Keresés

Részletes keresés

somytomy Creative Commons License 2 napja 0 0 34524

Hány helyen van amúgy még az országban kézzel működtetett sorompó?

Előzmény: D F T (34522)
somytomy Creative Commons License 2 napja 0 0 34523

A mögöttes vonat már a másik vágányon ment, gondolom közben véget ért a vágányzár (bár a jelentés erről nem szól).

Előzmény: benbe (34511)
D F T Creative Commons License 2 napja -1 1 34522

Miért, nem tudod? Rákosrendező állomási sorompó.

Előzmény: benbe (34521)
benbe Creative Commons License 2 napja -1 0 34521

Ha tudom, hogy melyik sorompó, levideózok 2*17 perc lezárást, majd följelentést teszek. A közterületfelügyelet kénytelen lesz megakadályozni a sorompó lezárást a továbbiakban.

Előzmény: Bloc de Linie Anulat (34520)
Bloc de Linie Anulat Creative Commons License 2 napja 0 2 34520

Néhány éve jeleztem a főnökömnek, hogy a toronyhoz tartozó mechanikus sorompó és a berendezés kapcsolata olyan viszonyban van egymással, hogy nem csak a max pár percenkénti felnyitás elve nem érvényesül, de a sorompóra kifüggesztett "10 percen túl is zárva tartható Max 17 percig naponta 1X" tábla tartalma is betarthatatlan esetenként szó szerint, máskor meg csak a szolgálattevő aránytalan leterhelésével, és hogy ezzel kapcsolatban lépéseket kéne foganatosítani az illetékes biztosítóberendezési szakszolgálat bevonásával. 

 

Magasan kvalifikált feljebbvalóm lerázott azzal, hogy ez nem az ő dolga, és amúgy sem költenek már érdemben ilyen régi berendezések átalakítására (ez mondjuk konkrétan nem igaz, ha úgy alakul, kifejezetten nagy munkák mennek a mai napig egy-egy átépítés alkalmával, nyilván akkor egy milliárdos keretű átépítésbe jobban befér százmilliós átalakítás, mint máskor tízmilliós. 

 

Megkérdeztem, hogy akkor mi a teendő, ha a kifüggesztett idő letelt, és már megkaptam a következő menetbeállításra utasító rendelkezést.

 

- Legyen beírva a naplóba, hogy forgalmi okból nem lehetett felnyitni a sorompót. 

 

A sorompó azóta is megvan, és szépen kerülgetik a gyalogosok és kerékpárosok a nap nagy részében, amikor meg épp nyitva van, akkor néznek, hogy mi van. 

Előzmény: benbe (34506)
benbe Creative Commons License 2 napja -1 3 34519

Szerintem a budapesti elit szívesen utazna vasúttal, ha legalább a cseh szintet hozná. Azt a cseh szintet, ami mögött a magyar vasút negyedik volt hosszú évekig, de az elmúlt három évben messze mélyebbre süllyedtünk. Így viszont, hogy 14 éve kétharmad van, szerintem bárki jogosan mondja, hogy inkább vegyen az ország mindenkinek egy kocsit, mert olcsóbb, mint ez.

Előzmény: Zugbegleiter (34514)
benbe Creative Commons License 2 napja -1 5 34518

Eljárásrend az, ami egy szituáció előállásakor automatikusan végrehajtásra kerül, méghozzá azonnal, nem az, ami a szituáció előállása után órákkal, tucatnyi vezető döntése után, nagy kegyesen bevezetésre kerül.

 

Tehát: ha a 19:02-kor Pestszentlőrincre érkező S50-es Monorról el sem indult, akkor a 19:03-kor áthaladó, rengeteget késő Napfény IC megáll helyettes, és megáll Kőalsón is, nem az történik, hogy látok egy áthaladó vonatot 19:03-kor, 19:07-kor, 19:27-kor, majd a 19:32-es S50 érkezésének időpontjában bemondja a hangosbemondó, hogy aznap már több S50 nem indul, így a 19:40-kor arra járó következő Z50 megáll végre. Mert így a Lőrinc-Zugló 12 perc csak egy perccel tartana tovább, nem 48 perccel.

