Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zetaman Creative Commons License 2023.12.29 0 0 52590

Köszönöm a gyors és részletes választ. :-)

 

Kicsit félek a procedúrától, lehet, hogy a másik utat választom, ha találok elfogadható áron komplett motort, inkább arra hajlok, a ki- és beszerelés (most) egyszerűbbnek tűnik, mint a motor megbontása, és gépműhelyezés. Azt meg bírnám oldani saját erőből és szerszámozottsággal.

 

Alapfeltétel, hogy olyat találjak, ami esetleg még a kocsiban van, pláne ha indítható, hogy az állapotból látszódjon valami.

 

Azt hiszem, mindké megoldás kicsit lutri, de mindenképpen szükséges, mert kell az autó.

Előzmény: svgyula (52588)
svgyula Creative Commons License 2023.12.29 0 0 52589

Még egy fontos dolog kimaradt! Szelepek vezetőit meg kell nézni, a szimeringeket mindenképpen cserélni!

A gépműhelyben ez csak pár perces mutatvány és a szelepek becsiszolása is fontos! Én úgy kértem, hogy a szelep

vezetők értelemszerű cseréje, a szelepek becsiszolása, szimering csere! Egy normálisan elkészített hengerfej egy teljesen más

vezetési élményhez vezető út eleje.

Előzmény: svgyula (52588)
svgyula Creative Commons License 2023.12.29 0 0 52588

Szia! 51676 ennél a hozzászólásomnál kezdtem el a saját projektemet.Pár hét múlva, a gépi munka időkiesés miatti késésből eredően, vannak még róla bejegyzések!

Azt el lehet mondani, hogy alumínium hengerfej lévén a deformálódás biztos! Ha ugyanúgy visszarakod nem lesz jó.

Én nem bíztam semmit a "véletlenre". Vettem egy használt hengerfejet. Azt vittem el a gépműhelybe, nekem szerencsém volt mert a szomszéd utcában van egy. Vettem csavarokat, hengerfej tömítést, szívósor tömítést, kipufogó sor tömítést.

Mivel nekem is az 54LE motor van a műhelyben kértem, hogy az egész felületből 1mm-t gyaluljanak le. Ahogy számoltam ezzel a kompresszió viszonyt kicsit megemeltem ez érezhető menet közben is rendesen. Én azóta 30ekm-t mentem vele gond nélkül rendesen meghajtva időnként.

Ami még fontos szerszám, kiegészítő az a csavarlazító és a gázmelegítő esetleg indukciós melegítő. Nem a hengerfej csavarokkal lesz gond

bár ha beszakad..... Inkább a kipufogó rögzítő anyákkal! Azt nagyon meg kell locsolni mert ha még nem volt leszedve akkor gond lehet. Az összerakásnál pedig használj minden csavarhoz grafitos zsírt! A zsír a kiég de a grafit ott marad és a szétszedéskor azok könnyen elfordul az anya.

Amire még figyelj, hogy levett hengerfej mellett ne akard elforgatni a főtengelyt, mert kiemeli a hüvelyt és akkor szívhatsz!

Az üregeket elég kifújatni és a végén olajat cserélni. Ha esetleg marad benne valamennyi víz az hamar kipárolog normál üzem mellett.

A hengerfej tömítésnél vastagság választáskor a legvékonyabb legyen, mert a vastagabbak a nagyon elvékonyított hengerfej/occó 91okt benzinnél használatosak.Legyen inkább a minőség és a gyári vastagság az elsődleges.

Előzmény: zetaman (52587)
zetaman Creative Commons License 2023.12.29 0 0 52587

Az ünnepre autós életem első hengerfejesedését kaptam ajándékba: 1,3 MPI, 54 ló.

 

A károsodás mértéke pontosan - gondolom - csak szétszerelés után mérhető fel.

 

A motor kenőanyaggal futó rendszerét mennyire és mivel kell átöblíteni a víznyomok eltüntetéséhez? Vagy elég egy szokásos olajcsere, akkor kifolyik minden, vízzel keveredett olaj a teljes rendszerből?

 

Miután azonban alkatrészek is szükségesek a javításhoz, előre szaladnék egy kicsit ezek beszerzésével: hengerfejtömítés, -csavarkészlet.

Mi a manó lehet még ezen kívül beszerzendő? És a hengerfejtömítésből melyik vastagság? Nem volt még megbontva a motor, tehát a gyári lehet benne.

 

Továbbá: miből derül ki, hogy kell-e gépmunka a hengerfejre, vagy csak tömítéscsere, és mehet vissza?

