Még nem sokat tudok, csak annyit, hogy még a rendőr se látta, akivel beszéltem! :)
M-es rendszám volt rajta, ennyit tudok. De, hogy milyen gazdája volt, meg az orgazda járt-e vele vagy valami jóhiszemű vevő azt nem tudom. Utóbbi valószínűleg tiltakozni fog az ellen, hogy másé legyen az "autója", de ez valszeg április óta már napvilágot látott volna, szóval lehet, hogy a raboló járt vele. Nagyon remélem, hogy nem lesz semmilyen jogi hercehurca (meg, hogy az iDrive gombot kicseréltették benne :D), az asszonynak nem is merem mondani, csak majd ha már itthon lesz a garázsban. Kötök rá egy masnit aztán hagyom majd hadd találja meg! :)
A másik, hogy az itteni yard annyit írt levélben, hogy megszüntetik a jármű körözését, mert meglett. De, hogy ki meg hol meg, hogyan, arról semmit. És kérdezi tőlem, hogy tőlük tudtam meg?! Hát ki mástól vazze, ez olyan mikor anno nyomozás közben azt mondta az egyik, hogy ha ki tudok deríteni valamit szóljak! :)))
Teljesen egyetértek, kizárt, hogy mások annyival fejlettebbek legyenek technológiában, hogy ne kellett volna ilyesmikhez nyúlniuk sőt, ez szerintem csak kartellezéssel volt kivitelezhető, meg lett beszélve, hogy mindenki csinálja egyszerre. Már állítólag a Bosch-ra meg a Siemens-re is próbálják rákenni. Jó móka lesz! :)
De a végén úgyis elsikálják, van ott tőke!
------------
MÁS!
Meglett a két éve ellopott kocsim! Ma kaptam egy levelet, hogy Dunakeszin rohad április óta valami rendőrségi telephelyen. Namost azt még nem tudom mikor jutok hozzá (még hivatalból lecsekkolják a biztosítókat, hogy nem-e fizettek rá casco-t, értesítik a jelenlegi tulajt, akitől lefoglalták és az még fellebbezhet is, szal lehet még per is lesz, nem tudom), de az tuti, hogy sokba fog kerülni hazahozni, mert a yard szerint csak trélerezni lehet. Namost itt van egy emberke, aki az átírásokat szokta nekem csinálni, szerinte simán forgalomba helyeztethetném majd ott is és akkor lábon tudom hozni, nem kell trélerezni.
A kérdés: Ti tudtok ajánlani valakit, aki valami vidéki okmányirodában egy nap alatt lezongorázná ezt nekem ott?
Károsanyag kibocsátás. Mint mondtam nem értek a dízelhez. Benzinesnél a szegény keverékes üzemmódok ugyanúgy hozzák magukkal a megnövekedett NOx emissziót! El kell dönteni, hogy mi a jobb: a CO2 vagy NOx. Én nem tudom, de inkább a CO2-re szavazok és több fa/erdő ültetésére (ami megkötné a CO2-t). De ne menjük ennyire bele, túl kicsik/kevesek vagyunk mi ehhez ;). BTW: Sohasem voltam dízel fanatikus.
Én nem értek a dízelhez, de abban biztos vagyok, hogy más gyártónál is hasonló a helyzet, csak azok még nem buktak le és/vagy diplomatikusab, árnyaltabb lesz a magyarázatuk. Ha egy bizonyos teljesítmény (szint) nem érhető el csak 40x-es károsanyag kibocsátás mellett akkor az másoknak sem fog (sokkal) tisztábban sikerülni! Sorra fognak "bedőlni" a gyárak ami vagy a tesztek, előírások és/vagy a modern dízelek (és a nagynyomású üa. befecskendezés) létjogosultságát fogja megkérdőjelezni. Ez csak a jéghegy csúcsa. szerintem
Szerintetek mennyire volt eldugva a vezérlőben az okosság? Mekkora tapasztalat, műszerpark kellett, hogy valaki csak a vezérlőt látva, olvasva rájöjjön az átb.szásra? Csiptunerek láthatták? Bali, szerinted te rájöttél volna?
Trükközött a Volkswagen A hétvégén robbant a hír, hogy az EPA (Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége) azzal vádolja a Volkswagen-csoportot, hogy az autógyártó olyan berendezéssel látta el négyhengeres dízelmotorokkal szerelt autóit, amely felismeri, ha károsanyag-kibocsátási vizsgálatot végeznek rajtuk. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy egy olyan szoftvert építettek az autóikba, amely abban az esetben, hogyha emissziós tesztet végeztek az adott járművön, a károsanyag-kibocsátását az előírásoknak megfelelő szintre csökkentette. Amikor azonban vége volt a tesztnek és a motorházfedelet zárt állásba helyezték, az autók emissziója az elvárt határérték 40-szeresére is felugorhatott.
Tök komolyan mondom, ha hirtelen találnék annyi pénzt, amiért tudnék másik kocsit venni az altea helyett, akkor leparkolnék a fáy utcában a szalon előtt, és felgyújtanám. :-D