Előzmény: r1232 (34515)
Fizolti Creative Commons License 2 napja 0 1 34517

Szerintem nagyon erősen terület és szakterületfüggő, hogy milyen szinten megy a tervezés. Nem segít az, hogy a politika szerencsekeréken sorsolja ki, hogy most akkor itt elindít egy nagyprojektet, vagy ott kihúzza a finanszírozást egy előkészített járműbeszerzés alól. 

Itt pl. egy évek óta tervezett átépítést sikerült addig halogatni, amíg össze nem jött a baleset. 

Aztán vannak itt viszonylag korszerű dolgok, pl. a szolgáltatási oldalon a sűrű ütemes menetrend, ami viszont megint nem feltétlenül van jóban az elavult infrastruktúrával hiányos járműparkkal és létszámhelyzettel - pl. pár éve összeraktak az elvben rendelkezésre álló járműparkra, pályára egy IR menetrendi struktúrát, amit pár hónapnyi rendszeres összeborulás után lazítani kellett, pedig az addig csak pár vonalon, dísznek alkalmazott feltételes megállást is sikerült ide kiterjeszteni. 

 

Előzmény: Zugbegleiter (34514)
scsabi Creative Commons License 2 napja 0 3 34516

Érdemes azért itt a búzát az ocsútól elválasztani, nevezetesen, hogy a vasútvállalati slamperájból minek volt és minek nem volt hatása a baleset bekövetkezésére és kimenetelére. Ami ebből lényeges volt, hogy a mv. nem vette figyelembe a VTK-n, a hideg mozdony miatti sebességkorlátozást, se a lassúmenet-kimutatást, se lassújel előjelzőjét (ami a nyolcvanas lassú kezdetével együtt volt kitűzve). Amúgy amikor a hatvanast meglátta, elkezdett fékezni kb. 200 m-rel a pályahiba előtt, ezért lassult le 76-ról 72-re.

Előzmény: benbe (34511)
r1232 Creative Commons License 2 napja -1 2 34515

Nincsenek eljárásrendek, nincs tervezés, nincs számonkérés

 

Szerinted, a valóság meg más.

 

egyik kormány sem volt képes azokat a szakembereket megtalálni, akik a pofázáson kívül tényleg jó értelemben rendet tettek volna.

 

A valóság meg az, hogy tucatszám voltak ilyen szakemberek, csak a politika vagy a politikai kinevezettek elüldözték őket. Ezen szakemberek dolgoznak több magán társaságnál, szállítmányozásban akár itthon, akár külföldön..

 

20-30-40 éve ebben a miliőben dolgoznak, kiégtek, demotiváltak, alkalmazkodtak a körülményekhez.  

 

A ma vasútját, minden gondja ellenére, össze sem lehet hasonlítani a harminc, de még a 20 évvel ezelőttivel sem. Rengeteg dolog változott, a szervezeti felépítéstől kezdve..

Előzmény: Zugbegleiter (34514)
Zugbegleiter Creative Commons License 2 napja -2 4 34514

A fő gond az, hogy a MÁV-nál nincs normális üzemeltetés. Nincsenek eljárásrendek, nincs tervezés, nincs számonkérés, a munkajogi felelősségre vonáson kívül nincs teljesítmény elvárás, minden ahogy esik, úgy puffan. Ha olyasmi esik szét, amit muszáj megjavítani, azt kikalapálják.

