Keresés

Részletes keresés

gabor144 Creative Commons License 2024.03.27 -1 1 23817

További ötlet: Annak mennyi realitása lenne, hogy a Tisza-tó a személy menetvonalán és megállási rendjével elmegy Debrecenig? A személy szerelvénye - ha nem forog be más vonalra - 13.11-nél korábban nem indul vissza Debrecenből. Azt el nem tudom képzelni, hogy ne lehetne olyan menetvonalat találni, amin elküldhető Debrecenbe úgy, hogy időben odaérjen. Akár sebesként. De még akár szerelvényként közlekeddtetés sem kizárt. Vagy 9 perc túl szoros a gépcserére és nem lehet még pár percet kipréselni? És persze így a helyi utasok ia a Tisza-tó vonatot terhelnék, de nem hiszem, hogy olyan sokan lennének, hogy gondot okozna, legfeljebb +1 kocsi kell.

 

Akkor már az ellenirány is mehetne így, a Debrecenből 17.11-kor induló személy menne tovább Budapestre, úgy nézem beférne az Agria után. Így persze a közvetlen pesti kapcsolat egy órával későbbre kerül, de az szerintem nyáron nem olyan nagy baj, szerintem még jobb időfekvés is lenne. 

 

Nyilván ennek is vanak hátrányi és ára, de a 36 perces várakozás annyira durva, hogy a kiváltására be kellene vállalni meredekeb dolgokat is. 

 

Előzmény: névtelen (23792)
KVZOLI Creative Commons License 2024.03.27 0 0 23816

Én 1998 és 2000 között sokat melóztam kiküldatésben Miskolcon.

Sopron,Szombathely,Cell felé a Tiszairól mindig a 6-ról indultak a gyorsok,sőt akkor volt a Miskolc-Prága közötti Slovan nemzetközi gyors,az is onnan indult meg oda érkezett.Az érkező hozta magával a Sopron-Ózd stokkot.Sőt a Bartók EC is oda érkezett meg onnan indult.

Előzmény: trebront (23810)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 23815

Köszönöm 

Előzmény: V43.1371 (23814)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 23814

Vasúton logikát keresni? Nehezen, de találni. A vágányszámozás ősidőkre nyúlik vissza. A Keleti forgalombahelyezésekor elég volt az 5 csrnokvágány. Azután, ahogy a forgalom növekedett, már csak a külső részen bővíthettek. Először jött az egyik oldal, azután a másik. Viszont a két külső oldalnak nem adtak egyforma rendszert, mert akkor azt is kellett volna közölni, hogy a külső jobb, vagy külső baról indul. Valszeg ezért lett az egyik oldal számos, a másik oldal betűs. Az biztos, hogy az új 1-13-ig terjedő számozás bevezetése után egy ideig káosz volt, már csak abból is következtetek, hogy a helyes vágányiformáció birtokának megszerzéséhez elég gyakran felkopogtattak  még a mozdonyra is.

Előzmény: M41 2175 (23808)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 23813

A vágányhálózatban nem sok volt a változás, talán az egyik, hogy a csarnokban megszüntettek egy vágányt, hogy szélesebb peronokat nyerjenek, valamint a Kerepesi út melllett lett egy-két plusz vágány.  Inkább nekünk volt nagy változás a tolatási mozgásoknál szinte az összes alkalmazott  elnevezések (váltók, váltócsoportok, vágányok, vágánycsoportok) nevének megváltoztatása az új bizt.ber. üzembehelyezésével.

Előzmény: M41 2175 (23809)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.27 0 0 23812

Valami rémlik, méghozzá, hogy a 20-as 30-as váltócsoportok cseréje zajlott? talán a 300-as körül is? Hajaj! A történések hosszabbodnak, a memóriám meg rövidül.

Előzmény: Arkimbz (23805)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 23811

Részben erről hallottam meg tán az ózdi gyors is a 6 ról indult talán. Viszont az átépítés előtt másabb lehetett mert pl a Lillafüred Expressz a mai 9. vg helyén állt meg.