 

Ha kell gépmunka, Budapest és környékére köszönettel veszek műhelyajánlást.

 

Köszönöm, ha bármelyikőtöknek van hasznos tanácsa, javaslata.

a_motor Creative Commons License 2023.12.21 0 0 52586

köszönöm, próbálom!!!

 

Előzmény: Vöre (52585)
Vöre Creative Commons License 2023.12.20 0 0 52585

Szia. Vegyél bontott gyári hátsó ködlámpa kapcsolót. Müködik helyzetjelző kapcsolóként . 

Előzmény: a_motor (52584)
a_motor Creative Commons License 2023.12.19 0 0 52584

A helyzetjelző kapcsolóval szívok. Volt valakinek ilyen, hogy pár hónap alatt tönkremegy (3.-at veszem) ?

Képtelen vagyok rájönni, hogy egyszerűen szar amit veszek, vagy rendszerhiba (nem látok melegedési nyomot a csatlakozón, és a rajz szerint relézve van a világítás, csak vezérel a kapcsoló)

Az egyik példánynál a beépített izzó körül deformálódott a kapcsoló háza. Lehet az újnál ledet teszek bele...

 

Minden segítséget köszönök!

 

 

 

mpilaca Creative Commons License 2023.12.11 0 0 52583

Szia! Köszönöm  válaszod, közben sikerült nekem is kideríteni, hogy  a 70A-osnak más felfogatása és a hosszbordás ékszíj is keskenyebb Szerencsére találtam 90 A -os generátort, amit ma adnak át a futárszolgálatnak. Remélem hamarosan megkapom és ismét használhatom a kocsit.

Előzmény: svgyula (52582)
svgyula Creative Commons License 2023.12.10 0 0 52582

Szia! Rajzot, méretet, nem találtam. Annyi információt lehet a képek alapján ahol árusítják megállapítani, hogy van két fajta. Az egyik ami fix felfogatású és ami lengő. A fix felfogatású azért fix mert ott van szervó és vagy  klíma szivattyú. A szíjfeszítést pedig máshol van. Az összes többi lengő, pont olyan felfogatású mint régi skodriknál 1db átmenő csavar amin fordul és felül egy a feszítést rögzítő csavar. Alsó M10 a felső M8 csavar. Természetesen a feliciánál mind hosszbordás tárcsával van szerelve.

Ezen az oldalon egymás alatt van a két generátor.

https://www.thansen.dk/bil/skoda-felicia-ii-1-3-68hk/elektriske-dele/t11193/g1900-2902

Előzmény: mpilaca (52581)
mpilaca Creative Commons License 2023.12.09 0 0 52581

Sziasztok!

 

Kérésem aki tudja, hogy méretbe van e eltérés a Felicia Generátor  90 A-es  és  70 A - es  közt.  Hosszbordás ékszíj van rajta és szervo szivattyú Klíma nincs rajta, ezért a 70 A is bőven elég lenne. Ha esetleg méretezett ábrát is tud küldeni az jó lenne.

 

Z$o136L Creative Commons License 2023.12.02 0 0 52580

Sziasztok!

 

Én annó ezt találtam.

 

Üdv.

Előzmény: ScooterRider (52578)
svgyula Creative Commons License 2023.11.08 0 0 52579

Szia!

Az 1997-2001 között gyártott 1,3 MPI motorkódok:

40Kw 135M

50Kw 136M

A 40Kw 91-es benzinhez készült gyengébb kompresszió viszonnyal 1:9,5

Az 50Kw-os 95-ös benzinhez készült 1:10,5 kompresszió viszonnyal.

A különbség az 50Kw-os dugattyúi púposak és a vezérmű tengely minimálisan eltér a gyengébbtől. Bár ezt nem tudom megerősíteni

mivel nem volt a kezemben két különböző tengely!

Ezen kívül minden alkatrész teljesen azonos, a hengerfej is! Ez utóbbit én személyesen mértem meg és most egy lecsökkentett károsterű

50Kw-os motorból van felújítva az autómban(40Kw-os). Mivel teljesen azonosak voltak ezért a felújított hengerfejből 1mm le lett gyalulva. Így a számológép szerint a kompresszió viszonyt ~1:10.4-10,5-re emelkedett. Ez érezhető az autó használata során rendesen.

Hát kb ennyi.

Előzmény: ScooterRider (52578)
ScooterRider Creative Commons License 2023.11.07 0 0 52578

Sziasztok!
Az 54 és a 68 lovas Felicia blokkok között mi a különbség?