Az egész cég megrekedt a szocializmus rosszabbik felén, éspedig azért, mert egyik kormány sem volt képes azokat a szakembereket megtalálni, akik a pofázáson kívül tényleg jó értelemben rendet tettek volna. Valószínűleg azért, mert ilyen szakemberek egyrészt nincsenek elegen, másrészt pedig fizetni kellene nekik, harmadrészt csak a politika részéről történő zsinóron rángatás a szempont, negyedrészt és legfőképp pedig azért, mert az egész vasút kutyául nem érdekli a magyar (budapesti) elitet, függetlenül annak jobb- vagy baloldali színezetétől. Mégpedig azért nem érdekli, mert a magyar vidéken lakók nagy részének szavazata a.) egy zsák krumplival, b.) hagymázas lózungokkal megvehető, c.) az elit viszolyog az egyszerű emberektől, ezért autóval jár mindenhová. Így aztán rohad széjjel a vasút, mint az összes többi közszolgáltatás. Nos ebben a helyzetben annyira nem csoda, hogy sokan, akik 20-30-40 éve ebben a miliőben dolgoznak, kiégtek, demotiváltak, alkalmazkodtak a körülményekhez.  

Előzmény: benbe (34506)
bárány Creative Commons License 2 napja -1 3 34513

Nem volt vonalismerete sem...

 

Azt a részt nem értem, hogy a sokszoros áramfogyasztás melletti lassulást nem tudta észlelni. 

Előzmény: benbe (34511)
Atis57 Creative Commons License 2 napja -1 1 34512

Szia!

 

  ős régen(60 éve ) még ilyen elképzelések mentén dolgoztak a vasutnál.

 

De ezután jöttek az ujabbnál -ujabb korszakok .

A fő cél ; minden úgy jó ahogy van ! Ha bejelented jól letolnak érte?

 

Ezt ma már sikerült csúcsra járatni." mit érdekel --oldja meg más --vigye elő a balhét!"

 

Az utólsó bekezdésed ilyen szemüvegen át nézve? Látsz kivetnivalót?

 

 

 

 

Előzmény: benbe (34511)
benbe Creative Commons License 2 napja 0 3 34511

Erről tényleg nehéz a mv minősítése nélkül írni. Én végigolvastam, és nem értem gyakorlatilag egyetlen elemét sem az eseménysorozatnak.

  1. Átveszi a terhelésit, de nem nézi meg, hiszen a hibás megfékezettség miatt nem mehetne kilencvennel, de megy.
  2. Átveszi a lassújel-kimutatást, vagy megnézi, vagy szándékosan figyelmen kívül hagyja, hiszen bőven hatvan fölött megy át a pályahibán. De pont a hibán ráfékez, ami akár növelhette is a siklás esélyét.
  3. Nem veszi észre, hogy a fél centis kék oszlopok hirtelen tökig fölugranak a jobb oldali displayn, annak ellenére sem, hogy helytelen vágányon, vágányzár mellett halad, ahol fokozottan számítani lehet arra, hogy gondok lehetnek, tehát érdemes lenne nézelődni.
  4. Beszél a menettel, de őt sem veszi komolyan, hiszen éjszaka lámpa nélkül keres lelógó alkatrészt.

A mögöttes vonat mv-jének is gratulálok, aki rögzített rádión elismeri, hogy 5,5 km-t haladt nagy sebességgel egy olyan pályán, amin jól látta, hogy a fölépítmény és több útátjáró súlyosan meg van rongálódva, de ezt is csak a menet intenzív érdeklődésére, ahelyett hogy odaérve rögtön gyorsfékhez és telefonhoz nyúlt volna. Észlelt és fölfogott egy súlyosan és több szempontból is balesetveszélyes helyzetet (ami nem csak a vasúti, hanem a közúti közlekedést is veszélyeztette), és semmilyen módon nem reagálta le.

Előzmény: f_zoli (34504)
benbe Creative Commons License 2 napja -2 11 34510

Nem baxik senki bejelenteni a csoportos utazást. Egészen egyszerűen az ügyfélszolgálat és az utazásszervezők, föltételezésem szerint a kocsifönntartástól és a kereskedelemtől érkező sugallatra/nyomásra gyakorlatilag annyira sz@rrá tették a csoportbejelentést, hogy jobban megéri reszkírozni.