Előzmény: trebront (23810)
trebront Creative Commons License 2024.03.26 0 0 23810

90es elején pénteken a délutáni sopron-miskolc gyors a 6-soról indult (mai számozás), és a Rákóczi (Kassa) is ide jött be vasárnap esténként.

a miskolci IC-nek az elején nagyon sokáig az 5-ös volt a fix helye (mai számozás).

ezt csak mint akkori (péntek-vasárnap) utas írom .. végtelen tömeg volt diákokkal, kiskatonákkal

Előzmény: M41 2175 (23808)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 23809

Mondjuk egy 1987 előtti vghálózati rajz sokat segítene az értelmezésen. Mert gondolom a százlábúig ugyan az volt a be ki haladó mint most csak a százlábútól a pá el yaudvar területén volt más

M41 2175 Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 23808

Köszönöm csak gondolom azért változtatták meg a peronelosztást mert az a és b érthetőbb mint a J és B nem? Mármint a tiszain.

A keletinél ezek a betű meg számos vágányok annyiban furcsa hogy sehogy nem vágom benne a logikát. A borsodiak gondolom akkor még bentről indultak nem? A csarnokból

Előzmény: V43.1371 (23802)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.26 -1 0 23807

Hallod gyerek voltam akkor de most hogy mondod rémlik valami 1994-95-ből apuék a Kossuth Rádióban halgatták mikor bemondta 

Előzmény: Arkimbz (23805)
trebront Creative Commons License 2024.03.26 0 0 23806

nem akkor volt a csarnoktető acélszerkezetének a cseréje?

Előzmény: Primary92 (23803)
Arkimbz Creative Commons License 2024.03.26 0 1 23805

A 90-es évek közepén volt pár hét/hónap, hogy a hatvaniak Zuglóból (Városliget elág.), a szolnokiak Józsefvárosból indultak. A vágányzár hosszáról és a Keletiben történt munkálatokról sajnos nincsenek emlékeim...

 

Előzmény: V43.1371 (23804)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 23804

Sajnos ez nem jön be. Hátha valaki majd jobban emlékszik. (Már, mint a '90-es évek végére. de érzésem szerint olyan túl nagy nem lehetett,  azt még látni lehetne.)

Előzmény: Primary92 (23803)
Primary92 Creative Commons License 2024.03.26 0 0 23803

A Keletiben a '90-es évek vége körül mikor volt valami nagy felújítás? Gyerekkoromból rémlik, hogy mindenféle ledeszkázott részeken kellett, tökön-paszulyon átmenni.

Előzmény: V43.1371 (23802)
V43.1371 Creative Commons License 2024.03.25 0 1 23802

Keleti:  külső 1-2-3-4, csarnok 1-2-3-4-5, külső A, B, C, D.  A Hangosbemondásnál minig végig mondta az egészet a félreérthetőség elkerülése végett, ha nem az 1-ről, vagy az A-ról indultunk. Tehát: Gy. vonat indul a külső három, egy-kettő, harmadik vágányról. Vagy sz.vonat indul (ide-oda ekkor) a külső D,    A-B-C-D vágányól, vagy külső B, A-B vágányról, és az utolsót mindig hangsúlyosan mondta. Miskolc.  A '90-es évektől a vonatok egyre rövidültek. Hol volt már az az idő, mikor még 15-18, stb. kocsikból álló szerelvényekkel mászkáltunk. Talán 93-ig volt vasárnap 13 kocsi az esti Hámor IC, és nem az elsőről, hanem a 6-ról indultunk.  Azután az is eltünt.  A Tiszai osztott peronjain pedig valamikor gyakran állt különböző irányokba közlekedő két vonat. Ezért találták ki az osztott peronrészt. Lehet, hogy csak pletyka , de hallottuk, hogy felújításnál az 1-2  és a 7-8 között váltók beépítésével jelzővel osztott vágány lesz, nem valósult meg a mai napig, csak a peronokra és egy-két kisebb dolgokra futotta. 

Előzmény: M41 2175 (23801)
M41 2175 Creative Commons License 2024.03.25 -1 0 23801

Hali érdeklődnék tud valaki valamit hogy a keleti 1987 előtti vágánykiosztása hogy volt milyen logika alapján?

Illetve ha jól emlékszem talán 2002 Miskolc Tiszain a vágányszámozás nem úgy volt mint most hogy egy adott vágányszám és a b hanem pl 2J 2B volt. Ez mit takart miért változtatták meg? Érdekelne a 90-es évekből valakinek nincs tiszai falimenetrend táblája véletlenül? Fotón vagy valami?

trebront Creative Commons License 2024.03.24 0 0 23800

köszönöm, kár :(

igen, a ma este 7előtt érkező jött oda

Előzmény: István Gyuri (23799)
István Gyuri Creative Commons License 2024.03.24 0 0 23799

Csak este van egy odaérkező IC, egyébként az 1-es vonali IC-k használják a 8-as vágányt.

