Keresés

Részletes keresés

cliffgreen Creative Commons License 2024.05.07 0 0 89607

“Amúgy ha egyszer betöltesz 75w140-es váltóolajat, többet nem fogsz mást.“

Ezt hogy érted, kifejtened bovebben?

Előzmény: zöld_I (89606)
zöld_I Creative Commons License 2024.05.07 -1 1 89606

Amúgy ha egyszer betöltesz 75w140-es váltóolajat, többet nem fogsz mást. Ezeken azért celszerű cserelni, mert a katalizátor szétfőzi.

Előzmény: cliffgreen (89599)
tux Creative Commons License 2024.05.07 -2 1 89605

Igen, okos vagy, hogy ilyen gyorsan rájöttél. Aki jól begyakorolta, az gyorsabban tud végigmenni rajta és engedik. De ez máshol is így megy.

Előzmény: tcaoe (89601)
tcaoe Creative Commons License 2024.05.06 0 0 89604

Az 1100S, az egyébként egy 1150. De annak egyszeri és megismételhetetlen a váltója is, másban nincs olyan (pontosabban az 1200C-ben majdnem olyan van).

Előzmény: cliffgreen (89603)
cliffgreen Creative Commons License 2024.05.06 0 0 89603

Köszi a korrekciót, akkor a linkelt táblázat nem teljesen megbízható.

Nekem is több rémlett, mert mintha 2 éve 3 liter olajat rendeltem volna, hogy 2 olajcsere kijöjjön belőle.

Két szervízutasításom van a netről: 1100S-nél 0,8 litert, 1150GS-nél kb. 1 litert ír a váltóba.

 

Előzmény: tcaoe (89602)
tcaoe Creative Commons License 2024.05.06 0 0 89602

A váltóba az 1100-nál nem árt a szintellenőrző csavarig tölteni az olajat. Az meg nem nyolc deci lesz. De amúgy az 1150-be is több, mint egy liter megy, ha teljesen üres volt.

Előzmény: cliffgreen (89599)
tcaoe Creative Commons License 2024.05.06 0 2 89601

Itt mi a lényeg? Ha így begyakorolod a pályát, akkor utána engednek gyorsan végigmenni rajta?:)

Előzmény: tux (89600)
tux Creative Commons License 2024.05.06 -2 2 89600
cliffgreen Creative Commons License 2024.05.06 -1 0 89599

Ugyan nekem 1150 van, de technikailag azonos alapokon nyugszik az 1100-al.

https://www.powerboxer.de/images/pdf/schalt_wart/r11xx-einstellwerte.pdf

 

Az olajkérdés részben hitbéli kérdés, függ attól is, milyen állapotú a gép, mennyire eszi az olajat, milyen a váltó, szöghajtás...

 

Motorolaj  és váltóolaj-ügyben anno végignyálaztam sok mindent (javaslom neked is a keresőfunkciót), Castrol 20W-50 ill MTX 75W-140-et vettem. (előbbi nem drága, utóbbinak jócskán megugrott ithon az ára)

Mivel az enyémben megkímélt és jó a váltó illetve lógásmentes a szöghajtás, gondoltam, megérdemlik a törődést. Olajból 0,8+0,2 l kell kb., nem veszélyes összeg.

Ami fontos: SAE 90 és GL5 a váltóolajnál.

 

A két évenkénti olajcserén lehet vitatkozni, pláne, hogy autókban meg elvileg sosem kell (a gyakorlatban meg mégiscsak jót tesz annak is) - de nincs semmi konkrétum a kezemben, ami alapján ezt el tudnám bírálni.

 

Azt tudnod kell, valamennyi olajfogyasztással számolni kell, aztán az olaj minőségétől is függ, hogy pl. 3ekm után elkezd emelkedni, vagy stabil marad.  Ezt ki kell tapasztalni, de a Castrol 20W-50 általánosan elfogadott 1100/1150-be és nem is drága.

 

Most nézem, vicces a váltóolaj dobozán, hogy alkalmas nedves és szárazkuplungos váltókhoz. Van olyan váltóolaj, ami nem jó száraz kuplunghoz? :)

 

 

Előzmény: zsandár (89594)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2024.05.06 0 0 89598

Vicces :) Meg jó elrettentésnek .

