Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.04 0 0 147

A nők és férfiak agya másként működik, ezért mindkét nem részéről kár erőltetni az olyan dolgokat, amihez a másik nem -evolúciós fejlődése révén- jobb képességekkel rendelkezik. Mindenki maradjon annál, amire teremtetett...

Galfi Gergo Creative Commons License 2007.02.04 0 0 146
nagyon off

Sajnálom, de az a helyzet, hogy nem úgy tűnik, mintha mellé ment volna a hozzászólásom. Attól, hogy pályafutásod valamely szakaszán bele tudták verni a fejedbe a diffegyenlet fogalmát (nem lehetett könnyű ;o), még nem jelenti azt, hogy értenéd, mit jelent az, hogy valaki művészetként űzi fizikát vagy - főleg - a matematikát. Az előbb említett könyvet azért bátorkodtam a figyelmedbe ajánlani, mert jó példákat mutat arra, ahogy a fizikusok gondolkodnak: sok nagy felfedezés egyszerűen úgy született meg, hogy valaki megpróbált egy esztétikailag vonzó elméletet megalkotni, és ez - mellesleg - alkalmas volt a valóság bizonyos rétegének a leírására is. Persze, nem tévesztendő össze a fizikus munkája a mérnökével, aki az fizika törvényeit - praktikus megfontolásokkal - ráhúzza az adott feladatra. Ez már nem feltétlen művészet, hanem sokszor "széklábfaragás". Természetesen nem azt akarom mondani, hogy a mérnökök nem végeznek művészi munkát, hiszen ott van az építészet, iparművészet. De a fizikai elvek szolgai alkalmazása önmagában nem az. Megalkotásuk viszont - hol jobban, hol kevésbbé - kreatív és művészi tevékenység. Ami meg a matematikát illeti: bizony sokkal inkább művészet, mint tudomány. Annyiban különbözik a zenétől, hogy ennek művészetnek az értéséhez és élvezetéhez neked magadnak is ismerni kell az alapjait. Van néhány szabály, amit be kell tartani (kb. a logikai gondolkodás szabályai), de ettől eltekintve a fantáziának, és az intuíciónak szabad útja van. Most matematikus alatt próbálj meg nem a "jelzős" matematikusokra gondolni (programozó matematikus, alkalmazott matematikus, stb.), hanem olyanokra akik a problémákkal, feladatokkal csupán önmagukért foglalkoznak, és - amolyan művészi büszkeségből is - nem is foglalkoznak azzal, hogy amit csinálnak, annak van-e gyakorlati, pénzben mérhető haszna. Ha ismernél ilyen matematikusokat, tudnád, hogy a habitusuk mennyire közel áll a művészekéhez: szinte mindegyikük "másodállásban" zenél vagy verseket ír, stb. És bizony szomorú, hogy nem láttál még jó matematikust alkotni, de főleg azért sajnállak, mert sosem volt modód meglátni a matematikának a belülről fakadó szépségét.

off off

Hogy a topik témájához is szóljak: ismerek sok női pilótát, jópárat közülük nagyon tisztelek. Farkas Kati nénit a MÁV klubból talán meg lehet említeni, de ide sorolnám egykori oktatómat is, aki most már nagygépes pilóta. De attól még a magam kevés repült órájával én is Bandipilothoz hasonlóan látom a dolgot: a csajok úgy általában sokkal jobban ragaszkodnak szabályokhoz, általában azokhoz a helyzetekhez vonzódak, ahol le van írva pontosan, hogy mit kell tenni. Ha kockázatos, homályos kimenetelű dologgal találkoznak, akkor nyűgössé válnak. Ez általában jó, néha rossz. De ahhoz kétség nem fér, hogy a nőknek éppúgy helye van egy légijármű parancsnoki ülésében, mint a férfiaknak, és engem önmagában nem zavar, ha utasként olyan géppel repülök, ahol a négy csíkot egy hölgy viseli.
Előzmény: Törölt nick (139)
Miocsó Creative Commons License 2007.02.04 0 0 145

 

  A mammáliások ékességénél bocsánatért esedezem! Általánosítani nem szeretnék,sőt a kivételektől egyenesen félek.

