Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89733

Urak,

 

eleve tisztázni kellene, miről is beszélünk.

 

Az újabb típusok ABS / ESP kerékforgás érzékelői szinte mindig Hall-jeladósak. Eleve: itt a zárt szerkezeti kialakítás miatt (szvsz) nemigen van bármilyen típusú tartós kenőanyagnak  zavart okozni. (Cserébe baromi érzékenyek, elég egy leejtés, szakszerűtlen hozzányúlás és annyi....)

 

Korábban az induktív jeladók voltak általánosak.  Ez már más eset. A rendszer kényes pl. a légrésre, a póluskerék állapotára, és 5-6 km/óra sebesség alatt nem is működik. Itt ha a póluskerékre kerül(ne)  fémet tartalmazó kenőanyag (pl. rézpaszta), az szerintem tudna működési zavart okozni. Az állításom könnyen cáfolható: meg kell nézni egy hibátlan jeladó oszcilloszkóp ábráját, és ugyanezt, ha a jeladó kerék rézpasztával szennyezett.

 

Ha a két oszc. diagram között nincs különbség, akkor vesztettem :-DD

 

Kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Előzmény: rfc (89732)
rfc Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89732

A Hella is hülye?

https://www.hella.com/techworld/de/ti/Metallfreier-Dauerschmierstoff-9424/

Azt ugye érted, hogy nem velem vitatkozol?

Előzmény: Adm (89720)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89731

Szia.

Szívem szerint egy JTD SW Apollo Blu.De nem vagyok telhetetlen.

Előzmény: Szeky JTD (89730)
Szeky JTD Creative Commons License 2024.04.26 0 0 89730

Szia! Milyet keresel pontosabban?

Előzmény: Kappa 5.10 (89729)
Kappa 5.10 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 89729

Üdv!

Nem tud valaki papíros vagy papir nélküli donort?Ha nincs benne a motor az se gond.

Köszönöm 

DonPrego Creative Commons License 2024.04.25 0 0 89728

Mondjuk előző tulaj adott kocsihoz egy extra gumit, felni nincs hozzá. Nyári felnikhez 19es anyák vannak, a gyári kulcs 21-es. Még nem tudom mi más van ezen kívül abban a habszivacs dobozban ami a pótkerék helyén van. Szal össze kéne raknom fejben a dolgokat.

Előzmény: BmS1 (89727)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.25 0 0 89727

már csak tömítő trutyit kaptam

 

 ...  amiről megoszlanak a vélemények, én nemigen bízom ebben. Hosszabb útra pótkereket viszek.

Előzmény: DonPrego (89726)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89726

Mondanám hogy meghúzásnál gondoljunk arra is amikor hóbanfagybanesőben kell defektes kereket cserélni, de az avéhoz én is már csak tömítő trutyit kaptam

Előzmény: BmS1 (89725)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89725

Persze, egy ekkora meghúzási nyomatéknál ökörség lenne ilyen kis tűréshatárt megadni  :-))

Előzmény: Adm (89724)
Adm Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89724

Igazából ez volt leginkább gyanús "192  +/- 0,5 Nm"  :)

Előzmény: BmS1 (89723)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89723

Urak!

 

Bocsi a tréfáért.

 

Don Akadémiai  Értekezés szintű írását olvasva ( Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D  ) jött az ötlet: tegyünk rá még egy lapáttal.

Gondoltam, percek alatt jön majd  a  megfejtés: Micsoda marhaság!  A hivatkozási számban utaltam áprilisra  04.01 :-DD

 

A fotó hamisítás nélkül:

 

 

 

:-DD

Előzmény: BmS1 (89710)
Adm Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89722

Nem ezzel a részével van gond. Szerinte a rézpaszta megzavarja az ABS működését és hasonló dolgok :)

Előzmény: downer (89721)
downer Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89721

Én egyetértek, a kerékcsavarokra semmilyen más erő nem hat, csak amivel meg vannak húzva. Még a legnagyobb kátyúban vagy a legélesebb kanyarban sem.
Na, nézzük mi lesz a vita vége! :D

Előzmény: rfc (89719)
Adm Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89720

Már itt is kezded ezt a hülyeséget?

