Keresés

Részletes keresés

jbaal Creative Commons License 2024.06.04 0 3 29663

Nem igazán a "retró" volt itt a hangsúlyos a Gigant esetén, hanem az 50 éves évforduló.

 

De amúgy az utóbbi 3-4 évben szaporodtak csak így el a személyvonatok élén, előtte kb. a 90-es, 2000-es évek fordulójáig visszamenőleg eléggé eltűntek az ablakos vonatokról. Viszont régebben meg a combos balatoni vonatok élén azért rendszeresek voltak, tehát ilyen szempontból retrónak is mondható.

Előzmény: DJ. Bakter (29658)
DJ. Bakter Creative Commons License 2024.06.04 0 0 29662

Vasárnap láttam a Dél-Balatonon :)

Előzmény: M41 2180 (29661)
M41 2180 Creative Commons License 2024.06.03 0 0 29661

Kíváncsi lennék hol látsz közforgalomban Bko kocsit. Esküszöm bárhol is van, utazok velük!

Előzmény: DJ. Bakter (29658)
zjakabfi Creative Commons License 2024.06.03 -1 0 29660

Aki orszagberlettel száll fel Gyenesdiason 9601-re Szentgyörgyön túlra, az egy szentgyörgyi éjszakát nyert és egy ingynjegyet 849/18509-re.:)

zjakabfi Creative Commons License 2024.06.03 -1 0 29659

Főszezonban biztos lesz több traxxx, most 3 forog.

Előzmény: DJ. Bakter (29658)
DJ. Bakter Creative Commons License 2024.06.03 0 0 29658

Fura, hogy a Gigantot retronak mondják, pedig éppen az még az "újabb" mozdonyok között szerepel a sok Szili mellett.

És nem mellesleg a Dél-Balatonon amire nem jut Traxx, arra Gigant jut.

A Gigant nem retró, hanem a jelen, és még 30 évig velünk marad. Ahogy a Szili is. És természetesen a Bko kocsik is.

Előzmény: jbaal (29656)
M41 2180 Creative Commons License 2024.06.03 0 0 29657

Coronában rendszeresen látom. 

Előzmény: zjakabfi (29655)
jbaal Creative Commons License 2024.06.03 0 0 29656
Előzmény: Down under (29653)
zjakabfi Creative Commons License 2024.06.02 -1 0 29655

Az a CAF kocsma jar még valamerre rendszeresen?

Előzmény: mcg (29654)
mcg Creative Commons License 2024.06.02 0 0 29654

Igen, tegnap és ma 2 keszthelyi körön fülkés kocsik voltak komforttal...meg CAF kocsmával...

Előzmény: Down under (29653)
Down under Creative Commons License 2024.06.02 -1 0 29653

Retró nap volt ma a déli parton?

Szakadt miskolci, meg békéscsabai Bd-s kocsik voltak az egyik Balaton IC szerelvényben!

Már a halbik is döglenek?

mcg Creative Commons License 2024.05.31 -1 0 29652

Amikor nagymozdonyos a 03/02, azt most elv ben Cellből kell kiadni, az ottani keretből. Pécs csak kocsikat kell adjon a reggeli vonatra, amivel zömében mennek a zánkai csoportok.

Előzmény: flash_back (29626)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.30 -1 0 29651

Hogy sikerült a próba?

Előzmény: FOMA (29648)
M41 2180 Creative Commons License 2024.05.30 -2 0 29650

Egy erős Szilinek nem akadály 10 kocsi sem, ha hozzáértő tapasztalt mV van a vezérálláson. Ilyenkor élmény az utazás. 

Ez a két dolog viszont nem mindig találkozik. 

Előzmény: nememlexemki (29644)
traxxtoto Creative Commons License 2024.05.30 -2 0 29649

1 motorral és 8 kocsival is lehet pontos a vonat 😁

Előzmény: r1232 (29641)
FOMA Creative Commons License 2024.05.30 0 0 29648

14880

Előzmény: zjakabfi (29646)
LassítottSzemély Creative Commons License 2024.05.30 0 0 29647

Talán lesz 37 is

Előzmény: nememlexemki (29642)
zjakabfi Creative Commons License 2024.05.30 -2 1 29646

A 18802-vel?

Mert nem az van rajta...

Igaz most Lengyeltótinál áll, latható indok nélkül, remélem nem gázolt.

Előzmény: Ugly Kid Joe (29634)
r1232 Creative Commons License 2024.05.30 0 1 29645

42-45 perc volt az Csörgővel..

