Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Több tesztet is elolvastam: kifejezetten jókat írnak a tesztelők.
Teljesen új modell, nincs még személyes tapasztalat. De hogy tipikus Toyota, az biztos. A spórolás jegyei jól látszanak: pl. a szemrevaló karosszéria egy nem túl igényes fényezést kapott.
Na de várjuk Toyotás Don tippjeit (is) a kerékcsavarok számával kapcsolatban :-))
Hát lehet röhögni fogsz, Toyotánál elő van írva a 105Nm lehúzási nyomaték a kerékanyákra. Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D
Új gumik ma megjöttek, a Ikarus telepen működő gumisnál fel is kerültek. Újak 0824-es gumik, régiekből kettő oldalfala repedezett volt, azokat selejteztem. A két négyévszakos Achilles gumis szerint kikeményedtek, csúsznak. Én sem tavaly nyári szerepentinen, se az utolsó útjuk Miskolc-Bp távon nem tapasztaltam.
Úgy alakult, hogy hozzám került egy thesis 2.4 benzines járgány. 2002-es manuális váltós, fullos. Egészen vállalható bőrben van, nem sok munkával műszakira vihető.
Sajnos a levegő rendszere ennek is siralmas. Az már megszokott dolog, hogy a légszűrő házhoz tartó levegő cső elporlad, ez azért okosban pótolható. A nagyobbik baj, fojtószelep előtti bordázott levegő cső pár helyen lyukas. Lehet ilyet venni, igaz nem baráti áron, de a kérdésem, hogy valakinek van-e olyan tippje/trükkje, hogy univerzális csövet honnan lehetne beszerezni.
Egyik imerős alfa 156-át 2.4 jtd 10v felhúzták 300 +Le és 600 Nm fölé. Gyakori hiba a 2.4 hengerfejrepedés bár ez a 20v-re jellemző és a váltótörés. Az újabb alfák váltója még ennyit se bír.
A diffi áttétel módosítás nem egyszerű, mert az előtéttengely anyagában van kimunkálva a meghajtó fogaskerék. Szóval mindent le kell szedni róla, a szorosan illesztett csapágyakkal együtt. Ekkora munkába ritkán megy bele az ember.
Nagyon kevés embert ismerek, aki ennyi időt, fáradságot, energiát, pénzt, utána járást hajlandó beletenni egy projektbe. Gratula! :-))
Emléxem, pár éve a megcélzott teljesítményt látva élettartam dolgában szkeptikus voltam. De szurkolok neked! Beleástad az elméletbe is magad (pl. 88083, érdemes megnézni), ilyesmit nagyon ritkán lát itt az ember.
A váltó t nem lehet csak simán feltenni, ráadásul a váltóházból is flexelni kellett.
A duplarúgós szerkezetet meg ki kellett matekozni különben nem emel ki. Nehezítette a helyzetet hogy a szintertárcsám (9mm vastag) nem készült el ezért gyorsba készítettek kevlárból (8.5 mm vastsag).
Ilyenkor kell improvizálni. Gyárilag 4.5 mm hézagnak kell lenni a lendkerék és szerkezet között ha bent a tárcsa is. Max 5.5 mm lehet a hézag akkor biztosan kiemel még, 6 mm rizikós vagy-vagy. A dízel váltó 2 cm-el jobban benyúlik a kerék felé.
Amúgy nekem a szívem csücske az R129. De szerintem bálnából és SL-ből mindenki azt szereti amelyik az aktuális volt az ő gyerekkorában. Szóval nekem marad a 90-es évek W140 és R129
Törpemotoros ne is legyen (mondjuk a kétliteres nem rossz választás 60e km-rel, szvsz)
Ha nagyobbacskát akarsz, ajánlom a mai menüből 107-est.. :-D
Topictársunktól a "benzin pusztító őskövület" tömör minősítést kapta :-DDD Ne zavartasd magad emiatt, több tucat 107-est javítottunk, jópárat 600-700e km fölött, és elképesztően tartós, élvezetes, kifejezetten jó autók voltak.