Előzmény: rfc (89719)
rfc Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89719

Kerékcsavarokat és felnik/féktárcsák felvekvő felületeit eleve nem szabad pasztázni semmivel. Csavarokat azért nem, mert a meghúzási nyomaték mindig száraz csavarra vonatkozik, megkenve könnyebben megy, és valójában sokkal nagyobb nyomatékkal húzod meg, ami a csavarfej vagy a menet szakadását eredményezheti hosszú távon. A felületeket meg azért nem, mert a közhiedelemmel ellentétben nem a kerékcsavarok tartják a helyén a felnit, hanem az általuk kifejtett leszorító erő. Ha a felni és a topf között nincs súrlódás, a felni idővel lelazul.

Előzmény: probody (89718)
probody Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89718

Erre azért nem jó a nyomatékkulcs mert egy csikorgósan meglazult-visszatett kerékcsavart, és egy rézpasztázottat azonos nyomatékkal húznak meg, egészen más lesz a végeredmény.

DonPrego Creative Commons License 2024.04.24 0 0 89717

Hát én nem tudhassam, nem vagyok a kerékcsavarok örzője. Sport modellekből szerintem GT86-hoz nem is volt szerencsém, vittek BMW Suprával, Lexus RC és LC-szel, meg vezettem picit Yaris GR-t. Ebből az LC tetszett, annak ellenére hogy egy repedt hátsó lámpa volt hozzá állítólag 2m+ infláció előtt.

Előzmény: BmS1 (89716)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89716

Ez ilyen.

Több tesztet is elolvastam: kifejezetten jókat írnak a tesztelők. 

Teljesen új modell, nincs még személyes tapasztalat. De hogy tipikus Toyota, az biztos. A spórolás jegyei jól látszanak: pl. a szemrevaló karosszéria egy nem túl igényes fényezést kapott.

 

Na de várjuk Toyotás Don tippjeit (is) a kerékcsavarok számával kapcsolatban :-))

Előzmény: rfc (89715)
rfc Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89715

Az európai modellekre is ráteszik azt a prosztó macskaszemet? Ez eddig csak az USÁban volt divat.

Előzmény: BmS1 (89714)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89714

Az átvétel után szinte rögtön hozzánk jött :-)

Előzmény: rfc (89713)
rfc Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89713

A kerékőr bent maradt. Nem lehet, hogy megpróbálták ellopni a felnijét?

Előzmény: BmS1 (89710)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89712

A Subaruval nagyon szoros az együttműködés, lásd éppen a boxer motort a GR86-ban, de nem hinném....

 

Előzmény: DonPrego (89711)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89711

Vagy a Subarutól vagy a BMW-től vette. 😀

Előzmény: BmS1 (89710)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89710

És mit gondolsz a Toyota legújabb innovációjáról??

A GR 86 már így jött ki.....

Az 5 kerékcsavarból három elhagyható, de a meghúzási nyomaték ebben az esetben 192  +/- 0,5 Nm. Forrás: Toyota Technical Innovation Publications 04.01.

 

 

:-D

Előzmény: DonPrego (89707)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89709

Lehet érzésre is, ha az 105Nm :)

Előzmény: downer (89708)
downer Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89708

Egyedül vagyok azzal a véleményemmel, hogy kerékcsavart nem nyomatékra kell húzni, hanem érzésre?

Előzmény: DonPrego (89707)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89707

Hát lehet röhögni fogsz, Toyotánál elő van írva a 105Nm lehúzási nyomaték a kerékanyákra. Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D

Előzmény: BmS1 (89706)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89706

Pedig kétszer mentem végig rajtuk.

 

Mer' olyan erőtlen, vékonyka vagy :-DDD

Előzmény: DonPrego (89705)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89705

Azokat úgyis illik megnézni pár km után. Nekem is volt már laza anyám saját szerelés után. Pedig kétszer mentem végig rajtuk.

Előzmény: capa (89703)
capa Creative Commons License 2024.04.22 0 0 89704

A múlt héten eladtam a hibás 16VT motorblokkomat. Elvileg egy igazán izgalmas projektben fog része lesz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!