 Amúgy az "érdekes" stílusa ellenére , úgy vettem ki , nem hülye gyerek . Utána olvas , próbálja kideríteni a dolgok miértjét... De nem ártana neki egy kis türelem , meg néhány szerszám . Az nélkül , a legnagyobb akarattal sem lehet rendesen szerelni . 

Előzmény: Mortoff (89596)
Horpa1 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 89597

olaj betöltéséig bírtam többszöri belehúzással én is🤗

Előzmény: Mortoff (89596)
Mortoff Creative Commons License 2024.05.05 0 3 89596

Nem tudom minek nézel ilyen videókat. ;)

Én kb 30 másodpercig bírtam, tektergetve.

Szerszámok és tudás nélkül próbálkozik az istenbarma....

Egy tölcsére sincs, hogy betöltse az olajat...

 

Előzmény: HorváTH 69 István (89592)
Stenmark1 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 89595

Szerintem egy teljes körű szerviz kell annak, főleg ha nem ismered a pontos előéletét. Nekem éppen tegnap csinált egy ilyet Horváth István kolléga, lejjebb megvan az elérhetősége, érdemes megkeresned Őt, mindent elmond a típusról is. Csak ajánlani tudom!

Előzmény: zsandár (89594)
zsandár Creative Commons License 2024.05.05 0 0 89594

A szöghajtás olaja még tiszta , szép sárga, lecseréljem vagy az még maradhat ?nincs adat arra, hogy mikor cserélték. Hosszú élettartam légszűrő van benne , azt hány km erenként ajánlatos cserélni?

Előzmény: zsandár (89593)
zsandár Creative Commons License 2024.05.05 0 0 89593

Sziasztok ! Hirtelen felindulásból vettem egy r 1100 GS t .1998 as évjárat. Rendben van a gép de nyilván lecserélem az olajakat, stb-Milyen motorolajat hajtómű és szöghajtás olajat javasoltok ? Előre is köszönöm a válaszokat.

HorváTH 69 István Creative Commons License 2024.05.05 -1 0 89592

BMW-s Bosszúságok és harcom az USB aljzatért! - YouTube

 

 Én a "Bunkó Béjemvés" ! Basszus , hova jutott a világ ! :))))

kiskerék66 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 89591

Persze, csak hagyják meg a választás lehetőségét. Autóknál már nincs meg.

Ezért nincs is modern Bmw autóm.

Amúgy igazad van, biztos nem lesz használhatatlan ez a váltó, de számomra úgy tűnik, hogy a motorokkal is kezdik bejáratni azt az utat, amit az autóknál már megtettek: mégpedig azt, hogy a vezetésük gyakorlatilag maga a tömény unalom.

 

Előzmény: Horpa1 (89589)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2024.05.03 0 0 89590

Amikor bejött a Hondának a DCT váltója , volt alkalmam kipróbálni , aztán a fejlesztetteket is , több féle motoron . Nekem az lett a véleményem , hogy jó a megoldás , de hiányzik róla a kézi kuplung ( legalábbis nekem ) Nem azért mert kuplunggal akarok váltogatni , hanem mert nem lehet kigurítani a motort , lassításokkor , meg lejtőkön . Ez rángatást okoz terhelésváltásokkor , és fogyasztásban is hátrányos . A robogó hajtással mostanában egyre jobban szeretek menni , de ott is az a gondom , hogy nincs egy kapcsolható szabadonfutó ! A Hondának ez az új automata kuplungja , egy jó kompromisszumnak tűnik ! Elvileg adja egy tökéletes "gyorsváltó" funkcióját , de van rajta kézi 'felülbírálási" lehetőség .

 A BMW csinál jó fejlesztéseket , csak ott bassza el a dolgot , hogy ő akarja megmondani , mi a jó a felhasználónak ! Példának okáért , megcsinálta Dinamic ESA-t , ami állítgat mindent , csak épp arra nem gondoltak , hogy vannak kisebb emberek is , meg hogy van aki nem pont úgy szereti ha pattog alatta a motor , ahogy valamelyik tervező megálmodta ! A Hondára tudtak egy szaros programsort tenni , hogy "felhasználói beállítás " !? A BMW-re mért nem ? :( És ebben az a leg bosszantóbb , hogy maga a mechanika tudná , csak a gyártó szívatja a vásárlóit ! 