 

  a másik témában is eszembe jutott valami,a nők előretörésével kapcsolatban. méghozzá a technika fejlődése. Hiszen mi hoztuk a fejünkre a bajt!

  Valamikor réges régen amikor még benzint szívott a karburátor( a duplatorkos, membránszivattyús),a srófot pedig vidám nyögések közepette kellett átforgatni, miközben a motor vidáman kiköpött egy fél liter olajat ,a nők a gép közelébe sem mentek. Nem beszélve a rep közbeni erő kifejtésről( elállítódott trimmnél, erős oldalszélnél, futó kiengedés-behúzás, féklap-ívelőlap kiengedés, nehezen járó légcsavar szögállítás), és a rep közben esetleg jelentkező kisebb műszaki hibák

megállapításának és megoldásának gondjai + kormányerők mind mind nekünk dolgoztak a vállas szélcserzett arcú pilótát emelték a piedesztálra. De jaj!

Kifejlesztettük a finom számítógép ellenőrizte repülőgépeket, motorokat, hidraulikát,stb és erős olajos vagy benzin marta kéz már nem kell a repüléshez. Kell helyette egy kis rendszer betanulás, gombnyomogatás, légkondíció állítás, képernyő nézés( vaj"h mit ír ki a computer- mit csináljak) ebben a nők már egyenrangúak sőt kis ujjacskáikkal már talán ügyesebben is pötyögnek a számítógépeken. Hát ide jutottunk! Az ember már nem tudja mikor milyen neműt hall a rádión keresztül.

 Jó-e ez így? Régen az asszony,ha későn jött haza a pilóta, csak vigyorgott " na ezek ittak valahol meg a nőkrők dumáltak", ma pedig ha későn jön haza -a vegyes ekipázsok miatt egyből másra gondol! Nem baj a parfümöt jól elnyomja a benzin szag.

 

  Szóval tanácstalan vagyok, lasssan minden játákunkat elveszik a nők? Visszatérünk a matriachátusba? ( Már nincs foci se, a nők horribile dictu bokszolnak, bírkóznak)

 Mi lesz velünk fiúk valamit ki kéne találni újra!

 

   Üdv

 

Előzmény: égi mamma (140)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.04 0 0 144
A kétkedők és ellenállók közé sorolod magad? :-)
Előzmény: Törölt nick (143)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.04 0 0 143

"azért, mert a nők kettesével szeretnek járni pisilni :-))"

 

Kéretik nem általánosítani. :-)

Előzmény: égi mamma (142)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.04 0 0 142

Már biztos unalmas, h mindig a Thunderbirdssel jövök, de érdekes dolog történt... :-) Most nézegettem a honlapjukat és: itt a második! A 2007-es csapatba bevettek még egy lány/nő/asszony/hajadon típusút, és minő bátorság: még szőke is :-) Ő repüli az egyik solo-t... Én ebből arra következtetek, h nem lehettek túl rossz tapasztalataik az első lányukkal. (Gondolom "Ti" - az ellenállók, és kétkedők :-) - meg arra, h azért, mert a nők kettesével szeretnek járni pisilni :-))

 

www.thunderbirds.acc.af.mil/06officers.htm

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.04 0 0 141
Előfordulhat, de mint mondtam, csakis indokolt esetben. Egyébként sem vagyok rámenős, sőt, kifejezetten félénk.. :-)
Előzmény: Miocsó (136)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.04 0 0 140
Kéretik nem általánosítani... :-)
Előzmény: Miocsó (136)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.03 0 0 139

Gergő drága, attól tartok, rossz embernek ajángatod, hogy ismerje meg a fizika rejtelmeit...ez, sajnos, mellément.

