Olyan porblémával fordulok hozzátok amivel még nem nagyon találkoztam itt a fórumon :
Szóval alig hűt a klimám ( manuális ) Voltam klimásnál kicserélte a gázt ,kenőolajat tett bele , fertötlenitette ,szűröcsere minden meg volt ! Kezdetben még rendesen hűtött...
Azt vettem észre hogy mikor a klima ki van kapcsolva és csak ugy simán fujatom be a levegőt a minimum hidegre kapcsolva akkor langyosat fuj be ! Tehát álló klimánál sem dolgozik valami rendesen mert nem hideg levegőt fuj a ventilátorom hanem lagyit ! Ha maximumra állitom a fütést akkor füt rendesen ! A klima dolgozik csak nagyon lengyit ful ....
A Clio III alapvetően egy jól sikerült autó. Nem nagyon vannak típushibák.
Mivel kb 10 éves autót veszel, km-től függetlenül esedékes a 2. vezérléscsere.
Az 1,2 16 jó motor egész erős, és jól is fogyaszt. A trafó ebben is meghalhat, de ennél 1 db van a 4 hengerre, szóval egyben kicsit nagyobb kiadás.
Illetve pont nemrég próbáltam ilyen motoros autókat(Twingo, Clio II), és többnél probléma volt a főtengely szimeringgel. Az ékszíjtárcsáknál kiveri az olajat, aztán mivel odacsöpög a kipuffhoz(illetve más meleg alkatrészekhez), láthatóan füstöl a motortér. Pár ezer Ft-os alkatrész, de a kicseréléséhez kell bőven bontani. Azt olvastam még, hogy a kartergáz rendszer is el tud tömődni, ilyenkor a légszűrő olajos(ezt könnyen ellenőrizheted vásárláskor). Ezek nem halálos dolgok, de pár 10.000 van a rendbetételük, amit bele kell kalkulálni a vételárba.
Bele-bele olvasgattam a fórumba, de végigolvasni nincs időm...
Tudnátok néhány tanáccsal segíteni?
Most készülök venni egy Clio 3-at (valószínűleg Grandtourt), 2008-2010-es évjárat környékéről, max. 150000km-el, 1.2-es szívó benzines motorral.
Száguldozni nem akarok, 90%-ban vidéken, két település közötti 15 km-es távon használva heti néhány alkalommal, éves szinten 5-6000km-t megyek, szerintem erre bőven elég az 1.2-es motor.
Típushibák vannak, amivel számolnom kell? 120-150000 km közé esik valami nagyobb szerviz?
Olvastam több hozzászólásban alapjárati ingadozásról, fura motorhangokról, de ha jól emlékszem, ezek a turbós motoroknál jött elő.
Off: Egy 17 éves Yarist cserélek le (2 gyerekkel már kicsi lesz a 205l-es csomagtartó :) ), de a szívem szakad meg!
1.0-ás benzines, de pörgős, könnyű autó, 5 fölé nem nagyon ment az átlagom, csak ha évente 1-2x nyaraláskor autópályáztam.
A 17 év alatt a kötelező szervizeken és a kopó alkatrészeken kívül egy generátorcsapágy és egy hátsó ablaktörlő spricni motor hibásodott meg, ez utóbbi a szerelő szerint csak azért, mert évente kb. 3x használtam és berohadt. A láncos motornak hála a vezérléses hercehurcával sem volt gondom.
Ritka, hogy két kártya egyszerre egy időben menjen tönkre.
Akkor lehet a kártyaolvasóval vagy rendszerrel lehet valami. Kellene egy gyári diag, ami megmutatja hogy veszi e kártyák jeleit és az nem megy tovább a számítógépek közt, vagy nem is veszi a kártyák jelét egyáltalán.
Kiiktatni felesleges, nem igazán szoktak ezzel gondok lenni. Lehet segít neki egy újraprogramozás is, vagy hibás olvasó estén csak egy kártyaolvasó csere. Utóbbi cseréje esetén még progizni sem kell, mert a kártyaolvasó nem kódolt, illetve átnézni a kártyaolvasó - UCH kapcsolatát, vezetékek, csatlakozók...
