Hálás köszönetem a sok,sok információért. Röviden válaszolva,az alkatrészek elhasználódása sok mindentől függ.Minőségtől kezdve az autó vezetési technikája,bánás mód, karbantartás, stb.. Így van, nem törvényszerű a Km-re kivetített állapot romlás..Már csak az okból sem hogy mikor vittem anno... az új autómat szervizben, és elérte azt a km-futást, hogy fékbetéteket kell cserélni, csak pislogott a szerelő hogy alig van kopás a betéteken.Soha nem felejtem el a szavát: -" Ön,nem használja a féket?,,Ez csak egy példa volt hogy használtam a kocsit ,mennyire gyilkoltam. Ennyit számít a vezetési technika.Nem összetévesztendő az önmagam fényezésével!! Csak, annak idején engem is meglepett. Benzin szűrő csere jó ötlet, köszönöm,.Németből behozott, vezetett szervizkönyves kocsiról lévén szó, mindenképp meg fogjuk nézni, mit kell azonnal,és mi várhat a kötelező km futás elérő szervizig.Nem fogom otthon szervizelni a kocsit ez biztos,.Ez már kicsit komolyabb mint a Seat-volt. Tudom!!! Baromi drága a márka szerviz. De, gondolok arra hogy egy napon el kell adnom. Feltételezem,mindenki szívesebben meg vesz egy teljesen leinformálható, márka szervizben elvégzett szervizelt kocsit, mint egy sötét múlttal, rendelkezőt.Talán itt a ráfordított energia,költség, némi kép néhány Ft, megtérülhet.! Gondolom én!! De, lehet most nem látom még a fától az erdőt?! Ez sem tartom kizártnak.
Már,nincs vissza út,folyamatban a Mo. forgalomba helyezés.Jön,jöjjön, aminek jönni kell. Talán nem futok roncs kocsiba,ha még is!!! Igen költséges lecke lesz. Pozitív gondolkodású vagyok,nem új kocsiról van szó,vannak is rajta használatból adódó sérülések,Több rossz dologról olvastam itt, és máshol is róla,még is belevágtam..Talán túl elfogult lehetek,egyenlőre nem tudom,de bízok a Honda több évtizedes siker történetében. Nincs olyan autó amire nem kellene költeni. Persze nem elhanyagolható szempont,hogy mennyi, az az annyi?! Honda mindig is a magas árról volt híres a többi más autóval összehasonlítva..Haszonló kép voltam a motorom vételénél is."Hülye vagy Hondus67!!!,,100-200- ezerrel olcsóbban kaptál volna ugyan ilyen állapotú, más márkájú motort.Igen!..De, nem Hondát! Számomra a Honda tetszett,és teszik ,és tudom a jót , enyhe túlzással élve a minőséget meg kell fizetni. Szerintem ugyan ez a helyzet az FR-V-vel is. Ez az autó tesztszett meg, mint az már tudható itt, sokan másoknak is,talán.
Ha hiszed ha nem ugyanabban a cipőben járunk, csak egy Seat Ibizával. Újonnan vettük, hogy az új kocsi jó kocsi de sajnos súlyos tévedés volt. A kocsit mi még nem adtuk el, de minden évben borsot tör az orrunk alá. Jó vezetni, de a VW technika igen kényes, érdekes módon nálunk csak VW emblémás vagy 5 karikás alkatrészek adták meg magukat, na és persze gyűlnek a gomolyfelhők az idők során köztudottá vált konstrukciós hibák miatt.
Visszatérve a Hondára, ne tévesszen meg az amit írtam. Nem minden hiba következik be törvényszerűen, ahogyan a leírt árak és alkatrészek se kerülnek bele minden autóba. Én is csak ízlelgetem, mi lesz ha baj lesz.
Kipufogó ügyileg keress egy szakit, aki jól bánik a hegesztővel és a gyári dobotcsövet felhasználva próbáld meg felújítani a meglévőt. A Hondán igen jó minőségű gyári dob van. Néhány fél és darabja ráadásul rozsdamentes. Így elegendő egy palástot rakni a dobra, és a csőcsatlakozásokat lecserélni egy újra. Olcsóbb mint az új dob, és egy bármilyen hőálló festékkel sok évre elfelejtheted ezt a problémát
Olvasom és elfogadom, hogy a Honda kínálatában ezek a legjobb motorok. Valószínűleg az én kocsimmal lesz valami baj. Ezidáig bárhová vittem diagnosztikai központtól kezdve szakszervízig, mindenki megnyugtatott, hogy kitűnő a kocsi. Hengerkompresszió végnyomás, és a többi. Mégis érthetetlen számomra, hogy hol a közel 160 lóerő ebben a kocsiban? Idáig 65 és kb80 lóerős saját autóm volt, bérelt autókból pedig 110 körül volt a legnagyobb, de mindegyikben érezhető volt a gyorsulás. Ebben az autóban semmi ilyesmi nincs.