Motorkód szerint melyik melyik?

kocka775 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 52577

Köszönöm a válaszod, a tisztogatáson már túl vagyok, akkor csere lesz...

Előzmény: svgyula (52576)
svgyula Creative Commons License 2023.10.24 0 0 52576

Szia! Alapból a nevében is szerepel "feszültség szabályozó". Ettől van az amit mértél. De ha meg akarod magadat nyugtatni(bár nem tudod)

Ez e legkisebb értékű alkatrész ebben a körben.

Megteheted, hogy a régit kiveszed átmosod rendesen benzinnel, megmozgatod a szénkeféket(ha vannak?) aztán vissza és próba. Nyilván fontos még, hogy az összes oda vezető csatlakozót, beleértve azt is ami a feszültség szabályozót összeköti a generátorral fémtisztára letakarítod. (Bár ez annyiszor le lett itt írva lehet feleslegesen ütögetem a billentyűzetet.)

Ha ez megvan vissza a helyére és próba. De sok esélyt nem látok a javulásra.

Akkor lehetne máshol keresgélni, ha nem lenne töltés! Akkor még a diódahíd is szóba jöhet, meg a forgórész csúszó gyűrűje. Viszont a túltöltésnél egyértelműen a feszültségszabályozó szokott a halott lenni! Viszont arra érdemes figyelni, hogy nem csak az akkumulátor halhat meg hanem sok más elektromos cucc többek között a motorvezérlő, na meg abban a bizonyos diódahídban lévő diódák is. Tehát csak próba és azt se sokáig!

Előzmény: kocka775 (52575)
kocka775 Creative Commons License 2023.10.24 0 0 52575

Sziasztok!

Ha magas a töltésem, az egyértelműen fesszabályzó hiba lehet? 1998-as 1,3-as benzines.

Alapjáraton 14 V az akkun mérve, fordulaton 18 V körüli.

Hogyan lehetne egyértelműen megállapítani? Multiméter elegendő? Nem szeretnék csak úgy venni, ha esetleg más is lehet a hiba oka.

Ha venni kell, milyen típust ajánlotok?

Köszönöm

svgyula Creative Commons License 2023.10.03 0 2 52574

Igen. Azt is elégeti a motor, ha nem párolog el addig. A pillangószelep alsó részét se felesd el mert ott is van trutyi csak nehezebben hozzáférhető. Valamilyen kanyarrongy kell hozzá. :-)

Előzmény: Tamas1095 (52573)
Tamas1095 Creative Commons License 2023.10.03 0 0 52573

50Kw. Fojtószelep takarításához is jó a csavarlazító, vagy van hozzá más? 

Előzmény: svgyula (52572)
svgyula Creative Commons License 2023.10.03 0 1 52572

Szia! Abból is létezik 2 verzió egy 40KW-os amit a 91-es benzinhez(occó) adtak ki és egy erősebb ami 50KW-os ezt a "jobb és drágább" benzinhez. A kettő között nagyjából minimálisan a vezérműtengely és a dugattyúk térnek el. Ennek eredménye a kompresszió viszonyban mutatkozik meg. A gyengébbik kevésbé nyomja össze a keveréket így a "gyúlékonyabb" 91-es sem okoz kopogásos égést. A másik jobban összenyomja a keveréket ehhez viszont jobb kompresszió tűrő benzin kell a kopogásos égés elkerülése érdekében. Viszont a gyengébbet is aránylag kis pénzből pont ezekből kiindulva át lehet alakítani egy erősebb változatra. Én azt csináltam, hogy a hengerfejből legyalultattam 1mm-t kiszámolva ~10,5-10,8 jött ki a kompresszió viszonynak. Ez sem túl sok de az autón erősen érezhető ez a változtatás a közlekedésben. Nem kell félni az előzéskor mert nem ragadok be 80-nál 20km-en a kamion, busz mögött. Simán át lehet őket lépni. Ezt az alap motorral elég rizikós mutatvány volt! Mindennek ellenére a fogyasztás sem emelkedett meg mivel csak a "pukkanás" erősebb ugyanazzal az üzemanyag mennyiséggel.

 

Előzmény: Tamas1095 (52571)
Tamas1095 Creative Commons License 2023.10.02 0 0 52571

Igen 1,3 MPI

Előzmény: svgyula (52570)
svgyula Creative Commons License 2023.10.02 0 1 52570

Szia! Nekem az ütötte meg a fülemet, hogy "pukkadozás lehet hallani a motortérből" A 98-as évjárat nem mond sokat. Azért azt is tudni kellene pontosan melyik típusú motor van benne?