(Azt nem mondhatom meg, miért, de - gondolom, kitalálod.)

:-)))))))))))))))))))

 

(Lehet, hogy talán neked kellene összehasonlítanod mondjuk a "a szinuszos hanghullámok terjedése változó hőmérsékletű légrétegekben, és változó szélsebesség mellett" számításának algoritmusában, annak többedrendű differenciálegyenlet-rendszereiben fellelhető kreativitást, mondjuk, egy tetszőleges témájú és anyagú szobor kifaragásában fellelhető kreativitással... :-))))

 

De lehet, hogy az is elég, hogy alaposabban kell ismerni a fizikát, mint "A fizika kultúrtörténetét". :-)

 

(A további félreértelmezési kísérletek ellen segítségül: az "alkotótevékenység" főnév a jellemzően kreatív tevékenységeket jelenti, és nem azokat, amelyekben kreatív elem is van. A te "fekete-fehér" típusú értelmezésed alapján viszont pl. egy tanár is alkotóművész, hiszen dolgozatokat állít össze, óravázlatokat készít, vagy egy kőműves is, hiszen megtervezi a téglasorok rakásának rendjét, vagy egy titkárnő is, hiszen elkészíti főnöke időbeosztását stb. Nem tudom, érthető-e? Ha nem, csak szólj, tisztázzuk.)

Üdv.S

 

Előzmény: Galfi Gergo (137)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.03 0 0 138

Nem mondod??? Marslakókkal is találkoztál a férfizugban?

,-)

Előzmény: égi mamma (135)
Galfi Gergo Creative Commons License 2007.02.03 0 0 137
OFF:
Én éppenhogy úgy tudtam, hogy a nők a kreatívabbak, ezért van köztük több alkotótevékenységet végző, mint matematikus/fizikus, mondjuk.
A matematikusok és fizikusok kimondottan alkotótevékenységet végeznek. Nem is kicsit. Ajánlott olvasmány pl. "A fizika kultúrtörténete".
ON
Előzmény: Törölt nick (128)
Miocsó Creative Commons License 2007.02.03 0 0 136

 

 Ajjaj!

 

  Kezdek megijedni! A végén még a bokrosban is találkozom valamelyik rámenőssel! Hát az durva lenne.

 

  Üdv

 

Előzmény: Törölt nick (134)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.03 0 0 135

Nekem tudnak, szerencsére... :-)))

 

 

Előzmény: Törölt nick (134)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.02 0 0 134

Mit elbambulni???

,-)

Én igenis direkt is be szoktam menni, persze csakis indokolt esetben.

(pl. női wc előtti hosszú sor, sürgős eset, "gyerekkel vagyok" stb.)

 

Persze azért elnézést kérek az éppen jelenlévő uraktól, de ha menni kell, hát menni kell..különben sem tudnak ők nekem különösebb újdonságot mutatni... ,-)

(Na jó, bocs.)

Előzmény: égi mamma (133)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.02 0 0 133
Pert indított h joga legyen bemenni? Akkor tényleg hülye lehet... Én többször begyalogoltam már férfi WC-be, nem kell hozzá jog, elég elbambulni :-) A piszoárok szoktak feltűnni, mint rendellenesség :-))
Előzmény: Miocsó (132)
Miocsó Creative Commons License 2007.02.02 0 0 132

 

  Üdv

 

 Én nem röhögtem volna,mert szeretem az egyértelmű megfogalmazást. De még mindig jobb volt a  lány megnevezés mint az "újmagyarban "manapság használatos hölgy.

 

  Különben így ismeretlenűl is gratulálok az illetőnek, és remélem nem bíróságon megnyert "Szexsista megkülönböztetés címén" per után került oda.

 

 Ha jól emlékszem úgy 15 éve valami vad feminista pert indított az USA-ban, hogy joga legyen a ferfi wc-be bemenni. Szóval néha félek az amiktól.