Előzmény: Horpa1 (89589)
Horpa1 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 89589

DCT-vel Csak arra akartam rávilágítani, hogy az automata rendszerek sokat fejlődtek, sz@rt nem lehet eladni, magas a mérce amit meg kell ugrania egy újdonságnak… meglátjuk, kipróbáljuk es a legszebb: eldöntjük hogy kell-e🤗

Előzmény: kiskerék66 (89588)
kiskerék66 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 89588

Azért a dct más rendszer, az egy dupla kuplungos megoldás. Egy kuplunggal egy kicsit nehezebb a zökkenőmentes váltást megoldani, de majd kiderül. Mármint számomra nem, mert ebben maradi vagyok.

Előzmény: Horpa1 (89587)
Horpa1 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 89587

Meglátjuk mennyit tesz hozzá 24 év😁

Az Arica DCT váltója is remekül működik, mikor bejöttek az autómata váltók az autókban, mindenki a manuálra esküdött, évi 65e még mindig megyek autóval, meg is őrülnék ha nem automata lenne, ezt is megszokjuk…

Előzmény: kiskerék66 (89586)
kiskerék66 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 89586

Remélem ez csak egy válsztható opció lesz azoknak, akiknek gondjuk van a kuplungkezeléssel.

Nagyjából ilyen technika volt a 2000-es évek robotizált váltói az autókban. Szörnyű volt, mindenki bólogatott az autóban.

Előzmény: Horpa1 (89585)
Horpa1 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 89585
befaster Creative Commons License 2024.05.01 0 0 89584

Írok, emailt

Előzmény: HorváTH 69 István (89583)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2024.05.01 0 0 89583

Nekem van hozzá felszerelésem , és csináltam is már ilyet ( mármint a lehúzást-visszarakást ) Ha el tudod hozni Esztegomba , keress a ( 6903as@gmail.com ) címen .

Előzmény: befaster (89582)
befaster Creative Commons License 2024.05.01 0 0 89582

Sajnos nem jött össze a siemering  csere  a szöghajtásban. Szóval keresek valakit aki segítene lehúzni a ricniről a keréktartót. 

Nem boldogulok vele, ami volt lehúzó annak kampec.

Szeretném a csapágyat kicserélni, és most nem szeretnék  megint vagyont bele tölteni.

Köszönöm 

Kevin Creative Commons License 2024.05.01 0 0 89581
Előzmény: Lbx (89565)
tcaoe Creative Commons License 2024.04.30 0 0 89580

Csak az RT-nél hat a hátsó fék az elsőre is, a többinél csak az első hat mind a kettőre.

Előzmény: cliffgreen (89578)
bacus Creative Commons License 2024.04.30 0 0 89579

Egyébként ma 2 hét kihagyás után lementem, szüttyögtem kicsit a motor körül, néztem az akku feszültséget, 12,1V -t ír, ami elvileg alacsony, de eltelt két perc gyújtáson, felment 12,2V-ra.., mondom na, mi van, most ajánlottam az akkut és erre nekem is kell vegyek?

 

Hát ehhez képest pont úgy indult mint máskor, semmi bizonytalanság. Az akku feszültség nem igazán mérvadó, legalábbis ennél az akkunál, mert egyébként 2 éve mikor vettem, akkor szintén 12,1 V volt a feltöltött akku feszültsége, azt gondoltam rossz, vettem egyet innen a motoralkatrésztől is. (az első az valami akciós volt nagyon Dorog-on)

De ez is ugyanezt produkálja, szóval ennek ennyi az üresjárati feszültsége.

 

Egyébként az elsőként vásároltat Ispán vette át, a régi (2008-as) 1200GS-e is jól indult vele.

Előzmény: Lbx (89577)
cliffgreen Creative Commons License 2024.04.30 0 0 89578

Köszi!

 

Ezek szerint többféle elrendezés van, mert a vinnyogós ABS-nél a hátsó fékpedál csak a hátsó fékre hat, az első fékkar hat hátulra is. Legalábbis ezt figyeltem meg.

Nekem amúgy ez megfelel, mert kanyarban szoktam hátsó fékkel stabilizálni és nem biztos, hogy jó lenne, ha belepiszkálna az elsőbe is...

 

 

 

Előzmény: Matt1989 (89574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!