tudtok arról vmi t hogy az elmű autómatikusan átállitja a számlázást hogy egy évben egyszer kell fizetni?
nem kaptunk idén csekket, (részszámlát) betelefonáltunk és közölte a nem túl kedves ügyintéző hogy autómaikusan átáll az éves elszámolás után a rendszer az éves egyszer fizetésre!!
és nem volt hajnaldó válaszolni arra hogy ha egyszer nem kérjük akkor miért állitják át a megkérdezésünk nélkül.
egyszerűen kussban volt, meg sem szólalt, nem volt hajlandó válaszolni!!
A múlt héten voltam bent az Érdi kirendeltségen,mert meg kellett szüntetni egy fogyasztóhelyet.
Az biztos, ha még olyannyira sem lenne mukahelyem akkor sem dolgoznék ott.
A számítógép olyan "gyors" mint a csiga .
Egy -egy adat megjelenésére perceket kell várni.
És mert záráskor voltam ott az alkalmazottal tudtam beszélni és elmondta: hogy a német tulaj semmit nem fordít fejlesztésre.
A profitot teljes mértékben elviszi.
KIVISZI AZ ORSZÁGBÓL.
Nem bővíti az internetes hállózatot, nem tudnak normálisan pihenni 3-5 percet az ott dolgozók.
A számítógépek lassúsága miatt van sorállás, idegeskedés mingkét oldalon, és hiába próbálnak az ott dolgozók normálisan dolgozni NEM TUDNAK, mert nincsennek meg a feltételek.
Kíváncsi lennék, hány külföldre eladott szolgáltatónál van ez még így?
Ja, és még valami: az összes egyenárammal működő kütyü más feszültségen működik. Most vagy elfűtjük a keservesen kiizzadt áram egy részét, vagy jobban járunk, ha egyből az elején váltóárammá alakítjuk, és utána azt csináljuk vele, ami jólesik.
Hát azért van jópár fogyasztó, amelyik jobban szereti a váltóáramot. Viszont egész komoly teljesítményű, egész jó inverterek vannak a szobámban is - a szünetmentesekben, 400-600 VA teljesítménnyel, párezer forintos árban. A szünetmentesben pár perc üzemre vannak méretezve, de gyakorlatilag hűtés nélkül. A nagyobbik probléma az összehangolás ill. az átkapcsolás lehet a külső hálózat és a "házi" villany között.
Nem vagyok villamos végzettségű szakember, de azt tudom, hogy ma azt ajánlják, hogy két hálózat legyen a házban. Az elektromos berendezések döntő többsége nem igényli a 220-at, ezért is van tele az elosztóm az asztal alatt trafóval ... minden eszköz úgy kezdődik, hogy átalakít. Hosszútávon biztosan változni fog a készülékválaszték, de már ma is vannak alternatív megoldások. Még mosógépet is kapni (na nem itthon).
Ez az ami felháborító a jelenlegi rendszerben, de ez is csak szabályozás kérdése. Ma egy családi házon megtermelt energifelesleg nem hasznosul a hálózatban.
télen, -10 fokban slaggal mosni a tetőt. És két hálózatot kiépíteni a falakba, mert az egyen-váltó átalakítóról még nem kaptam választ. Ugye ez csak vicc?
Kösz a jogi hátteret, de mi van a szolártechnika egyéb technikai járulékaival? Nagy teljesítményű (gondolom) zselés aksik. Átalakító és stabilizátor, mert egyenáramról nem megy a mosógép és semmi csak 230 váltórol. Őszinte és laikus kérdés.
A jogszabályi hátterek határozzák meg ma nálunk leginkább a megtérülést. Míg pl. a gáz árát támogatják, addig az alternatív energiákat nem. Sőt: a biodízelt tilos forgalomba hozni. Ha a különböző energiahordozókat valódi költségei alapján számolnák el (pl. az atomenergia költségeibe beleszámolnák a radioaktív hulladékok elhelyezésének költségeit is), akkor sokkal kisebb megtérülési idők jönnének ki. Ha ehhez a támogatásra szánt pénzeket úgy tennénk hozzá, hogy ne az energiaimporttól függjünk, akkor kifejezetten jó üzlet lenne a tetőt szolártechnikával borítani.
