Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
jut eszembe egyszer átöblítettem tiszta gázolajra, azzal jártam kicsit akkor nem csinálta. Lehet hogy a bio eltömít benne valamit, csak érdekesen reagál rá, ahogy írtam. az adagolóban van szűrő ami esetleg el lehet tömődve? még nem szedtem szét soha adagolót
Egy pár hónapja azt tapasztalom (Citroen Berlingo 1.9D bosch adagolós) hogy érdekes módon nem azonnal beindulás után hanem beindulás után fél-1 percre rá elkezd nagyon ingadozni az alapjárat néhol nagyokat "rúg" a motor (mintha elmászna az égés, detonációs égés lenne), majd egy 2-3 perc után csendesedik, majd "kisimul" az alapjárat. 50-50%-os keveréket használok. Azt gondolom a dermedés/sűrűség nem lehet gond, mert nem rögtön indulás után dadog a motor (ekkor lenne a dermedéssel/sűrűséggel a gond), rögtön beindulás után teljesen ok, hanem fél-1 percet utána kezdi el csinálni. Ezért gyanítom az adagolónál lehet valami, mert a nyomócsövekből még bejut az üa., majd utána már akadozhat az üa szállítás/befecskendezés egy ideig valamiért ami utána helyreáll. Üzemanyagszűrőt cseréltem ez nem oldotta meg a problémát. Azt gyanítom az adagolóban lehet valami ülepedés/dugulás talán, vagy nem tudom hogy abban is van-e szűrő és az lehet eldugulva.
Szóval tapasztalt valaki ilyen hibajelenséget Berlingónál vagy más típusnál? Mi lehet a gond?
nem a motorokkal van baj azok bírnák, az üzemanyagellátó rendszert gyengítették le nagyon, az a gyenge pont. A PD technikát már a II vh-ban is használták.
A dízel mindent eltüzel , csak jusson be az anyag az égéstérbe
SDI is bírja az étolajat? Esetleg PD TDI-vel van tapasztalat vagy elméleti rálátás, hogy megy-e növényivel? Ezek már injektorosok, nem? Nem csinálja ki a sűrűbb cucc?
én már kiszálltam az olajvállalkozók klubjából, de van még 2 db, az eddig ismert legstrapabíróbb olajtüzelő berendezésem. Azaz egy 603-as és egy 606-os 6 hengeres moci Mercedes W 124-be. ha valakit érdekel.
Sziasztok. Van 200l eladó étolaj ami kreppapíron lett átszűrve ,így már használatra kész. Nem az átlátszó lángosos olaj ,hanem éttermi használatból,de eddig próbléma nem volt vele.
Szia, köszönöm az infót egy 1.5d saxot vettem bosch adagolóval, sajna egy pár száz km megtétele után elis kezdett csepegni az adagolóm, egyenlőre nem vészes még nem folyik belőle !
Tömítés csere után meddig bírja az új vagy azt is elég gyorsan elintézi az étoli ?
PSA - motorok bosch adagolóval ///Peugeot-Citoroen - XUD-sorozat//// megy! Mindennel, Vágóolajtól az orsóolajig, hidraulika olajtól a motorolajig, petróleum, lámpaolaj, étolaj, jól felmelegített disznózsírral is megy! *csak leálítás előtt az utolsó kilómétereket tizsta olajjal érdemes megtenni és úgy leálítani. Adagoló tisztítás - javítás kb 150e km-ként . Disznózsír esetében fontos vékony rézcső a kipufogó csonk körül, vagy bevezetni az egr-kipufogó-dobba /átalakítani duplafalúra/ az kellőképpen felmelegíti, de azt közúton nem ajánlom mert iszonyatossan bűzös, nem palacsinta hanem dög szaga van - viszont tökéletesen műkszik. Így vagyesen teszt kb 320.000.-km, ezzel a kocsival járok még ma is. Még egy dolog, érdemes beépíteni egy víz-befecskendező rendszert, vizet alkholall keverni kis mennyiségben, e85 is jó, az kitisztítja a motort, hho hasonlóképpen és a diesel+gáz sem rossz megoldás de nekem a víz+alkohol jött be igazán. A motorban 670 e km van ebből 320 kétes anyaggal mentem és 3x adagolót cseréltem javítattam... Ezek a motorok bírják! Amúgy a következő SDI-s lesz abban gondolkodom vagy transporter 5 hengeres szívó d 2,4l ...
Sziasztok! Csak egy ötlet! Tavasszal kerestem 1000 l műanyag tartályokat , egy öntözési rendszerhez kellett két darab. Egy Tsz-szerű álatt tenyésztési telepen találtam meglehetősen kedvező áron, sok volt belőle, és volt ami valamivel teli volt, szó-szó-váltás után kiderült hogy napraforgó olaj van bennük, nagyon kíváncsi voltam hogy vajon mire használhatják, kiderült hogy az állatok ételébe keverik, dara+olaj és hasonló.... Nem firtattam tovább a témát, mert nem igazán érdekel. Anno téma volt és rengeteget jártam ezen megoldással de mivel közel lakom a horvát határhoz így nem érdekel, ott meg bármikor tudok 200ft-os áron tankolni "Plavi-kék, vagy épp Loz-piros fűtőt" ... Csak ötletelek hogy állateledelként valahonnét nagy menyiségben szerzik be, nem tiszta, szűretlen, de pont hogy ezért az ára is valószínű jutányos lehet. Tehát "Állat-eledelként-adalék" - kellene megérdeklődni a sajtolóüzemektől ....
Van egy komplett használtolaj tisztító szettem, kannákkal 10db körül, hordóval (talán olaj is van benne) 2 pvc cső+gyepsz, csövek, ami kell! Érdekel valakit?
15e km van mögötte így a december óta. Télen kb 10% go-val keverte a mixet, első hidegindításra kicsit gyengébb volt ,ha nem mélygarázsban állt, utána jó volt már amint elkezdett melegedni.