Sziasztok !Érdeklődnék valaki cserélt a cargón komplet első emelési pontot? Bontott vagy újat rakott be? Sajna ez enyém szétrohadt és a szilent is kiszakdt.Hol találok új alkatrészt?Köszi a sgítséget Üdv Zsolt.
Érdemben nem sokat (konkrétan semmit) tudtam hozzátenni, de gondoltam majd csak bekapcsolódnak mások is, aztán esetleg feléled a fórum, kialakul valami beszélgetés-féle.
Hát sajnos ismét nem!
Valószínűleg hiába próbálom nógatni a döglött lovat.
Pedig már a híres dakota közmondás is megmondta:
"Ha észreveszed hogy döglött lovon ülsz szállj le róla"
Sziasztok, így sok év után újra beköszönök, érdekelne, hogy azóta sikerült-e vkinek nagyobb áttételű difit beépítenie, beszereznie, átépítenie? Esetleg másik váltót, vagy másik típusidegen motort.
Nekem MINDIG vízszintes a vízhőfokmérőm mutatója !
Mi kell hozzá ?
Nyakig legyen a rendszer a hűtőfolyadékkal ! Legyen tele a beöntőtartály , félig a túlfolyó tartály , és a légtelenítő is legyen nyakig ! Gyakran meg kell nézni a légtelenítőt és ha kell utántölteni ! Rakattam a műszerfalra külön kapcsolót a két hűtő mögötti ventillátornak ! Ha 36-38 fok melegben a nyár folyamán nem hajlandó a hűtővízmutató vízszintesen maradni bekapcsolom és addig járatom , amíg lejjebb nem megy !!! Nagyon fontos : Nem érdemes 90-nél gyorsabban menni mert a motor hengerfejes lesz !!! Vanettem 4 éve van nálam ! Nagyon vigyázok rá ! Igyekszem úgy vezetni , hogy a fordulatszám 2300 és 3000 között legyen !
Sziasztok! Szeretnem megkerdezni tolletek, h normalis ha a vizhofok mutato nem kozepen all hanem majdhogynem haromnegyednel? Hengerfej uj, viz nem fogy a futes nem forro de meleg. 2001 es 2.3 dizel. Koszonom.
A következőben kérnék tanácsot: A gyári központi zár vezérlését az egyik kulcsom elfelejtette, vagy simán hibás lett. Elem cserélve a helyzet változatlan.
Tanítható valamilyen trükkel a még működő kulccsal?
Új vagyok itt, de már hetek óta olvasom a fórumot lelkesen és pár dologra választ is kaptam.Nyár óta vagyok egyelőre még boldog tulajdonosa egy 2002 klímás cargonak. Nagyon szeretem, hogy pakolható és a család is könnyen elfér. Elsősorban munkás pakolós autó szerepét kapta így nincsenek nagy igényeim. Az általatok leírt problémák már majdnem mind meg voltak és vannak is természetesen, gondolok ez alatt arra, hogy a klíma csak menet közben megy, a balos elektromos ablak nem működik, de viszont a baloldalról le tudom húzni a jobb oldalát, de mar fel nem és ugye a balos kapcsolóra egyáltalán nem reagál, se le se fel nem mozdítja az ablakom. Illetve ezekre szeretnék megoldást, illetve mindenfele jó tanácsot szívesen meghallgatok, hogy nektek hogyan sikerült orvosolni e problémákat van e valamilyen jól bevált módszeretek?
Kedves Vanette User! Olvastam egy korábbi hozzászólásodat az immoval kapcsolatban. Nagyon úgy tűnik, hogy én is hasonló bajba kerültem. Persze pont akkor, amikor a legjobban kéne dolgoznia a gépnek. Egy vízcsövet cseréltem a hengerfejnél, ezt követően az autónál hiába teker az önindító nem röffen be. Bontóból szereztem egy új immo karikát, amire cseréltem a régit, eredmény nulla. A kulcs behelyezése után a kormányoszlopon a led folyamatosan pirosan világít.
Írtad, hogy van egy Bp-i cég, akiknek van végleges megoldásuk a problémára.
A másik kérdés az adagoló alján lévő műanyag borítás alatt van vajon maga a dekódoló egység, vagy megoldást jelenthet a kábelek elvágása és egyszerűen feszültség alá helyezni a megfelelő vezetéket? Előre is köszönöm!
Ugye mondtam én, hogy az a 30 ezer munkadíj egy küszöb cseréért barátságos ár.
Most csináltam a fiam autóját is, mert nem engedték át a vizsgán (Toyota Camry) és pár nap múlva már csak útvonal engedéllyel mehet az autóval. Így nem maradt más hátra, Apa félretesz mindent és irány a kocsi alá.