 

  1. A csoportbejelentő űrlap léte is embertelen. Nekem nem okoz gondot, hogy vonatszámokat keresgéljek és írjak bele, de ennek nem így kellene működnie. Kellene egy chatbot, aminek megmondom, hogy jövő szerdán kilenckor megyünk Kökiről Velencére 30 diák plusz 2 tanár országbérlettel, és a többit megoldja maga. A tanároktól tényleg ne várjuk már el, hogy vasutasok legyenek!
  2. A csoportbejelentésért cserébe semmit, de tényleg semmit nem kapunk! Ha odamegyek a pénztárba, hogy kérek 30 diákot és 2 közalkalmazottit Velencére, akkor öt percig vitáznom kell a pénztárossal, hogy nem akarok bejelentőt írni, de miután megfenyegetem, hogy akkor hatosával fogom megvenni, akkor mindig kiadja gond nélkül. 10 perc az egész. Ezzel szemben a bejelentő: kitöltöm, bent kinyomtatják, aláírják, lepecsételik, visszaküldik, én kinyomtatom két példányban, ugyanúgy odamegyek a pénztárba (mert nem tudom online kártyával kifizetni), ott BESCANNELIK AZT A PAPÍRT, AMIT ŐK KÜLDTEK NEKEM, majd megkapom pontosan ugyanazokat a jegyeket, amit a nem bejelentős megoldásnál kaptam volna, csak 10 p helyett 50 p alatt.
  3. Mióta országbérlet van, már tényleg semmit, de semmit nem kapunk, mivel fizetni egyáltalán nem kell, a fönt leírt kitölt, beküld, kinyomtat, pecsétel, visszaküld, kinyomtat, pénztárba bevisz őrület végén nincs semmilyen tranzakció, pusztán csak a pénztáros kinyomtat egy QR-kódot, amivel a tanárok ingyen utaznak. Azért bumlizok, levelezek, várok 50 percet, hogy kapjak egy rühes QR-kódot, amit azán tényleg el lehetett volna küldeni emailben. Vagy akár az online bejelentő form kitöltése után AZONNAL letölthettem volna pdf-ben.
  4. A helyjegy sem indok erre a hülyeségre, mivel ha odamegyek három hónappal előbb, hogy akkor ezzel a vonattal le, ezzel vissza mennénk, adjon 32 helyjegyet egy kupacba, akkor közli, hogy még nem lehet. Beadni akkor lehet, amikor megnyílik a vonatra a jegyeladás, de mire beküldöm, kinyomtatják, iktatják, lepecsételik, aláírják, visszaküldik, kinyomtatom, beviszem a pénztárba, addigra már csak két kocsi totál különböző helyeire van helyjegy. Azokat kb. 5 perc alatt online is meg tudjuk venni ofőórán telefonon, a diákjaim felének van saját bankkártyája, a többinek körbeadom az enyémet, használja azt. Itt az a legjobb, hogy milliméterre ott vagyunk 5 perc munkával mi is, ÉS A VASÚT IS, mintha bejelentőznék, csak spóroltam két órát.
  5. 12 év osztályfőnökség alatt soha nem biztosított a vasút számunkra együttes elhelyezést, de még csak erősítést sem. Hét éve Egerben öt iskola osztályai álltak a peronon, várták a pesti sebest. Körbenéztem, minden ofő szorongatta a bejelentőjét a kezében. Én oda jártam egyetemre, milliméter pontosan tudtam, hol lesznek a FLIRT ajtajai. Mi ültünk; 4 másik osztály, a 200 szokásos utas, és a pénteken egyetemről hazautazók meg nem, mert a MÁV elb..., és a két órával későbbi sebes szerelvényét küldte triplán, a miénk szóló volt.
  6. Márciusban is bejelentőztem, Velencére befutott a szóló FLIRT, rajta kb. 250 utas, mi voltunk 67-en. Még jó, hogy nem Debrecenből jöttünk a Cívissel!
  7. Tavalyelőtt szeptemberben hiányzott egy kocsi a szegedi IC-ből, amivel jöttünk haza. Szerencsére nem a miénk, de így is álltak körülöttünk sokan, és közülük sokan nagyon csúnyán néztek a diákjaimra, hogy nem adják át a helyet, pedig a helyjegy által rendelt helyen ültek. Mi lett volna, ha a mi kocsink hiányzik? Nekem nincs jogi lehetőségem arra, hogy ha a szülők ahhoz adták a hozzájárulásukat, hogy fix ülőhelyen vonatoztatom a gyerekeiket, akkor utána mégis fél lábon állva jöjjünk haza, hiszen olyan fokozott balesetveszélynek teszem ki őket például egy vészfékezéskor, amiről a szülők úgy gondolhatják, hogy a kirándulás alatt nem fog fönnállni. Vajon ilyenkor mehetnénk a következővel, ahol adnának fixen ülőhelyet? Vagy ha ez az utolsó vonat, fizetnék a szállodát 30 embernek?
  8. Én szeretek túrázni is, ezért ősszel Sáferkútra utaztunk, majd Diósjenőről vissza, közben megnéztük Drégely várát. Itt próbáltam bejelenteni, de nem tudtak mit kezdeni azzal, hogy annyit tudtam mondani, hogy vagy a négy órás, vagy az öt órás vonatot érjük el visszafelé. 8 munkanapra előre se a dagonya nagyságát, se a drégelyi kilátás szépségét, és mivel új, nulladikos osztályom van, az ő tempójukat sem tudom pontosan fölmérni, így esélyem sincs megmondani, hogy _pontosan_ melyik vonattal jövünk vissza. Erre sincs semmiféle megoldás. Mondjuk ott fixen tripla motorvonat van, nem aggódtam különösebben, annyi, hogy visszaúton ingyen jöttünk, mert nem sikerült rábeszélni egyik jegyvizsgálót sem, hogy jegyet adjon el nekünk, főleg, miután meghallotta, hogy öten útmegszakítanak Vácott, mert elmennek cukrászdázni, kettejüknek pedig megyebérlete van, így csak Szokolyáig kell nekik jegy.

