Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Iconingyoursoul Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51468

Sr1, nem találok sehol ilyen matricát. Az olajbeöntő kupakján van castrol felirat, mivel castrol a gyári olaj. De nem találom sehol, hogy milyen viszkozitású van benne. 

 

Varshi. 

Szerintem sem rossz, főleg, hogy azt is ajánlják, csak érdekes, hogy nem ugyan azzal az olajjal dolgoznak még a márkaszervízek sem. 

Előzmény: Varshi (51467)
Varshi Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51467

Én nem érzem úgy, hogy az 5w30 rossz választás lenne ehhez. Gondolom olcsóbb is valamivel.

Előzmény: Iconingyoursoul (51465)
sr1 Creative Commons License 2020.07.17 0 0 51466

Ha felemeled a motorháztetőt, valahol van egy ragasztott matrica (kék színű), amin írja, hogy az első gyári feltőltés milyen olaj volt. 

 

Előzmény: Iconingyoursoul (51465)
Iconingyoursoul Creative Commons License 2020.07.17 0 0 51465

Köszi! 

Lehet, hogy tényleg nem teljesen értették, hogy mit is kérdezek. 

 

A gépkönyv a vw 502, 504, 508as specifikációt is írja, tehát mindkét olaj megfelel az autónak.

Az ajánlatokban castrol longlife és shell helix olajokat írnak. Ha jól tudom a skodának a castrol a gyári olaja. Nincs különösebb olaj fétisem, annyi, hogy az rs-be csak és kizárólag a mobil1 esp 5w30 ment.

 

A felhasználás kb 70/30 ban autópálya/város. Bár talán inkább 80/20...

Előzmény: Varshi (51464)
Varshi Creative Commons License 2020.07.16 0 0 51464

Na, vágjunk bele, mert odaát nem kapsz választ, és talán nem is értették a dilemmádat.

 

Az új motorok közül sokhoz VW 508-as olajat írnak elő. Neked mit ír a gépkönyv? Mindkettő ajánlott olaj megfelel neki?

 

Ha igen, akkor már nagy bajt nem okozhatsz, így már csak 2 kérdésem lenne:

1. Milyen márkájú olajat raknak bele? Tutira hordós, meg nagyon szar nem lesz egyik se, de fene tudja, a legtöbb ember ragaszkodik egyes márkákhoz (vagy utálja azokat).

2. Milyen használatra lesz? Ha sok a rövid út, pláne télen, akkor a 0w-s olaj mindképp jobb választás, de az 5w-ssel se ölöd meg.

 

Ez az én véleményem. Ja, és mindez gyári, tuningolatlan autóra vonatkozik.

Előzmény: Iconingyoursoul (51460)
Varshi Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51463

Kérdezz rá az olajos topikban.

Milyen motorolajat használsz?

Előzmény: Iconingyoursoul (51460)
Iconingyoursoul Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51462

A kezelési útmutató a viszkozitásra nem tér ki, csak a vw konszernes specifikációra. (legalábbis én hosszas lapozgatás, olvasgatás során nem találtam) 

Előzmény: Lónyak (51461)
Lónyak Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51461

Mit mond a kezelési útmutató, milyen kell bele? (A 0w20 kb. olyan híg mint a tea, olyan való a Priusomba, de hát az nagyon más mint egy turbós benzines.)

Előzmény: Iconingyoursoul (51460)
Iconingyoursoul Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51460

Sziasztok! 

 

Rs octaviámat tavaly lecseréltem, sajnos nem rs-re, de azért ide felteszem a kérdést, hiszen itt hozzáértők vannak. 

Adott egy 2019-es 2.0 tsi octavia. Olajcserét szeretnék elvégeztetni. Több pesti éa vidéki skoda szakszervíztől kértem előzetes ajánlatot. Kb fele fele arányban a szervízek 0w20as illetve 5w30as olajat adtak meg az árajánlatban.

Kérdésem, hogy tapasztalatotok illetve tudásotok alapján melyik lenne a jobb? Miért nem ugyan azt ajánlja a szakszervíz? Nektek melyik szakszervízzel van pozitív tapasztalatotok?

Az rsbe anno mobile1 esp 5w30at használtam az itteni ajánlások alapján!

 

Köszi! Máté

koti_92 Creative Commons License 2020.06.27 0 0 51459

Sziasztok!

 

Érdeklődni szeretnék, nézegetem mostanában az Octavia Rs-t mire kell figyelni vásárlás előtt?

Kinéztem egyet Szegeden.(Das WeltAuto)

SKODA Octavia Combi 2.0 TSI RS

2018/5

82700km van benne első tulajos, manuál váltós

 

Gondolom el kell vinni Skoda márka szervizbe egy átvizsgálásra meg carvertical-on lekérdezem.

Valami tanács még? Mit nézzek meg különösen rajta tipus hibái vannak?