Ha 100 lóerős lenne papíron, akkor azt, mondom hogy a kocsi súlya miatt ez elvárt, de így elég keserű szájízzel ülök bele minden alkalommal.
Az is igaz, hogy a kuplung nem szigorúan a motor része, és azt is meg kell jegyeznem, még nálam se csereérett. Mégis idegesít azt olvasni, hogy a kuplung gyengére sikeredett, és használat függően 100-150 ezer km után cserélni kell. Mi több ezt a szakszervíz és megerősíti. Ha mondjuk ez a kuplung annyiba kerülne mint egy német kocsiba elfogadnám. De 150-160 ezer forint kiadás elég fájó.
Nem ellenkedni akarok, csak jó lenne látni, hogy tényleg többet tudnak, vagy tartósabbak lennének másokénál. Hiszen sokkal többe kerülnek mint bármelyik más a piacon.
Nálam a 2.0-s benzines 2 felnőtt 1 gyermek plusz sok csomaggal városon kívül 8 liter alatt van. Valahol 7.6 környékén. Budapesten vásárló, ide oda furikázó üzemmódban 10 liter körül. Mivel vegyesen használjuk városon kívül és vidékre, így 8-at szoktam tankolni.
Fékkel nekem is volt gondom, féknyereg, fékhenger, más autóhibával nem. Az 1.8-as benzinessel nem vettem észre, hogy kicsi lenne a teljesítménye, német autópályán ment 150-et is, igaz, sportolni nem autóval szoktam. Viszont a fogyasztás az inkább 9 liter, mint 8 (nem a fedélzeti számítógép szerint, hanem tankoláskor mérve) :-(
Elmondom az én tapasztalataimat: 2 éve használom az autót teljes megelégedéssel. Németországból hoztuk be, minimális rozsdával a hátsó kerékjárati íveken, egyébként hibátlanul. Azóta átesett egy 180.000 km-es szervízen, illetve egy műszakin és volt még egy első fékbetét-, illetve olajcsere, ennyit költöttem rá. A 2.0 motorral kapcsolatban: hát erre azt mondani, hogy a leggyengébb láncszem... Persze nem tudom, kinek mik az elvárásai, de 2 felnőtt + 2 gyerek + csomagokkkal sem áll a többi autóhoz képest, sőt... A 2.0 az egyik legjobb motorja volt a Hondának. Az 1.7 valóban gyengébb ezekhez a méretekhez, de városban elég, sokan meg csak erre használják. Biztos, hogy bele lehet futni nagyon rossz állapotú példányokba, mint ahogy az előző hozzászólásokból kiderült, de ez egy használt autó, amiből ráadásul a legfiatalabb is már 9 éves. Szóval helyén kell kezelni a dolgokat. Amúgy javaslom, keress rá facebookon a "Honda FR-V Club Hungary"-ra, ott még több infót szerezhetsz és kicsit pörgősebb is.
Nagyon szépen köszönöm hasznos, tanácsod. Nem,egyáltalán nem lettem borúlátó az olvasottak alapján..Bevallom,mielőtt e típus felé kacsingattam, igyekeztem a lehető leg több információt begyűjteni,legyen az jó, vagy kevésbé jó..14-évig, új korától,S. Cordobát használtunk..Hosszú lenne a lista felsorolása,, mi mindet költöttem a kocsira, ez idő alatt.csak egy példa: év végét komplett kormánymű cserével zártam.A futóműtől, a kerékcsőágyig,amit dobbal együtt cserélhető,fékek,..á...nem érdemes számolni.Most jött el az ideje hogy már lakatolni is kell,és a számadatok azt mutatják,annyiba kerül a javítás amennyiért most el kelt.