Nyilvánvalóan sokkal lelkesebbek lennénk a bejelentés iránt, ha

  1. egy sokkal gyorsabb, fölösleges köröktől mentes folyamat lenne;
  2. minden esetben együttes elhelyezést biztosítana;
  3. nem a többi utas kárára történne a helyfoglalás, hanem többletkapacitást biztosítanának;
  4. a megigényelt szolgáltatásért felelősséget vállalna a vasút, mivel az átlag utas a saját felelősségére utazik, az én 30 csibém viszont az enyémre, és elvárnám a professzionális hozzáállást és problémakezelést.

Valószínűleg csak én vagyok ennyire pechhes, mert az egyik kollégám pár hete megkérdezte, mi az az üresfutási díj, így szerintem ők kaptak különkocsit. Legalábbis remélem, hogy kaptak, és nem csak rutinból kiszámlázták nekik!

Előzmény: Adani_ (34500)
benbe Creative Commons License 2 napja -1 5 34509

Mivel sokan, sok irányból, lényegesen több információ birtokában ítélik meg és vitatják meg a helyzetet, mint a pályán vagy a pálya szélén helyhez kötött személyek. Lásd hány bírói hiba van még VAR-ral is, amit a nézők TV-képernyőn egyértelműen láthatnak. Nem arról van szó, hogy ha a bíró ott ülne közöttük, akkor is rossz döntést hozna, hanem arról, hogy ahol a bíró van és a döntéseit hozza, nincs minden információ birtokában, míg a kocsmában kiabálók igen.