 

  Üdv

Előzmény: égi mamma (131)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.02 0 0 131
Ja, valóban, se nem lány, se nem hajadon... De azt hiszem szimplán betegre röhögtétek volna magatokat, ha azt írom, hogy egy asszony is repülget a Thunderbirdsben... :-) Szóval egy nőnemű lény, merthogy ez a lényeg... Meg nem utolsó sorban az, hogy ez a külseje alapján is megállapítható... nem kínai úszónő-féle :-))
Előzmény: Miocsó (122)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.02 0 0 130

Kozben nalunk pizsamaosztas van, most nem leszek itt nehany oran keresztul.

 

Szasztok!

Bandipilot Creative Commons License 2007.02.02 0 0 129

Termeszetesen nem mindenki hordozza a sajat nemehez illo osszes jegyet, sot van aki a masik nem tulajdonsagaival bir. Az altalam emlitett dolgok inkabb a nagy atlagot tekintve jellemzoek. A lanyok mindenkeppen jobban tudnak csapatmunkaban egyuttmukodni, mint a ferfiak. Erdekes modon az "ego" a repulesben meg kell, hogy legyen de csak a kello mertekben. Szukseg van onbizalomra, elszantsagra es batorsagra de ugyanakkor meg kell tanulni hallgatni a masikra, figyelembe venni a kulso korulmenyeket es tudni kell hol van a teljesitokepesseg (emberi es gepi egyarant) hatara.

A pilotak ismerik azt a kifejezest, hogy "crew resource management" azaz "legenyseg eroforras management". Ez vegulis egy egesz tantargy amit mindenkinek megtanitanak a kikepzesen. Arrol szol, hogy a pilota hogyan hasznalja a rendelkezesere allo eroforrasokat a feladat megoldasa soran. Nagy resze arra van kihegyezve, hogy mikent lehet tobb ember es eszkoz bevonasaval (masodpilota, utaskiserok, iranyitok, karbantartok, szamitogepek, idojaras-elorejelzes, gyari adatok, egyeni tapasztalat, ceg altal elore meghatarozott ellenorzo eljarasok, stb) gondoskodni az adott feladat biztonsagos vegrehajtasarol, esetlegesen egy veszhelyzet elharitasarol. Tanulmanyaim soran volt alkalmam tanulmanyozni repulogepbalesetek jegyzokonyveit, kabin hangrogzitok szoveget es erdekes modon tobb ezer emberi elet veszett el azert, mert a kapitany egy macho man volt es azt hitte hogy mindent egyedul meg tud oldani, esetleg "jaszkarizni" akart hogy megmutassa milyen tokos csavo vagy eppen sietett haza es nem varta meg a felszallasi engedelyt, ehelyett frontalisan osszeutkozott a felszallopalyan vele szemben eppen felszallni keszulo geppel (KLM- Tenerife).

Az ilyen helyzetekbol latszik, hogy mennyire fontos az egyeniseg kordaban tartasa a repulesben. Ugyanakkor fontos egy jo adag egeszseges onbizalom, magabiztossag es jo problemamegoldo kepesseg is.

Ujabb erdekesseg az, hogy nemcsak a nemi adottsagoktol fugg egy esetleges dontesi helyzet kimenetele, hanem a kulturalis hatter is fontos tenyezo lehet. A del-amerikai orszagokban peldaul a legibalesetek aranya nagysagrendekkel nagyobb, mint pl. Amerikaban vagy Europaban. Ezt sokan az ottani ferfiak macho mentalitasaval es heves vermersekletevel, a nagyobb lazasaggal magyarazzak. Az azsiai balesetek kozott pedig nagyon sok olyan volt, ahol a tarsadalmi berogzodesek, a fonok es az eloljaro tisztelete, az alarendelt feletti teljes es feltetel nelkuli kontroll jatszott szerepet egy-egy balesetben, pl az elso tiszt nem mert szolni a kapitanynak hogy valami nem stimmel es inkabb csendben maradt, majd nehany masodperc elteltevel a gep hegynek utkozott es mindenki elpusztult...

