Keresés

Részletes keresés

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.15 0 0 148

Én arra gondoltam, hogy két formában fogom kiadni a 46-ost. Az egyik a jelenlegi színvonalú, minden openBVE-kompatibilis PC-n jól játszható 'low detail' változat lesz, a másik pedig egy 'HD' változat, amiben többek között a terepet is nagyjából valóságosan szeretném reprodukálni, és abban túl is fogok menni a 125 méternyi szélességen, a távoli, de utastérből látszódó hegyeket is bele fogom építeni szerintem.

Előzmény: HLJ (147)
HLJ Creative Commons License 2012.04.13 0 0 147

Én 200-300 métert tervezek jobbra-balra a 44-eshez, mert vannak részek amiknél jó ha van ez a távolság.

Előzmény: Gothpaladinus (144)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.13 0 0 146

Ugyanezen vonat ma a 2-es metrón, a TESCO Family Center végállomásnál:

Előzmény: Gothpaladinus (141)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.13 0 0 145

De azért fogok még újabb fűtextúrát fotózni hozzá, szóval nem kell aggódni emiatt!

Előzmény: HLJ (143)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.13 0 0 144

Végsősoron felfogható modellvasútként is, amihez még talán illik is az asztalra terített hatás, meg hát az X tengely mentén úgysem megyek velük 125 méteres távon túl, tehát jobbra-balra együtt összesen 250 méter széles lesz a pálya. Annyi bőven elegendő lesz látóhatárként, vezetés közben meg úgyis leginkább a Z tengelyt kell nézni... :)

Előzmény: HLJ (143)
HLJ Creative Commons License 2012.04.13 0 0 143

Szia!

 

Szép abrosz mitázatú lett. Kicsit javíthatnál rajta még, mert tényleg egy jó asztal terítőt idéz fel bennem e kép.

Előzmény: Gothpaladinus (137)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.12 0 0 142

Megjelent az openBVE 1.4.1.1. Újdonság az 1.4.1.0-hoz képest az új ukrán fordítás és az Options.cfg fájlban a proxy támogatás megjelenése.

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.10 0 0 141

Vác FC Stadion metróállomás tegnap Barbival:

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.07 0 0 140

Mára ennyi, Gemenc InterCity vonat Tolna-Mözsön:

Előzmény: Gothpaladinus (139)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.07 0 0 139

Na ma délután még egy 'mezei' átmenetet mutatok be, a szántőföldek így fognak indulni, és a végüket is ugyanígy oldottam meg.

Előzmény: Gothpaladinus (138)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.07 0 0 138

De lesz termőföldes rész is majd a pályában rendesen, ez beépítést követően legalább kétszer változatosabbá teheti majd a pályát. Rengeteg lehetőség van még kiaknázásra várva... De a végeredmény tuti tetszeni fog Nektek is. ;)

Előzmény: Gothpaladinus (137)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.07 0 0 137

Éppencsak belefér az Index 512 KB-os korlátjába a kép, de még pont sikerült elérni, hogy ne kelljen lerontani a képminőséget.

Átalakítottam az eddigi talajmodell alapját. Felül a régi, alul az új elrendezés látható.

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.03 0 0 136

Gemenc InterCity (IC 838) vonat érkezett Sárbogárdról Őcsény megállóhelyre. A vonat beszállás után tovább indul Bajára. Az InterCity vonat Sárpilis-Várdomb és Baja-Dunafürdő megállóhely kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll.

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.02 0 0 135

És ugyanezen környék így néz ki a valóságban. A fotókat 2012. Március 21-én délután 1 óra körül készítettem.

Előzmény: Gothpaladinus (134)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.02 0 0 134

Készülget a Séd-patak hídja is:

Illetve a helyszín Szekszárd és Őcsény közt, ahová ez be fog épülni, még a régi talaj/sín textúrákkal (az újak a legutóbbi Tolna-Mözs állomás ábrázoló képen látszanak):

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.02 0 0 133

Tolna-Mözs sem marad ki a részletesebb beépítésből, itt például már lámpák is vannak a peronon, a pályában elsőként szerepeltetve. Ja, és a talajtextúrát is saját, nagyfelbontású (512*1024) fotóra cseréltem, meg a síneken elszórt zúzottkövek textúráját is régebbi, barnásabb, kopottabb kövesre változtattam, így szerintem sokkal ütősebb lesz az összkép.

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.04.01 0 0 132

Bár Április első (Vasár)napja a viccelődésről szól egyeseknek, én inkább megmaradtam a valóság közlésénél, miszerint tegnap óta a Szekszárd és Őcsény közti részt kezdtem átdolgozni, hogy jobban megfeleljen a valóságnak. Mindenekelőtt az iparvágányokat építem be, aztán jöhet a jobbra elágazó vágány fölötti híd, meg a fő sín mellett haladó töltés, a megváltoztatott talaj, aztán minden más, mint pl. a Tarcsay lakóelep panelházai, a fák valós helyen történő elhelyezése, és végül a Keselyűsi úti iparnegyed is.