A hátsó bölcső rögzítő csavarja mellett tenyérnyi anyag hiány. Persze minkét oldalon....
Két nap a két oldal. Egyik oldalon a benzin beömlő cső volt útban, a másikon meg a kipufogó. Külön alkatrészt kellett gyártanom a hiány pótlásához, hogy ne csak látvány elem legyen a beépített anyag.
A végére persze jó lett, de jó sok munka volt.
Bevallom őszintén már hiányzott ez az autó alatt fetrengős fíling.
Na jó, csak vicc volt.
A rutilos hegesztő pálca az általánosan használt típus.
Szerintem ez nem nagyon érzékeny a polaritásra.
Nem lehet, hogy Te a bázikusra gondoltál? Ott szoktak fordított polaritást alkalmazni. Bázikussal nehezebb is hegeszteni és csak speciális igény esetén alkalmazzák.
A rutilos egyébként egyen- és váltó áramról egyaránt használható.
Nincs feladva a project, csak kicsit elhavazódtam.
Közben meglátogattam egy másik lakatost is akinek odaszólt egy haver hogy baráti árat adjon a munkára. Így lett 300.000 Ft. Hát lehet annyira nem is haverok :)
A rutilos pálcát írtad, és akkor villant be hogy milyen hülye voltam tavaly. Csináltam a fiamnak egy focikaput és rengeteget szenvedtem a hegesztéssel amihet új pálcákat is kellett vennem mert a készletem elfogyott. Most megnéztem a pálcákat és rutilos. Ugyan már nincs rajta a papír, de lehet polaritást kellett volna váltanom?
Bizonyos hajtásokat én csináltam, és volt, ami adott volt. Ehhez kellett alkalmazkodnom.
Ha valamelyik lemez (mondjuk a külső lenne praktikusabb) függőleges szárát 12-14 mm-rel hosszabbra hagyom és derékszögben megtöröm, akkor a két lemez találkozik és a találkozás mentén össze lehetne szépen varrni a két anyagot.
Ehhez egyrészt szükség lenne egy 2m munka hosszúságú élhajlítóra (ilyen elég kevés háztartásban fordul elő, nekem is csak olyanom van, ami 1 méter hosszú anyagot képes fogadni max.), másrészt mint írtam a lemez adott volt. Így jött ötletként a 10-es köracél.
Mondjuk az élhajlítás megoldható lett volna úgy, hogy szorítókkal ráfogatom egy zártszelvényre és szép egyenletesen rákalapálom. A belső lemez felső része így készült el és nem nagyon venni észre, hogy nem élhajlítón készült. Tehát végül is az utóbbi ok miatt lett ilyen, illetve még az is közrejátszott, hogy a végső megoldáshoz folyamatos ötletelgetésen keresztül vezetett az út. Másodszorra valószínűleg én is továbbfejleszteném az alap ötletet.
A hegesztéshez egy EPS Fidaty 1600-as inverteres hegesztőt használtam.
Ennél a gépnél elég finoman lehet a hegesztő áramot szabályozni, ez fontos.
Az automata fejpajzs elengedhetetlen követelmény.
Normál kézi pajzzsal kezdtem, menet közben váltottam automatára.
Drámai a különbség. Ja és persze megfelelő ruházat és hosszú szárú bőrkesztyű szintén nélkülözhetetlen, mivel bőséges szikraesővel jár a munka.
Ezek nélkül nem nagyon érdemes hozzáfogni, mert hamar elmegy a kedved.
Rutilos elektródákat használtam (Panelectrode ER23, ESAB OK4616, valamint egy Szlovén gyártmányú Rutilen 13 névre hallgató típust)
Az elektródák vastagsága 2mm, ill. 1,6mm. Ettől vastagabbal nem nagyon érdemes próbálkozni, főleg a vékony, korrodált lemezek környékén.
A mi Vanettánk elég leharcolt állapotban volt. Nem akarom kedvedet szegni, de szerintem ennyire talán azért nem volt gáz, mint a videón szereplő jószág.
Én nem a teljes küszöb lemezt vásároltam meg.
Nálam az utas oldali küszöb még elfogadható. Magam is meglepődtem rajta, de valamiért ezt nem ette meg a rozsda.
A vezető oldali viszont alul rendesen ki volt rohadva, feltételezhetően azért mert megállt benne a víz.
Viszont csak az alja volt rohadt, az oldala teljesen ép állapotú, így aztán készítettem egy oda illő javító lemezt, amit oldalt felhegesztettem az ép küszöb lemezre.