Előzmény: trebront (23798)
trebront Creative Commons License 2024.03.24 -1 1 23798

Tokaj IC-k Keletiben 8-asról indulnak és érkeznek. Ez mostantól végre így lesz?

Abymot Creative Commons License 2024.03.24 0 0 23797

A 80a lehetőségeit jól ismerőkhöz (hozzád is) szólt az eredeti kérdésem. A viszontkérdésed sugall egyfajta választ a részedről: hogy nem.

Akkor esetleg 8:10-es indulás a Keletiből? - Bármi jobb megoldás lenne, mint a 7:55-ös indulás, aztán 36 perc várakozás Füzesabonyban, miközben az ütem szerinti debreceni személlyel átszállással hamarabb el lehet jutni a Tisza-tó által vonat megcélzott területekre.

Előzmény: István Gyuri (23795)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.24 0 0 23796

Reálisan akkor nincs jobb megoldás a Tiszató menetvonalára?

Előzmény: István Gyuri (23795)
István Gyuri Creative Commons License 2024.03.24 0 0 23795

Abymot: megvan a válasz a "vállalható-e" kérdésre

Na, és sikerült? (a gyakorlatban)

Igen korlátozott vg-felállítással lehetséges csak, plusz közben 15-re érkező vonat is van, nem beszélve a 19-re érkező RJ-ről.. 

Előzmény: Abymot (23794)
Abymot Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 23794

Ha akkor emiatt nem volt módosítva az 1-es és/vagy a 120a vonal menetrendje (emlékezetem szerint nem, tehát indulnia kellett a győri IC-nek és a szolnoki zónázónak is 15-kor), akkor a Keleti vonatkozásában megvan a válasz a "vállalható-e" kérdésre.

Előzmény: Godolloi HEV (23793)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.03.23 0 1 23793

Tavaly nyáron vágányzár keretében óra:15-kor indultak a miskolci IC-k.

Előzmény: zjakabfi (23785)
névtelen Creative Commons License 2024.03.23 0 1 23792

Akkor a következő amatőr kérdés: Akkor miért nem mehet el a személy idejében, megállási rendjével a Tisza tó?

1) ha nem Bz a személy akkor a két vonat egyesítve, Balmazig.

2) ha BZ, akkor mi lenne, ha a Tisza Tó menne Debrecenig, a személy idejében, majd a személy később, ütem feletti vonatként, Balmzújvárosig (a mostani Tiszató idejében). Majd, a Tisza tó Debrecenből vissza Balmazig a személy idejében, ott átszállás egy másik szerelvényre (a személyre, ami Balmazig ment és már odaért), Tisza tó marad a menetrendi indulásig, személy megy tovább.

Így a Tisza tó oda Debrecenig megy, vissza meg Balmazújtól.

Előzmény: Abymot (23791)
Abymot Creative Commons License 2024.03.23 0 1 23791

A 108-as vonalon nem tud azonos irányba két vonat 10 perces időkülönbséggel közlekedni, mert hosszúak az állomásközök, és kevés a keresztezési hely. A 9:33-as ütemes indulás után a Füzesabonyból 10 óra körüli indulás és a 6632-vel Tiszafüreden történő keresztezés a következő lehetőség.

Előzmény: névtelen (23787)
Abymot Creative Commons License 2024.03.23 0 0 23790

Azért nem vezették be, mert a miskolci vonalon a bal és a jobb vágány egy hosszú szakaszon nem azonos állapotú, és ebben az irányban sok lett volna a tartalékidő, ezért át lehetett tenni az indulás óra:25-re. Nem azért, mert nem is lehetett volna bevezetni.

Előzmény: zjakabfi (23789)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.23 -1 0 23789

De nem vezették be.:)

Előzmény: Abymot (23786)
zjakabfi Creative Commons License 2024.03.23 0 0 23788

108-as vonalon biztos nem mehet 5 percre 2 vonat, mivel nincs térköz.

Előzmény: névtelen (23787)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!