Minden kocsit úgy gyártanak hogy az örökké valóságig nem tarat. Mérnök barátom van egy autó gyárban,aszt hittem seggre ülök mikor meséli hogy ki van adva utasításban,hogy bizonyos alkatrészeknek meddig kell kitartani, az autó életútja során.és aztán csak komplett cserélve lehessen tovább üzemeltetni.Ha ennél a típusnál már a gyártás folyamán ezek a tények állnak fen, mitől lenne a többi más.Így lehet ez az FR-V-kell is.Hazudnék, ha aszt mondanám, nyugodtan hátra dőlök a fotelban,mert megtaláltam az ideális családi autót.Az általam kiszemelt kocsin a középső ,valamint a katalizátort cserélték,és igen!!!! A hátsó dob bibis!!.Már hegesztették,foltozták, szóval...ezt hamarosan ledobom róla amíg el nem hagyom..Hát!!??...fék, kuplung,,stb...ezeket a dolgokat minden bizonnyal a használat során meg fogom tapasztalni. Tudom nem szép kifejezés amit most írok, és gyanítom mindenki így tesz,(..nem szeretnék általánosítani) vagy tenne,,de, ha ((pénznyelő automata)) lesz , megy a háztól..Honda motorom van ..( D-650) pár éve,igaz az nincs minden nap használva de, az egy óra mű.
Hogy aztán hogy válik be nálam az FR-V??!...Az hamarosan kiderül.
Köszönöm szépen még egyszer a hozzá szólásod,jó tanácsod.
Másoktól is szívesen várom. Kinek mi a tapasztalata?.
Buék. Igazából szinte minden modern autó rozsdásodik. Nemcsak az FRV, de a Civic is. Aki nem kap időben észbe, annak a kocsija hamar GTKs lesz.
Mindazonáltal szerintem ennek a kocsinak nem a rozsda a legnagyobb baja.
Alváz és üregvédelem kell, nincs mese, de rögtön nem fog elporladni. Rozsásodó ajtók alját meg lehet állítani helyes korrozióvédelemmel. Befecskendeznek kb konzerváló, vízzáró anyagot és azzal többet nem lesz gond. Lehet viszont gond a kipufogóval éspedig a hátsó dobbal. Mivel jobbhátsó kerék ráveri a sarat, így az fél év alatt is elrohadhat. Hangján nem lehet észrevenni, sokkal kellemetlenebb ha leszakad. Így azt szt érdemes azonnal lekenni hőálló festékkel, ha meg menthetetlen, javítani. ugyanez igaz a katalizátor hővédő rácsára. Elporlad, és remeg kattog.
Fontos kérdés, hogy férfi vezeti vagy nő. Még férfivel nem találkoztam aki szerette volna ezt az autót. De a nők oda vannak érte. Én a kezdetektől nem tudtam megszeretni, de mivel a csajok oda vannak érte beleértve a gyereket is, nincs kedvemszívem elengedni. Ennek valószínűleg az az oka, hogy mint szállító eszköz példás doboz, de mint autó igen pocsék.
Elismerem, hogy nagyon jól variálható, ész szerintem ebben nem is igen van másik ilyen. Pl.:
2 mosógép gyerekülés plusz 3 felnőtt csomagok. Aki látta élőben tudja, hogy nem hosszú az autó, ahogyan csomagtér számaiból se ez következik. Mindenesetre az ülések és a beltér variálhatósága példás.
Másik példa. 195cm magas vagyok de le tudok feküdni az első üléssorra és aludni. OK nem kinyújtott lábbal, de vicces és kényelmes dolog elterülni ha úgy adódik.
Szószó teherautónak kiváló, személyautónak meg - hát. A legendás 2.0 155 lóerős motor azt hiszem a leggyengébb láncszem a szó szoros értelemben. Mivel az Accordokat annyira dicsérték, azt hittem, hogy ez egy jó motor, pedig sajnos nem kifejezetten. Írtó gyenge 0-50 még tartható egy dinamikus városi tempó, 60-70től nem érdemes pattogni. Jó lehet pörgetni de minek, áll a többi autóhoz képest. Ez mondjuk egy dolog, mert lehet, hogy így hangolták, ne ijessze meg anyut a sok lóerő, legyen inkább takarékos és halk. Ebben példás, átlag nálam 8 liter. De nem nyomom neki, előbb említett okokból.
Nem igazán tartós, kuplung gyenge valahol 100ezer és 200ezer km között csere lesz. Riogattak már azzal is, hogy aki elhanyagolja annak kinyomószerkezetet is kell cserélni. Bárhogy is nem filléres tétel, mert 160ezer ft a kuplung és ez még csak nem is kettőstömegű, a kinyomószerkezet meg még egy 100as. Igaz ez a rosszabb eset. Sajnos az 1.7 motor még rosszabb. Abból sok motorhibás lesz, vagy eszi az olajat és generál lesz a vége. Plusz ugye írtó hangos. Mondjuk városba pont elég.