 

Válaszokat előrre is köszönöm!

Üdv!

Papka11 Creative Commons License 2020.06.08 0 0 51458

Úgy tűnik, arrafelé senki sem ismerős aki még néhanapján benéz ide. Lehet fel kellene autóznod a nagyfaluba. A budaörsi ipari parkban lehet a Doni Motors, vagy Barcsik László. A FB-on a TFSI csoportban megtalálod.

Előzmény: krisz6969 (51457)
krisz6969 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 51457

Akkor most senki nem tud jo szerelöt?

sr1 Creative Commons License 2020.06.06 0 0 51456

csak tipp: turbó geometria leragad néha.

Előzmény: lineagialla (51455)
lineagialla Creative Commons License 2020.05.27 0 0 51455

Nekem is hasonló probléma jött elő... 

2013-mas dízel, manuális sebességváltóval. 

5. és 6. sebességben kb. 2500-as fordulat fölött (130-140-és tempó fölött) érzem, hogy rángat picit illetve teljesen elveszi a teljesítményt, hiába padlózom le és ugye vissza is lassul kb. 100-120 magasságába. Gondolom a motorvezérlés korlátozza a teljesítményt. Érdekes, mert más sebesség fokozatban megy gond nélkül, turbó is jó.

Kipufogógáz-ellenőrző rendszer hiba világít sárgán. 

Van tippetek, hogy mi lehet? Henger, motorvezérlés? 

Előzmény: gaba520 (51451)
krisz6969 Creative Commons License 2020.05.19 0 0 51454

Magyarorszag:) Bacskiskun megye es kornyeke.

 Köszi

 

Varshi Creative Commons License 2020.05.19 0 0 51453

Merre?

Előzmény: krisz6969 (51452)
krisz6969 Creative Commons License 2020.05.18 0 0 51452

Sziasztok!

Legyszives segitsetek!

Szeretnek vezerlest és az ezzel jaro dolgokat megcsinalni az auton, rs 3 2.0 tsi.

Tudnatok ajanlani megbizhato műhelyt?

gaba520 Creative Commons License 2020.04.15 0 0 51451

Neki is 2600 környékén kezdett berángatni viszont 3000 fölött abba maradt , minél erősebb volt a gázreakció annál jobban és szinte csak 4. -ben. Az autód leírt  tünetei alapján szinte kísérteties a hasonlóság. Még a kettős tömegűt is kicserélte , de nem oldotta meg a problémát viszont a motorvezérlő csere után jó lett. 

Előzmény: gaba520 (51449)
cs!pesz Creative Commons License 2020.04.15 0 0 51450

Nem tudom, azt hittem ez egyértelműen vmi mechanikai hibára utal. Mégnézetem, köszi! 

Előzmény: gaba520 (51449)
gaba520 Creative Commons License 2020.04.14 0 0 51449

Nincs chip rajta? 

Ismerős szívott így hónapokat az általa nem tudott szarul megírt chiptől. 

Előzmény: cs!pesz (51448)
cs!pesz Creative Commons License 2020.04.14 0 0 51448

Sziasztok! Az alany egy 2000. Pd RS Octavia. Intenzív gyorsításkor tapasztalom hogy berángat, mintha elfogyna az üzemanyag, vagy kihagyna egy(két) henger. 2600 fordulat környékén kezdi. Ha normális tempóban megyek akkor ha lelépem elforog 3500 fölé is, de ha pl. 2,3,4 padlót nyomok akkor 4-ben szinte mindig előjön.

Természetesen minden szűrő cserélve volt, nemrég vettem korábbi tapasztalat sajnos nincs. Van egy rövid fekete turbó cső amin van egy pici lyuk, megrendeltem már. Lehet azért is 180 a vége? (rángatva, néha 160 :(. ) 

Merre induljak a keresésben? 

 

Előre is köszönöm! 

Sir Gunar Creative Commons License 2020.04.11 0 0 51447

Köszönöm! Akkor vadászok valakit ehhez. Amugy a jelen kialakult helyzet miatt nem sokat mászkálok én sem, de azért egy tank üzemanyagot már elhasználtam a korlátozás ideje alatt is, így meglepően néztem hogy szinte nem is fogyott víz a rendszerből (szemre a tartályban) mintha hidegben jobban "enné", létezik ilyen? 

Előzmény: Agent_Gibbs (51446)
Agent_Gibbs Creative Commons License 2020.04.11 0 0 51446

Megkellene nézni szivárgásvizsgálóval, hogy van-e CO2 a hűtővízben. Van erre egy készülék, de nem annyira olcsó, így inkább azt javaslom keress valaki autószerelőt akinek van. Egy spec folyadékkal vizsgálják a rendszert, és ha elszíneződik akkor van kimutatható gáz a rendszerben. 