Hát, ha olyasmire gondolunk, amit a műholdak és az űrállomások is használnak, akkor eszméletlenül drága. Néhány éve láttam valahol egy ilyen kis részelemet. Kb 10x2 cm. Nem emlékszem a pontos árra, de úgy 5 ezer körül volt és egy 1,5 V-os ceruzaelemnek felelt meg. No ezzel kéne beborítani a háztetőt. A rádióban volt erről (alternatív energiaforrások) és a téma szakértője szerint is, meg lehet házilag is oldani, de a megtérülése 20-30 év.Direkt tűző napfény sem kell hozzá, csak valami fény, tehát borús időben is üzemel, persze csökkent teljesítménnyel. És (ez már az én kérdésem) mi van télen, amikor belepi a hó? Pedig a téli fogyasztás a nagyobb. Igen, az ELMÜ szolgáltatása úgy rossz ahogy... de én kénytelen vagyok, mert nem futja erre a beruházásra. Pedig szivesen kipróbálnám!
És akkor még nem beszéltünk a tájékoztatás módjáról! Az előírásokat úgy is teljesíthetik, ha kinyalnak egy cetlit vaéamelyik villanyoszlopra. Hogy a felhasználló nem jár arrafelé? Az őket nem érdekli.
Felhozom ezt a topikot is, nehogy elsüllyedjen itten. :-D
Rágnivaló: szívélyes üdvözletem küldöm az elektromos műveknek, illetve annak a kollegájuknak, aki kitalálta az augusztusi egész napos hálózati karbantartást, a legnagyobb nyári melegben. A környékünkön ugyanis nyolcadikán áramszünet lesz, kb. reggel nyolctól este négyig :-( .
Inkább nem részletezem, mivel jár ez, hiszen mindenki tudja, inkább hozzáteszem: gondolom ő nem Érden lakik. Mindenesetre köszönöm.
Sokat bosszankodom a folyamatosan emelkedő energia árak miatt! A megújuló energiaforrásokat azonban én is mellőzöm, mint sokmindenki más!
A villanyszámla költségének csökkentrésére egy tipp:
www.klnsys.hu
Olyan hállózatra kapcsolható napcellás energiaforrás, mely a háztartás villamos energia felhasználásának jelentős részét fedezni tudja! Ha pedig nem süt a nap, ott van az akkumulátor. Ha az is kevés, segít az Elmű. De csak ekkor indúl a villanyóra!
Ha egyszer végigolvasnád a Magyarországon járatos szolgáltatói szerződést, akkor megdöbbennél. Gyakorlatilag az van, benne, hogy akkor és úgy szolgáltat, ahogy akar. Egy jellemző adat: a hibaelhárítást a bejelentéstől számított 24 órán belül kell megkezdeni. Hogy ez mit jelenet, az nincs leírva. Ha a hiba helye felé elsétál egy db. ember, az valszeg megfelelő. (Vagy legalábbis írnak egy papírt, hogy elindult.) Még akkor is, ha 20 ember 1 heti munkája kéne. Akkorra végeznek, mikorra akarnak…
Mostanában ez a divat. Megkapom a számlát, aztán kb. 2 hét múlva a felszólítást. A baj csak az, hogy a számlát nem szoktam addigra megkapni, mire az ELMŰ már elindítja a felszólítást. Így pro forma persze késében vagyok… Érdekes módon eddig még soha nem próbáltak pótdíjat kivetni.
aki felhiv a 0640-383838 számot, igen udvariasan közli az ELMÜ német tulajdonosa, hogy tudnak az üzemhibáról. A hűtőnk is. A ravatalozó hűtőháza tudja-e?? Na csók és csákány, üdv az európai szinvonalú ellátásért.......
Hello, mindenkienk. 2 órája nincs áramunk. A szomszéd gépéről irok, neki sincs árama, csak európai csodakütyüje. Mit tegyek, jegyzőkönyvezzem a hűtő tartalmát???
Hálás köszönet az ELMÜ-nek az igazán "európai szintű, fogyasztó-orientált" szolgáltatásáért. Ma, Parkvárosban, egy egész trafóháznyi területen, minden előzetes fiygyelmeztetsés, vagy bejelentés nélkül, 13:20-kor áram el, környék áramtalanítva, eredmény egy winchester elhalálozás, laser-nyomtató azóta nem kapcsolható ki, Windows összeomolva.
A lentebb olyan jól jellemzett "értelmiségi ügyintéző" természetesen most sem akarta megérteni, hogy hiába kér EGY lakcímet és telefonszámot a hibával kapcsolatban, amikor a környék minden utcájában elment az áram....
Sőt, kissé indignálódva javasol: "talán itthon kellene megnézni a biztosítékokat"
Aztán érdekes módon, miután végső megoldásként hívatali cím, beosztás is felemlítésre kerül, udvariasabban elköszön, majd kb. húsz perc mulva ismét "lőn világosság"....
Ha összeadom a keletkezett kárt, illetve a pótlás költségeit, és ennek ellenértékeként mondjuk nem fizetnék annyi összegű számlát, gondolom bizonyos idő után megjelenne egy szerelő, Shrek1 és Shrek2 kíséretében, aztán jól kikapcsolna....