 

Nnna nem akartam senkit lefarasztani, de ez is egy erdekes tema amennyiben a "nemek harcarol" beszelunk a szarvkormany mogott :)

 

Sorci, te milyen teruleten dolgozol?

 

Udv

Előzmény: Törölt nick (128)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.02 0 0 128

Szia!

 

Egyszer már írtam neked egy választ, de az elszállt, mint minden, két mondatnál hosszabb beírás esetén történni szokott...affene.

 

Szóval:

 

Én éppenhogy úgy tudtam, hogy a nők a kreatívabbak, ezért van köztük több alkotótevékenységet végző, mint matematikus/fizikus, mondjuk.

Továbbá, hogy míg a férfiak az egyéni, a nők a csapatmunkában jobbak, egyebek között a kisebb egójuk, a jobb alkalmazkodóképességük és kommunikációs képességük miatt.

Márpedig a repülés - egészen biztosan csapatmunka.

 

Illetve: talán az egyéniségem és nem a női mivoltom az oka, de a Te leírásodból rám pl. inkább azok igazak, amelyeket a férfiaknak tulajdonítasz, míg azok közül egy sem, amelyeket a női erények közé soroltál...akkor én most kifejezetten "férfias" személyiség lennék? :-D

 

A szakterületen, amelyen dolgozom, pedig, kulcsszerepe van az "egyéni ötleteknek". Mégis: a csapatom többsége nő...

 

Na mindegy, csak "hangosan gondolkodtam".

Üdv:S

Előzmény: Bandipilot (124)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.02 0 0 127
Na tessék. :-) De mondtam, hogy az én vagyok, aki házinyuszira nem lő....nem ő. :-)
Előzmény: Devil 505 (126)
Devil 505 Creative Commons License 2007.02.02 0 0 126
Mintha azt olvastam volna valahol, hogy a férje is F-15E pilóta.
Előzmény: Miocsó (122)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.02 0 0 125

Remélem, ha már ide eljutott, van annyi esze, hogy... ,-)

...na, mindenesetre ami engem illet, én házinyúlra nem lövök. :-) Főszabály.

Előzmény: Vgyuri (123)
Bandipilot Creative Commons License 2007.02.02 0 0 124

Egy velemeny...

 

 Most kezdtem az uj melohelyemen es epp csinalom a rep. kikepzest. Mielott elkezdtunk repulni, termeszetesen volt vagy 15 ora szimulatoros kikepzes, elotte pedig kb ket het tantermi oktatas (basic indoctrination, cockpit procedures, CRM, aircraft systems, stb). A csoportomban volt ket csaj meg 4-en voltunk fiuk. Haaaat, egtunk rendesen a sracokkal amikor elmeselte az oktato hogy a ket csajszi az elso 3 legjobb kozott van mind elmeleti tudasban, mind pedig a gyakorlat teren (1500-2000 oras pilotak vagyunk mindannyian, CPL, oktatok, nagyjabol ugyanannyi mutiengine es muszeres oraval es kapitanyi kikepzest csinalunk egy cargo cegnel) ugyhogy szerintem nincs mitol tartani ha a nok ulnek a bal egyben (a repulogepben). A vezetessel kapcsolatban.... haaaat itt erdekes tapasztalataim vannak, szerintem a vezetes teren azert van kulonbseg noi es ferfi vezetok kozott. Ennek az oka pedig biztosan az, hogy az autovezetesben sokkal tobb helye van az egyeni akcioknak, az egyeni otleteknek es kezdemenyezesnek, a ramenossegnek es a gyors helyzetfelismeresnek (ezekben jobbak a ferfiak), mig a repulesben a szabalyok kovetese, a precizitas, az alapossag es az elore meghatarozott eljarasok sorrendben torteno vegrehajtasa (ezekben pedig a nok jobbak) a mervado.