Előzmény: kulivonat (34498)
benbe Creative Commons License 2 napja -2 5 34508

A KBSZ-ben is jellemzően ex-vasutasok és hasonló ívásúak, tehát például közlekedésmérnökök vannak. Persze, a MÁV az ő javaslataikat is hülyeségnek gondolja (szerintem 30%-ban jogosan, de 70%-ban nagyon nem), de vannak dolgok, amikre ők sem keresik a megoldásokat, vagy találják meg a jó megoldásokat. Németországban ebben is fontos szerepet játszik az utasokat tömörítő egyesület, akik érdemben tudnak hatni a vasútra sokféle kérdésben. Ugyanígy általánosan is egy cég működtetésekor vagy egy projekt levezénylésekor bizony szükség lehet máshonnan jött, külsős tanácsadók bevonására, mert ők azt veszik észre, amit az ott dolgozók, akik belülről látják a helyet, már kizárnak az elméjükből.

Előzmény: H_CS (34497)
benbe Creative Commons License 2 napja -1 5 34507

Az önjelölt szakértőzés és a kioktatás mindig akkor kezdődik, amikor elfogynak a konkrét érvek. Amikor nagyon sok éve először bedobta valaki (még az is lehet, hogy én magam), hogy a feltételes megállókba lehetne fölszállásjelzőket telepíteni, mint Ausztriában és Svájcban, senki nem kezdett a praktikus problémákon gondolkodni, ígyszerűen leírta az első arrajáró vasutas, hogy "Civil vasúti jelzőberendezést az Utasítás szerint nem kezelhet." És ezzel az ötlet túl is lett tárgyalva.

Előzmény: H_CS (34496)
benbe Creative Commons License 2 napja 0 5 34506

Aki szeret valamit, ami nem működik, az igyekszik azt (legalább egy kicsit) megjavítani. Nyilván Kovács II. Géza váltókezelő nem tud új kocsikat venni a Zemplén IC-hez, de például írhat emailt a szolgálati felsőbbség felé, jelezve, hogy balesetveszélyesen benőtt a tornya melletti útátjáró környéke, és ezt addig ismételgetheti, amíg valaki ki nem jön és le nem vágja. A 142-esen, a Derkovics úti átjárónál egy órája majdnem elütött valakit vagy valamit a Csörgő, akkorát kürtölt és fékezett (csak hallottam, nem láttam sajnos). Nyilván működött a sorompó, különben a vonat nem indult volna tovább azonnal, tehát persze a betolakodó a hülye, de a hülyék életét is meg kellene védeni, így például a MÁV birtokvédelemben kérhetné a kilátást akadályozó kőkerítések rácsosra cserélését, vagy földobhatna a lámpaoszlopra egy tükröt. Egyik sem egy aluljáró ára, egy hónap alatt le lehetne zongorázni mindkettőt.

 

Az ide írni kívánó nem-vasutasoktól szerintem azért a legfontosabb utasítások, szabályzatok és eljárások nagyjábóli ismerete nem irreális elvárás.

Előzmény: Zugbegleiter (34495)
benbe Creative Commons License 2 napja -1 3 34505

Én amúgy bírom Dávidot, de a legutóbbi posztsorozata, amiben a Fővárost gyalázza azért, mert nem épült meg a Műegyetem rakparton a villamos, az elég undorító és szakmaiatlan volt. A BFK nem egyeztetett a Fővárossal, csak kitalálta, hogy leaszfaltozza a villamosépítés közben az egész rakpartot, amire az engedélykérlmek beadásakor a Főváros jelezte, hogy némi fákat és egy rendes kerékpárutat is szeretnének (ami egyrészt nyilvánvaló, másrészt a meglévő fővárosi tervekben is így volt). Most, azután pár évvel, hogy az állam elvont minden pénzt a Fővárostól, Dávid azzal keni ezt el (és kerüli el újra és újra azt a kérdést, hogy honnan tudna _Ő_ forrást szerezni), hogy a Főváros ezzel az abszurd kérésével megakadályozta az építést. Hát ez bizony a szoci tempó a javából.

Előzmény: Fizolti (34494)
f_zoli Creative Commons License 2 napja 0 2 34504

Erős mozdony a Vectron... biztos hogy nem lóg semmi, lezárom oszt' hazamegyek. 