Ami nem kerül pénzbe:

Kiveszed a gyertyákat-> kitakarítod a hézagot beállítod 0,5mm-re

Ellenőrzöd a szelephézagokat! Ezt ha nem tudod leírom: hideg motornál ellenőrizzük! Leveszed a szelepfedelet 2db M6-os anya.

A kivett gyertyákkal könnyebb átfordítani a főtengelyt! A sorrend a következő elkezded forgatni és figyeled a szelepmozgást. A himba helyzet az amikor a kipufogó szelep lezár és megmozdul a mellet lévő szívó szelep emelője! Ezt figyelve ha ilyen helyzetbe kerül az 1-es henger(szemben állva bal első) akkor kell megnézni, hogy van-e a 4-es(jobbról az első) hengernél 0,2mm hézag a szelepeknél az összesnél ezt kell beállítani! Tovább forgatva a 3. hengernél(jobbról a második) lesz "himba" váltás ha megvan akkor a 2. hengernél(balra a második) kell szelephézagot mérni/állítani. Értelem szerűen ezután a 4->1 és a 2->3 henger jön. Ha nagy a hézag nincs teljesítmény ha kicsi vagy nincs nem zár le és visszadurrog. Ezt csinálja még akkor is ha elosztós és ott rosszul van beforgatva. Ami a leállást még okozza az a fojtószelep elkoszolódása.

Ha ez 1,3MPI akkor biztos! Ez attól van, hogy a kartergáz és a levegőszűrőn átjövő por nagyon jó masszát képes a fojtószelepre és környékére lerakni, mivel ott nem mossa le az üzemanyag az automatikus alapjárat szabályozást a motorvezérlő a szabálytalan levegő áramlás miatt nem tudja beállítani. A másik dolog a takarítás után meg előfordulhat olyan mint nálam, hogy felugrik az alapjárat 2000f/min-ra. Ezen van hogy csak szoftveres alapjárat beállítás segít! Ha a szerelő fojtószelepet akar cserélni->azonnal hoz el az autót mert nem ért hozzá! Ami még nagyon fontos ezek öreg autók és bárhogyan rendben voltak tartva az elöregedés az érintkezéseknél nem segít ezen semmit! Amit még mindenképpen meg kell tenned, leveszed egyenként az össze csatlakozót és kitakarítod fémtisztára! Ne kontakt tisztítót használj mert az ide nem jó! Használj csavarlazítót! Az feloldja az oxidot és könnyen eltávolítható! A WD40 egy vicc! Kb egy hétig lesz jó(ha?) utána! Ha minden megvan utána figyeld a tüneteket. Amit azonnal érdemes cserélni: olaj (10W-40), olajszűrő, légszűrő, váltóolaj ellenőrzés!!! Ki kell venni a KM spirált, oldalt 1db M6-os csavar fogja és mindenestül ki kell húzni. Ha itt belenézel a talpig ledugsz valamit ~1cm magasan kell lenni az olajnak! előtte azért töröld ki mert megtévesztő lehet! ide 75W-80 olajat kell tölteni.

Ha van kérdés írjál.

Előzmény: Tamas1095 (52569)
Tamas1095 Creative Commons License 2023.10.02 0 0 52569

Sziasztok! 

 

98-as évjáratú Skoda Feliciánál a következő problémák jelentek meg a napokban, indítás után a fordulatszám ingadozik, és előfordul olyan is, hogy az autó leáll, gázadásnál szintén lefullad az autó. Van, hogy többszöri indítás után lehet csak elindulni vele, de volt olyan is, hogy útközben egyszerűen a fordulatszám csökkent lassult az autó és le kellett állítani majd újraindítani szerencsére elsőre újraindult. 

Javasolták az üzemanyagszűrő, gyertyák cseréjét, és a légtömegmérő, főtengely jeladót átnézését is.

(Van, hogy gázadásnál pukkadozás lehet hallani a motortérből)

 

(Sajnos nem tudom, hogy melyik alkatrészek mikor volt cserélve, mert a volt tulajdonosa meghalt és hagyatéki tárgyalás után vásároltam meg az autót)

Elnézést kérek, ha néhol nem szakszerűen fogalmaztam, válaszokat előre is köszönöm! :)

Davidova007 Creative Commons License 2023.09.21 0 0 52568

Üdv, a féltengely csere sikeresen megtörtént a helyes méret a 2000-es évjáratú felicián 890 mm volt,olyat is hozott az alkatrész szállító szerencsére, a váltó olajat azért a biztonság kedvéért megvettem,és le is cseréltettem ha már megvolt,de nem folyt le féltengely cserekor(kb 50000 km-ert tettem bele,egy kissé zavaros volt). Azért volt szükség mert körübelül 10 fokos jobbos elforduláskor(gáz adáskor) hangja volt a jobbos féltengelynek,csere után a kattogás megszűnt. Köszönöm az infókat és a segítséget! Dávid

a_motor Creative Commons License 2023.09.19 0 0 52567

A Haynes szervízkönyvben volt.