Előzmény: nememlexemki (29642)
nememlexemki Creative Commons License 2024.05.30 -1 1 29644

múltkor a pécsi ic-t az 375-ös szili vitte keletiből, legalább 7 kocsi volt, 4 ic, 1 vezérlő, többi halbi, dombóvárig végig minuszos volt mindkét szakaszon

 

pedig ez még 630-assal sem jön össze soxor, kevesebb kocsival sem

Előzmény: M41 2180 (29638)
nememlexemki Creative Commons License 2024.05.30 0 0 29643

elvileg martonvásár és érd alsó elág után a "lejtőkön" rendszeresen "fékeznek" lassítanak a vonatok, tehát itt is könnyen elérnék akár 120+ -t ezek a mozdonyok is

 

 

Előzmény: Barry Unger (29640)
nememlexemki Creative Commons License 2024.05.30 0 0 29642

mikor még m41 vontatással jártak a tapolcai vonatok, 92-100 közötti tempóval 39-40 perc alatt értek át fehérvárra "abroncstól függően"

lassú jelek nélkül

tehát ez a mostani 38-39 perces menetrend tartható 100-as tempóval egy kicsit jobb gyorsulással, és a lejtmenetekben lévő további gyorsulással

 

 

Előzmény: Barry Unger (29635)
r1232 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 29641

Az 1014 egy motorral is elég jól megy, ha épp nincs egyenirányító zárlat.. 4-5 kocsi nem volt probléma vele, simán tartotta a menetidőt.

Előzmény: V43 - 1157 (29637)
Barry Unger Creative Commons License 2024.05.29 0 0 29640

Az volt az érdekes, hogy Háros előtt az IC kocsi kijelzője alapján végül egyszer sikerült 120-ra felgyorsítania, csak akkor már minek.

Előzmény: V43 - 1157 (29637)
V43 - 1157 Creative Commons License 2024.05.29 -2 0 29639

Van aki a rommá lazított balatoni téli menetrendben is csak késni képes.  De ezért felelősségre vonni nem is szokás,  talán nem is nagyon lehet senkit.

Szimplán csak idegesítő,  ha a mögötte haladó, azonos sebességű vonattal sem lehet haladni.

Előzmény: M41 2180 (29638)
M41 2180 Creative Commons License 2024.05.29 -2 1 29638

Ezzel maximálisan egyetértek. 

Az off fővonalon az 1092-es Szili elég patent erős gép jelenleg. 

Az egyik vezér -1, -2-vel ér minden megállóba a bokorugró 8 kocsis személlyel. A másik ugyanazon a vonalon ugyanazzal a vonattal pár nappal korábban összeszedett +14-et. Azt hittem a gép hulladék,  aztán rájöttem, hogy nem.

Előzmény: V43 - 1157 (29631)
V43 - 1157 Creative Commons License 2024.05.29 -2 0 29637

1014 egy legendásan szar gép,  és évek óta egymotoros. Ott akkor nem a menni nem akarás volt.

Előzmény: Barry Unger (29635)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.05.28 0 1 29636

Jelenleg a kaposvári IC-knek is hosszabb a menetideje Dombóvárig a keresztek miatt. Ha azok is kétóránként járnának, akkor még egy kicsit hosszabb lenne, mert akkor még Kurdon is kereszteznének. Persze mehetnének más menetvonalon is a kaposvári IC-k, de akkor a személyvonatok menetvonalát kellene módosítani, és nem érnének át a pusztaszabolcsi pókból a dombóvári pókba.

Másik ok lehet, hogy a 40-es vonalon alapvetően csak a nagyobb távolságú forgalom jelentős (Budapestről Pécs, Kaposvár, Szekszárd felé), nincsenek olyan közelebbi célpontok, ahova indokolt lenne óránként járni (ahogy pl. a 20-ason Veszprém). Nyilván a közelebbi célpontokra igénylik az utasok jobban a sűrűbb követést. És még a vonalon belül sincsen olyan nagy igény, hiszen alig van nagy város (ellentétben a szegedi IC-kel, ahol sok utas nem Budapest viszonylatában utazik, hanem csak egy szomszédos városba).

Ettől függetlenül hallani ilyesmi hosszabb távú tervekről, de ehhez valószínűleg a pályához is hozzá kellene nyúlni, nem lehetne azonnal észszerűen megvalósítani.

Előzmény: zjakabfi (29632)
Barry Unger Creative Commons License 2024.05.28 0 2 29635

ma tapasztaltam én is max 100-zal száguldást Fehérvár és Bp között, Fehérváron már 18 perc késése volt, de nem érdekes módon nem lett sokkal több Kelenföldön sem. Asszem a 431 014 vitt minket.

Előzmény: V43 - 1157 (29631)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2024.05.28 0 1 29634

30.-án lesz a "főpróba"...

Előzmény: r1232 (29630)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!