 

Ez a maganvelemenyem, a fenti kovetkezteteseket kb 1600 ora repules es kb masfel millio km vezetes utan vontam le, gondoltam kozzeteszem...

 

Udv

Vgyuri Creative Commons License 2007.02.02 0 0 123

Ennyi polióta között :-)

 

Előzmény: Miocsó (122)
Miocsó Creative Commons License 2007.02.02 0 0 122

Maximum hajadon! Nem hinném, hogy még mindig lány lenne.
Előzmény: égi mamma (121)
égi mamma Creative Commons License 2007.02.02 0 0 121
Jut eszembe: a 2006-os szezontól az USAF Thunderbirds bemutató kötelékében is repül lány... De hát biztos nem ért hozzá :-)))  www.thunderbirds.acc.af.mil/06officerhtms/06officers3.htm
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.17 0 0 120

Talan igazad lehet, rossz lehet humorérzék nelkul élni...de Te ezt biztosan jobban tudod nàlam. :-)

 

Nem tudom, hol kovettem el sértést - egyre tudok gondolni, de nem tudtam hogy az "édesanya" szo Magyarorszàgon ujabban sérto lett...(én is igy hivom Anyukàmat.)

...és hogy a NAGY KEZDOBETUVEL irt valtozat a tisztelet helyett mostanaban mar a "bunkosag" jele...

 

...de az is lehet, hogy nem bennem van a hiba, és nem kéne minden mogott hatso/banto szandekot sejteni...

 

De ha Te meg akarsz sértodni, akkor barmin meg tudsz, biztosan talalsz ra indokot. Egy biztos: soha életemben nem voltam se alpari, se bunko, foleg nem vitakban. Az nem az én mufajom.. :-) azt gondolom, a sértegetés a vesztesek érvelése.

Az altalad ram alkalmazott jelzok pedig - jollehet anelkul tetted, hogy ismernél, ami mint tény onmagaban is minosit ... Téged - megmosolyogtatnak, mert éppugy vadoltak màr az ellenkezojével is ...persze szintén ismeretlenul. :-)

 

Illetve az, hogy sajnalom azokat a notarsaimat, akik egy olyan ferfival allnak rokonsagban, aki kevesebbnek tartja oket azert, mert nok, vélemény, amihez jogom van, és nem sérto, vagy nem kevésbé az, mint az illeto ferfi himsovinizmusa.

 

Arrol pedig, hogy ki volt sértobb: aki engem lealpàriz és lebunkoz; és aki egy kedves baratnomet - es engem is mint not -  sért meg azzal, hogy nem bizik benne/bennunk - mert nem atallott(unk) nonek szuletni, amirol marhara mi tehetunk...arrol inkabb ne nyissunk vitat.

 

Udvozletem.

 

 

Előzmény: Törölt nick (119)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.17 0 0 119

Szar lehet humorérzék nélkül élni ;-)

Az meg maradjon az én dolgom, hogy kiben bízok jobban ha repülőre szállok.

A családom irányában elkövetett alpári bunkó sértegetésed pedig erősen jellemez...téged!!

Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2006.11.17 0 0 118

Ez valoszinuleg kolcsonos. :-)) A Kapitany asszony is nyugodtabb lenne, ha ilyen ferde gondolkodasu utas nem ulne a hata mogott... gondolok itt baj eseten az esetleges egyuttmukodesi keszsegre...

 

:-) Ha viszont igy gondolkodsz - szegény Edesanyàd és feleséged, ha van, sajnalom oket - akkor jovo marciustol ne ulj Malev 767-esre... neked is jobb lesz - no meg a pilotanak is. :-)

Előzmény: Törölt nick (115)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!