 

Nem biztos, hogy az autó mutatja a klasszikus hengerfejesség tüneteit (melegedő motor, fogyó víz, fehéren füstölő motor, nehéz indítás, teljesítménycsökkenés, víz az olajban és fordítva), de ettől még lehet az. Ha nagyon fogy a víz, akkor a végső megoldás úgyis a hengerfej levétele, nyomáspróbája (repedés esetén, ami a meleg hatására nagyobb lesz, eheti a vizet), tömítés cseréje lesz.

Előzmény: Sir Gunar (51445)
Sir Gunar Creative Commons License 2020.04.11 0 0 51445

Érdekes volt ahogyan kipróbáltam az előbb, mert eleve volt benne hidegen is némi nyomás, mert a víz beindítás előtt a jelzés alatt volt kinyitottam és csurig lett majdnem, majd beindítottam visszazárt kupakkal és nyitottam ahogy leírtad, de semmi csak a vízszint emelkedett kicsit, majd elismételtem 30 mp után de akkor sem hallottam szisszenést. Ellenben ha nyitott kupakkal gázt adok akkor beszippantja kicsit a vizet majd visszaengedi alapjáraton. Régen a zsigulival csináltam hasonlókat mikor fel lett töltve a rendszer, de hát az 100 éve volt kb. :-))

Hát sajna nem lettem okosabb az eredménytől. Az olaj nem habos azt is néztem. Vhol kellene végnyomást méretnem (talán az elárul többet) , de olyan hely kellene ahol meg is várható. (kispesti vagyok)

Sir Gunar Creative Commons License 2020.04.10 0 0 51444

Köszi meg fogom nézni holnap. Bár ahogy írtam eddig inkább szívta a vizet mint a vízbe dolgozott volna bármit ahogy láttam, de tényleg mindent kipróbálok hogy hátha kiderül mi is az oka ennek a random jelenségnek.

Előzmény: Agent_Gibbs (51443)
Agent_Gibbs Creative Commons License 2020.04.10 0 0 51443

Reggel hideg motornal , 10-15 masodperccel az inditas utan csavard le a kiegyenlitotartaly tetejet. Ha pisszenik, mert van benne nyomas valoszinuleg beledolgozik a motor a hutokorbe. 20-30 masodperc elteltevel csavard le ujra. Ha ismet van benne nyomas akkor szinte 100%. Amugy van erre spec cucc, amivelmeglehet nezni van-e a hutovizben kipufogogaz.

Előzmény: Sir Gunar (51442)
Sir Gunar Creative Commons License 2020.04.10 0 0 51442

Üdv Szakik!

Kicsit el vagyok veszve a 2012-ben gyártott CRTDI RS-emmel, mert időnként fehér "füstöt" ereget gázadáskor (pl két pont között az úton, majd ha újra elindulok abbahagyja ezt vagy nem, ergo tökre random a dolog) viszont valamennyi víz elfogy belöle, de a kiegyenlítőben minden alkalommal van víz, hol a jelzés alatt kicsivel, hol felette kicsit, járó motornál is és leállítottnál is.

Mondták páran hogy hengerfejes, de akkor sztem mindig kellene jönni a fehér füstnek, pl üresben ha gázra lépek semmi, igaz akkor nem is engedi felpörögni nagyon. Itt a városban 1xsem ment még 90 fok jelzés fölé, viszont pályázás után pl Bp-Szeged mikor elhagyom a pályát és lelassul a tempó, akkor elindul felfelé ha az olajhő is 110 fok fölött jár (már mindent nézek mióta először észrevettem a gondot) és amikor egy ilyen út után visszaérek haza, akkor volt hogy jelzett a vízszint mérő, töltöttem bele eddig két oda-vissza út után kb 3-4 liter desztvizet. A  városban dugóban sem melegszik, a fagyálló színe sem lett világosabb (hígulás miatt gondolom), stb. Szóval nem vágom a dolgot, mert még nem láttam ilyen hibát ami ha akar létezik, ha nem akar akkor minden látszólag ok. Napi első indítás után 1x hallom a fűtőradiátorban a levegőt bugyborékolni, de azt sem mindig (már tavaly nyáron is hallottam de sosem hiányzott víz sem a merő sem a tartály jelzése szerint). Hát itt tartok és segítségeteket kérem.

istvan02 Creative Commons License 2020.03.07 0 0 51441

Tisztelt RS Fórumozók!

1.8T (20V TURBO) ELEGANCE autóm eladó. A kocsi friss műszakival kerül eladásra, a jövő héten a részletes adatlapjával kerül meghírdetésre az ismert használt autó web oldalakon. Érdeklődni: herczegi@chello.hu   30-815-0430

istvan02 Creative Commons License 2020.03.07 0 0 51440

RS user Creative Commons License 2020.01.13 0 0 51439

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!