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.30 0 0 131

Még mindig kell új síntextúrákat fotóznom, a jelenlegiekből ennél már nem nagyon lehet többet kihozni...

Előzmény: Gothpaladinus (129)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.29 0 0 130

Szerencsére mára minden jel arra utal, hogy az IR 831 és a 8318 is megmarad Április közepe után is! Viszont a palánki középiskolának újra kell egyeztetnie a buszmenetrendeket a Gemenc Volánnal és Szekszárd városvezetésével, mert az újabb vasúti menetrendi változások az iskolából korrekt időn belül elmenetelei lehetőségeket erősen megnyírbálják...

Ami az openBVE-s pályát illeti: mivel 3 napig nem jutottam géphez, így a legutóbbi textúramódosítás óta mindössze annyit sikerült haladnom a dologgal, hogy a jelenleg létező összes vonat menetrendjét elkészítettem, természetesen immár a 2011/2012. évi hivatalos menetrendban szereplő érkezési és indulási időket alapul véve. És ahogy a pályával együtt a menetidő tarthatóságát is tesztelgetem, úgy tűnik, teljesen jók is lesznek hozzá, legfeljebb néhányszor 5 másodpercnyi eltérést kell majd megadnom, és tökéletesen tartható lesz a virtuális menetidő is mind az Uzsgyikkal, mind Bz-vel, mind Desiroval (miután az új fizikát és a hangokat kiadtam hozzá).

Előzmény: Gothpaladinus (124)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.22 0 0 129

Új síntextúrákat készítgetek az eredeti, TrackGen-es képeket a 46-os vonalon levő sínekről készült fotókkal felülírva:

És ahogy a pályában kinéznek, Tolnán:

Nemsokára a talajzat és a fák textúráit is le fogom cserélni, illetve a talajt részletesebbé is fogom tenni, úgyhogy lesz változatosság és realitás is a pályában, így nem kell majd túl hamar megunni. :)

Előzmény: Gothpaladinus (128)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.20 0 0 128

Tolna-Mözs vasútállomás Route Viewer-ben, immár peronnal.

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.20 0 0 127

Érkezés Vajtára, itt már az újrafestett felvételi épülettel. A peronok és a környék egyedibb kiépítettsége továbbra is hiányzik, de majd egyszer az is meglesz. Mindenekelőtt egyébként is át kéne még textúráznom a felvételi épületet... Legközelebb holnap utazok arrafelé, akkor majd talán sikerül készíteni Rétszilasról és Vajtáról is textúraként használható képeket.

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.19 0 0 126

Az új fotóim alapján megváltoztattam a 46-os vonal északi felén található felvételi épületek színvilágát, illetve Cece állomásépületét a tető kivételével teljesen áttextúráztam. Szerintem így már jóval valóságosabban néznek ki mindhárman (Rétszilas, Cece és Vajta).

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.12 0 0 125

Egyébként tegnap megjelent az openBVE 1.4.1, ami a hangszimulációs modellt változtatta meg alapjaiban. Részletek az openBVE fórumán.

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.11 0 0 124

Az előző hozzászólásomhoz teszem most hozzá, hogy 3 napja derült rá fény, mely vonatok szűnnek meg 2012. Április 15-től.

 

A legidevágóbbak a következők:

 

5. Székesfehérvár – Komárom vonal:

Lemondva: 34930, 34912, 34914, 34916, 34918, 34928, 34938, 34939, 34919, 34925, 34913, 34911, 34921, 34931 sz. vonatok. (14 vonat)

Menetrend módosítási igény:
Szárazrét, Moha, Moha-Rakodó, Csókakő, Ászár, Ászár –Keményítőgyár, Tárkány –Csép, Csémpuszta megállóhelyeken a 34910, 34924, 34915, 34923 sz. vonatok nem állnak meg.
34910 sz. vonat később közlekedik, Székesfehérvár indul 5:55-kor Komárom érkezik 7:27-kor.
34915 sz. vonat később közlekedik, Komárom indul 8:33-kor Székesfehérvár érkezik 10:03-kor.
34924 sz. vonat korábban közlekedik, Székesfehérvár indul 14:29-kor Komárom érkezik 15:59-kor.

 

40 sz. Budapest - Pécs vonal:

Lemondva: 8003 sz. vonat Pusztaszabolcs – Budapest-Déli között. (1 vonat)

45 sz. Székesfehérvár - Sárbogárd vonal:

Lemondva: 34915, 34924 Székesfehérvár – Sárbogárd között, 38414, 38416, 38427, 38425, 38421 sz. vonatok. (7 vonat)

Menetrend módosítási igény nincs.

