Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
Nem igazán a "retró" volt itt a hangsúlyos a Gigant esetén, hanem az 50 éves évforduló.
De amúgy az utóbbi 3-4 évben szaporodtak csak így el a személyvonatok élén, előtte kb. a 90-es, 2000-es évek fordulójáig visszamenőleg eléggé eltűntek az ablakos vonatokról. Viszont régebben meg a combos balatoni vonatok élén azért rendszeresek voltak, tehát ilyen szempontból retrónak is mondható.
Amikor nagymozdonyos a 03/02, azt most elv ben Cellből kell kiadni, az ottani keretből. Pécs csak kocsikat kell adjon a reggeli vonatra, amivel zömében mennek a zánkai csoportok.
múltkor a pécsi ic-t az 375-ös szili vitte keletiből, legalább 7 kocsi volt, 4 ic, 1 vezérlő, többi halbi, dombóvárig végig minuszos volt mindkét szakaszon
pedig ez még 630-assal sem jön össze soxor, kevesebb kocsival sem
elvileg martonvásár és érd alsó elág után a "lejtőkön" rendszeresen "fékeznek" lassítanak a vonatok, tehát itt is könnyen elérnék akár 120+ -t ezek a mozdonyok is
Az off fővonalon az 1092-es Szili elég patent erős gép jelenleg.
Az egyik vezér -1, -2-vel ér minden megállóba a bokorugró 8 kocsis személlyel. A másik ugyanazon a vonalon ugyanazzal a vonattal pár nappal korábban összeszedett +14-et. Azt hittem a gép hulladék, aztán rájöttem, hogy nem.
Jelenleg a kaposvári IC-knek is hosszabb a menetideje Dombóvárig a keresztek miatt. Ha azok is kétóránként járnának, akkor még egy kicsit hosszabb lenne, mert akkor még Kurdon is kereszteznének. Persze mehetnének más menetvonalon is a kaposvári IC-k, de akkor a személyvonatok menetvonalát kellene módosítani, és nem érnének át a pusztaszabolcsi pókból a dombóvári pókba.
Másik ok lehet, hogy a 40-es vonalon alapvetően csak a nagyobb távolságú forgalom jelentős (Budapestről Pécs, Kaposvár, Szekszárd felé), nincsenek olyan közelebbi célpontok, ahova indokolt lenne óránként járni (ahogy pl. a 20-ason Veszprém). Nyilván a közelebbi célpontokra igénylik az utasok jobban a sűrűbb követést. És még a vonalon belül sincsen olyan nagy igény, hiszen alig van nagy város (ellentétben a szegedi IC-kel, ahol sok utas nem Budapest viszonylatában utazik, hanem csak egy szomszédos városba).
Ettől függetlenül hallani ilyesmi hosszabb távú tervekről, de ehhez valószínűleg a pályához is hozzá kellene nyúlni, nem lehetne azonnal észszerűen megvalósítani.
ma tapasztaltam én is max 100-zal száguldást Fehérvár és Bp között, Fehérváron már 18 perc késése volt, de nem érdekes módon nem lett sokkal több Kelenföldön sem. Asszem a 431 014 vitt minket.