Előzmény: tom sawyer (34479)
Fizolti Creative Commons License 2 napja 0 1 34503

Megjelent pár új zárójelentés, köztük a Keletis utasokkal klíma nélkül tolatós, ablakkitörős esemény, két közfeltűnést keltő kisiklás (Miskolc-Nyékládháza, Karcag-Püspökladány):  

 

http://www.kbsz.hu/j25/hu/vasuti-koezlekedes

Zugbegleiter Creative Commons License 2 napja -2 3 34502

Ebben igazad van. Viszont azt hiszem, hogy aki tényleg rendelkezik szaktudással, az képes megvédeni magát, és meggyőzni a megfelelő szürkeállománnyal rendelkezőket ezen a fórumon is. Függetlenül attól, hogy vasutas az illető, vagy sem. 

Az tény, hogy retteneseten elment a világ a magyar vasút mellett, de ez egyre inkább az egész országra igaz. Mindazonáltal, én tisztelem a magyar vasutasokat, hogy valahogy mozgásban tartják még ezt a romhalmazt. Nem szabad ezt lebecsülni.

 

Más kérdés hogy valóban továbbképzésekre szükség lenne, nagy számban. Csakhogy az oktatási-képzési rendszer szétesett, még az egyetemi képzés is poros, a napi üzemvitelen való felülkerekedésre képes emberek száma elenyésző. Autodidakta módon azért elég kevesen képesek arra, hogy az európai trendeket kövessék, magas lovon ülve ezt számon kérni szerintem méltatlan. Főleg, hogy elérhető szakirodalom még angol nyelven se nagyon van, nemhogy magyarul.

 

 

Előzmény: H_CS (34496)
jbaal Creative Commons License 2 napja -5 2 34501

És ilyenkor te vagy a kötsög, ha nem enegded előre szegény kisiskolás gyerekeket, és nem várod meg a 2 óra múlva jövő következő járatot, miközben te éppen a munkába igyekeznél, aminek az eredményéből működik az országbérletes vasút is.

Előzmény: Adani_ (34500)
Adani_ Creative Commons License 2 napja -5 1 34500

Igen, ez régi probléma, hogy baxnak bejelenteni a csoportos utazást. Igaz megvan az is, hogy ha pl. egy vicinális vonalon 3 kiránduló osztály is menne ugyanakkor, akkor szintén nem férnek fel, mert 1 pótkocsit még valószínűleg  tudnak keríteni a szóló Bz mellé, de kettő vagy három már nem biztos, hogy van. De ha nem is szólnak, akkor biztosan nem lesz egy pótkocsi sem, elvégre a gondolatolvasás és a jövőbe látás képessége nem felvételi követelmény. 

 

 

Előzmény: H_CS (34499)
H_CS Creative Commons License 3 napja -1 0 34499

Ez viszont tökös a MÁV részéről. Gondolom megtalálják az illető pedagógusokat, elbeszélgetnek velük és kapnak legalább egy értelmezhető pénzbüntetést, hogy elgondolkozzanak. De akár foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt büntetőeljárás is indítható lenne ellenük.

 

Egyelőre erre kellene oktatni a pedagógusokat: https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/kirandulasszervezok-figyelem-csoportos-utazasnal-szukseges-elozetes-regisztracio

Nagyon zavaró a bejelentetlen diákcsoportok miatt túlzsúfolt vonat. Ha valaki nem fér fel, és muszáj neki egy felelőtlen tanár miatt megvárnia az egy órával későbbi vonatot (utaslemaradás) az igen fusztráló tud lenni.

Előzmény: Zugbegleiter (34482)
kulivonat Creative Commons License 3 napja 0 7 34498

A focihoz is a lelátón ülők értenek jobban.

Előzmény: H_CS (34496)
H_CS Creative Commons License 3 napja -4 3 34497

A balesetek kapcsán a vasutasok felé általában megfontolásra javasolható, hogy keressék a rendszerszintű hibákat, és ne elégedjenek meg azzal, hogy az autós/gyalogos volt a hülye. Mert persze, hülye volt, csakhogy a vasútnak amennyire lehet, hülyebiztosan kellene működnie, és ennek a kritériumnak bizony nem felel meg mindenben.