46 sz. Sárbogárd – Bátaszék vonal:

Lemondva: 832, 8304, 8324, 8306, 8318, 837, 835, 8325, 833, 831 sz. vonatok. (10 vonat)

Menetrend módosítási igény:
A 830 sz. vonat naponta helyett csak ª napokon közlekedik.
Új vonatpár közlekedik Szekszárd – Bátaszék ill. Bátaszék – Szekszárd között » napokon.

 

50 sz. Dombóvár - Bátaszék vonal:

Lemondva: 38712, 38722, 38714, 38728, 38717, 38727, 38715, 38721 sz. vonatok. (8 vonat)

Menetrend módosítási igény:
A 38725 és 38716 sz. vonatok ¼ helyett naponta közlekednek.

 

154-155. sz. Bátaszék – Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza vonal:

Lemondva: Kiskunhalas – Baja között 788, 789, 7812, 7817, Kiskunhalas – Kiskunfélegyháza között 7817, 17812, 17815, 7811, 7814, 7816 sz. vonatok. (10 vonat)

Menetrend módosítási igény:
Kiskunhalas Baja között a 7812 munkanapokon, a 7815 iskolai napokon közlekedik.

 

 

Személy szerint számomra a 831-es InterRégió elvesztése jelenti majd ezek közül a legnagyobb veszteséget, mert így 17:49 után lehetetlen lesz hazajutnom Szekszárdról. Bár a 832-n sem voltam olyan ritka utas, de a 831 eltörlése ha lehet, túl erős büntetés, amit a jelek szerint nem csak én érzek majd meg...

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.02 0 0 123

BzMot robog Bátaszék felé valahol Vajta és Nagydorog között:

Ehhez kapcsolódik az a hír is, hogy sajnos a közeljövőben várható menetrendi ritkítások miatt elég nagy az esély rá, hogy nemsokára megszűnnek a 46-os vonalon a délutáni személyvonatok, illetve egy csomó alacsony kihasználtságú Bz-s vonalon is csökkenhetnek a vonatpárok: például az összevont 5-45-ös vonalon is lehet, hogy a jelenlegi 6-7 helyett már csak 3-4 vonat lesz naponta... :(

Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.02 0 0 122

Mostanság a francia-lengyel gyártású monstrum, az Alstom Metropolis 415-419 is elég sűrűn begördül ide:

Előzmény: Gothpaladinus (117)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.02 0 0 121

Egyébként nem kizárt, hogy a végén, amint már kellőképpen sok fotóm áll rendelkezésre, 3D-s vezetőállást is összerakok, de ahhoz először a belteret kell befejezni, meg hát a vezetőállás tele van kapcsolókkal, amiket összevissza kéne majd animálgatni, a képletek összeírása pedig szintén nem két másodperces meló...

Előzmény: Gothpaladinus (120)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.03.02 0 0 120

Elkezdtem a külső áttextúrázást is 009-6-ról 002-1-re. Igaz, a külső még AOC-s, de a belső textúrákat már saját anyagból alakítom át.

Nappali módban:

Éjjeli módban látszik a beltéri világítás, ami a játékon belül csak aktív motor esetén kapcsolódik fel:

Előzmény: Gothpaladinus (119)
Gothpaladinus Creative Commons License 2012.02.29 0 0 119

Uzsgyi Tolna-Mözsön. Itt még az eredeti, MSTS AOC-s 95 55 6341 002-1 modell textúráit használja az openBVE-s modell beltere, ezek azonban hamarosan lecserélésre kerülnek sajátokra, ugyanis tegnap este az IR 831 pont a 002-1-es Uzsgyit jelentette, és mivel nálam volt a húgom fényképezőgépe, így fotóztam is rajta jó sokat a B végéből. Tehát ha valamelyik topikolvasó látott tegnap valakit a 831-es InterRégió motorkocsiját kívülről-belülről egyaránt fotózni, az igen, én voltam, ezen szimuláció fejlesztése céljából. :)

 

Egyébként ma frissítettem is a letölthető változatot, bár az egyelőre az eredeti, beltér nélküli modellt használja külső nézetes modellként. Viszont hangilag, fizikailag jelentős módosításon esett át a tavaly karácsonyi változathoz képest, úgyhogy mindenkinek javaslom a frissítés letöltését a Tartalomkezelőből. Az új változatban például a valóságnak megfelelően már 7 menetfokozat áll a rendelkezésre a korábbi 5 helyett, a menetre kapcsolástól számítva el fog telni mintegy 6 másodperc addig, mire ténylegesen megindul a gép, a fék is jóval lassabban fog leoldani, mint ahogy eddig tette, és a gyorsulási értékeken is igen sokat módosítottam. Összességében szerintem sokat javult a szimuláció minősége és hitelessége, szóval megéri kipróbálni! Jó szórakozást hozzá!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!