A belső oldali lemez sem volt a toppon, arra alapozni, ahhoz hegeszteni nem lehetett. Ezért belülre felhegesztettem egy 20x40-es zártszelvényt, mint tartó konzolt. Erre ráhajlítottam egy erősebb horganyzott lemezt, majd végül a két alsó lemez él közé bevarrtam egy 10-es köracélt élzárásként. Ez így kegyetlenül masszív érzetet ad, amikor odavágsz neki egy nagyobb kalapáccsal.
Gondolom így elmondás alapján elég nehéz követni, hogy mi hova ment, ezért csináltam fotót meg rajzot, abból talán ki lehet venni, hogy mi hogy van.
Gondolom Te is a teljes küszöb(ök) megvásárlását javasolnád az én esetemben és egyben cserélni a felső ív alatt végigvágva (ahol még ép) a mostanit és az újat.
Kezdetektől fogva Vanette tulaj vagyok, nagyon szeretem. Sokat segített és segít is szállításaban de a családi nyyaralásokban is részt vett rendesen. Sok gyerek, csomag, bicaj...
Persze vannak betegségei - meleg-hideg, hangos - de mindig imádtam és igazából szabadulni sem szeretnék tőle.
Az, hogy nem is írtam ide és csak ritkán olvastam a topicot, számomra is egy meggyőző rév volt az akkori vásárlásom mellett.
Azért egy kis színes hírnek elmondhatom, hogy 2002 környéken alig volt 3-4 honapos a jószág amikor is a reggeli indításkor - nagynehezen - kiderült hogy kilopták belőle a kardántengelyt, Zuglóban.... A csavarokat szépen visszatették. Bevallom, nem is én jöttem rá hanem a kihívott sárgaangyalos... de az sem rögtön. Pedig nem vagyok tök hülye a kocsikhoz. Akkoriban valami 200.000 körül volt az új de szerencsére a casco vagy assistant fizette...
Azóta is jóban vagyunk, igazán nem kellett költenem rá, nem hagyott ott sehol sem.
Azért rohadunk mi is, volt már két első javíttatás meg hasonlók.
Most a küszöb(ök) adta meg magát ami már a vizsgára nem igazán lesz jó.
A Váci útról rendelnék küszöböt (friss: most 12/db) - de a lakatossal bajban vagyok, illetve nem vagyok jártas a témában. Az eddigi nem vállal "már ilyen munkát" akkor nem tudom miért lakatos de mindegy.
Van egy másik aki a vitt küszöböt 30/db-ért rakja fel, meg még amit talál...
Ez most jó ár vagy lehetne olcsóbban is kihozni, ezt nem tudom...
Tehát ez a küszöbösdi minimum 24+24+30+30=84.000 Ft lesz....
Hát most ez van, esetleg van aki olcsóbban megcsinálja, vagy ennyi az ára?
Beszállt a fiam is. Van még egy kis hegeszteni való a küszöb hátsó részén. Ez rám vár.
Aztán vissza épül a jobb első futómű, némi sárvédő elem csiszolás, glettelés, festés, alvázvédelem, hűtőrendszer összeszerelés, feltöltés stb. Szóval akad még mit csinálni.
Egyre kevesebb már a Vanett az utakon. A miénkben még nincs 200 sem. Most, hogy rendben lesz a kasztni, meg az egyebek remélem, hogy a motor is kiszolgál még pár évet, aztán majd lesz valami. Teszünk bele villany motort, meg akksit (csak viccelek).
A fórum aktivitás is azért alacsony, mert egyrészt fogy a Vanetták száma, másrészt meg akinek van (néhány kivételtől eltekintve), max. kérdezni jár ide.
Ez utóbbi sajnos így van más márkáknál is. Nem látja be a nép, hogy az úgy nem működik, hogy csak kivenni akarunk az információs adatbankból, miközben bele nem akar senki tenni. Egy darabig erőlködtem a meggyőzésen, aztán beláttam, hogy nem fog menni a világ megváltás. Ez a többség akarata, bizonyára így van ez jól, mert ha másképp lenne, akkor tennének ellene.
Facebook
Én egyrészt öreg vagyok már ehhez, másrészt a család egybehangzóan állítja, hogy mindenkinek jobb, ha én nem fészbúkolok.
Engem egy kicsit későn kapott el a Vanettes láz, pont úgy, mint a wartburgos, de imádom. Napi szinten hajtom, szerintem egy falusi embernek, aki a határba is jár, meg egyéb munkákat is végez az autójával ez a két autó a leg jobb kivitel. Nem sajnálod, hogy megkarcolódik, és szinte bárhol elvisz. A nyár elején Eger mellől a Balatonra is Vanettel mentünk.