Ennyit a motorról. Nézzük a féket. Köztudottan hibás konstrukció. Gyakori a főfékhenger komplett csere. Ez csak 150ezer, az a jó, hogy előbb utóbb mindenki fog vele találkozni, ahogy a kuplungcserével is, ha hosszabb ideig használja, vagy mire hozzá kerül a kocsi. De előfordul, a komplett féknyereg felújítás is. Főleg a hátsó betétek cseréjekor. Ez ugyen kis szerencsével 80ezer forint körül megáll.
Futómű. Egyfelől nagyon jó. Olyan stabil, úgy nyeli az úthibát, hogy még hasonlót se láttam. Másfelől konstrukciós hibás. Fésűfogasra koptatja a hátsó gumit, másképpen a gumik belső fele jobban kopik. Sajnos nem lehet rajta állítani és még nem tudtam kideríteni mit lehetne tenni vele. Mindenesetre más is panaszkodik rá. Mondjuk a gumis szerint így nem jöhetett ki autó a szalagról - a futómű állítás során sajnos szembesültünk vele, hogy de.
Amire ne külts. Szíjakat nem kell azonal cserélni, szervízben is csak szemrevételezéssel nézik nincs rá km vagy év meghatározás.
Amire mindenképp. Benzinszűrő csere. Mert azt tuti nem csinálta meg az előző tulaj és egy vagyon a szivattyú. Na nem mellesleg a szűrő csere is, mivel a hátsó üléssort ki kell venni hozzá.
Összességében be kell osztani a pénzt ami marad a kocsira vásárlás után, mert be-befuthat nagyobb összegű javítás. Így szerintem a kötelező folyadék cserék után használgassátok. Had jöjjön elő ami akar, nehogy váratlanul rémálom legyen az álomautó.
Remélem segít és nem túl borúsan vázoltam a helyzetet
JA!!..és Igen!! Bocsánat ez lemaradt, ..Hát az enyémen is van rozsda.Egyenlőre ajtók alja,és sárvédő ív oké, de tudom ez csupán napok kérdése,és ott is fel fogja ütni a fejét a rozsda. Főleg a futómű és környéke, na meg az összes csavar.Én még ilyet nem láttam. Az már biztos, jó idő beálltával, mikor már a két kerekű Hondára cserélhetem a négyet, megy egy alapos alváz,és üreg védelemre.
Ó Yeee!! Örömmel olvasom..Kívánom, legyen még benne sok,sok örömteli kocsikázásotok!! Érdeklődtem ma Honda Márkaszerviz költségek felől,,,tudjátok a sokászos ,olaj,szűrők,stb,stb, és ajánltak egy 1.7- benzinest. Mondom,,.. köszi de, már van,2.0-Benzin. Egyébként is ahogy másoktól hallom, kissé gyengécske ehhez a kasznihoz. Sík út oké, de a dimbeken-dombokon, és előzésnél lehet észre venni az esetleges pacik hiányát..Nincs tapasztalatom!!.... csak mások elmondása után írom.
Ami a kocsik gyakoriságát illeti,hát itt a környékünkön ,rajtam kívül nem igen van....egyenlőre!!....Bp. ma is találkoztam hárommal. Dec, 13. óta tartom számon őket, többnek a rendszámát is tudom de, semmi több.Csupán saját hülyeségem,amolyan statisztikaféle. Hol,merre, mikor láttam,stb.
Hülye gyereknek olcsó játék,mondhatjátok..:-)
Szóval,érdekes hogy a nagy átlag autó típustól eltekintve, keresve is alig találni.
Oké, tudom.Miden csoda 3-napig tart. Meg az újszülöttnek ,minden új. Had ne soroljam......! de, egyenlőre érdekes.
Nálunk a városban elég sok FRV van. A kerékívnél és az ajtók aljánál nekem is kicsit rozsdásodik, más gondom nincs vele. A fényező haver szerint vékonyan van rászórva a festék. Viszont a család remekül elfér benne, hátul az asszony és a két gyerek a gyerekülésben keleti kényelemben van.
Aszt hiszem ez lehet a magyarázata az átlag 3-db kocsi láttán. Egyterű, családi autót kerestem,és eddig szinte enyhe túlzással élve, a létezéséről sem tudtam..De, ahogy megláttam,egyből vonzóvá tett. Remélem ,,nem nyúltam mellé vele".Ez a használat során kiderül. Ha érdekel valakit,mik az első benyomásaim felőle, megírhatom.