Azért írtam, mert én valszeg elkövettem volna a hibát, ha mindkét csuklót (v porvédőjét) cserélném, és az egész autó fel lenne emelve. :)

Előzmény: svgyula (52565)
a_motor Creative Commons License 2023.09.19 0 0 52566
Előzmény: svgyula (52565)
svgyula Creative Commons License 2023.09.19 0 0 52565

A féltengelyt 1db a borda végén található roppantó gyűrű tartja a helyén. Az, hogy egyszerre nem kellene kivenni a váltó ábrája szerint reális lehet. De gondolom nem akarsz sehova menni féltengely nélkül.:-) Amikor kiveszed készítsd oda mellé a csere darabot és mindjárt rakd  a helyére a roppantó gyűrű miatt nem könnyű sem a kihúzás sem a visszarakás, erő kell hozzá.

Előzmény: a_motor (52562)
svgyula Creative Commons License 2023.09.19 0 0 52564

Szia! Mivel előttem vette ki a szerelő kb 2 éve az egész féltengelyt és semmilyen olaj nem folyt ki, én nem mondanám azt, hogy le fog folyni.

Ugyanis útközben sürgősen kellett segítség mivel konkrétan leesett a lengéscsillapító felső anyája. A szerelőnél derült ki amikor ő(!) levette az egész lengőkart és a féltengelyt is kivette(a kezemben volt!) A belső gumiharang is el volt szakadva! Így az is cserélve lett így egy órával tovább tartott mert addigra hoztak egy újat. Mindez úgy, hogy ott álltam a felemelt autó mellett. Mivel munkában voltam és mentem volna tovább és ez otthonról ~70km-re történt. Nyilván az olajcsere soha nem árt de ha nem kell mert nem folyik ki akkor inkább a periódus idején. Alá azért lehet rakni valamilyen edényt.

Előzmény: András952 (52563)
András952 Creative Commons License 2023.09.19 0 0 52563

A dizelnél le kell engedni a váltóolaj kb felét és szimeringet is cseréltem egyúttal, nemgondolnám , hogy a benzinesnél máskép van.           Amúgy köszi a multkori tanácsot : aki keveset használja az autóját miért nem megy taxival.      A telkünk 2,5 km-re van csak,  -ennyire tényleg nem kellene autó- de egy taxis sem vállalja  a majd 2m fűkaszát , láncfűrészt stb. Plusz alkalmankén 3-4 km-re lévő tehenészetitelepre is  hívnak - taxival ,megoldhatatlan....... üdv

Előzmény: svgyula (52561)
a_motor Creative Commons License 2023.09.19 0 0 52562

Igen zsír kell a csuklóba, de ha ki van húzva a váltóból, akkor ott folyik az olaj. Külön tér a két egység (váló és csukló belső)

Valahol olvastam, (nem merek megesküdni rá) hogy a két féltengely csuklót nem szabad egyszerre kihúzni, mert belül szétesik vmi...

Előzmény: svgyula (52561)
svgyula Creative Commons License 2023.09.19 0 0 52561

Szia! Megnézted az adott oldalon a neked megfelelő évjáratot is? Azért van kétféle mert van 94-98-ig gyártott és 98 utáni. Utóbbinál már

rendesen belenyúltak a németek és ezért ez is változott. Ha rákeresel pl. itt: https://www.autoalkatreszonline24.hu/skoda/felicia-ii-6u1/11193/10162/hajtoetengely

Rájössz, hogy a 890,5 ami évjárat szerint neked kell. A bal oldaliból is ezért van kétféle méret. Azt nem néztem, így nem tudom, hogy a váltó lett keskenyebb, vagy a futómű szélesebb, esetleg a kerékagy becsatlakozása miatt kellett változtatni.

A váltóból nem folyik ki az olaj! A szar dolog lenne mert akkor a gumiharang folyamatosan tele lenne olajjal ami nagyon gyorsan megenné!:-) Oda zsírt kell!!! rakni és érdemes megnézni ha összerakva veszed, hogy van-e ott egyáltalán? Mert a zsírhiány hamar megeszi

az "új" féltengelyt is!

Előzmény: Davidova007 (52560)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!