 

Erre van a Közlekedésbiztonsági Szervezet. Aki kiad egy rakás zárójelentést meg biztonsági ajánlást, amiket a MÁV vezetése elvből elutasít, hogy "ne akarja megmondani nekik a balesetvizsgáló, hogy ki kéne vágni a fákat, meg tartsák tisztán a síneket"

 

Ui: nemrég Békéscsabán éppen egy vasutas volt a hülye, nem pedig az autós/gyalogos. Állítólag mozdonyvezető volt, akit elütött a vonat.

Előzmény: Zugbegleiter (34495)
H_CS Creative Commons License 3 napja -8 4 34496

...de időről időre jöttek olyanok, akik mindenkinél többet tudtak.

Esetleg az is elképzelhető, hogy ezek az olvtársak az elmúlt 25(!!) évben kissé belefáradtak az újabb és újabb hullámokban jelentkező önjelölt szakértők önszakértelmével való hadakozásba...

az is elvárható, hogy a külsősök rendelkezzenek annyi szakismerettel, amennyi a nyilvánosan 2 kattintással elérhető szabályzatokból (F.1, F.2 pl.) megszerezhető.

 

Mindenki "önjelölt szakértő"-nek van titulálva, aki nem a váltót dobálja, vagy a kontrollert tekeri minimum 20 éve. Van, aki az "önjelölt szakértő"-nek kikiáltottak között, aki ezeket a hivatkozott vasúti utasításokat ismeri. És tudja, hogy ami ezekben le van írva, az sz**.

Lehet, hogy rendelkezik összehasonlítási alappal más országok vasútjának működésével kapcsolatban. És/vagy ismer jogszabályokat, közutas és vasutas szabványokat, tervezési irányelveket, netán rendelkezik közgazdasági ismeretekkel is - amiket a tisztképzőn nem tanítanak, mert az engedélykéréshez és a jegyek lecsipogásához nem szükségesek ezek az ismeretek.

 

De ezek az emberek itt csak "önjelölt szakértő"-nek vannak kikiáltva, megbélyegezve, és még meg is van mondva nekik, hogy "ők ugyan semmit se értenek a vasúthoz"...

 

Nem tudhatod, hogy kivel állsz szemben. Ugyanez visszafelé is igaz. Lehet, hogy az okoskodó éppen azzal áll szemben, aki az utasítást írja...

Előzmény: Zugbegleiter (34495)
Zugbegleiter Creative Commons License 3 napja -3 2 34495

Szerintem nincs igazad. Az ide írogató "ősdolgozók" valószínűleg szeretik a munkájukat, következésképp a vasutat is, mert ha nem tennék, mással töltenék az idejüket, minthogy itt vitatkoznak.

Azt sem gondolom, hogy bármelyik vasutasnak személy szerint jó úgy, ahogy működik a rendszer.

A probléma a MÁV egész szervezeti rendszerével van, amely nem a dolgozó egyéni problémája. (Illetve hát dehogynem, csak nem tud ellene mit tenni.)

 

Az egy másik, jogos igény, hogy a fórumra írogató vasutasok próbáljanak úgy fogalmazni, hogy azt kívülállók is megértsék, viszont ugyanakkor az is elvárható, hogy a külsősök rendelkezzenek annyi szakismerettel, amennyi a nyilvánosan 2 kattintással elérhető szabályzatokból (F.1, F.2 pl.) megszerezhető.

 

A balesetek kapcsán a vasutasok felé általában megfontolásra javasolható, hogy keressék a rendszerszintű hibákat, és ne elégedjenek meg azzal, hogy az autós/gyalogos volt a hülye. Mert persze, hülye volt, csakhogy a vasútnak amennyire lehet, hülyebiztosan kellene működnie, és ennek a kritériumnak bizony nem felel meg mindenben.

Előzmény: jbaal (34492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!