzékeny.
Ha beljebb csavartam egy kb 15 fokot akkor alig akar indulni de picit jobban megy.
Ha kiljebb 15 fokot akkor poccintésre indul de méghamarabb elfogy.
Tanácsokat szeretnék kérni es egyszerű instrukciókat az adagoló működéséről dióhéjban:
1 Honnan veszem észre ,hogy túl nagy az előtöltés.
2 A füstcsavar egy m8 as menetű szabvány csavar ami jó hosszú mégis alig hogy hozzáérek drasztikus a változás. Mi történik ha egy,teljes fordulatot tekerek ide oda a vagy mit mozgat egyáltalán? Melyik irányba mit csinál ?
3 A gazhuzo szerkezet ranézésre egy 3 darabból álló összevissza állítható ketyere aminek nem bírom felfogni a müködését de szeretném megérteni
4 Van egy olyan adagolóm egy turbós transitrol aminek az oldalán van pluszba egy bitang nagy behuzotekercs. Az mi célt szolgálhat ?
5 Anno lucas adagolós volt 63kw turbos. Bár mar regen nem a sajat turboja van rajta hanem vmi ugyanilyen blokkos munkagepre valo ami elmeletileg jobb.
Valaki épített rá valami iveco elemes adagolót is viszont feltűnt,hogy nincs olyan fura kiképzésű fej rajta mint pl a Td opel kadetton ( ott a turbósnak más a teteje valami pumpa vagy,plusz vákum.megy rá)
A lenyeg erdemes lenne e szerezni erre is valami turbós fejet?