Újabb Renault került birtokunkba, ezúttal egy 2007-es Clio III, viszont megmakacsolta magát vásárlás után 1000km-rel. Úgy döntött, hogy nem szeretne indulni csak amikor kedve tartotta, mést már be sem indul.
Csak tekeri, aztán semmi több. Rádobtuk gépre, és immobiliser lesz valószínűleg. Ez meg is állhatja a helyét, mert 2-3-4-5 kinyit-bezár-kártyabedug után néha indul is. Vagyis mostmár ezt sem. Láttam youtube-on videót, ahol hasonló egy MK2-nnél, a tünet és ott megfejtés is van, de az kulcsos ez meg ugye kártyás. Ötletek? Az autoról 1.6 benzin, automata.
Sziasztok, Clio 3 1,2 Tce folyadék (Motor, fék és váltó olaj.... illetve a hűtőrendszer) feltöltési adatait (Motor, fék és váltó olaj.... illetve a hűtőrendszer) meg tudnátok osztani velem... Köszönöm.
Sziasztok, le kellett húzni az akkut, kódot kér a rádió (2008-as évjáratú Clio 3 dci). Ez a kód vajon szerepel valamilyen papíron, szervizkönyvben, akárhol, meg lehet oldani szerelés nélkül?
Köszi, akkor én sem keresem tovább. Egyébként én is ilyen feszültségkövető kütyüvel oldottam meg, de motorleállítás után van hogy 20 percig is 13V felett van az aksim feszültsége így a ledek is világítanak. Valószínűleg télen amikor értelemszerűen csökken az akkumulátor kapacitása nem lesz ilyen gondom. Gondoltam rá, hogy beteszek vmi 10-15 wattos fogyasztót még a körbe, hogy gyorsabban kisüljön a fölös töltésem de egyenlőre nem tetszik ez a megoldás.
Sziasztok, ledes nappali menetfény bekötéséhez keresek a motortérben lévő biztosítékdobozban olyan pontot (biztosíték vagy relé láb) ahol un. ACC +12 Voltot találok, azaz ahol csak működő motornál van feszültésget.
Találtam leírást a biztosítékdobozhoz de ilyen infót nem tartalmaz, a neten keresgélve is a világ összes autójához találtam ACC +12V tippet csak épp a Cliohoz nem. Néhány ártalmatlanabb biztosítékot/relét bemértem de azok mind állandó aksis feszültséget adnak.
Így egy év után érdeklődnék, hogy megoldódott-e a problémád? Ugyanis az én 1,2 TCE Clióm is teljesen ugyanezeket a tüneteket produkálja, jobban meg se tudtam volna fogalmazni.
Nagyon megköszönném, ha ellátnál némi többlet infóval, hogy mi a helyzet azóta.
Renault Clio III 1.2 16V. A motortèrben az akksi mellett van egy fekete doboz abban egy biztositèk tábla .A kèrdesem az lenne hogy van rajta egy 6 jegyű sorszám (356231A) a vègèn egy betű. A betűnek is egyezznie kell ha cserèlni akarom vagy nem?
Gyújtás ráadásakor mindig van egy elektromos búgás a motortérben, ami az ellenőrző lámpák kialvása után abbamarad. A gond, hogy nálam most nem szűnik meg, a motor indításáig folyamatos a búgás. Járó motor mellett nem hallom, persze lehet , hogy csak a motor hangja miatt.
Mi lehet? Találkoztatok ilyennel?
Adalék: Két hete nem indult a motor, csak nagy nehezen. A szervízben gyertyát cseréltek. Azóta jó, illetve a szervízbe indulás reggelén is pöcre indult. Búgást szerintem nem "nézték", átvételkor kérésemre a munkafelvevő "szakértő füle" szerint ez normális hang. Szerintem viszont nem....