Sziasztok! Újdonsült FR-V tulajdonos lettem.Itt, és máshol is igyekeztem minden infót begyűjteni erről a típusról. Sajnos, tényleg úgy van ahogy többen is írják,nagyon hajlamosak a rozsdásodásra. Nem,,..! egyáltalán nem a rosszat szettném,írni róla.Több kocsit is megtekintettem,és mondhatom alig találtam olyat amire ezt,vagy azt, ne kellene költeni. Használt autó lévén ez köz tudott. Executive 2.0-es benzinesre esett a választás,németből behozott. Majdnem,de, majdnem mindet jó, sok választék ebből a motorosból nem adatott.Ám a kötelező szervizen túl,egy nagyon de, nagyon alapos alváz,és üreg védelemért kiált.
Sajnálom,és egyben némiképp értetlenül állok az előtt, hogy mi az oka a gyengécske korrózió elleni védelemnek?!.Hiszen köz tudott a Honda apjába véve egy remek márka, évtizedek óta. Az FR-V-véve miért kivételeztek?.Nem is gyártották sokáig.Naponta munkám során nem is sok jön szembe velem Bp,és környékén. 1-3/db tehető..Pedig nagyon élvezetes vezetni,első látásra beleszerettem,megbabonázott,remélem a keserű leves minél később,és minél ritkábban fordul elő.
Akinek már régebb óta birtokában van, több éve kerget ilyen kocsit, örömmel,és köszönettel venném a hasznos információkat. Esetleg ha lenne valakinek feleslegessé vált Magyar Nyelvű FR-V szerviz könyve?.Örömmel vennék.
Végezetül de, nem utolsó sorban mindenkinek örömteli,balesetmentes,probléma mentes,autózást és BOLDOG ÚJ ESZTENDŐ KÍVÁNOK!!
Sziasztok, el is ment 1 nap alatt :) Viszont megvan hozzá a Thule Wingbar csomagtartó, tetőkorlát nélküli verzióhoz, talpakkal, ha valakit érdekel :) és az eredeti Enzo H felnik. Üdv!
Sziasztok! Új autó vásárlás miatt beszámíttatjuk szeretett Honda Fr-v-nket. 2006-os, 1.7 Entry, 167.000 km, végig egy szerelőnél szervízelve. Az autó garázsban tartott, hibátlanul működik, a gyerekek rendesen megdolgozták, de ki lesz takarítva :) Ha valakit érdekel szóljon, szívesebben adnám el, mintsem beszámítsák. Van hozzá nyári- téli kerék szett (Michelin Alpin 5 ill. Goodyear efficient grip perf. MOMO felnin), illetve Thule wingbar csomagtartó. Ha kell, küldök képet is. Azt hiszem, még az eredeti gyári ENZO H felnik is megvannak.
Úgy egy bő hónapja hajtom az FR-V-nket, kintről hozattuk. Gyorsan bele is tekertem 4000 km-t, most lett egy gondja.
Elkezdtem hallani egy szakaszosan visszatérő csapágyhangot, először ritkán, most már egyre többször jön elő. Gyakorlatilag van hogy 20mp-ig tökéletesen csendesen ját, majd egy pillanatra bekerren a csapágy. Kilestem, hogy a vízpumpánál ahol hajtja a szíj az a tárcsa láthatóan beleremeg mikor a hang jön. Tehát gondolom vízpumpa csere. Jól gondolom? :)
Valakinek hasonló tapasztalat. Igazán nem is olyna nagy úgy, ahogy nézem 13-40e-ig vannak vízpumpák. Gondolom valahol 20-25e körül lehetnek a normálisak. A gyárit meg se kérdezem. :)
Küld el a számodat a kisapam67@ freemail.hu címemre. Felhívlak és ledumáljuk.
Amikor gondunk volt az autóval elvittem egy állapot felmérésre pécsen a Stebához. Rendesek voltak a regisztráció után egy héttel meg is volt az időpont, hogy mikor cserélik a légzsákot. Jó volt, mert az átvizsgálásra beengedtek és megnézhettem én is, de a csere már zártkörű rendzvény volt.
Mi is. Érdemes elmenni, mert ingyenesen cserélik. Nagyon korrekt a Hondától. Bárcsak a német márkáknál is így csinálnák.
Mi a Szallerbeck Hondánál csináltuk. Tulajdonképpen egy lelkiismeretes munkafelvevőnek köszönhetem. Bementem valamit ellenőrizni, és az adatok bediktálása után rákeresett, van-e a kocsihoz gyári frissítés, vagy visszahívás. Se ezzel a kocsival, se másikkal függetlenül hogy végigvezetett szervízköny volt-e senki nem vette a fáradtságot erre.
Hálás köszönet, megrendelték a patront, hívtak és cserélték. Cserébe oda vittem vissza éves szervízre.